הרשמה

ביקורת: משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון - שיבת המלך

בלתי אפשרי לפספס

תאריך השקה: 13/07/2023

בסרט השביעי שלה, סדרת "משימה בלתי אפשרית" לא רק עושה את הבלתי אפשרי ונשארת מרעננת - אלא גם מגיעה לגבהים חדשים ולא רק בתחום האקשן

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

כסדרה שהגיעהֲ לסרטה השביעי, עומדת "משימה בלתי אפשרית" (Mission: Impossible) בפני דילמה. האם להסתמך על אירועי העבר ולבנות עליהם המשך ישיר או לחילופין לשלוח את אית'ן האנט ושאר הצוות למשימה מנותקת לגמרי עם אופי מעט שונה לאקשן. בעבר הסדרה בחרה באופציה השניה, ושינתה מעט בכל פעם את סף האקשן, ההומור, הטוויסטים והדגש על הדמויות, במה שיצר אופי שונה לכל סרט. הבחירה הזאת התגלתה כמשתלמת לחלוטין - כי באופן די חריג סרטה השביעי, "נקמת מוות – חלק ראשון" הוא לא רק המשך מצויין, אלא סרט פשוט פנטסטי העומד בפני עצמו כאחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו בתקופה האחרונה ולא רק בתחום האקשן.ֲ הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

שח-מט ארבע מימדי

באיזשהו שלב בסרט מתאר לות'ר, חברו של אית'ן, את העלילה של הסרטֲ כשחמט ארבע מימדי, ואין שום ספק שזה התיאור הכי טוב של העלילה העמוסה הזאת. מה שמפתיע הוא שלמרות כל הצדדים, המוטיבים, הדמויות והמהלכים - הכל בנוי בצורה כמעט מושלמת וברורה לאורך כל הסרט, וזה מתחיל עם הצגת נבל מיוחד במינו. הנבלית בסרט היא לא אחרת AI, ישות הנמצאת בענן בלבד וביכולתה לשנות מידע, להשתלט על מכשירים ולשבש תוכניות ובכך להשתלט על העולם בשניות בודדות. ההצגה של התוכנה מתרחשת בצוללת, באחת הסצנות המותחות ביותר שראיתי לחשיפת נבל. מכאן, הסרט ממשיך לעוד פרולוג קצר שמציג את טום קרוז (Tom Cruise) כאילו זאת הפעם הראשונה שאנו פוגשים את הסוכן החשאי אית'ן האנט שמסביר על מה תפקידו בכוח של ממשלת ארצות הברית ומציג לראשונה כמעט את כל הצדדים שמשחקים את השח-מט. מצד אחד אית'ן וחברותו השואפים להשמיד את הבינה המלכותית, מצד שני ארצות הברית השואפת להתשלט עליה ועוד שני צדדים שיצטרפו בהמשך, וביניהם גם גרייס אותה משחקת היילי אטוול (Hayley Atwell).

גרייס מדגימה באופן נהדר את הצעד קדימה שהסרט החליט לעשות גם בתחום הדמויות. אם עד עכשיו היינו יודעים מעט מאוד על ההסטוריה של הדמויות וקשריהם, ויותר על האופי והתגובות שלהם לדברים שקורים במרחב - כעת הכל מתחבר בצורה שהופכת גם את היחסים בין הדמויות למעניינת ולא רק את המשימה, שעדיין מעניינת הרבה יותר. הסרט מחולק בין ארבעה קטעי אקשן מטורפים לחלוטין, שכוללים את סצנת שדה התעופה הטובה ביותר שראיתי מאז "צעצוע של סיפור 2" וסצנה שמתחילה במסיבה ונראת כמו מחווה לסרטי "ג'ון וויק". אותן סצנות אקשן, ובמיוחד האחרונה, הן רגעי השיא של הסרט ורק בגלל שהקצב בו השיחות מתנהלות לא זורם כמו הקצב שלהן. זה ניכר בעיקר במערכה הראשונה ומשם משתלב הרבה יותר טוב ואפילו משמש כאוויר לנשימה בין האקשן הבלתי פוסק של הסוף.

משם ולכאן, אית'ן

היכולת של הסרט לקפוץ לא רק ממקומות ועלילות, אלא גם מסוג אקשן אחד לאחר שווה הדגשה נוספת. יש כאן מרדפי מכוניות, מרדפים רגליים, קרבות מכל הסוגים ובכל המקומות, בריחה והתחזות ומה לא מופיע בעלילה שלו. איכשהו, הכל עשוי באותה רמה מקצועית גבוההֲ ובאופן מצחיק גם יותר מסרטים אחרים שיצאו לאחרונה והתרכזו באחד מהסוגי אקשן האלה כמו מרדף מכוניות. את הרצון של טום קרוז לבצע את כל פעלוליו בעצמו ובמציאות זה אתם כבר יודעים וזה ניכר גם במסך, אך הפעם ניכרת גם התשומת לב לפרטים שמעבר לביצוע עצמו - בעיקר לסצנה באיטליה עם סטייל משגע.ֲ הסטייל של הסרט שומר על רמה גבוהה כמעט בכל אזור, פרט לנקודה חשובה שציינו לי אותה בברור והיא האיפור של פום קלמנטיף (Pom Klementieff). הסרט מנסה לקחת את הדמות שלה לכיוון הארלי קווין באופן די מביך יש לציין, ובעיקר בהבדל עצום משאר דמויות המשנה שמקבלות יחס אדיר. בראשם עומדים זוג סוכנים אמריקאים, שבאופן מצחיק אחד מהם שיחק גם בלש ב"ג'וקר", שמספיקים להתפתח כדי להיות פאקטור משמעותי בסצנת הסיום של הסרט וגם להיות סיבה לחזור לחלק השני של העלילה. לבסוף, מילה על הפסקול. בלי שום הפתעות הוא גם פשוט מצויין, ואחראי לבניית אחד מרגעי השיא בצורה מושלמת - ולגרום לו לצלוח גם אצל צופים שזה סרטם הראשון בסדרה או שלא התחברו יותר מדי לדמויות.

השורה התחתונה

"משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון" רוצה להיות גם סרט אקשן מרהיב עם לוקיישנים רבים, גם עם עלילה מעניינת עם הרבה צדדים, דמויות ומוטיבים וגם נקודת כניסה מספיק טובה לקהל חדש להכנת הקרקע להמשך הישיר הראשון שהסדרה רוצה לעשות בשנה הבאה. תהיו מופתעים - הוא מצליח בכולם באופן כמעט מושלם, שמשאיר אותי עם מסר אחד בשבילכם שלא ישמיד את עצמו תוך חמש שניות - זה סרט שבלתי אפשרי לפספס.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!

9.5
מתוך 10

הטוב

  • סצנות אקשן מהפנטות
  • עלילה מעניינת המשלבת המון טוויסטים ודמויות בצורה קלילה ומובנת
  • הופעות אדירות של כל הקאסט
  • פסקול אדיר 
  • נבל רלוונטי לימינו שמוצג בצורה מושלמת

הרע

  • חלק מהשיחות פוגעות בקצב

והאורך:

  • לשניה תחשבו שהוא ארוך מידי - ואז תכנסו לעשרים דקות מטורללות לחלוטין
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:49 21.07.2023 | עומר עומר (אורח)

    "עלילה מעניינת המשלבת המון טוויסטים ודמויות בצורה קלילה ומובנת" - תגיד אתה עושה צחוק או מנסה להראות שאתה יותר חכם מכולם? העלילה לא קלילה ולא מובנת לאף אחד שצופה בסרט פעם ראשונה

  2. 2

       | פורסם ע"י