הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 5 - "להחזיק מעמד ולשרוד"

לעמוד במקום ולירות על Bloater? לא ולא אומר טל

התגובות של פרק 4 שאלו איפה כל הזומבים? לפרק 5 התשובה

תהיתם היכן כל הנגועים? מה קרה עם הנרי וסאם? מדוע קאת'לין כל כך כועסת? אתם אנשים מוזרים שמבקשים ילדים קליקרים? פרק 5 הגיע וענה על כל משאלותיכם ונכון לכתיבת שורות אלו הציון המשוקלל של 1.4 מיליון דירוגים לפרק נותנים לו 9.5/10, האם הציון מוצדק? ננסה לענות על כך בסיכום שלנו לפרק 5 ומכאן והלאה - אזהרת ספוילרים.

חלק 5 מתוך 12 - Pittsburgh (בסדרה קנזס סיטי)

הפרק הרביעי הסתיים בכך שג'ואל ואלי מתעוררים בזכות השכמתם של הנרי וסאם בקליף האנגר קלאסי. פרק 5 נפתח בכך שהוא מציג לנו את סיפור הרקע של הצמד מרגע ההפיכה של תושבי קנזס סיטי על שלטון FEDRA. יאמר לזכות FEDRA, סניף קנזס סיטי, לשלוט 20 שנים לאחר האפוקליפסה זה הישג נאה, אך הדרך בה זה נעשה הובילה למותם הברוטאלי של משתפי הפעולה ופעילי FEDRA ע"י ההופכים שחלקם נוטרים טינה עוד מילדות, בינהן קאת'לין ויד ימינה פרי וכמו בפרק הקודם, גם כאן במילים מתוקות היא מורה להוציא להורג את אלו שהיא רואה בהם איום או לא תואמים את ה-DNA ההתנהגותי שהיא מצפה לו.

אנו מגלים כי כבר 11 ימים שהנרי וסאם שהו במחבוא ועקב מחסור במזון, והחליטו לצאת במסע אל מחוץ לעיר וצרוף מקרים הוביל אותם לעקוב אחר ג'ואל ואלי לקומה 33. השינוי הגדול עד לרגע זה הוא שסאם, שבהמשך גילינו כי החלים מלוקמיה בתמורה להסגרת מנהיג המורדים ואחיה של קאת'לין, הוא חירש ואילם ואם בפרק הקודם עוד חשבתי כי יש סיכוי שהוא קשוח יותר מבמשחק, הסדרה השאירה אותו נאמן לגילו ולדמותו והוא עדיין ילד בן 9 שמנסה להבין את הבלאגן סביבו ובורח לעולמות של קומיקס וגיבורי על. דווקא העובדה שהוא חירש/אילם מוסיפה לו ולהנרי מימד אנושי, חוסר האונים שלו כלפי עולם פוסט אפוקליפטי כזה הופך אותו לתלותי עוד יותר בהנרי ודורש מהנרי תעצומות נפש ואקסטרה זהירות בכדי לסייע לו לשרוד במציאות חסרת רחמים והנרי מסתבר עושה ועשה ככל הניתן לטובת מטרה זו.

לאחר ששני הצמדים מורידים את המגננות, הם מתחילים בתכנון הבריחה מן העיר וג'ואל נשאר חשדן וספקן כיאה למי שהוא. מצד שני, אלי מהרגע הראשון מנסה להתחבב ולתקשר עם סאם באופן שנאמן מאוד גם למשחק, ובהמשך הפרק גם יתקיימו ביניהם דיאלוגים זהים למשחק ושתי הדמויות עושות זאת מצויין. אז איך תכננו את הבריחה במשחק שאלתם את עצמכם? בבקשה:

חלק 6 מתוך 12 - The Suburbs

אחד מהסיפורים היותר זכורים ובנויים היטב מן המשחק הראשון הוא סיפורו של איש (Ish). אל איש אנחנו נחשפים לראשונה לאחר שג'ואל ואלי נמשים מן המים במשחק ונחלצים ע"י הנרי וסאם שמובילים אותם למסע דרך הביבים ושם ניתן למצוא אוספי מכתבים המגוללים את סיפורו. אז מי הוא? מדובר בשורד שנחשף לזוועות שבני האדם עוללו אחד לשני והחליט שאין לו רצון לקחת חלק בכך. בשלב הראשון , כל שעניין אותו הוא לשרוד ולמצוא מקום בטוח ולכן הוא בחר להשתקע דווקא בתעלות הביוב מכיוון והן צרות ויש להן כניסות ויציאות מוגבלות שניתנות לבקרה ככה שקל יחסית להגן עליהן. בני האדם מן הסתם לא ירצו לרדת לחפש שם הרפתקאות ומסיבה זו כנראה שגם תהיה כמות דלילה של נגועים. הוא הצליח עם השנים להקים מערך מלכודות, מערכת לאגירת מי גשמים, השיג כמות יפה של אוכל ואסף תחמושת ונשק שאפשרו לו לחיות ברווחה יחסית לתקופה.

