הרשמה

ביקורת: האחרונים מבינינו: פרק 8 - "עת מחסור"

הפרק האפל ביותר עד כה העונה הגיע. מקווים שלא צפיתם על בטן ריקה.

רגע לפני סוף העונה, אלי חווה חוויה שאחריה היא כבר לא תהיה כמו שהייתה.

הגענו לפרק האחד לפני האחרון והמסע של אלי וג'ואל מתקרב לסיומו. במהלך מסע זה הצמד פגש בכל פעם קהילה או שורדים שלכל אחד מהם הסיפור הייחודי שלהם שהציג בפנינו את העולם החדש לאחר האפוקליפסה, אך שום דבר לא הכין אותם לסיטואציה שהם, ובעיקר אלי, פגשו בפרק הזה. אז רגע לפני סיום העונה הזדמן לנו מפגש עם הנבל האפל והמפחיד או אפילו המבעית ביותר עד כה. בואו לקרוא מה חשבנו על פרק 8 ומכאן והלאה אזהרת ספויילר.

חלק 9 - Lakeside Resort

הפרק נפתח בהיכרות עם דייויד וקהילתו ומציג את סיפור הרקע של דייויד שלא זכינו לקבל במשחק. הרושם הראשוני שנוצר הוא שמדובר בקהילה אומללה הזקוקה מאוד לאוכל בחורף קשה ושדייויד כמנהיג מנסה לסייע באמצעות הדת והתנ"ך להקנות להם תקווה כי ימים טובים בפתח. כמו שאנחנו מכירים את הפורמט הטלויזיוני או שמה מתחום הגיימינג (Far Cry 5) לא חסרות דוגמאות בהן קהילות עם מנהיגות מבוססת דת היא פתיח לקיצוניות ולדמות נבל מאיים וכך המקרה גם כאן. דייויד במבט ראשון נראה כמי שדואג לחסידיו ודואג לשלומם בתקופה זו אבל כשמסתכלים על חילופי המבטים מבינים שמשהו קורה מתחת לפני השטח.

במקביל ג'ואל עדיין שוכב מעורפל הכרה ואלי שנותרה לבדה וגוועת ברעב מחליטה לצאת לצוד ובדומה למשחק מאתרת אייל ופוגעת בו, ההבדל העיקרי הוא שבמשחק זה קורה עם חץ וקשת. באופן כללי השתלשלות האירועים בפרק נאמנה מאוד למשחק וכך גם במפגש בין אלי ודייויד כולל ברמת הטקסט. מתחילת הפרק ניכר שג'יימס, יד ימינו של דייויד, מטיל ספק בקבלת ההחלטות של דייויד וכשהוא נשלח להביא את התרופה הוא מנסה להבין איך יכול להיות שדייויד מקריב מהמעט שיש להם בשביל ילדה שהרגע הם פגשו.

מכיוון ובהמשך אנחנו מגלים שדייויד יודע מה הרכב האנשים שהרגו את אביה של הילדה שבכתה כמה סצנות קודם, זה עוד יותר מפתיע שג'יימס שיתף פעולה עם זה. האופן בו דייויד מתחבב על אלי ושנייה לאחר מכן חושף את הידיעה הזאת נעשית בצורה מצמררת (וזהה למשחק) ויש תחושה שאין מצב שאלי תצא מהסיטואציה הזאת בקלות. כשדייויד מאפשר לה לקחת את האנטיביוטיקה וללכת ג'יימס כבר מרגיש שמשהו ממש לא לעניין ובצדק. מצד שני ככל הנראה דיוויד מצליח להשליט אימה על הקהילה כולה ומכיוון וג'יימס כמו עוד קבוצה מצומצמת נמצאים איתו בקשר שתיקה לגבי האופן בו מסופקות הארוחות, לא מעיז להמרות את פיו ולמרוד בו.

כששניהם חוזרים אל הסטקייה (לא פחות ולא יותר), מתגלה האמת המצמררת בה הקהילה אוכלת את אויביה ואת חבריה. חלק לא מבוטל מהם מרימים גבה כשג'יימס ודיוויד נכנסים עם אייל ושכבר סופר להם שהם אוכלים אייל. כשחושבים על זה, זה שהילדה ואמה אוכלות את אלק ודיוויד עוד סותר לילדה, מבקש ממנה להתייחס אליו ולתת לו כבוד כמו לאבא ומתיישב לאכול את אבא שלה יחד איתה זה חתיכת קטע של סיק פאק. וזה עוד אחרי שהוא מודיע שהוא מצא ושחרר את הילדה והאדם שהרגו את אותו אלק.

