הרשמה

ביקורת: Ratchet and Clank: Rift Apart גרסת ה-PC - כוח ה-SSD

אחד הפורטים המסקרנים ביותר מה-PS5 למחשב סוף סוף כאן! בואו לקרוא מה חשבנו על הפורט ל-PC של Ratchet and Clank: Rift Apart!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/07/2023

הגרסה הזאת מצליחה גם להראות לנו את הכוח של כונן ה-SSD של ה-PS5 והשימוש בו, כששחקנים עם HDD הולכים לסבול למדי

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

אוקי, אז הפעם האחרונה שסיקרתי גרסת PC למשחק של PlayStation לא הייתה חיובית במיוחד. אני משתדל שלא לתת לפורט רע אחד להשפיע על הגישה שלי כלפי שאר הפורטים של משחקי PlayStation, אבל אין מה לעשות - לביקורת הזאת הגעתי בחשש דיי גדול. הרי נפילה אחת יכולה לקרות, אף אחד לא מושלם, אבל שתי נפילות רצופות? פה כבר יהיה אפשר להתחיל לדבר על מגמה. אז איך הפורט לאחד המשחקים האהובים עליי ביותר על ה-PS5? בואו נבדוק.

החלק הרגיל היחיד של הביקורת

לפני שנתחיל אספר שהמחשב עליו נבדק המשחק הוא המחשב שלנובו השאילו לנו: ה-Lenovo Legion 7-16IAX7. החלטתי הפעם לוותר על לבדוק את המחשב על ה-2070 שלי מכמה סיבות. הראשונה היא שאנחנו כבר נמצאים דור שלם מעל מעבדי ה-RTX 20 של החברה. השנייה היא כי בשביל המחשבים הפחות חזקים, יש לנו את ה-AYANEO וה-Steam Deck שעליהם אני אדבר בחלק האחרון של הביקורת, כך שאנחנו מכוסים גם מבחינת ה-High End עם מחשב שיש לו 3080Ti ומעבד i9-12900HX, וגם מבחינת ה-Low End.

זה יהיה חלק מאוד סטנדרטי: הפורט הזה, ברמת הביצוע, הוא מעולה. בדומה לפורטים הקודמים מבית Insomniac ו-Nixxes, גם כאן המפתחות דאגו לנו לשלל הגדרות גרפיות בהם נוכל לשחק כדי להגיע למראה והביצועים שאנחנו נרצה מהמשחק שלנו. כמו Spider-Man ו-Miles Morales, גם ב- Ratchet and Clank Rift Apart הבחירות שנעשה יוצגו לנו בלייב כך שנוכל לראות כמה אנחנו משפרים או משנמכים את הגרפיקה של המשחק.

לאלו מכם עם כרטיסי מסך ישנים יותר, המשחק מגיע גם עם האופציה להדלקת DLSS או FSR לבחירתכם. שימוש ב-DLSS הוא מעולה עבור כרטיסי מסך ישנים של Nvidia, אבל גם אלו מכם עם כרטיסי מסך מ-AMD או אפילו Integrated של Intel יוכלו להשתמש ב-FSR 2.1 או אפילו סתם Dynamic Scaling כדי לנסות ולהגיע ל-FPS שמתאים להם (אני מאוד אוהב את העובדה שהחברה דואגת לתת לנו את האופציה הזאת ולא סתם בחירה בין "Quality" ל-"Performance").

מבחינת שליטה, המשחק מאפשר לכם לשחק עם השלט המועדף עליכם, כשאלו מכם שישחקו עם DualSense של PS5 גם ייהנו מחוויית השליטה ששחקני PS5 נהנו ממנה. אני כן אגיד ששליטה עם עכבר ומקלדת מרגישה טיפה מוזרה: המשחק לא מתנהל עם הגלגלת כמו שציפיתי במהלך שינוי של נשקים ולא מצאתי דרך להציב נשקים בצורה נוחה במקשי הספרות במקלדת, אבל אלו בעיות קלות למדי.

