הרשמה

ביקורת: Double Dragon Gaiden: Rise of The Dragons - פעמיים מים

סדרת Double Dragon מקבלת חידוש משלה ברוח הקאמבק של ז'אנר הBeat-em-up, האם על האחד הזה שווה לכם לדלג?

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/08/2023

פעמיים דרקון פעמיים עצבני - מדובר בחזרה לאחור בהרבה תחומים של ז'אנר משחקי מכות הרחוב, וזה בעיקר משחק לטובת Double Dragon החדש

ז'אנר הBeat-em-up חווה את אחד הקאמבקים הכי משמחים ומוצלחים שראינו, למען האמת, אי פעם. מה שהתחיל עם Street of Rage 4 המצוין והמשיך עם שני משחקים נהדרים בסדרת River City Girls וכמובן Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, ששמו הולך לפניו. כעת גם סדרת Double Dragon רוצה להצטרף לחגיגה של הבנות דודות מ-River City, ואפילו משתמשת באחת הדמויות המרכזיות מהמשחק השני כדמות מרכזית כאן. אך מעבר לארט-סטייל המהמם הדימיון נגמר, ומתגלה ש-Double Dragon Gaiden: Rise of The Dragons שואף להחזיר מעט את הגלגל אחורה לתקופה היותר ארקיידית של הז'אנר. האם הוא מצליח בזה? התשובה מורכבת, בעיקר ממכות.

הדרקון השני שלי

המשחק מתרחש בניו יורק אחרי מלחמה גרעינית. מההריסות צמחו בעיר ארבעה כנופיות צבעוניות שכל אחת השלטתה על טריטוריה משלה ומנסות לבנות את האימפריה שלהן בחזרה. באמצע הסיפור עומדים צמד האחים בילי וג'ימי לי, שמתאמנים בדוג'ו בו הם גדלים מבלי יותר מדי צרות עד שראש העיר החדש מתפרץ אליהם באמצע היום עם בחורה מעולפת בידיו. אחרי אקספוזיציה קצרה בה הוא מסביר את מצב הפשע בעיר אנו מגלים שהבחורה היא לא אחרת מאשר מריאן, שבשנה שעברה כיכבה בגרסה שונה בתחליט שלה כאחת הדמויות המרכזיות של River City Girls 2.

לצמד הבחורים ומריאן מצטרף גם דוד מאטין, שהופקד על השמירה על הבנים בזמן שהמאסטר של הדוג'ו יצא להרפתקה משלו. ביחד, או יותר נכון בזוגות שאתם תבחרו, יוצאים הארבעה להחזיר את הסדר לניו יורק - באיזה סדר שאתם תקבעו. שמעתם נכון, נקודת החוזקה הכי גדולה של המשחק היא ללא ספק מכניקת ההתקדמות בסיפור שלו שנותנת לכם אופציה לבחור איזה כנופיה תביסו קודם. על הנייר זה לא נשמע שונה כמו בחירת שלבים - רק שכל כנופיה שתביסו תתן זמן לאחרות לבנות את הבסיס שלהם ולגייס אוייבים חזקים יותר, כך שתבחרו להתעסק איתם יהיה לכם קשה בהפרש.

הכנופיה הראשונה שתבחרו תיהיה קלה ובעלת זירה אחת ובוס סופי אחד, בשניה כבר יהיו שני זירות ובאמצע בוס ביניים בדמות שלושה אוייבים חזקים ובשלישית וברביעית שלושה זירות כך שההבדל היחיד בין שתיהן יהיה אוייבים חזקים יותר ובוס אחרון המקבל טוויסט ייחודי המשנה גם את דרך המשחק שלו. לאחר שתביסו את ארבעת הכנופיות יפתח שלב חמישי סודי, שהוא אתגר של ממש ובעל בוס אחרון מאוד קשה. ראוי לציין שריצה על הכל תקח לכם בין שעה וחצי לשעתיים וחצי, זמן שלא מצדיק קנייה של המשחק לכשעצמו אך ההתפתחות של הזירות מספיק יצירתית כדי שתשחקו בו שוב.

השלב החמישי לא משתנה, אך כל שאר הזירות והבוסים כן, מה שמגביר את הרצון לשחק את הסיפור מספר פעמים ובדרכים שונות. לצורך העניין, בפעם הראשונה בחרתי ללכת לקזינו של כנופיית אוקדה ראשון, וסיימתי את השלב במשרד הבוסית של המקום די בקצרה. בפעם השניה בחרתי ללכת לשם כמקום אחרון, וגיליתי במשרד הבוס דרך סודית המובילה למערות ומשם לדוג'ו עליו טיפסתי עד לקרב בוס אייקוני על הגג מול אותה בוסית רק עם שיריון ששינה מעט את איך שהקרב עצמו מתנהל. זה רלוונטי לכל שאר הזירות, שם תוכלו להתקל בבוס על הליקופטר בהתפתחות האחרונה של הזירה לעומת קרב מול בחור עם מאשין גאן בחדר נטוש או לחוות שורת רכבות נוסעות שאפילו משנות קצת את החוקים וגורמות לכם לקפוץ לעיתים ממכשולים על הגג במסלול של הרכבת.