הכל התנהל על מי מנוחות עד שיום אחד פגש בקבוצה שהגיעה לפתחו והחליט שמה הטעם בלשרוד לבד. איש צירף את הקבוצה שכללה גם ילדים ויחדיו הם הקימו חדרי משחקים, גן ובית ספר בתוך הקהילה כאשר הוא, ואדם בשם דני, היו אמונים על הגנת המחנה ומכאן התמונה שג'ואל רואה דבוקה לקיר ומופיעה גם במשחק. אז לאן הקבוצה התפזרה? יום אחד מישהו מחברי הקבוצה שכח לנעול את אחד הפתחים המובילים אל ההתיישבות (זהו גם אחד החוקים הכתובים על הלוח בבית הספר בסדרה) וקבוצת נגועים הסתננה פנימה והחלה להדביק חלק מחברי הקבוצה. באחד מהמכתבים של אחד השומרים שנלכד בגן הילדים עם 2-3 מהם, מתואר שמכיוון והמשאבים אוזלים והם חסרי אונים בחדר הוא החליט לקחת את חייו וחייהם כדי למנוע מהם סבל ורעב. איש, שהצליח להימלט עם סוזן שאיבדה את ילדיה, מתאר במכתבו האחרון שעל אף האסון שפקד אותם, הוא הוכיח לעצמו ולשותפיו לקהילה כי ניתן לייצר שותפות ולשגשג כבני אדם גם בזמנים קשים וניתן להתאחד באופן שמיטיב עם העולם ולא פוגע באחר. הסיפור המלא בלחיצה כאן.

בסדרה, הרביעייה מגיעה אל חדר המשחקים ואין זכר לזוועות שהתרחשו במשחק, אבל אנחנו מקבלים רגעים אנושיים בשיחה בין ג'ואל להנרי. ג'ואל כאמור לא מחבב במיוחד משת"פים, על אחת כמה וכמה כאלו של FEDRA, וכשהנרי מספר לו את נסיבות שיתוף הפעולה הוא מצליח להזדהות איתו. ג'ואל בפרק הקודם סיפר לאלי שהדבר החשוב ביותר הוא משפחה והסיפור של הנרי עליו ועל סאם שולח חץ ישירות לשם. בצד השני של החדר אלי וסאם מספקים כמה איסטר אגז עם ספר קומיקס ומשם ציטוט של שם הפרק: "To the edge of the universe and back. Endure and Survive". הדבר היחיד שהיה חסר לי באותו רגע זה הרובוט שאלי אוספת בשביל הנרי, אבל אי אפשר לקבל הכל.

לאחר שהקבוצה יוצאת מהביוב, מתחיל אחד הקרבות הגדולים והמהנים שלקוחים מהמשחק וכולל הכל מהכל: רכבים משוריינים, אויבים אנושיים ומבחר יריבים נגועים. גם במשחק, ההיתקלות מתחילה ע"י ירי צלף שמושך את תשומת ליבם של הציידים שמושך את תשומת ליבם של הנגועים והמסיבה מתחילה. בדומה למשחק, ג'ואל מגיע אל הצלף ומחפה מרחוק על אלי, הנרי וסאם שמנהלים קרב מטווח קצר. הרחוב עצמו והמבנה ממנו נעשה הירי עשויים בנאמנות גבוהה והתפאורה של הסדרה ממשיכה להציג רמה גבוהה. פה גם אנחנו מקבלים אקספוזיציה למשחק השני/עונה שנייה אם תשאלו אותי. קאת'לין רודפת אחרי הנרי ממניעים טהורים של נקמה,ֲֲֲֲ ובעוד המשחק הראשון הוא בעל מוטיב של תקווה לעולם טוב יותר בתוך עולם זוועתי, המוטיב המרכזי של המשחק השני מסיבותיו הוא נקמה. נקמה שיוצרת מעגל אלימות ממנו אף אחת מהדמויות לא יוצאת, ולא משנה מי מהן התחילה אותו.

