הרשמה

"כנס לרובוט, שמואל" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש אוגוסט

עוד חודש עמוס במשחקים, עוד כתבת משחקי חודש עמוסה בתוכן לפנינו! בואו לקרוא על המשחקים הכי חמים של אחד החודשים הכי חמים של השנה!

מקווה שהכנתם פופקורן, שתייה והרבה סבלנות (והייפ) - רשימת משחקי חודש אוגוסט עומדת להיות מהארוכות שראינו בשנים האחרונות

כשבאתי להתחיל ולכתוב את הסיכום החודשי לחודש אוגוסט, לא שיערתי לעצמי שזו עומדת להיות אחת הכתבות הכי ארוכות שלי במסגרת סדרת כתבות משחקי החודש שלי. ביותר מ-5 שנים שאני מכין את הכתבות האלה, אני חושב שמעולם לא היה לי חודש עמוס בכל-כך הרבה משחקים שאני רוצה לדבר עליהם בכזאת אריכות. הרשימה הבאה כאן למטה כוללת 14 משחקים - וזאת רק הרשימה המצומצמת!

כזאת כמות אדירה של משחקים מסקרנים ומעניינים סוג של מכריחה אותי להתעלם מהחודש הקודם שגם עליו יש לי לא מעט מה לומר: מהפורט של Ratchet and Clank: Rift Apart למחשב האישי, ל-Gravity Circuit היוצא מן הכלל ועד Pikmin 4 ו-Dave the Diver, שני משחקים פשוט מעולים שהביקורות שלהם בדרך - חודש יולי היה נהדר, אבל מה שמחכה לנו בחודש אוגוסט... תכינו את הארנקים.

Baldur's Gate III - PC

לרבים מכם זוהי תהייה ההשקה הגדולה ביותר של החודש. בשבילי? זה יהיה יום חמישי.

סתם, אני צוחק - אני אובייסלי מתרגש מאוד לקראת היציאה של Baldur's Gate 3, המשחק הבא בסדרת משחקי ה-CRPG האייקונית. את המושכות לקחה הפעם Larian Studios, המפתחת המדהימה שהביאה לנו את סדרת משחקי Divinity ובפרט את Divinity: Original Sin 2, אולי אחד ממשחקי ה-CRPG הטובים ביותר בכל הזמנים. אחרי תקופת Early Access מאוד מוצלחת, המשחק המלא מגיע אלינו החודש והאינטרנט כמרקחה.

עשרות אם לא מאות סופים אפשריים, דמויות נהדרות בכל פינה, משחקיות רובסטית ומסועפת עם שלל אופציות לשחקנים להתנסות עם סקילים חדשים, לחשים מיוחדים וקסמים מפוצצים. הדיבוב נשמע נפלא, הגרפיקה מהממת והעולם כולו נראה נהדר. האם זה עומד להיות מועמד למשחק השנה? ככל הנראה שכן ואם לשפוט לפי עבודות העבר של החברה - מחכה לנו משחק פשוט פנומנלי.

המשחק צפוי לצאת ב-3 באוגוסט.

WrestleQuest - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

טוב, יהיו פה הרבה משחקים בקטגוריית "שמואל רצה שהם יהיו פה", אז בואו פשוט נתחיל לדבר עליהם. משחקי תפקידים זאת אהבה גדולה שלי. משחקים בסגנון רטרו אני גם מאוד אוהב. היאבקות מקצועית בסגנון WWE זה סוג של גילטי פלז'ר שלמדתי שאני לא צריך להתבייש בו. תשלבו את כולם ביחד ואתם מקבלים את WresleQuest. משחק התפקידים החדש של Mega Cat Studios יאפשר לנו ליצור מתאבק ויחד עם חבריו, לכבוש את עולם ההיאבקות המקצועית. בנוסף לאייקונים כמו "מאצ'ו מן" רנדי סאבאג', וג'ייק "ד'ה סנייק" רוברטס, המשחק יאפשר לנו ללמוד מתקפות מיוחדות ולחזק את המתאבק שלנו לפי ראות עינינו. זה משחק ששמתי עליו עין כבר הרבה זמן ואחרי הדמו אני כבר יודע שגם אקנה אותו.

המשחק צפוי לצאת ב-8 באוגוסט.

30XX - PC, Nintendo Switch

בחודש שעבר הבאתי לכם את הסיקור של Gravity Circuit, משחק דמוי Mega Man X עם דגש על לחימה מטווח קרוב. 30XX אמור לקחת את הקונספט הזה צעד אחד קדימה ולתת לנו משחק Mega Man X אינסופי בפוטנציה. משחק ההמשך ל-20XX יוצא החודש מ-Early Access והוא יביא איתו שילוב בין Mega Man X לבין עולם ה-Roguelike עם שלבים מיוחדים וחדשים שיווצרו בכל ריצה של השחקן. כמובן שכיאה למשחק אקשן שכזה אנחנו גם נקבל יכולות מיוחדות שנוכל להשתמש בהן, אבל בהחלט יהיה מעניין לראות איך והאם עיצוב השלבים המדוקדק של משחקי Mega Man X ייפגע בניסיון הזה לחדש את הפורמט. 