זה שהוא כבר מברך על אותה הארוחה יחד עם המשפחה ואז כולם מתנפלים על האוכל והוא יושב ואוכל את אלק בנחת כבר נראה זורם בהתחשב במה שתואר בשורה וחצי למעלה. דיוויד הוא אדם מעוות בכל מובן וכמו כל סוציופט הוא יודע להשתמש בנחמדות ומתק שפתיים כדי להתחבב על הסובבים אותו כדי לקבל מה שהוא רוצה לא משנה מה.

אולי פשוט נתחיל עם השם שלך?

תאכל חרא.

אלי כאמור מזהה את הקניבלים מתקרבים וג'יימס שוב מטיל ספק בדיוויד אך ללא הועיל. דיוויד נחוש שאלי תהיה תחת חסותו uבדומה למשחק היא בורחת על גבי הסוס כדי להסיח את דעתם ולהרחיקם מהמיקום האמיתי של ג'ואל עד שהסוס נורה (שזאת גם ארוחה למשך איזה שבועיים) והיא נאספת לכלוב בו מוחזקים האנשים לפני שהם מבותרים והופכים להזמנת ה-Wolt הבאה.

בנקודה הזאת מתגלה התירוץ הכביכול רציונלי של דיוויד לאופן בו הוא מנהיג את הקהילה. אלי מעמידה פנים שהיא מבינה אותו ומזדהה איתו והוא ממשיך ופותח את הלב. הוא מספר שהוא אימץ את הדת אך האלוהים שלו הוא הקורדיספס ומצייר את המגיפה באופן רומנטי. הקורדיספס בעצם מאפשרת לעצמה להמשיך לחיות, ונכון שהיא מקריבה קורבנות אבל בסוף ה"קהילה" שורדת ומתרבה ומבחינתו זו אהבה. זה טוב ויפה אבל בסוף זה מייצר חיים נטולי תקווה שכל מטרתם הוא לשרוד עוד יום וזה אותו האופן בו הקהילה של דיוויד שורדת.

ניכר כי האינדיבידואלים עצמם חסרי משמעות, ניתן לאכול אותם, להכות אותם, "להתייעץ" איתם במסווה של אכפתיות, לדקלם להם טקסטים באופן שמטרתו להפנט אותם שישכחו מהמציאות ולהסתיר מהם את האמת. הכל תחת שרביטו של דיוויד שיש לסגוד לו כאביהם. בין אם יש להם אב אמיתי או לא. הנהגה בה המנהיג הוא מעל הקהילה היא לא הנהגה מוצלחת לאורך זמן. אלי רואה את זה ולכן אין סיכוי שהיא תישאר.

במקביל ג'ואל יוצא למסע חיסולים ואחד אחד הוא מוריד את חברי הכת בסגנון משחק התגנבותי כיאה למשחקים, כולל הסחות דעת ו-Takedowns. איזה כיף. הסצנה בה ג'ואל מענה את שני אנשי הקניבלים היא סצנה דרמטית ואכזרית לא פחות. מצד אחד בתור הצופים שעבורם ג'ואל ואלי הם גיבורי הסדרה אנחנו רוצים שג'ואל ימצא ויציל את אלי. מצד שני שניי השבויים מצטיירים כאומללים שנקלעו לסיטואציה בעל כורחם, מתקבלת גם התחושה שיש מצב ששניהם אחים למרות שזה לא נאמר במפורשות. ג'ואל משיג מה שהוא רוצה מהם ואז הורג אותם ולא ניכר שזה מזיז לו יותר מידי.

הבחור שצמוד לקיר מבין מה הולך לקרות ומתנהג בהתאם וזה גם מוטיב שלקוח מהמשחקים בו אויבים שהוכרעו מתחננים על חייהם. כשמסתכלים על זה באופן ניטרלי דיוויד וג'ואל מצטיירים שניהם כאכזריים כמעט באותה מידה ותכלס בשלב הזה שני הצדדים לא יותר טובים אחד מהשני. ג'ואל הורג את אלק, לאחר מכן דיוויד חוטף את אלי ואז ג'ואל יוצא למסע הרג כשחברי הקהילה הם אלו שמשלמים את המחיר. הנהגה שמקדשת את המנהיג היא גרועה כבר אמרנו?

