הרשמה

כל סדרת Pikmin נמצאת על ה-Switch ואין מאושר ממני

לקראת יציאת המשחק הרביעי בסדרה, שמואל חוזר לכובע שלו כהיסטוריון גיימינג בשביל לספר לכם קצת יותר על אחת מהסדרות הכי פחות מוערכות של חברת הגיימינג היפנית

נינטנדו מראה אהבה אמיתית לאחת מהסדרות הפחות מוערכות שלה וזה אומר שגם אני צריך להראות את אותה האהבה ל-Pikmin ותרומתו לחברה היפנית (ולי כגיימר)

ההכרזה הגדולה מה-Nintendo Direct של חודש יוני האחרון הייתה קרב גדול בין Super Mario RPG ל-Super Mario Bros. Wonder. ההפתעות הכי נעימות מהאירוע של נינטנדו היו קשורות ב-Pikmin. הדמו שהוכרז ל-Pikmin 4 היה מפתיע מאוד ומאוד מבורך (במיוחד אחרי שגיליתי את כמות התוכן שהוא נותן לך), אבל ההכרזה על Pikmin 1+2 ל-Switch כבר הייתה משוגעת. זה אומר שככה העמוד הראשי שלי ב-Switch נראה:

במהלך שיחה על "Everybody 1-2 Switch", סיפרתי לחבר'ה שזה נחמד שיש לי עכשיו את המשחק הזה לסיקור כי "אני חייב שמשהו יוציא אותי מהדמו של Pikmin 4 אז זאת אחלה דרך". נינטנדו ישראל בתגובה שאלו אותי: "רגע, אתה רוצה לסקר גם את Pikmin 1+2?". עכשיו, את התגובה הלא פרופורציונאלית להצעה שלי אני לא אדביק לפה, אבל שווה רגע להסביר למה התגובות שלי להכרזה וההודעה הזאת היו כל-כך גדולות. את זה נעשה דרך שיעור היסטוריה על Pikmin - הסדרה שהיא בעצם השחקן השישי של נינטנדו.

בשנת 2001 נינטנדו השיקה קונסולה חדשה - הדור הבא של הקונסולות הביתיות שלה. ה-GameCube נועד להחליף את ה-N64 ועם הרבה יותר כוח הוא היה יכול להביא חוויות שה-N64 פשוט לא יכל להביא איתו. באותה השנה, נינטנדו השיקה את Pikmin. מדובר במשחק בו נשחק חייזר בשם אולימר שנוחת נחיתת חירום בכוכב דמוי כדה"א, וצריך לאסוף את 30 החלקים השונים של החללית שלו ולתקן אותה תוך 30 יום, אחרת הוא ימות בגלל האוויר הרעיל של הכוכב.

בזמן שהייאוש שלו מתגבר, אולימר מגלה שבכוכב גרים יצורים דמויי צמחים שנקראים פיקמינים, שאולימר יכול לפקד עליהם בעזרת המשרוקית שלו. חמוש במשרוקית וביכולת להעיף את הפיקמינים הרחק, אולימר יוצא לאסוף את השברים של ה-S.S. Dolphin (כן, היא נקראת על שם ה-Prototype של ה-GameCube), להילחם ביצורים האגרסיבים שהעולם מלא בהם, לתקן את החללית שלו ולברוח מהפלנטה המסוכנת אליה הוא הגיע.

עם המשחק הראשון הזה, נינטנדו הראתה לנו שהיא לא רק מסוגלת לצאת מהקופסה שוב ולהביא לנו עוד IP חדש ומקסים שירגש ויחלחל למעריצים למשך שנים קדימה, היא עשתה משהו שאני מאמין שעד 2001 היה נחשב לפיקציה ולרעיון פשוט הזוי: היא הביאה את ז'אנר ה-Real Time Strategy, או ה-RTS בקיצור, לקונסולות בשליטה שהיא נטולת עכבר ומקלדת. אבל זה לא רק שהיא הביאה את הז'אנר לקונסולות: היא עשתה זאת בצורה נהדרת ופורצת דרך.

