הרשמה

ביקורת: מראה שחורה עונה 6 פרקים 2+3 - נטפליקס נגד נטפליקס והאחד עם אהרון פול

ממשיכים את העונה השישית של מראה שחורה בהפלגה לא חלקה בכלל

תאריך השקה: 15/06/2023

ג'סי מה אתה עושה בחלל ג'סי

תודה רבה לנטפליקס ישראל על הגישה המוקדמת לסדרה!

"מראה שחורה" חזרה אלינו היום בבוקר אחרי ארבע שנים של היעדרות עם אחד הפרקים הטובים ביותר שלה. כראוי לסדרה, שאר הפרקים נוגעים בנושאים אחרים עם עלילות אחרות שכלל לא קשורות אחת לשנייה - ולכן היה קשה למצוא משהו במשותף או לבקר את כל העונה ביחד. למזלי פרקים 2 ו-3 דומים מספיק באווירת האימה שלהם ובדגש העלילתי יותר מאשר על הביקורת, מה שאפשר לי לחבר ביניהם. את שאר העונה נבקר בהמשך. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

פרק 2 - Loch Henry

מאחד הפרקים הכי ניסיוניים ועמוקים של הסדרה, אנחנו עוברים ישר לאחד הפרקים הכי גנרים שלה - אך זה לאו דווקא משחק לרעתו.  Loch Henry מספר את סיפורם של זוג צעיר של סטודנטים לקולנוע המתאהבים ברעיון של לעשות סרט דוקו על העיירה השקטה ממנה הבחור הגיעה - בה התרחשה סדרת חטיפות ורציחות הזויה שפגעה בתעשייה בעיירה עד היום. הפרק מנסה להעביר ביקורת על סרטי וסדרות הדוקו שמהללות רוצחים, כך שבדומה לפרק הראשון - שוב יש כאן ביקורת על נטפליקס עצמם. בניגוד מוחלט לפרק הראשון שהצליח לשים את הביקורת במרכז באלגנטיות, כאן הביקורת מאוד מפוזרת, והתוצאה יותר מזכירה סדרת רצח/אימה אמיתית מאשר מדיה שבאה לצחוק על הג'אנר הזה. זה לא הופך את הפרק לאסון, אבל כן הופך אותו לזר בשאר הנוף של העונה.

פרק 3 - Beyond the Sea

הפרק שאולי עשה הכי הרבה רעש לפני עליית העונה הוא Beyond the Sea, שמבטיח לקחת את כוכב "שובר שורות" אהרון פול (Aaron Paul) לחלל. הפרק מתרחש במציאות אלטרנטיבית בה ב-1969 נשלחו שני אסטרונאוטים למשימה בת שש שנים בחללית, כך שכל אחד מהם קיבל רובוט בשם "העתק" הנראה 1 ל-1 כמו האדם האמיתי אליו השניים יכולים להתחבר ולחיות את חייהם בכדור הארץ כשהם בהפסקות מהמשימה. מדובר בקונספט די מעניין לחקור במיוחד לסדרה כמו "מראה שחורה", אך בפועל הפרק ממשיך את הכיוון של הפרק השני, בו הדגש הוא הרבה יותר עלילתי והביקורת כמעט ולא קיימת - אם בכלל. כפרק שפועל ברובד אחד קשה להבין למה הוא ממוקם כחלק מהעונה ולא כסרט נפרד, במיוחד שאורכו עולה על 80 דקות - בלי יותר מידי הצדקה. הפרק נמרח לחלוטין וכשהוא מגיע לרגעי השיא שלו הוא די מרוקן מאנרגיות שגם ההופעה המצויינת של אהרון פול לא יכולה להציל. 

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

6
מתוך 10

הטוב

  • בבסיס שני הפרקים עלילה מותחת ומעניינת
  • המחווה לתת ג'אנר בפרק השני רלוונטית
  • אהרון פול בעוד הופעה מעולה

הרע

  • ג'אנרי לחלוטין
  • לא מתאים באווירה של שאר העונה
  • הפרק השלישי נמרח ומרגיש אפילו מיותר לפעמים

והממוצע:

  • בין ה-7 שמתאים לפרק 2 וה-5 שמגיעה לפרק 3
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י