הרשמה

ביקורת: מראה שחורה עונה 6 פרקים 4+5 - כבר סוף עונה

אחרי פרק ראשון נהדר ופרקים 2 ו-3 הרבה פחות, העונה השישית של מראה שחורה מתכנסת לשני פרקים אחרונים. באיזה צד של העונה הם נופלים?

תאריך השקה: 15/06/2023

פאפא, פפראצי

תודה רבה לנטפליקס ישראל על הגישה המוקדמת לסדרה!

להגיד שהעונה השישית של מראה שחורה לא יציבה ברמת האיכות שלה יהיה מובן מאליו. אחרי פרק ראשון מדהים העונה התדרדרה לשני פרקים גנריים למדי, ומתוכם פרק 3 שספק אם מרגיש בכלל מתאים לאווירה של הסדרה. בשני הפרקים האחרונים לעונה שלה הסדרה שוב נופלת לאותה משבצת אליה נפל פרק 3, ואפילו מרחיקה לכת עם פרק 5 שבכלל לא מתעסק בדילמות שאפיינו את הסדרה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

פרק 4 - Mazey Day

במחווה לא רעה בכלל לתחילת שנות האלפיים, פרק 4 של העונה מתעסק בשגעון הפאפרצי וההתעסקות הבלתי פוסקת בחיי הזוהר של כוכבי קולנוע ופופ שאפיינו את הזמנים האלה. בתור ילד שגדל בתקופה הזאת, ההצצה לחייה של צלמת פפראצי שנאלצת להתמודד עם התאבדות של שחקן אותו צילמה בחשאי והתעוררות המצפון שלה הכניסה אותי ישר לפרק והצליחה לגרום לעניין בעלילה שממשיכה נהדר. כקונטרה לצלמת, אותה משחקת באופן מצויין זאזי ביטס (Zazie Beetz), אנו מקבלים את כוכבת הקולנוע מייזי דיי שמתמודדת בעצמה עם תאונת פגע וברח שביצעה בטעות וגרמה לה להעלם בפתאומיות מחיי הזרקורים.

המרדף אחר התמונה הראשונה של מייזי אחרי ההעדרות הפתאומית מעורר מחדש את צלמת הפפראצי שלנו, ומוציא אותנו למשחק חתול ועכבר מעניין. הפאשלה הענקית של הפרק - שללא ספק על הנייר הכי מעניין פרט לפרק הראשון לעונה, היא שהוא לא מוצא קטרזיס טוב לאף אחת מהדמויות, וגורר את העלילה למחוזות שגם לא אופייניים לסדרה וגם לא מתאימים לאווירה של שאר העלילה. התוצאה היא 10 דקות אחרונות מוזרות למדי שמורידות מההישגים האחרים של הפרק, ויוציאו אתכם בטעם מוזר במקום להיות הום ראן חלקי שהיה חשוב לעונה הזאת להשיג. גם עם המערכה השלישית הבעייתית שלו וכמה פגמים בקצב הוא מספיק מעניין כדי לשלוח אותנו לפרק 5, שהוא כבר סיפור אחר לחלוטין.

פרק 5 - Demon 79

טוב, כאן כבר הסדרה לא מסתירה שום דבר. לא רק שבפרק 5 לא מופיעה טכנולוגיה, יהיה קשה לטעון שהיא מנסה להעביר ביקורת על משהו במקום סתם להיות עלילת מדע בידיוני באווירה מוזרה. הרעיון לכשעצמו לא רע, רק שהביצוע כאן לא טוב בכלל, מה שהופך אותו לפרק מיותר לא רק בקונטקסט של הסדרה. Demon 79 מנסה להיות מחווה לסרטי אימה דרג B של שנות השמונים, רק שבמקום להיות פארודיה כיפית עליהם או לחילופין להראות עלילת אימה יצירתית וטובה - הוא פשוט סרט אימה בלי האפקטים וההופעות המוגזמות שהכניסו לאותם סרטים אישיות. בעלילה גנרית למדי, בחורה הודית הנמצאת בשולי החברה הבריטית של סוף שנות ה-70' מוצאת אובייקט המזמן לעולמה שד הדורש ממנה שלושה קורבנות או שכל כדור הארץ יעלה באש.

ככל הנראה כבר ראיתם את העלילה הזאת, וכבר ראיתם אותה נעשת טוב יותר וגם רע יותר. באופן מפתיע, הפרק לא מספק שום טוויסט, לא בוחר להדגיש שום ביקורת על החברה או להדגיש אלמנט, אפילו לא אלמנט אחד. התוצאה באופן לא מפתיע היא חוויה לא ייחודית, שלא מצליחה לגרום לחיבור כלשהו עם הצופה ובחלקים בה הקצב של העלילה מקרטע ככל הנראה תגרום לכם להעביר לסדרה אחרת - ומה שעצוב הוא שלא תפספסו הרבה.

השורה התחתונה

אחרי פרק ראשון מדהים שחובה לצפות בו, "מראה שחורה" רק מתדרדרת ומאבדת את האופי שלה עד פרק 5 שכל קשר בינו לבין ה-DNA של הסדרה הוא מקרי בהחלט. הבעיה היא לאו דווקא שהפרקים האלה מרגישים לא מתאימים בעונה של מראה שחורה - אלא שרובם גנריים, חסרי אנרגיות ומתקשים למצוא את העניין של הצופה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

5.5
מתוך 10

הטוב

  • חלק מהפרקים בעלי עלילת בסיס נהדרת
  • ההופעות טובות לאורך רוב העונה
  • שתי המערכות הראשונות של פרק 4 מסקרנות

הרע

  • הדמויות והעלילה של פרק 5 חסרות יצירתיות ומתקשות למצוא עניין אצל הצופה
  • בעיות קצב קשות ברוב הפרקים
  • עלילות מתמרחות שפוגעות ברגעי השיא

והפרק הראשון:

  • חבל שצריך להיות חלק מהעונה הזאת
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י