נינטנדו פשוט מעולה בפירוק של ז'אנרים לבסיס שלהם (פירוק לבדידים אני קורא לזה) והרכבה לפי הצרכים שלה. היא צריכה פלטפורמר מדויק? סדרת מריו לוקחת את עיצוב השלבים המאתגר של הז'אנר ונותנת למעריצים שלה משחק עם המון טריקים שמתגמל משחקיות מדויקת ושימוש ביכולות של מריו. היא צריכה פלטפורמר קצבי ומהיר? סדרת Donkey Kong החדשה אלופה בלקחת עיצוב שלבים זורם יותר מהז'אנר עם דגש על מומנטום ומהירות בשלב.

אז אם ככה, קל לראות מה נינטנדו עשתה כאן. היא לקחה את ז'אנר ה-RTS, פירקה אותו לחתיכות ולקחה את מה שמתאים לה ויעבוד לה ולקונסולה החדשה שלה. אלמנט הבנייה? אתה תזוז הצידה - קשה לנהל כמה מבנים בבת אחת בלי עכבר או מקלדת. במקום זה נדאג שכל המבנים יהיו מוכנים במקום מוגדר. מפה ענקית עם מלא Fog of War? פחות עובד עם קונסולה שבעוד שהיא הייתה בין החזקות באותו הזמן, לא התקרבה ליכולות של מחשבים נייחים באותו הזמן והאפשרות שלהם להריץ משחקים כמו Warcraft 3 שיצא ממש שנה לאחר מכן. המפה תהייה ברורה עם מכשולים שיצריכו ניהול של משאבים.

במקום כל אלו, נינטנדו בחרה להתמקד באלמנט שבמהלך ההכנה ל-Pikmin 4 גם קיבל שם של ממש. מז'אנר ה-RTS, נינטנדו בחרה לקחת את הרעיון והקונספט של ניהול משימות ומשאבים במקביל ובצורה אפקטיבית, או כמו שהיא קוראת לזה: Dandori. אתם לא צריכים לנהל בנייה של מבנים - יש לכם בסיס אם, אליו תמיד תחזרו וממנו תנהלו אילו פיקמינים תרצו להוציא איתכם למסע היומי. אתם לא צריכים ללכת ולסמן את כל החיילים שלכם - לחיצה על כפתור ה-B תגרום לאולימר לשרוק ולהצמיד אליו את כל הפיקמינים (לחיצה חזקה תבטל אפילו משימות עכשוויות).

אפילו הרעיון הכללי של מחזור היום והלילה נועד לשרת את המטרה הזאת: יש לכם כמות מוגבלת של זמן במהלך היום לסיים את מה שתרצו לעשות באותו היום. המשחק אפילו מאפשר לשחקנים לאסוף את הפיקמינים שלהם ולסיים את היום מוקדם יותר. המצלמה הקרובה יותר גם מאפשרת קשר יותר חזק עם הפיקמינים וניהול של הדמות שלכם בנוסף לצוות הענק של הצמחים הקטנים שמלווה אתכם במהלך המשימה היומית.

עכשיו חשוב לציין שבעוד ש-Pikmin המקורי היה משחק מאוד קצר (משחק של כ-10 שעות בסך הכל), האימפקט שהוא יצר היה גדול. המשחק זכה לשבחים ביציאתו, כשגרסת ה-GameCube עומדת כרגע על ציון של 89 מתוך 100 והצליחה בצורה לא רעה במכירות לאותו הזמן. זה הוביל למשחק שני שהגיע אלינו שלוש שנים לאחר מכן ב-2004. בנוסף לשיפורים לשליטה בפיקמינים ומשחקיות קצת יותר מהירה, המשחק הרחיב את העולם של הסדרה עם עוד דמויות, סצנות סינמטיות מושקעות יותר, מערות תת-קרקעיות שיאפשרו לנו למצוא אוצרות וקרבות בוסים דיי משוגעים.