המשחק צפוי לצאת ב-9 באוגוסט.

Atlas Fallen - PS5, Xbox Series X|S, PC

אני אהיה כן איתכם, כשהמשחק הוכרז לא תפסתי ממנו יותר מדי, אבל עם כל טריילר שצפיתי וכל פיסת מידע שקיבלתי עליו, Atlas Fallen התחיל להצטייר לי יותר ויותר כמשחק ששווה לכם לשים עליו את העין. הסיפור של גיבור לא צפוי שמוצא חפץ שנותן לו כוחות מיוחדים ועוזר לו לנוע בעולם לא חדש (כבר בינואר של השנה נתקלנו בו), אבל זה נראה ש-Atlas Fallen משתדל להימנע מהמהמורות שקודמו נפל בהם. התנועה בעולם נראית זורמת למדי, מערכת הקרבות היא מבוססת Melee ודורשת להתקרב לאויבים והעולם נראה מלא בסודות ומשימות מיוחדות - כשכל אלו ניתנות לביצוע גם ב-Co-op עם עוד חבר או חברה. האם זה יהיה משחק יותר טוב מ-Forspoken? יש סיכוי לא רע שכן.

המשחק צפוי לצאת ב-10 באוגוסט.

Moving Out 2 - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

עוד משחק Co-op שיגרום לכם לצחוק ולשנוא את מי שמשחק איתכם בו זמנית. אחרי שסדרת Overcooked החזירה לחיים את ז'אנר ה-Couch Co-op ובגדול, המון מתחרים/חקיינים עלו על הגל כדי לנסות ולקבל קצת מהקהל שלו. אני יכול לומר לכם בכיף ש-Moving Out הוא מהטובים יותר, בעיקר בזכות השימוש שלו במרחב לצורך העברת החפצים והכאוס הנהדר שהוא יוצר. בואו נקווה שהמשחק השני בסדרה ימשיך את הקו של הראשון במובן הזה, כשיחד עם מצב ה-Assist שלו, כנראה גם יזמין אליו עוד שחקנים חדשים.

המשחק צפוי לצאת ב-15 באוגוסט.

En Garde - PC

En Garde הוא עוד משחק אינדי חמוד, כשהוא מחליף את אלמנט ה-Co-op של המשחק הקודם במשחקיות אקשן מטופשת וקארטונית למדיי. במשחק אנחנו נשלוט באדאלה דה וולאדור - לוחמת עשויה ללא חת שכדי להביס את הדוכס הרשע וצבא הבריונים שלו, תשתמש בחרב ובמוח שלה כנשקים המרכזיים נגד אויביה. בעוד שמערכת הקרבות נראית מעניינת ולוקחת המון מעולמות ה-Crowd Control של סדרת Arkham, זה דווקא אלמנט השימוש באביזרים ובמרחב שגורם לי לשים עין על המשחק הזה. אין משהו שאומר יותר: "Swashbuckler action game" מלבעוט בחבורה של חביות אל עבר אויבים שרודפים אחריכם. זה נראה כיף, לא אשקר.

המשחק צפוי לצאת ב-16 באוגוסט.

The Texas Chain Saw Massacre - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

ומכיף גדול למשהו שכנראה לא יהיה כל-כך מרנין וצבעוני. משחק האימה החדש בעולם של The Texas Chain Saw Massacre עומד להיות נאמן למקור. עד כמה נאמן למקור? היוצרים של המשחק ב-Sumo Digital (כן כן, אלו שיצרו את Sackboy: A Big Adventure), הם חובבים גדולים של סדרת הסרטים והם ניסו ליצור משחק כמה שיותר אימתי, גרוטסקי ומחריד (כן נו, זה החבר'ה שעשו את Team Sonic Racing, בואו נתקדם). המשחק שואב המון השראה ממשחקים כמו Dead By Daylight כשהמשחקיות האסימטרית תאפשר לנו לנסות ולהרוג את הקורבנות חסרי האונים, או לנסות ולהתחמק מלת'רפייס האיום והנורא. 

המשחק צפוי לצאת ב-18 באוגוסט (מגיע גם ל-Xbox Game Pass).