מתקשה להניע על HDD...

בעוד שהחלק הראשון של הביקורת היה מאוד סטנדרטי והציג לנו את Nixxes ואת Insomniac שוב כמפתחות פורטים נהדרות (אני חייב להזכיר כאן שוב את גרסאות ה-PC למשחקי Spider-Man), לגרסת ה-PC הזאת יש בעיה אחרת ששווה להתייחס אליה והיא נובעת לא מהיכולת של Nixxes או Insomniac לפתח פורטים, אלא דווקא קשורה לקונסולה אליה המשחק הזה היה מיועד: ה-PlayStation 5.

ה-PlayStation 5 היא קונסולה נהדרת. כמעט 3 שנים לתוך חיי הקונסולה ואני עדיין מת עליה. אחד הפיצ'רים שהכי קסמו לי ונתתי לו חלק משמעותי מהביקורת שלי לקונסולה, הייתה כונן ה-SSD המהיר שהחליף את כונן ה-HDD הרגיל שהיה בקונסולה הקודמת. הכונן הזה על ה-PlayStation (ו-Xbox לצורך העניין) מוביל אותנו לתור זהב בעולם הגיימינג בו זמני טעינה הם ליטרלי מילה גסה.

אחת המפתחות שהכי ניצלה את הכונן הזה הייתה Insomniac, כשמשחקי ה-Spider-Man שלה על המכשיר הביאו לנו חוויה נטולת מסכי טעינה כמעט לחלוטין מההתחלה ועד הסוף וכמובן Ratchet and Clank Rift Apart. בעוד ששני המשחקים הראשונים פותחו גם ל-PS4, המשחק האחרון של החברה פותח כולו ל-PS5 עם שימוש מלא ב-SSD. מה זה אומר עבור הביקורת הזאת? פשוט מאוד: אתם תצטרכו לשדרג את הכונן שלכם.

רגע שנייה אני אחדד את הטענה הזאת: אתם יכולים לשחק בכיף על הכונן HDD הרגיל שלכם, המפתחות של המשחק ניסו לדמות את נושא כונן ה-SSD בעזרת טכנולוגיית ה-DirectStorage 1.2 של מיקרוסופט שמשפרת את זמני הטעינה של קבצים ואובייקטים מכונני HDD. מצד שני, זה עדיין לא עוזר במקרה של Ratchet and Clank Rift Apart - המשחק יקרטע קלות, יגמגם ולעיתים גם ייתקע לחלוטין בזמן שהוא אוסף את האובייקטים שהוא צריך.

רוב הדברים הללו לא קרו לי בזמן משחקיות, אלא בזמן סצנות סינמטיות בהם יש מעברים חדים בין עולמות או אזורים מסוימים (המשחק מרנדר הכל במקום). לרוב בקטעי משחקיות המשחק יעבוד בסדר, אבל העובדה שכדי לשחק בצורה טובה אתם חייבים SSD - לא משנה כמה חזק המחשב שלכם בלי שום קשר - זה משהו שאני חושב שצריך להבהיר לכל מי שחושב לנסות את המשחק הזה לראשונה. אני גם חושב שזה סותם את הגולל על הטענה שהמשחק יכל לרוץ על ה-PS4.

...ותוותרו על ה-MicroSD

בהקשרי מכשירי ה-PC הניידים, אז יש לי חדשות טובות וחדשה אחת רעה (כפי שהכותרת של החלק הזה מרמזת). נתחיל מהחדשות הכי טובות וגם הכי הגיוניות: ניסיתי את המשחק על ה-AYANEO 2S שלי וכונן ה-2TB SSD של סמסונג שהתקנתי עליו. עם הגדרות נמוכות-בינוניות ושימוש ב-FSR, המשחק נע בין 40 ל-60 פריימים לשנייה, כשהרגעים שהמשחק כן נופל ל-40 שמורים לרוב לסצנות סינמטיות גדולות עם המון אלמנטים על המסך. חוויית המשחק יותר קרובה ל-60 פריימים לשנייה ב-800p ולפעמים גם ב-1200p. הנאה צרופה.