קאת'לין, לאחר 20 שנות כיבוש של FEDRA, לא בוחרת להציג סדר יום של תקווה, יצירת חברה שיוויונית וצודקת או אפילו שבוע של מנוחה ורווחה. היא בוחרת להנהיג טיהור של משת"פים שבראשם הנרי שהוביל להסגרת אחיה ולא משנה מה הייתה סיבתו, דבר שמפנה את כוח האדם של הארגון לבצע מצוד שבסופו היא, פרי ועוד מספר רב של אנשיה נתקל בנחיל נגועים ובהם גם ילדים קליקרים (זה חדש) ולראשונה בסדרה גם Bloater שלא ניכר כי הצליחו לגבור עליו. כל מי שאי פעם נהרג במשחק ע"י נגוע מסוג זה זיהה מיד שהסדרה חיקתה זאת אחד לאחד. אזהרת צפייה לוידאו הבא:

קאת'לין שלא אומרת נואש על הסיכוי לנקמה מצליחה בתוך הכאוס לאתר את הנרי, סאם ואלי ונהרגת ע"י לא אחרת מילדת הקליקר באופן אכזרי ויש הטוענים שמספק מאוד, וכאן אנחנו נכנסים לחלק הבאמת טרגי של הפרק ואולי אפילו של המשחק הראשון.

לאחר שהנרי וסאם שרדו את החיים תחת FEDRA, את ההסגרה של אחיה של קאת'לין, ההימלטות מהם, המעבר בביוב והקרב העצים, הם מוצאים מחסה בפונדק דרכים עם אלי וג'ואל ומצליחים להיכנס לאווירה נינוחה ולתכנן את המשך המסע. אלי וסאם מתכתבים בחדר באמצעות הדפדפת של סאם עם אותם הטקסטים מן המשחק למעט העובדה שבמשחק סאם לא חושף את סימן הנשיכה לאלי וכאן הסדרה עושה משהו מגניב. סאם חושף בפני אלי באופן מכמיר לב את העובדה שהוא ננשך ואלי שמודעת לחסינותה לנגיף עושה ניסיון ראשון לרפא באמצעות דמה את סאם, לא דבר מופרך אך דיי תמים באופן בו זה נעשה ולא נותר לנו לתהות אם מה שהיא רצתה זה רק להרגיע את סאם או שהיא באמת חשבה שזה יעזור.

לא רק זה, אלי גם נרדמת בידיעה שסאם ננשך ועלול להשתנות בכל רגע. כשהיא מתעוררת, סאם כבר נהפך לנגוע על מלא ותוקף אותה במעבר אל החדר השני בו נמצאים ג'ואל והנרי. כמו שציינו כאן ובפרק הקודם, משפחה היא הדבר החשוב ביותר בעולם זה לפי ג'ואל. הנרי שבלית ברירה נאלץ להרוג את אחיו לא מסוגל להתמודד עם עובדה זו, והידיעה כי מעתה והלאה אין לו בני משפחה בעולם כשהוא האחראי לכך, מאיצה בו להחליט לקחת את חייו בעצמו. הכל קורה ממש מהר ולא מאפשר לצופים לעכל איך ברגע אחד מלהיות על גג העולם הנרי וסאם כבר לא חיים וזוהי בדיוק שבריריות החיים בעולם הפוסט אפוקליפטי של The Last Of Us. סצינת הפרידה מהנרי וסאם במשחק בקטע הבא:

בבוקר למחרת, אלי כבר מראה חלק מקור הרוח שיאפיין אותה יותר במשחק השני ובלי יותר מידי סנטימנטים שואלת היכן המערב כדי להתחיל לנוע אל טומי לוויומינג אותו נפגוש שוב בפרק הבא.

עוד קצת בקטנה:

  • בדומה למשחק, הנרי וסאם חושבים לנטוש את ג'ואל ואלי איך שמתחילות היריות ורצים אחורה, במשחק הם משאירים אותם לבד ורצים לחצות את הגשר.
  • גם במשחק ג'ואל צולף בג'יפ עם הכיתוב RUN על הכף שלו מקדימה רק שבמשחק יורים בזורק בקבוק תבערה שמוציא את ראשו מהרכב ולא בנהג.
  • הגשר ממנו הרביעייה בורחת מן העיר נמצא גם כאן ורואים אותו מרחוק רק בנסיבות מעט שונות.
  • במשחק ה-Bloater זורק פצצות נבגים שיוצרות הדבקה וכאן לא. בחייאת פרי מה חשבת לעצמך כשעמדת וירית עליו?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י