בכל זירה תאספו כסף שזורם בכמות יפה, ובסוף כל מקטע תוכלו לבחור האם להשקיע חלק ממנו בשדרוגים לכוח או לחיים של הדמויות שבחרתם לריצה הנוכחית, אך כדאי לכם לשמור אותו. בסוף הריצה הכסף מומר למטבעות (בצורה מגניבה עליה ארחיב בפסקה הבאה) איתן ניתן לקנות בחנות המשחק דמויות חדשות - וגם טיפים או ארטוורק שכמובן מיותרים לעומת הדמויות. למשחק בסה"כ 13 דמויות שמאוד שונות אחת מהשניה, ובלי שום הפתעות הדמויות אותן קונים הן גם הכי כפיות. בולטים מהן היא מריאן, שבניגוד מוחלט לתדמית המתאגרפת שלה מ-River City Girls 2 מגיעה לכאן עם ארסנל נשקים ומסתמכת רק עליו. האקדח שלה, שמשמש כמכה הבסיסית גורם לה להיות שונה בתחלית משאר הדמויות ולהסתמך על מרחק מהאוייבים. עוד בולט הואֲ אחד הבוסים של הכנופיותֲ המושפע מהתרבות המצרית העתיקה - שאחרי שקניתי אותו עם מטה הקסמים שלו נהנתי הכי הרבה בריצות הנוספות שעשיתי.

כיף חילוף והביתה

הסיבה שהסברתי דווקא קודם על מכניקת ההתפתחות בזירות ולא על המשחקיות של המשחק היא לא רק בגלל שאתם כבר מכירים את הבסיס של ג'אנר הBeat-em-up, אלא שהיא בעצמה בסיסית לחלוטין. לכל דמות כ4 מהלכים מרכזיים, שחלקם משתנים אם עושים אותם באוויר או מספרינט. מעבר לזה מדובר רק במכה בסיסית, מכת ספיישל, תפיסה של האוייב וקפיצה היכולה גם להיות קפיצה כפולה. וזה הכל. למעט כמה דמויות שכן ממשיכות חלק מהמכות לקומבו קצר או וריאציה מיוחדת של תפיסה לדוגמא, אין קומובואים מטורפיםֲ ואין למידה אפילו של מהלך אחד נוסף.

גם האובייקטים שהשחקן יכול להרים לא עולים על מעל ל-10 סוגים וגם לאֲ יותר מידי שונים אחד מהשני, כך שהישועה לא מגיעה משם. איפה שהמשחק כן מצליח להיות יצירתי בקרבות שלו הוא בדמויות השונות, שכמו שאמרתי מאוד מגוונות ומספקות הנאה לזמן מסוים. הבעיה שגם עם הריצות הקצרות של הסיפור מתישהו מערכת הקרבות נמאסת, ואתם מתחילים לספור את הדקות עד שתשיגו דמות חדשה.

ב-"כיף חילוף" שאפשר לעשות בין הדמויות באמצע הקרב ולהשתמש בדמות הנוספת שלקחתם איתכם להרפתקה לא ממש מצליח לגוון, וכך גם האוייבים והזירות שאמנם כן משנים את הטקטיקה שלכם אך לא את הבסיס שנשאר, ובכן, בסיסי. מעבר למכות נכנסת מכניקת ה"קהל" של המשחק, שמזכה אתכם במאכלים המוסיפים לכם חיים כתלות במספר האוייבים שהבסתם באותו הזמן בידיוק. שלושה K.O ביחד יזכו אתכם בנקנקיה שתמלא לכם 25% מהחיים, 4 בהמבורגר ולבסוף עוף שלם המזכה אתכם ב100%.

כמו שהזכרתי, דמויות פותחים עם מטבעות המשיגים בסוף כל ריצה. את המטבעות תקבלו לפי כמות הכסף שהשגתם בריצה, כך שכל כמות מסויימת של כסף שווה מטבע. מה קובע את כמות הכסף שכל מטבע שווה? רמת הקושי שמתחלקת למספר פרמטרים שונים - מה שנותן לכם שליטה גבוהה מאוד באיך כל ריצה תראה ומאפשר להתאים אותה לכל שחקן שמגיע. הפרמטרים מתחלקים מכמות החיים של הדמויות לאגרסיביות של האוייבים, וכמובן לאפשרויות של המשכת הריצה אחרי שהובסתם - שכמובן כוללות גם אופציה למוות בודד שמזכה אתכם ביחס כסף-מטבעות נהדר. שאר האווירה של המשחק נהדרת, מהסאונדטראק שהתרגלנו כבר שנהדר בג'אנר, לארט סטייל המהמם שלו וכמובן לעיצוב הזירות שאני לא יכול להפסיק להחמיא אליו. פה ושם גם תמצאו איסטר אגז חמודות, כמו הפוסטר הזה לאקירה שמצאתי באחת הרכבות. צ'ארם יש, אבל מוגבל.

השורה התחתונה

כבר ראינו בשנים האחרונות המון משחקים שלקחו את ז'אנר הBeat-em-up הרחק מהמקורות הארקיידים שלו. Double Dragon Gaiden: Rise of The Dragons הוא חזרה לאחור בהרבה תחומים, וזה בעיקר משחק לטובתו - אם כי מערכת הקרבות פשוטה מדי והמצבי המשחק שלא קיימים מלבד הסיפור נותנים למשחק תחושה של ריקנות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • מערכת ההתפתחות של הזירות במשחק נהדרת ויצירתית
  • דינמי מאוד בבחירת רמת הקושי, נותן אופציה לכולם להנות
  • חלק מהדמויות כיפיות ומספקות מאוד...

הרע

  • ...אך נמאסות אחרי מעט זמן כי מערכת הקרבות בסיסית מדי
  • אם לא תרצו לשחק אותו מספר פעמים הוא ממש קצר

וניו יורק?

  • עדיין בשליטת צבי הנינג'ה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:38 21.08.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    הגרפיקה שלו ממש מזכירה את זאת של צבי הנינגה סך הכל נראה משחק מהנה

  2. 2

       | פורסם ע"י