הרשמה

חמישה משחקים בולטים שנעדרו מאירועי הקיץ, ואיפה הם כן יכולים להופיע

ממשחק הזומבים שכתב ג'יימס גאן ועד ג'יימס אחר מפורסם לא פחות, הנה חמישה משחקים שנעדרו מאירועי הקיץ העמוסים - וכל המידע הרלוונטי עליהם

ולנו רק נותר לשאול, איפה אתם?

להגיד שאירועי הקיץ השנה היו עמוסים יהיה ברור מאליו. יוני היה מלא בהכרזות מטורללות לחלוטין, שהתחילו מחשיפתו של הרימייק ל-Metal Gear Solid 3 ותצוגת משחקיות אדירה של ספיידרמן 2 באירוע של פלייסטיישן, הצגת משחקיות עוצרת נשימה למורטל קומבט 1 וחשיפתו של משחק סוניק חדש באירוע של ג'ף קילי, תצוגת משחקיות מהממת ל-Fable, הצגה מחוץ לעולם הזה לסטארפילד ואפילו חביב הקהל כאן - יאקוזה 8 באירוע של אקסבוקס ולקינוח אפילו הבלתי אפשרי קרה באירוע של נינטנדו - ומשחק מריו דו מימדי חדש הוכרז לצד רימייק לאחד המשחקים המדוברים ביותר בהסטוריה - סופר מריו RPG. אפילו Capcom הצליחו להשחיל באירוע המצומצם שלה הכרזה מרגשת בדמות טרילוגיית Apollo Justice שמגיעה לכלל הקונסולות בשנה הבאה. ולמרות זאת, בתעשייה כל כך עמוסה, הגיוני שחלק מהכותרים המצופים לא יופיעו - גם אם כל הכוכבים סימנו שנראה מהם עדכון. אספנו לכם חמישה משחקים שהעדרותם הייתה בולטת במיוחד, והוספנו כמובן מתי לדעתינו נראה אותם שוב.

Hades II

אני לא מכיר אפילו בן אדם אחד שניסה את Hades ולא נהנה ממנו בצורה יוצאת דופן. המשחק מפוצץ במספיק תוכן ואישיות כדי למשוך אליו קהל שלאו דווקא יהנה ממשחקי Rogue-Like, ומהרגע שתצאו לריצה הראשונה שלכם תמצאו את עצמכם נשאבים לעולם בלי יכולת להפסיק לשחק. על הנייר נראה שהבחירה של Supergiant Games לצאת לעוד הרפתקה ביקום של Hades אמורה להיות צפויה, אך בהתחשב בכך שכל שאר המשחקים שלהם גם זכו לתשואות כאלה ולא זכו להמשך גורמת למעריצים להתרגש כפליים למשחק הבא בסדרה.

עם טריילר מדהים שהוצג בטקס פרסי המשחקים, בשנה שעברה הוכרז שהמשחק יגיע כבר ב-2023, מה שהוביל את כולם למסקנה שההמשך בוודאות יופיע באחד מאירועי הקיץ. ההפתעה מכך שהוא נעדר מכולם הייתה עצומה, והותירה את המעריצים עם סימן שאלה ענק על תאריך היציאה של המשחק. ההימור שלנו הוא שהמשחק אכן בשלביו האחרונים, אך ככל הנראה עוד לא ברור למפתחים האם יהיה מוכן עד תחילת חודש נובמבר. למה עד חודש נובמבר? ובכן, בתחילת החודש נסגרת ההרשמה לטקס משחקי השנה, ולכן משחקים שיוצאים בתאריכים האלה צריכים לחכות שנה שלמה עד שיוכלו להכנס לטקס, וגם זה עוד לא ממש קרה. לדעתנו רק לאחר שידעו המפתחים האם המשחק יהיה מוכן עד נובמבר נזכה לראות אותו שוב כבר בטקס הפתיחה של גיימסקום באוקטובר (אליו אחראים המארגנים של טקס פרסי המשחקים), ואם לא אז נראה אותו מאוחר יותר עם תאריך יציאה כבר בתחילת שנה הבאה או ממש סוף השנה הנוכחית.