(המשחק על ה-AYANEO ב-800p ו-FSR 2.1 בהגדרות Medium)

על ה-Steam Deck הסיפור הוא מעט שונה: המשחק מצליח לשמור על בין 30 ל-40 פריימים לשנייה בחלק גדול מהמקרים שבדקתי. כמובן שכמו עם ה-AYANEO גם כאן הסצנות הסינמטיות היו לרוב אלו שהפילו את המשחק ל-30 פריימים לשנייה. כל זה טוב ויפה, אבל שני המשחקים סובלים מתקיעות מסוימות. במקרה של ה-AYANEO התקיעות היו מאוד מאוד נדירות ומאוד רגעיות, כנראה שזה היה קשור במקרה הזה למעבד, אבל שוב, אלה היו בעיות קטנות קטנות ולא משמעותיות. ב-Steam Deck הסיפור מעט שונה.


(המשחק על ה-Steam Deck ב-800p ב-Low עם FSR 2.1)

לשחק על ה-SSD של המכשיר? בין אם של Valve ובין אם שאתם קנית? בסדר גמור. לשחק על MicroSD? מזעזע. המשחק נתקע לי כמה וכמה פעמים בזמן המשחק, לפעמים ל-10-20 שניות בזמן שהמשחק ניסה לאסוף את כל ה-Assets שהוא צריך. המשחק שחיק לחלוטין על ה-Steam Deck, פשוט לא על ה-MicroSD. האם זה אומר שהוא לא "Steam Deck Verified"? תחליטו אתם. מבחינתי, המשחק שחיק לחלוטין על ה-Steam Deck וכל הכבוד ל-Nixxes ו-Insomniac על העבודה שלהם בהקשרי האופטימיזציה על המכשירים החלשים יותר.

השורה התחתונה

אני חייב לומר שנייה לפני שאני מסכם את הביקורת הזאת ש-Ratchet and Clank Rift Apart הוא עדיין אחד המשחקים האהובים עליי ביותר של PlayStation מהשנים האחרונות. גרסת ה-PC הזאת מצליחה לשמור על הקסם הבלתי נגמר של משחק האקשן ה-Wholesome הזה. מצד שני, הגרסה הזאת מצליחה גם להראות לנו את הכוח של כונן ה-SSD של ה-PS5 והשימוש בו, כשגם מחשבים מאוד חזקים עם כונן HDD רגיל פשוט מתקשים להריץ אותו. זה גם אומר שבאופן גורף זאת לא הגרסה הכי טובה של המשחק, למרות שהניסיונות של Nixxes ו-Insomniac להפוך אותו לסביל יותר לשחקני HDD הוא משהו שחשוב לציין לחיוב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • הגדרות גרפיות רבות עם תצוגה יפה של השפעתן
  • המון פיצ'רים למגוון רחב של תצוגות וכרטיסי מסך
  • אפשרויות שליטה רבות עם הגדרות נוחות
  • ביצועים נהדרים עם SSD...

הרע

  • ...אבל כל מחשב עם HDD יחווה בעיות ביצועים קשות

וה-HDD

  • סופו של עידן, ככל הנראה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:32 31.07.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    אני חושב שבעיית הHDD היא גדולה יותר מכפי שהיא נראית כי זה מכריח אנשים לפנות מקום על כונני הSSD שלהם או סתם מחייב אותך לשדרג לדור הבא כאשר השוק עוד לא עשה העברה מלאה לSSD וזה די מכעיס כי בעצם אונסים את השוק לעבור הלאה, מצד שני.. חייבים להתקדם כי ככה השוק עובד ואני מניח שזה המשחק הראשון מבין רבים שיחייב אותנו להתקין כונני SSD יקרים על המחשבים הבינונים שלנו

  2. 2

       | פורסם ע"י