לאחר ההוצאה המחודשת של שני המשחקים הראשונים על ה-Wii עם שליטה בעזרת חיישני התזוזה של ה-WiiMote הנהדר, המשחק השלישי הגיע ל-WiiU והוא כבר העלה את הסדרה שלב אחד למעלה: עוד פיקמינים מעניינים שיוסיפו חידות חדשות לפתור, מערכת lock-on שמשפרת את הדיוק והלחימה במשחק ועוד. בכלל, זה נראה שכל איטרציה באה ושיכללה את סדרת המשחקים הזאת ומוסיפה עוד נדבך ועוד שיפורים. המשחק הרביעי כנראה עומד להיות זהה במובן הזה.

בנוסף לגרפיקה חדשה וטובה יותר שתפיח עוד יותר רוח חיים בסדרה הכבר אלמותית הזאת, המשחק החדש שיגיע אלינו בשבוע הבא מרחיב עוד יותר את העולם של Pikmin עם סוגי פיקמינים חדשים, מערות גדולות יותר שנוכל לחקור (חלקן גם יהיו הרבה יותר מסתם מערות תת-קרקעיות), בתים שנראים ממש כמו בתים של בני אדם ואזורים שמזכירים פארקים, חופי ים ועוד. מי יודע, אולי זה יהיה המשחק בו נגלה שהם הגיעו לכדור הארץ וגם נראה איזה בן אנוש או שניים.

אז למה אני כותב לכם את זה בכתבה עצומה שלקחה לי ערב לכתוב ועוד אחד לערוך? נינטנדו הרי לא משלמים לי על הכתבה הזאת וזאת לא פרסומת ממומנת, לא ל-Pikmin 1+2 שיצאו בצורה דיגיטלית למכשיר בסוף החודש שעבר, ל-Pikmin 3 Deluxe ואפילו לא ל-Pikmin 4 שמגיע אלינו בקרוב. התשובה היא כמעט זהה עבור הרבה דברים שאני עושה כאן באתר שקשורים לגיימינג: אני פשוט פ%$#%& אוהב את הסדרה הזאת.

מבחינת הערכה, זאת אחת מסדרות המשחקים עם היחס הכי לא הוגן בין ההשפעה שלה על החברה והאיכות שלה, לאהבה שהיא מקבלת מעולם הגיימינג והאמת שגם מעריצי נינטנדו. Pikmin זאת סדרה עם כל-כך הרבה צ'ארם, אהבה, חדוות גילוי ולעיתים גם אימה של ממש מהיצורים המוזרים שתפגשו. ההכרזה על המשחק הרביעי גרמה לי לפרץ של התרגשות כשצפיתי בה ואני רוצה שעוד אנשים יבינו למה שמתי את המשחק הזה כמשחק החודש מבחינתי.

זה מעבר לכלכלה, מעבר למכירות ונתונים יבשים ומעבר לציונים ולמספרים באתרי ביקורות: זאת סדרת משחקים שכשישבתי לשחק בה שוב פשוט הבנתי למה אני כל-כך אוהב את נינטנדו: הם פשוט גורמים לי לחייך. וזה לא משנה אם זה משחק בן 21 שאני משחק בפעם השלישית, או משחק חדש מהניילונים שיצא לפני חודשיים וטס לראש רשימת המשחקים האהובים עליי של החברה. אני רוצה לקוות ש-Pikmin 4 יהיה מיוחד כמו המשחקים הקודמים בסדרה, אבל זה כבר לא עניין של רוצה. אני יודע שהוא הולך להיות קסום.

עכשיו תחזירו את Star Fox ו/או F-Zero, תודה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:25 09.07.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    הרבה זמן לא ראיתי ממך כזו אהבה למשחק, האמת שאני אדם שיש לו תבניות ספציפיות לזא'נרים והמשחק הזה לא נכנס אצלי בשום תבנית של RTS אבל ממש סיקרנת אותי ואני רוצה לנסות את אחד החלקים הראשונים

  2. 2

       | פורסם ע"י