James Bond

למרות ששיערתי שלא יופיע, עדיין התאכזבתי לראות את אחד המשחקים המצופים ביותר שלי מהשנים הקרובות שוב נעדר מאירועי הקיץ. המשחק הוא שילוב משמיים בין מפתחת סדרת Hitman לבין סדרת הסרטים של ג'יימס בונד, שהוכרז בשנת 2020. לדעתנו, IO עסוקים בלבנות מנוע משחקים חדש קודם כל שיתאים לדור הקונסולות הנוכחי ולכן העיכוב. למשחקי Hitman השתמשו במנוע משלהם בשם Glacier, שסביר להניח שכבר לא ממצה את כל היכולות של הקונסולות החדשות. בנוסף, באפריל 2021 פתחו המפתחים סטודיו חדש לגמרי בברצלונה לצורך פיתוח משחק אחר לחלוטין שעליו אחראים כל השמות הגדולים בסטודיו. המשחק כרגע זכה לכינוי Project Dragon ולפי מידע שדלף ממסמכים במשפט בין מייקרוסופט ל-FTC, אמור להיות אקסקלוסיבי לאקסבוקס ובמרחק שנים קדימה. השילוב בין ככל הנראה הפיתוח של המנוע לבין העבודה על "משחק החלומות" של הסטודיו מובילים את James Bond למצב מאוד מוזר בו הוא מעין נדחק באמצע שני פרויקטים גדולים ממנו וכמובן התרחבות החברה לסטודיו נוסף חדש במדינה אחרת. לכן אנחנו לא נופתע אם המשחק צריך עוד זמן, הרבה זמן (  ;-)  ) וידלג על השנה הנוכחית כדי להיחשף כמו שצריך בקיץ של שנה הבאה.

Lollipop Chainsaw Remake

מכל המשחקים שהייתי מספיק בטוח שנראה באירועי הקיץ כדי לכתוב אותם בכתבה, Lollipop Chainsaw Remake היחיד שלא הופיע. המשחק המטורלל שכתב לא אחר מאשר הבמאי ג'יימס גאן (James Gunn) חגג בשנה שעברה עשור ליציאתו. לכבוד החגיגות הכריז הסטודיו Dragami Games שהשיג את כל הזכויות למשחק המקורי שלא זמין לרכישה כבר שנים על כך שהוא מפתח רימייק של ממש שיצא בשנת 2023. רק שמאז ההכרזה לא קיבלנו שום טריילר רשמי, ובמקומו רק תמונות שאמנם השיפור הגרפי ניכר בהן אך כמשחק Hack N' Slash הרבה יותר מעניין אותנו לראות איך המשחקיות השתפרה. באופן מוזר המשחק דילג לחלוטין על כל אירועי הקיץ למרות שברור לכולם שאפקט ה"נכתב על ידי ג'יימס גאן" היה עושה הרבה מאוד רעש. קשה להאמין שאף אחת מהחברות הגדולות לא רצתה חלק בפרויקט מה שמוביל אותנו למסקנה שהמשחק פשוט עדיין לא מוכן להצגה. למרות שלא היינו קופצים להגיע למסקנה שהוא נדחה לשנה הבאה, לא היינו מצפים לראות אותו עד האירוע הגדול הבא של אחת החברות הגדולות (כנראה בספטמבר) או בסמוך ליציאתו באופן עצמאי על ידי הסטודיו.

Bloodstained: Ritual of the Night 2

ההמשך למשחק המטרוידווניה המצויין מ-2019 כבר הוכרז באופן לא רשמי על ידי מפיצת המשחק 505Games, וכמובן זכה להתייחסות מצד המפתחים שאכן ההמשך נמצא בפיתוח.

