הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Swift OLED PG27AQDM

האם מסך ה-OLED של ASUS יצליח לשנות את דעתו של שמואל לגבי שימוש ב-OLED עם מחשב אישי? בואו לקרוא.

הוא לא מושלם, אבל באמת שקשה לבקש יותר ממסך מחשב מבחינת מראה, איכות בנייה וביצועים

עותק סיקור סופק לנו לביקורת ע"י ASUS ישראל, תודה רבה!

תשמעו, לא באמת חשבתי שיגיע הרגע, אבל הנה: הגיע אלינו לסיקור מסך גיימינג של חברה גדולה כשהפאנל המרכזי שלו הוא OLED. אותו הפאנל הפופולרי של טלוויזיות LG ואותו הפאנל שמפאר את ה-Nintendo Switch OLED Tears of the Kingdom שלי שלא, אני לא מתכוון לשתוק עליו בחיים. אני לא נמנה מהממליצים על מסך OLED למחשב אישי (אני אפרט למה בביקורת למי שלא מבין), אבל אני ממש לא עומד לומר לא לאופציה לסיקור של מסך גיימינג פרימיום. אז בואו נראה האם המסך הזה יצליח לשנות את הדעה שלי על OLED על מחשב אישי!

איכות בנייה וחיבורים

כרגיל עם המוצרים של החברה, המסך עצמו בנוי דיי טוב: הפאנל עצמו דק יחסית למסכים אחרים שבדקתי (ולמרות זאת עדיין תומך בזרועות VESA) ונטול שוליים כמעט לחלוטין. ה-Heatsink שמחובר לפאנל נותן לו תחושה ומראה של מסך טלוויזיה, כשאגב, גם ה-Heatsink בצד האחורי לא כזה גדול כך שהמסך הזה דיי דק ומלא בסטייל (בייחוד עם התאורה התחתית של המסך). אגב, המסך מגיע עם פאוץ' ממש חמוד שמכיל את כל הכבלים שאתם צריכים למסך.

ההרכבה שלו יחסית פשוטה עם רגל כבדה ועמידה, כשזוויות התנועה של המסך הזה לא שונות מהסטנדרט: מגיע למצב אנכי לחלוטין עם Tilt של עד מינוס 20 מעלות, ותנועה לצדדים של 30 מעלות לכל כיוון. זוויות הצפייה של המסך מעולות אגב - גימור המט של המסך מאוד עוזר מבחינת השתקפויות על גבי המסך. הצד האחורי של המסך מכיל לוגו ענקי של ASUS ROG שכמובן, מואר ב-RGB. בצד האחורי גם תמצאו את הכפתורים של המסך שהם מאוד נוחים לתפעול.

בצד האחורי של המסך תוכלו למצוא גם את החיבורים השונים שלו: חיבור Displayport 1.4, שני חיבורי HDMI 2.0 (נגיע לזה עוד מעט), שני חיבורי USB 3.2 Gen 1 Type-A (ל-Downstream) ויציאה לאוזניות. באופן מאוד מפתיע וממש לא ברור: אין כאן חיבור USB-C. אני לא יודע אם זה משהו שהולך לחזור על עצמו עם מסכי מחשב מעתה הלאה, אבל האופציה לחבר את המקבוק שלי או את הסטים דק למסך דרך חיבור USB-C היה לרוב מאוד מבורך. לא ברור לי למה במסך כל-כך יקר אין חיבור כל-כך פשוט שכזה.

איכות תמונה וביצועים

איכות הצבעים פנומנלית. אני לא יודע אם זה בכלל משהו שאני צריך לכתוב בהתחשב בעובדה שמדובר בפאנל OLED. אבל עם כיסוי של 99% ב-DCI-P3 ו-135% כיסוי של sRGB, אני חושב שלמעט מסכי ה-MiniLED שלהם, זהו המסך עם הצבעים הכי מדויקים וחדים של ASUS. זה גם אומר שלראשונה בביקורות שלי למסכי גיימינג: יש כאן HDR שהצליח להרשים אותי - זה אירוע של ממש! הפעלה של HDR על המסך של ASUS מורידה קצת את הבהירות שלו (מ-450 ניטים), אבל מנעד הצבעים והגוונים (ובעיקר צבעי השחור והעומק שלהם) משתפר פלאים. זה המסך הראשון שאני בהחלט אבין אם תדליקו בו HDR. המסך גם מכיל תפריט הגדרות דיי מפורט שמאפשר לכם לשחק עם המון הגדרות של המסך: מרמת הבהירות, Presets שונים של המסך מבחינת צבעים והגדרות ה-HDR, הצבעים של המסך האחורי ועוד.

המסך שאנחנו קיבלנו לסיקור הוא מסך 2K (או 1440p) בקצב רענון של 240 הרץ ואני שמח מאוד לבשר שחוויתי 0 מקרים של Ghosting בזמן השימוש בו - גם עם זמן התגובה של 0.3ms. בין אם מדובר במשחקי יריות מהירים, משחקי אקשן או סתם להזיז את העכבר על המסך, התמונה נשארה חלקה ומדויקת בכל רגע נתון. אני לא מכיר הרבה מסכים שהם מהירים יותר ומספקים כזאת איכות תמונה. המסך גם תומך ב-G-Sync ו-FreeSync, אז גם ברגעים בהם ה-3080Ti הנייד של המחשב שלנובו השאילו לנו לא הגיע ל-240FPS, לא חוויתי קריעות בתמונה. מה שכן, העובדה שאין תמיכה ב-HDMI 2.0 טיפה מבאסת אותי שכן אלו מסכים שלא מותאמים במלואם לקונסולות הדור הבא.