כשאלי יוצאת מן הכלוב למטרת חלוקה לנתחים היא מנצלת הזדמנות ואת השאננות של דיוויד ומחסלת את ג'יימס. כאן השחקנים כבר באמת מתחילים להתרגש. המסעדה עולה בלהבות, דיוויד הולך על אול אאוט סייקו ואלי מצליחה לשמור על קור רוח ולחסל אותו. לחשוב עליה כילדה בת 14 שהורגת ככה אדם אחר לא משנה מה הנסיבות מבטיח שהיא כבר לא תחזור להיות אותו אדם שהייתה ולמעשה כאן אלי של עונה 2 והמשחק השני נולדה. כשהיא יוצאת היא אפילו לא מצליחה לתאר לג'ואל את מה שהיא עברה. היא הייתה לבד מספר ימים ללא אוכל ומשאבים, ניסתה להציל את חייו של האפוטרופוס שלה, התמודדה עם קהילה מתחרה, עפה מסוס, נתפסה, כמעט חולקה לחלקים והרגה שני אנשים על הדרך עם סכין קצבים. סך הכל עוד יום באפוקליפסה.

זה מחזיר אותנו לפרק 4 בו ג'ואל מספר לאלי שבאזורי הבר בהם אין הרבה אנשים אין כמעט 'נגועים' וברוב המקרים בני אדם אחרים הם הרבה יותר מסוכנים מכל 'נגוע'. פרק 8 הוא המחשה של השיעור הזה שאלי לא תשכח. ניל דרוקמן יוצר הסדרה סיפר שכמו שדיוויד אמר, לאלי יש נטיות לאלימות מובנות באישיות שלה, הקשר האבהי שלה עם ג'ואל הפנה אותן למען מטרה טובה, בעוד שבמקרה של דיוויד לא הייתה דמות כזו בחייו שתפנה אותו לכיוון טוב יותר והאישיות שלו פנתה לכיוון אפל.

בשבוע הבא מגיע הפרק האחרון וכך קיבלנו ריצה על כל שלבי המשחק הראשון. אחת התלונות החוזרות על עצמן לאורך העונה היא "איפה הזומבים?" ובכן, 'האחרונים מבינינו' היא בראש ובראשונה סדרת מסע וכך גם במשחק. אנו כצופים בכל פרק מכירים דמויות חדשות ונפרדות מהן במרבית המקרים באותו הפרק. הסדרה מתארת את המסע באפוקליפסת הקורדיספס, בחלק מהמקרים פוגשים 'נגועים' ובחלק אחר לא. הסדרה בסופו של דבר היא סדרת מסע בעולם בו ישנם גם זומבים ולכן הם לא מופיעים בכל פרק. בסיכום של הפרק הבא נסכם גם את העונה כולה וניתן ציון. ספויילר: הוא יהיה גבוה בדומה ל-IMDB, Rotten Tomatos וכו'... מוזמנים ומוזמנות לספר לנו מה דעתכם על הסדרה. אז עד לפרק האחרון השארנו פה טריילר:

הפינה בקטנה:

  • השחקן שמשחק את ג'יימס יד ימינו החשדן של דייויד, זה שפוגע בסוס בזמן בריחתה של אלי הוא האיש והאגדה טרוי בייקר (Troy Baker), שמדבב את ג'ואל בשני המשחקים. כיף לראות את המדבבים המקוריים מקבלים מקום של כבוד באדפטציה הזו, עכשיו רק חסר לפגוש את אשלי ג'ונסון (Ashley Johnson), הקול מאחורי אלי.
  • בסדרה ג'ואל ואלי נקלעים למארב של פרק 4 בקנזס סיטי בעוד במשחק זה קורה בפיטסבורג, דייויד מספר שהוא הגיע מאזור ההסגר של פיטסבורג.
  • הקטע בו ג'ואל מגיע אל אתר הנופש לחלץ את אלי בתוך סערה שמשתוללת הוא גם נאמן מאוד למשחק ובחסות הרוחות והכפור ג'ואל מצליח להסתנן פנימה.
  • המסבאה השרופה בה דיוויד רודף אחרי אלי הוא מטאפורה לגיהנום בו דיוויד הוא השטן ממנו אלי מנסה להימלט כך שאנו מקבלים פרק תנ"כי במספר לא מבוטל של מובנים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י