הרשמה

ביקורת: אוזניות ASUS ROG Delta S Wireless

אביחי בדק מה קורה ל-ASUS כשהיא מתנתקת מהכבל עם אוזניות ה-ASUS ROG Delta S Wireless שלהן

תאריך השקה: 17/05/2023

עם איכות סאונד מצוינת, שימושיות נהדרת בעזרת האופציה של החיבור הכפול לדונגל ול-BT וקלות ונוחות משמעותיים - כל הכבוד ל-ASUS על האוזניות הללו

עותק סיקור סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

בהמשך מסעותיי אחר אוזניות איכותיות למחשב המשחקים שלי, ולאחר הביקורת הפושרת מה על דגם הפרימיום של ASUS, קיבלתי לביקורת את הדגם האלחוטי שלהם, ASUS ROG Delta S Wireless. הדבר הראשון שמזהה אותם כאוזניות של ASUS זה כמובן השם הארוך. זה לא אוזניות של ASUS אם אין להם שם שמשתרך לכל אורך חוברת ההוראות. כמו אחותה היוקרתית, גם האוזניות של ASUS מגיעות עם תכונות כמו ביטול רעשים באמצעות AI, ודרייברים בגדול 50 מ"מ. אבל כמו תמיד, הטכני לא מעניין אותנו, אז בואו נתמקד בשאלה של "האם הן טובות".

אין כמו מראה אוזניים

האוזניות ארוזות כמו תמיד בצורה מהודקת ואסתטית, למרות שזה אף פעם לא עניין אותי, יש כאלה שזה ממש חשוב להם. בקופסה יש כבל, כריות בד אווריריות יותר ומתאם USB-C ל-USB רגיל. אי אפשר מבלי לציין את חוברת ההוראות הכל כך חשובה שאי אפשר בלעדיה. בכל מקרה, באוזניית ימין יש שקע שממנו יוצא מתאם USB-C המאפשר חיבור אלחוטי ב-2.4Ghz. המתאם מאפשר לחבר את זה לרוב מחשבי ה-PC שיש כיום ללא חיבור Type-C. האוזניות פשוט יפות. נקיות ומגניבות, בלי קשקושי RGB, או לדים. העיצוב המשולש מסתבר כנוח יחסית והדבר שהפתיע אותי ביותר הוא שאין Boomer, ולא אני לא מתכוון לזקנים שחושבים שמשחקי מחשב זה בזבוז זמן, אלא לזרוע המיקרופון שיוצאת מכל אוזניה שיש היום בשוק. כבל ההטענה הינו באורך מטר, וחבל. אם תיתקעו בלי סוללה תצטרכו לשבת ממש קרוב למחשב, מטר לכל היותר.

האוזניות של Delta S Wireless משתמשות במיקרופון השקוע בתוך האוזניה עצמה. למען האמת, האוזניות משתמשות בשני מיקרופונים כאלה, אחת בכל אוזנייה. מאוד דומה שאוזניות Airpods שיש היום. הקשת עצמה עטופה בספוג רך וההרחבה של הקשת נעה בשני הצדדים של האוזניות. האוזניות ממש קלות משקל וממש נעימות על הראש. קרה לי לא מעט ששכחתי שהן עליי ופשוט הסתובבתי בבית עם האוזניות. כריות העור היו קצת חמות לאביב הישראלי, אבל ההחלפה לכריות הבד היתה מהירה ופשוטה והקלילה את האוזניות על הראש עוד יותר. העיצוב המשולש של האוזניות נוח מאוד לאוזניים והן מתלבשות בצורה טבעית ונינוחה.

בצד שמאל מלמטה יש את כפתור ההדלקה. באמצע כפתור כיבוי, למעלה Wi-Fi ולמטה Bluetooth, וזה חתיכת דבר. היכולת של האוזניה להתחבר גם לדונגל וגם ל-BT מעניקה להן שימושיות אדירה. בזמן ששיחקתי במחשב ולפתע צלצל הטלפון פשוט העברתי את האוזניות ל-BT והופ, עניתי לשיחה שהגיעה מהטלפון. המעבר קל פשוט והשימוש הכפול בשתי הטכנולוגיות מאפשר לאוזניות להיות סופר שימושיות. באמצע כפתור השליטה. לחיצה אחת מנגנת, מפסיקה, עונה לשיחות וכל הפעולות הרגילות של כפתור אוזניות. לחיצה ארוכה מפעילה את ה-BT להתחברות. הכפתורים מרגישים קצת פלסטיקים מדי והמתג הקפיצי של הווליום לא ממש נוח מעבר לכוונון מדויק שלו. חבל שלא עשו גלגלת כמו ברוב האוזניות, גם שלושה שבועות אחרי קשה לי לזכור איזה כפתור נמצא איפה ואני עדיין מעדיף להפעיל הכל מהמקלדת.