Bomb Rush Cyberfunk - PC, Nintendo Switch

לאחרונה השתתפתי שוב בפודקאסט "איפה הצ'קפוינט" של יגאל ואלי, ובמהלכו דיברנו על Settings במשחקים שאנחנו מאוד אוהבים. אני אתן קישור לפודקאסט כאן, אבל מה שחשוב להבין הוא שאני מת על משחקים כמו Jet Set Radio: משחקים קצביים, מצחיקים והכי חשוב: לא לוקחים את עצמם ברצינות תהומית. Bomb Rush Cyberfunk נופל בדיוק למשבצת הזאת וזה נראה שהוא לוקח השראה מלאה מהמשחק האייקוני ל-Dreamcast (לא פעם אחרונה שהקונסולה הזו תוזכר ברשימה הזאת). כמו המשחק ההוא גם Bomb Rush Cyberfunk יאפשר לנו להסתובב בתוך הערים ולצייר גרפיטי על קירות. המוזיקה גם נשמעת נפלא למרות שאני חושב שהפעם אנחנו לא נקבל אזהרה לכך שגרפיטי זה לא חוקי. משהו אומר לי ש-Team Reptile דווקא זורמים על הכאוס הזה.

המשחק צפוי לצאת ב-18 באוגוסט.

Fort Solis - PS5, PC

זוכרים את The Callisto Protocol? זה היה משחק טוב אבל הבעיה הכי גדולה שלו בתור משחק אימה הייתה שהוא לא היה מפחיד כמעט בכלל. Fort Solis ינסה להצליח איפה שהמשחק מ-2022 נכשל ולהביא לנו משחק אימה/הרפתקה בחלל בו אנחנו באמת נרגיש חסרי אונים בזמן שאנחנו מנסים להבין מה קרה בבסיס שנמצא על מאדים. המשחק יסופר לנו בארבעה חלקים בדומה לסדרת Netflix והאמת שאנחנו לא יודעים המון לגבי המשחק הזה. את זה אגב, אני אומר בקטע הכי טוב שיש - תנו לי להיות מופתע ממשחקים כמו פעם!

המשחק צפוי לצאת ב-22 באוגוסט.

Immortals of Aveum - PS5, Xbox Series X|S, PC

הוא נדחה קצת, אבל בסוף הוא הגיע אלינו: Immortals of Aveum, אחד המשחקים המסקרנים של 2023 מגיע החודש ואני חייב לומר שיש בי התרגשות מהולה בחשש קל. מצד אחד, המשחק עצמו נראה כיפי ומגניב עם מערכת קרבות שמזכירה קצת את Lichdom Battlemage למי שמכיר. מצד שני, זה נראה שהמשחק קצת נטש את העקרונות הרציניים שלו לטובת עולם קצת יותר צבעוני וקליל. אני לא יודע אם אני מת על הגישה הזו של המשחק החדש מבית EA, אבל אני עדיין הייתי רוצה לנסות את המשחק החדש בעצמי לפני שאני מחליט באופן סופי.

המשחק צפוי לצאת ב-22 באוגוסט.

Blasphemous 2 - PS5, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

וממשחק שהפך לקליל, למשחק שמעולם לא היה כזה. Blasphemous 2 הוא משחק ההמשך למשחק ה-Metroidvania הגרוטסקי, מגעיל, מטריד ונהדר כאחד משנת 2019. המשחק החדש מעלה קצת את רמת ההטרדה עם בוסים מחרידים, אבל גם מוסיף נשקים חדשים שיעזרו לחוזר בתשובה להילחם בנס ולסגור את המעגל פעם אחת ולתמיד. בהתחשב בכמה כיפי ומספק היה המשחק הראשון אני לא יכול לחכות ולראות איך הם הצליחו לשפר את המשחקיות עם התוספת של סקילים שונים שאפשר לשנות והנשקים החדשים.

המשחק צפוי לצאת ב-24 באוגוסט.

Armored Core VI: Fires of Rubicon - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

ה-משחק של חודש אוגוסט ואף אחד לא יצליח לשכנע אותי אחרת. הסיבה שהמשחק הזה הוא משחק החודש שלי כנראה תפתיע אתכם. זה לא בגלל שאני חובב של ז'אנר ה-Mecha, למרות שזה משהו שכבר ביססתי בכמה ביקורות עבר שלי. זה גם לא בגלל שמי שמפתחת את המשחק הזה היא כמובן FromSoftware, אחת המפתחות הגדולות ביותר של שני העשורים האחרונים. זה אפילו לא הטריילרים המרהיבים שמציגים לנו את הגרפיקה והעולם הקודר והמדהים של Rubicon 3.

הסיבה שהמשחק הזה כאן היא בגלל שהוא גורם לאנשים להסתכל על הז'אנר הנישתי הזה בעיניים אחרות. נכון, אולי זה קשור להילה של FromSoftware ולהצלחות האדירות שלה עם Bloodborne, Dark Souls, Sekiro ולאחרונה Elden Ring, אבל המון אנשים שלא היה אכפת להם בכלל מהז'אנר הזה פתאום רוצים לנסות את המשחק החדש הזה שנראה להם מאוד מגניב. ואתם מכירים אותי - אני בדיוק ההפך מ-Gatekeeper: אני פשוט מאושר שעוד אנשים יוכלו לחוות את הז'אנר המטורף הזה ואת האקשן הנהדר שהוא מביא איתו. הולך להיות רותח, חברים.

