הרשמה

ביקורת: Bat Boy - הום ראן

ילד + מחבט = אחת ההפתעות הכי גדולות של 2023. בואו לקרוא על Bat Boy!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/05/2023

בסוף השנה הזאת תהייה רשימת "עשרת המשחקים המפתיעים ביותר של 2023" ו-Bat Boy יהיה בה בוודאות מוחלטת.

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק דרך Keymailer, תודה רבה!

הביקורת האחרונה שלי, והמשחק האחרון ששיחקתי בתכל'ס, היה The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. את הביקורת אני מניח שכבר קראתם, ואת ההייפ של מהמשחק בוודאי הרגשתם (בטח אם אתם עוקבים אחריי ברשתות החברתיות). אז מיותר לציין שאני ריחמתי על המשחק הבא שאני אשחק: הוא בוודאות ירגיש פחות מלוטש, פחות מרגש ופחות מאסיבי ממה שנינטנדו הביאו לנו באמצע חודש מאי. אז כל זה נכון ומדויק - אבל לפחות Bat Boy הוא משחק נהדר בפני עצמו.

הום ראן כשכל הבסיסים מלאים

Bat Boy של X PLUS ו-Sonzai Games הוא משחק פלטפורמר דו-ממדי עם נטייה חזקה לרטרו - כלומר משחק עם גרפיקת 8-ביט, מוזיקת צ'יפטונז מקפיצה ומשחקיות מהירה מאוד ומדויקת מאוד. הסיפור של Bat Boy חמוד מאוד: ריוסקה הוא חלק מחבורה של אתלטים/גיבורי על כשהגיבור שלנו מתמחה בתחום הבייסבול. אחרי עוד ערב אימונים שגרתי של החבורה, הם נתקלים בלורד וישס האכזר שמשתלט על המוח של כל חבריו האתלטים ומעביר אותם ואת ריוסקה לעולם מקביל.

המשחקיות של Bat Boy היא פשוט תענוג פלטפורמינג צרוף. משחקיות מדויקת ומהודקת, כשהדמות שלנו יכולה לרוץ, לקפוץ ולהשתמש ביכולות מיוחדות שהיא אוספת מחבריה (זאת לאחר שריוסקה חובט בהם בחזרה לעשתונות שלהם). כל שלב יכיל אויבים שונים שריוסקה יצטרך להילחם בהם, כשלרוב האויבים הללו יהיו בתמה של השלב: השלב של המתעמלת האמנותית יספק אויבים שזורקים אלות ומסתובבים אליכם באומנותיות, שלב הכדורסל יכיל אויבים שמקפצים על כדורי-סל והשלב של השחיינית יהיה ברובו מתחת למים.

המשחק עובד מאוד חזק על שני אלמנטים חמודים: היכולת של ריוסקה להחזיר חלק מהמתקפות של האויבים השונים בחזרה אליהם עם המתקפה שלו והיכולת לקפץ על אויבים כמו Shovel Knight. עיצוב השלבים עושה עבודה נהדרת בניצול שתי המכניקות האלה עם מתגים שמופיעים במקומות אליהם ניתן רק לחבוט איזו מתקפה של אויב כלשהו, או פלטפורמה גבוהה שריוסקה יוכל לקפץ מאיזה אויב או מתקפה ישר אליה. אלה דברים קטנים כאלה שמשפרים את החוויה הכללית שלי ממשחקים וגורמים לי לומר "אה וואי, זה מגניב!".

עוד משהו שגרם לי לפלוט את המשפט הזה מהפה הן היכולות המיוחדות שריוסקה משיג במהלך המשחק. בסיום כל קרב בוס, אחד החברים של ריוסקה ילמד אותו מתקפה חדשה שלרוב תהייה מאוד שימושית לשלבים הבאים. הקרב הראשון מספק לריוסקה את היכולת לטעון מתקפה ולזרוק אותה קדימה (מתקפה שאפשר לקפוץ ממנה, אגב). הבוס עם השחיינית יקנה לכם מגן בועה שיאפשר לכם לנשום מתחת למים ויגן עליכם ממתקפות והקרב נגד אלוף הקנדו ייתן לכם Dash Attack שתוכלו לגמוע מרחקים גדולים איתו.

החדים מביניכם בוודאי יזהו תמה חוזרת עם המתקפות שהזכרתי קודם - הן משרתות שני אלמנטים שונים של המשחק: קומבט ותזוזה. כל מתקפה כמעט תספק לשחקן אופציות לחיסול האויבים השונים במשחק וגם אופציה לתנועה חלקה יותר ובמקרים מסוימים גם להציל את עצמכם מנפילה אל תהום או איבוד נקודת החיים האחרונה שלכם. זה גם למה אני אהבתי שהמתקפות האלה מוגבלות במד סיבולת, כי אחרת המשחק הזה נהייה קל למדי.

שני המדים שהזכרתי בפסקה הקודמת ניתנים להגדלה בחנויות השונות שבמשחק, כשהדרך להגדלתם היא על ידי תשלום של שלושה זרעים אדומים או ירוקים שניתן למצוא בשלבים השונים. אני אוהב את העובדה שכל אחד מהזרעים עולה ברמת הקושי של המציאה שלו: הזרע האדום של נקודות החיים הוא דיי קל למציאה במהלך השלבים השונים, הזרע הירוק ייקח לכם קצת יותר עבודה ויהיה מוחבא במהלך השלב בצורה יותר טובה, והזרע השלישי המוזהב והמיוחד מוסתר בצורה ממש טובה במהלך השלב ואפילו יעלה לכם אקסטרה כסף לקנייה.