כמו בכל דבר שיש בו טוב, יש גם דבר רע ובמקרה שלנו זה שוב ה-Armory Crate של ASUS. לא משנה מה עשיתי עם האקולייזר שלהם, יש לו 0 השפעה על האוזניות. הדבר היחיד שהוא טוב לו, זה חיווי מצב הסוללה של האוזניות. כאן אגב, לא נתקלתי בבעיה. האוזניות מספקות שעות של משחק והטענתי אותם פעם ביומיים שלושה כאשר עוד יש להן 25-30 אחוזים של סוללה. עוד החלטה מוזרה של המפתחים היה לעשות Sleep Mode לאוזניות על מנת שייכבו במידה ואין שימוש. הבעיה היא שהכיבוי האוטומטי מתנגש עם ההפעלה האנלוגית, ואחת שהאוזניות כבות, אי אפשר להעיר אותם מבלי לכבות אותן ידנית ולהדליק מחדש. רעיון מוזר שפשוט גרם לי לבטל אותו.

שימוש יום יומי

אין לי מספיק סופרלטיביים לשפוך על הנוחות והשימושיות של האוזניות האלה ביום יום. הממשק הכפול אפשר לי לנהל עם האוזניות פגישות זום בטאבלט, הקשבה לפודקאסט בטלפון, ומעבר למשחקיות בלחיצת מתג. הקלות, הנוחות והאלחוטיות של Delta S Wireless פשוט הופך אותן לחברו הטוב ביותר של הגיימר שעושה עוד דברים בחיים שלו. הצליל נקי ועשיר, אם כי אין איטום טוב כמו באוזניות פרמיום. אבל הסאונד מספיק טוב בשביל לפצות על זה. השימוש הראשון שלי באוזניות היה בשיחת זום שעשיתי וממש דאגתי איך ישמעו אותי בלי זרוע מיקרופון. אז סתם יצאתי Boomer כי שומעים מצוין וטכנולוגיית ביטול הרעשים באמצעות AI עובדת נהדר. הצליל המוזיקלי נקי גם אם לא מושלם, טוב אלה אוזניות גיימינג לא מוזיקה.

בכלל, המיקרופון ממש הפתיע לטובה, בעיקר כשהשתמשתי בו עם מאוורר, כי חם. אף אחד מחבריי לדיסקורד לא התלונן וכולם אמרו שאני נשמע נקי. אפילו עשיתי כמה הקלטות של עצמי אל מול ה-Yeti שיש לי והן לא הרחק מאחור. כל הכבוד ל-ASUS על טכנולוגיית ה-AI שלהם (מאחוריך GPT!). הטווח של האוזניות גם כן מעולה: יכלתי להסתובב בבית בלי לאבד שום איכות בסאונד. אמנם אני גר בדירה תל אביבית קטנה, אבל אוזניות אחרות איבדו קשר בטווחים האלה.

סיימנו לשחק - אפשר לדבר על משחקים

גם בדגם הזה, ASUS עושים מה ש-ASUS יודעים לעשות. הצליל מאוד נקי, הבסים במינון הנכון והסראונד פשוט עובד מצוין. משחקי FPS מרגישים כאילו אתה מרמה, באמת. היכולת להבין מאיפה יורים עליך וכמה רחוק היא פשוט פנומנלית. הדרייברים בגודל חמישים מילימטר עושים עבודה נהדרת ואין שום שיהוק שנובע מה-Wi-Fi או ה-BT. כמו תמיד, ה-Armory Crate באמת לא משנה שום דבר. לא ראיתי שום שינוי בין מוד Gaming למוד FPS. אבל למי אכפת כשהסאונד הבסיסי כל כך עשיר ונקי. הבסים נשמעים ברורים וחלקים גם בתדרים הנמוכים של 20Hz, ואילו הטרבל נשמע מצוין גם בתדרים הקיצוניים של 20,000 הרץ, גבול השמיעה של האוזן האנושית.


הסראונד המצוין היה לי לעזר רב ב-DMZ של CoD, חבל רק שאני כזה גרוע ששום אוזניה לא תציל אותי ממנה. רעמי התותחים ב-ARMA 3 ושאגות המפלצות ב-Witcher 3 פשוט עשו לי אור באוזניים. ועם משקל של 318 גרם זה גם מחזיק שעות על גבי שעות מבלי שארגיש בהם בכלל. הן אפילו נוחות עם משקפת מציאות מדומה כאשר הן יושבות למעלה וכמעט אינן מורגשות. למעט צלילי ההיסטריה כשטיל ננעל עליך.

במקרה הזה, כל הכבוד ל-ASUS, רק תעשו משהו כבר עם ה-Armory Crate שלכם.

9
מתוך 10

הטוב

  • משקל ונוחות שהופכים אותן לבלתי מורגשות
  • סאונד מעולה עם בסים עשירים
  • חיבוריות פנטסטית

הרע

  • כפתורי צד לא נוחים
  • Armory Crate פשוט לא מועיל לי

ועל הדרך

  • מי צריך חוטים?
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י