המשחק צפוי לצאת ב-25 באוגוסט.

Samba de Amigo: Party Central - Nintendo Switch

אתה יודע שאתה המון זמן בתעשיית עיתונאות הגיימינג כשאתה זוכה לדווח על משחק Samba de Amigo חדש שיוצא השנה. Samba de Amigo הוא מותג אייקוני בקרב מעריצי SEGA, וסדרת משחקי הקצב שהוא התחיל סוף סוף מקבלת משחק נוסף ל-Nintendo Switch. בהתחשב בכך שה-Joy-Cons יוכלו לדמות בצורה טובה את שלטי המאראקאס מתקופת ה-Dreamcast זה רק הגיוני שהמשחק הזה יגיע אקסקלוסיבית ל-Nintendo Switch. אבל עזבו אתכם ממשחקי קצב (כבודם במקומם מונח): אם כבר במותגים מתים עסקינן: מה עם איזה משחק המשך ל-Ristar?

המשחק צפוי לצאת ב-29 באוגוסט.

Sea of Stars - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

אם Armored Core VI הוא המשחק הגדול ביותר של אוגוסט, אז את הרשימה הזאת אנחנו נסיים עם מה שהוא בשבילי המשחק המרגש ביותר של החודש. אני כבר שנים חולם על משחק המשך ל-Chrono Trigger. בין אם מדובר על משחק נוסף בסדרה או משחק המשך רוחני. Sea of Stars יכול מאוד להיות המשחק הזה שתמיד חיפשתי. הדמו היה נראה נהדר, המשחקיות פנטסטית ומנצלת את ז'אנר הקרבות בתורות כדי להביא לנו משהו חדש ומרענן, הגרפיקה מקסימה והמוזיקה - אוי המוזיקה. אוגוסט נראה כמו חודש שתפור למידותיי, עם משחקים שפשוט מדברים אליי, ואין דרך יותר טובה לסיים את הסיכום החודשי הזה ממשחק עם הפוטנציאל לרגש אותי ולטלטל אותי בצורה בלתי רגילה.

המשחק צפוי לצאת ב-29 באוגוסט (מגיע גם ל-Xbox Game Pass ו-PS Plus Extra). 

אני לא מאמין שאחרי הרשימה הענקית הזאת אתם תרצו עוד משחקים לשים עליהם עין אבל למזוכיסטים מביניכם הנה עוד משחקים מגניבים שיוצאים החודש:

  • משחק ההרפתקה המסקרן Goodbye Volcano High מגיע אלינו ב-29 באוגוסט.
  • חובבי החתולים ובעלי ה-Xbox יכולים להתנחם ב-Stray שמגיע לקונסולות ה-Xbox ב-10 באוגוסט.
  • המשחק Everspace 2 מגיע לקונסולות הדור הבא ב-15 באוגוסט (כולל ל-Xbox Game Pass).
  • משחק התפקידים הפופולרי Tower of Fantasy מגיע ל-PlayStation ב-8 באוגוסט.

זהו - אני הולך לנוח קצת ואחרי זה לעבוד על שאר הביקורות שיש לי בשבילכם. באופן אפילו יותר מפחיד, עם כל הכבוד לחודש המטורף הזה... ספטמבר עומד להיות אפילו יותר עמוס.

איזו שנה פנטסטית את לגיימינג, 2023.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:47 01.08.2023 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    כל כך הרבה משחקים טובים שאי אפשר לבחור בכלל מה לשחק. הייפ פסיכי לBlasphemous 2 שבתקווה יצליח לקבל קצת יחס (למרות שארמורד קור יום אחרי לא ממש יעזור להם)

  2. 2

    20:13 01.08.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    אישית אני מחכה יותר לאוקטובר...

  3. 3

    14:00 02.08.2023 | אור ארז - כתב תוכן אור ארז - כתב תוכן

    כבר עכשיו ברור לי שלפחות 3 חבר׳ה מפה ייכנסו לי לבקלוג כי אני פשוט לא יכול להרשות לעצמי את כולם. הכי מתרגש לקראת Baldur’s Gate 3 כמובן, אבל שניים שמשכו אותי מאוד הם Immortals of Aveum (האמת ש Lichdom Battlemage נמצא ברשימת ה Top 5 games שלי, בעיקר בגלל ה spell crafting, מעניין אם פה יש כזה) ו Atlas Falling כמובן שנראה מטורף

  4. 4

       | פורסם ע"י