אז אחרי כל הדברים החיובים האלה - למה בעצם אני לא אוהב להשתמש ב-OLED על מחשבים אישיים? אני יכול להתחיל להתפלפל על הטכנולוגיה, המגרעות והיתרונות שלה, אבל בפועל זה פשוט יותר עבודה מהרגיל. נושא צריבת התמונה על מסכי OLED הוא אמיתי וקיים - זוהי לא פיקציה, למרות שזה לוקח הרבה יותר זמן ממה שאתם חושבים (יש סרטון נהדר שהיוטיובר Wulff Den עשה בהקשר הזה עם ה-Switch OLED כשהוא השאיר אותו דולק ליותר מ-10000 שעות). שמירה על מסך כל-כך יקר לאורך זמן אומר שאני לא אוכל פשוט להשאיר את המסך שלי דולק על שולחן העבודה בזמן שאני אלך לעבודה ולעיסוקיי.

נכון, בסופו של דבר המחשב יילך לישון וגם למסך וגם למחשב יש אופציות שיעזרו לו להישמר לאורך זמן, אבל באופן כללי זאת יותר עבודה ממסכי LCD אחרים "ופשוטים" יותר. בתוספת עם המחיר הגבוה של מסכים מהסוג הזה, לי זה יותר הגיוני ללכת על המסכים הסטנדרטיים יותר - במקסימום מסך עם Mini-LED. מצד שני, החוויה של המסך הזה היא פשוט פנומנלית מבחינת הביצועים, המראה, הצבעים והפיצ'רים, אז אולי הוא הצליח לשנות את דעתי - גם אם ממש טיפה.

השורה התחתונה

קשה לבקש יותר ממסך מחשב. כשהבעיות היחידות של המסך שלך היא משהו שעלול לקרות לו במקרה ולא תתייחסו אליו כראוי והעובדה שהמחיר גבוה (גם אם הגיוני יחסית למה שמקבלים), אתם מקבלים מוצר שקשה לא להמליץ עליו. איכות הצבעים של ה-Swift נהדרת - מהטובות שראיתי במסך מחשב, ה-HDR מרשים לראשונה, העבודה בקצב רענון גבוה מעולה ונטולת Ghosting, כמות החיבורים יותר ממספקת והמסך עצמו מעוצב בצורה נהדרת. אני עדיין חושב ש-OLED למחשבים זה אוברקיל, והמחסור של USB-C ו-HDMI 2.1 כן מציק לי, אבל למעט אלו, אין לי באמת דברים רעים לומר על המסך הזה. אם יש לכם את הכסף ורק רציתם לדעת אם המסך הזה יהיה שווה אותו - אז התשובה היא כן. בהחלט.

9
מתוך 10

הטוב

  • פאנל מדהים ואיכות צבעים נהדרת
  • ביצועים נהדרים בלי Ghosting או בעיות בחדות התמונה
  • איכות בנייה מצוינת ועיצוב טוב מאוד
  • אחלה תפריט עם הגדרות רבות

הרע

  • מחסור ב-HDMI 2.1 ו-USB-C
  • מחיר גבוה

והתמונות

  • לא לדאוג, לא בדקתי רק את ה-Steam Deck
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:01 19.05.2023 | יוני יוני (אורח)

    כן ומה לגבי בעיות הצריבה שיש למסכים האלו אחרי זמן מסוים הן מופיעות ואז רואים שינוי בצבעים
    צבע אדום הופך למעין צבע כהה שמזכיר צבע חום או שחור סגול צבע צהוב הופך לירוק וכמובן כהה או דהוי
    אז אישית לא ממליץ היו שני טלוויזיות כאלו ובשניהם אותה בעיית צריבה אז אישית לא ממליץ

  2. 2

    20:40 21.05.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    כן, יש ליטרלי פסקה על זה, אפילו שתיים.

    בכל מקרה חברות כיום מתמודדות עם בעיית הצריבה בהמון דרכים (ל-LG יש את טכניקת החלפת הפיקסלים שמרעננת את המסך כל כמה זמן, מסכים אחרים משתמשים באפקט הצללה של המסך שמאריך את אורך החיים שלו), אבל זאת בעיה גדולה יותר במחשבים נייחים בהם יש את אותה התמונה כל הזמן על המסך.

  3. 3

    15:12 02.06.2023 | לירן לירן (אורח)

    זה רק אני או שיש בעיה גדולה במציאת קנייה של המסך זהזה במיוחד בארץ - אין שום מקום שאני יכול למצוא אותו בלי להחשיב חנויות רנדומליות בחול וכדומה...

  4. 4

    12:31 03.06.2023 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    היי לירן, בקשר למסך אסוס כתבו בידיעה לעיתונאות:
    "ה-ROG PG27AQDM יגיע לישראל באמצע יולי במחיר של 6,999 ש"ח."
    אז יש בערך עוד חודש עד שתתחיל לראות את המסך אצל משווקים בארץ

  5. 5

    11:02 09.07.2023 | ליאור כהן ליאור כהן (אורח)

    ביזיון שהמחיר השקה בארץ הולך להיות 7 אלף שקל בעוד שבחו"ל הוא נמכר ב1000$

  6. 6

       | פורסם ע"י