מההודעה הזאת לא ציפינו לראות משהו מהמשחק עד אולי שנת 2024, אך בסוף השנה שעברה מפתח המשחק ואגדת הז'אנר קוג'י איגרשי (Koji Igarashi) אמר בראיון שבשנה הבאה הוא מצפה לספק למעריצים "הכרזה ענקית". מכאן היה ניתן להסיק המון דברים, ובניהם גם השערה שאחת החברות הגדולות תכריז על שיתוף פעולה ואפילו אקסקלוסיביות על ההמשך המצופה - דבר שקרה לצורך העניין עם סדרת Bayonetta שהפכה לאקסקלוסיבית לנינטנדו עם המשחק השני. ההעדרות מכל האירועים הגדולים לגמרי מחזירים אותנו למחשבה שהמשחק רחוק ושההכרזה לשנה הקרובה הייתה בגדר חלום - אלא אם כן יש בנו תקווה שהמשחק יופיע לקראת סוף השנה עם טריילר מפוצץ באקשן ובמוזיקה כמו שרק הסדרה הזאת יודעת באירוע פרסי המשחקים.

Dragon Age: Dreadwolf

רבות דובר על ההכרזה של Starfield אי שם ב-2018 ויציאתו הקרבה רק בחודש ספטמבר הנוכחי. מעטים יזכרו שבאותה שנה הוכרז גם המשחק הבא מהחברה האגדית BioWare, שהוא גם במקרה המשך לאחת הסדרות האהובות ביותר שלה ואחת מסדרות ה-RPG האייקוניות של התעשייה - Dragon Age. מאז BioWare עברו טלטלה של ממש שנבעה גם מכמה שינויי כיוון בהנהלה של EA בנוגע לעתיד של תעשיית הגיימינג וגם מהביקורות כלפי מה שהיה אמור להיות המשחק הגדול הבא שלה וסיים את דרכו בצורה לא פחות מטרגית.

עם כל כך הרבה לחץ על הכתפיים, הגיחו BioWare ב-2020 לחשיפה סינמטית למשחק, נעלמו שוב לכמעט שלוש שנים וחזרו ביום Dragon Age עם טריילר אפילו פחות מספק. חוסר התקשורת גרם למעריצים רבים כמונו לפקפק במצב של המשחק, ולקוות שבקיץ הזה סוף סוף נראה אותו כמו שצריך עם תצוגה ראויה לסדרה - אך המשחק נעלם לחלוטין, מה שמוביל אותו לשתי השערות מרכזיות. עם כמה שלא נעים לחשוב ואפילו יותר לכתוב את זה, יכול מאוד להיות שפשוט הזמן של BioWare כחברת ענק בתעשייה עבר. הברק פג, היכולת להוציא להיטים אל-זמניים בקצב היסטרי נעלמה ויקח עוד הרבה זמן עד שיוכלו להוציא משחק טריפל A שיעמוד בסטנדרטים של היום. במצב הזה, לא היינו מצפים לראות את המשחק עד אירועי הקיץ של השנה הבאה, ואפילו לא היינו מסמנים את 2024 כשנה אופציונלית ליציאה.

המצב השני יותר מעודד ועל כן גם נחתום איתו את הכתבה. כזכור, המפיצה של המשחק EA נמצאת לפני רגע מכריע בהישארות שלה כמפיצת על. סדרת הדגל, FIFA, איבדה השנה את השם שלה ועומדת לצאת השנה בפעם הראשונה תחת שם חדש לגמרי - EA Sports FC. מן הסתם שהשינוי יצדיק התעסקות רצינית בשיווק מצד EA, שבאופן מוצדק גם תשים את כל הביצים שלה בסל של משחק הכדורגל. מכאן, ניתן להסיק שתנצל את הזמן עד יציאת המשחק לדגש עליו, דבר שבאופן טבעי ידחוק משחקים כמו Dragon Age לשוליים.

אני משער שמלבד המשחקים האלו לחצתם על הכתבה בתקווה למצוא כאן את Metroid Prime 4 של Retro Studios או את Indiana Jones של MachineGames. הבעיה היא שבניגוד למשחקים ברשימה, המשחקים האלו הם חידה גמורה, וגם המצב של המפתחות שלהן לא ממש ברור, בין אם זה המפתחת של מטרויד שרק בקיץ 2020 חיפשו ככל הנראה מחדש מפיק ראשי לפרויקט, ו-MachineGames שתחת המטריה של Bethesda עזרה למפתחות אחרות בפרוייקטים שלהן ולא ברור כמה התקדמה בפרויקטים משלה. באתם בשביל משחקים אחרים ויצאתם עם סימני שאלה? כתבו לנו בתגובות שנדע לכתוב גם עליהם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י