הרשמה

ביקורת: LEGO Mosaic Maker - מה שרואים משם

לגו נותנת לכם אופציה להגשים חלום ולהפוך תמונה שלכם לבנייה, בפעם הראשונה בארץ - בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Mosaic Maker!

חווית הבנייה היא אולי קצת סזיפית וארוכה, אבל התוצר הסופי לרוב יהיה יותר משווה את הזמן שלקח לכם לבנות את הפסיפס שלכם.

תודה רבה לחנות הרשמית של לגו בישראל על ההזדמנות לבדוק את המוצר החדש!

כל ילד או ילדה נתקלו והתאהבו באיזשהו שלב בחלקי לגו. אבני הבנייה של החברה הדנית כובשות את העולם כבר שנים, מצליחות למצוא קהל מבוגר וצעיר חדש ולגדול בקצב מסחרר מרבעון לרבעון. כשנפתחה בארץ חנות הלגו הרשמית בדיזינגוף סנטר, הייתי מבין הראשונים להכנס ולהתפעל מחלום הילדות שלי רוקם עור וגידים מול עיניי: חנות רשמית, מלאה באבני ובניות לגו וממש מימיןֲֲ לקופות,ֲֲ בענק - פורטרט עשוי חלקי לגו (מה שנקראֲֲ Mosaic) של חוף תל אביב. אותוֲֲ Mosaic תופס את העיניים של כל מי שנכנס לחנות, וכעת גם לו, ולכם, יש אופציה להפוך ל-Mosaic בעצמו. הודות ללגו ישראל ולחנות הרשמית, יכלנו לנסות את הפיצ׳ר החדש בחנות: ה-Mosaic Maker ולספר לכם את ההתרשמות שלנו ממנו.

מסע אל העבר

תהליך יצירת ערכת ה-Mosaic בחנות עצמה מרגש לגמרי, ומכיל בתוכו סרטון מלא Easter eggs שחובבי לגו ישמחו לזהות. אבל אני קופץ מהר מדי - כי לפני הכל עומדת כאן הבחירה שלכם. מתמונה של בעל החיים שלכם, לתמונה עם בן או בת הזוג וכמובן סלפי שלכם - תוכלו לבחור איזו תמונה שרק תרצו להפקת ה-Mosaic הייחודי לכם. לאחר הבחירה והסרטון, תקבלו את הערכה עם "דף הוראות" לא סטנדרטי בכלל. דף ההוראות מכיל רק תרשים בקנה מידה קטן יותר של איך התמונה אמורה לצאת, ומפה החופש שלכם. אני ספציפית בניתי את אותה שבלונה פעמיים, ולאחר מכן השתמשתי בתרשים ושיפרתי אותו להחלטתי.

למעשה, הערכה עצמה היא אותה ערכה לכולם, כך שתיאורטתית תוכלו להרכיב על הבסיס העצום (48 על 48 משבצות) איזו תמונה שרק תרצו. מעבר לבסיס, הערכה כוללת קופסה בעלת 900 משבצות בגודל של 1 על 1 מחמישה צבעים שונים: צהוב, שחור, אפור בהיר, אפור כהה ולבן. החלק האחרון בערכה הוא מפריד החלקים, כשכאן הוא תופס תפקיד אקסטרה שימושי בבנייה חוזרת של התמונה. החלקים עצמם, הצבעים, הבסיס וכמובן הפשטות שבבניית התמונה כולן החזירו אותי שנים אחורה לתחילת המסע שלי עם לגו - ויצרו חוייה שאין שנייה לה, גם אם הקצב שלה לא מושלם.

חשוב לנו לציין שבעוד שטווח הטעות של ה-Mosaic Maker הוא לא גדול מאוד, יהיו תמונות שיהיה לכם קצת קשה יותר ליצור עם המכשיר: טקסטים קטנים, פרטים מדוקדקים - כל אלה יכולים להיבלע בתוך הפסיפס שהמכשיר ינסה ליצור לכם. אני אחזור שוב על העובדה שהמוצר מגיע עם מפריד חלקים ושיש חופש פעולה מסוים לגבי איך התמונה הסופית תצא, אבל כן היה חשוב לי להזכיר שלא כל תמונה תצא טוב (גם אם רובן יהיו בסדר גמור).

לא מפחד מדרך ארוכה

בשנים האחרונות הפכו לגו את חווית הבנייה לפאקטור חשוב כמעט בכל מוצר שהם משווקים. מפרטים קטנים שמוחבאים מתחת לרצפות ועד טכניקות מעניינות שמרעננות את חויית הבנייה גם שעות לתוך התהליך. בניגוד לסטים אחרים, ב-Mosaicֲֲ שום דבר לא משתנה. אין שום הפתעות, שום חלק מפתיע - הכל מונח מולכם מהרגע בו פתחתם את הקופסא. העבודה הזאת יכולה להיות סזיפית, אך היא גם לגמרי מרגיעה ומעודדת שיח במידה ואתם בונים אותה עם עוד אדם.

גם אם בניית השורות עצמן לא מספקת רגושים כמו סטים מוגדרים ומפוארים יותר של החברה, התמונה הכוללת דווקא מאוד מספקת. אין דבר כיפי יותר מלראות את התמונה שעיצבת מתחילה להתהוות עם הצבעים על הבסיס האפור, ובסופו של דבר להסתכל על התוצר הסופי מרחוק ממלא את הנפש.

השורה התחתונה

עם מגוון מוצרים רחב (אולי רחב מדי) קשה לבחור רק בניית לגו אחת שעדיפה על האחרות למתנה לעצמכם או אדם יקר אחר. למי שאוהב חווית בנייה מרגיעה, בעלת ערך נוסטלגי ומקום לשינויים בדרך הבנייה כרצונכם, ה-Mosaic Maker הוא לגמרי אחד המוצרים היותר מיוחדים ומספקים שתוכלו לרכוש. חווית הבנייה היא אולי קצת סזיפית וארוכה, אבל התוצר הסופי לרוב יהיה יותר משווה את הזמן שלקח לכם לבנות את הפסיפס שלכם. חוץ מזה - זאת יופי של מתנת יום הולדת בעיניי, כזו שתשמח חובבי לגו וחברים ומשפחה כאחד.

הטוב

  • חווית בנייה נוסטלגית
  • נראה מעולה מרחוק
  • בחירת צבעים מגניבה
  • מעודד יצירתיות עם האפשרויות הלא נגמרות שלו

הרע

  • חווית הבנייה יכולה להרגיש מונוטונית מדי
  • לא כל תמונה תתאים בול לפסיפס

והתמונה הבאה

  • הפוסטר של Halo 2? המגן של קפטן אמריקה? כל האפשרויות פתוחות
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:26 19.03.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    וואו אהבתי את הרעיון לעשות ביקורת לדבר כזה אחלה רעיון ואחלה ביצוע

  2. 2

       | פורסם ע"י