השילוב בין כל האלמנטים שציינתי קודם והעובדה שהשלבים השונים זריזים ומהירים (את המשחק כולו לקח לי שעה וחצי לסיים), יוצר משחק כיפי ומהיר שקל וכיף לחזור אליו ולעשות שלבים שוב ושוב. זה היה ממש כיף לראות איך אני יכול לעשות שלבים מהר יותר, למצוא את כל הזרעים או לפתוח את שלבי הבונוס המיוחדים הפזורים במפה של המשחק. קרבות הבוסים טובים מאוד עם אפשרויות רבות לניצול לשחקנים חכמים, השלבים בנויים נהדר והמשחק נראה נפלא (למרות שאם אתם לא מתחברים לרטרו, אז זה לא בשבילכם).

אבל לא בלי כמה סטרייקים

אבל לא הכל מושלם פה ויש כאן כמה בעיות שחשוב לדבר עליהם. אני שם רגע את הבאגים שנתקלתי בהם בצד כי הבנתי שהמפתחים כבר תיקנו את רובם בהשקה, אז אתמקד בבעיות העיצוב ונתחיל מהגדולה ביותר: הזינוק ברמת הקושי של המשחק. המשחק הוא ברובו הוגן לחלוטין, המשחק אפילו נותן כמות בלתי מוגבלת של פסילות בכל שלב, כשהצ'קפוינטים עצמם נמצאים בנקודות מאוד נוחות (כמעט לא הייתה פעם שהרגשתי שצריך צ'קפוינט ולא היה לי אחד במסך הבא). הבעיה היא שבאיזשהו שלב המשחק נהייה פתאום קשה בצורה מטורפת בלי סיבה אמיתית.

אני אסביר מדוגמא אישית: הגעתי לשלב מסוים בחלק השלישי של המשחק, שלב מאוד קשה אבל הוגן למדי. סיימתי אותו אחרי 5 פסילות, שזה הרבה יותר מהרגיל בשבילי, אבל נו ניחא - אנחנו בשלב מתקדם של המשחק. בשלב שלאחריו הגעתי לבוס האחרון אחרי 4 פסילות וסיימתי את הבוס הזה אחרי 15 פסילות. אז נכון, הבוס הזה היה כיף מאוד, אבל רמת הקושי שם הייתה משהו שגרם לי להרים גבה. לא היה ניתן לכוונן את הבוס הזה טוב יותר?

זה גם לא עזר שהשלב שלאחריו היה דווקא בסדר גמור. אז מה גרם לשלב הזה ספציפית להיות כל-כך קשה וכל-כך אכזרי? זה סתם הרגיש לא במקום. עוד משהו שהפריע לי הוא ריבוי היכולות. תראו, אין לי בעיה עם הרבה יכולות לרוב, הבעיה מתחילה כשיש יכולות שנהיות מיותרות כתוצאה מכך. אני אוטומטית נמשכתי לשלושה יכולות מאוד יעילות כשהשאר כמעט לא היו נחוצות לי. זה היה ניתן לטיפול בעזרת חולשות מסוימות של אויבים למתקפות שונות ועד שאנחנו מגיעים לבוס כזה אנחנו מדברים על סוף המשחק.

טוב, נסיים עם טעם טוב וחיובי: אין על פסקולי צ'יפטונז. אני יודע, הרבה מזה קשור לעובדה שגדלתי על פסקולים כאלה ועל פסקולי 16-ביט, אבל תהרגו אותי - פסקולים כאלה מחממים לי את הלב ומזיזים לי משהו שם בפנים. הפסקול של Bat Boy הוא לא מהטופ בתעשייה אבל הוא נהדר. נעימת הנושא של המשחק נפלאה, חלק מהשירים בשלבים הראשונים תקועים לי בראש ואת מוזיקת הבוס אני מזמזם כבר שלושה ימים. יופי של עבודה של Evader Music (כרגיל, יש לציין).

השורה התחתונה

אני באמת לא צריך את שאר השנה כדי לגרוס ש-2023 היא אחת מהשנים הכי טובות שהיו לנו בגיימינג מזה הרבה זמן ואלה משחקים כמו Pizza Tower, Bayonetta Origins ועכשיו גם Bat Boy שמבססים למה. אלו הפתעות שהגיעו משום מקום ועם הרבה אהבה, הרבה תשוקה לז'אנר ולמדיה והרבה עיצוב טוב מצליחים להביא לנו מוצר מעולה שפשוט מעלה לי חיוך על הפנים. אם עד כה זאת הייתה בדיחה פנימית, עכשיו זאת הבטחה: בסוף השנה הזאת תהייה רשימת "עשרת המשחקים המפתיעים ביותר של 2023" ו-Bat Boy יהיה בה בוודאות מוחלטת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות הדוקה, קצבית וכיפית
  • קרבות בוסים נהדרים ועיצוב שלבים טוב
  • מוזיקת צ'יפטונז נהדרת של Evader Music
  • נותן סיבות לחזור ולעשות שלבים שוב ושוב

הרע

  • קפיצה גדולה מדי ברמת הקושי בשליש האחרון של המשחק
  • ריבוי היכולות עומד דווקא בעוכרי Bat Boy
  • באגים מציקים פה ושם

והשיר שתקוע לי בראש

  • Bat Boy, I'll take you on!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י