הרשמה

ביקורת: "LG OLED evo C3 48

הקיץ הגיע וזה אומר דגם חדש של מסך OLED של LG - בואו לקרוא מה חשבנו על ה-C3 החדש!

הגיע הרגע לשדרג את הטלויזיה אחרי כמה שנים טובות ובא לכם להשקיע במסך OLED? ה-C3 של LG צריכה להיות אחת הבחירות הראשונות שלכם.

המכשיר סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

לפני כשבועיים בר מזל שכמותי קיבל את הטלוויזיה החדשה של LG בגודל 48 אינץ' המיועדת לגיימינג ישירות להתקנה ביתית. אני חייב לציין כי מעולם לא סיקרתי טלוויזיה וגם מעולם לא הייתה לי כזאת מסוג OLED, ככה שעבורי זו הייתה התנסות ראשונה (ומעניינת) ובתור אחד שרואה כמעט הכל (באמת, תנסו אותי, הקורונה הובילה אותי לצפות בריאליטי היכרויות יפני, ללא ספק חוויה אנתרופולוגית) בעיקר בשעות הלילה, ביליתי מספר רב של שעות מול ה-C3 ואני כאן כדי לשתף איתכם את החוויה שלי. לפני שנתחיל לתאר את המכשיר אציין את הצוות ההתקנה שהגיע. הם הגיעו מוכנים לכל התקנה בין אם היא על קיר, זרוע או על שידה וייעצו לגבי המיקום הנכון של הטלוויזיה וכמובן גם סייעו בחיבורה לשאר המכשירים. כך גם צפוי להיות לרוכשים.

איך זה מעוצב

כמו שציינתי, מעולם לא הייתה ברשותי טלוויזיית OLED והעובי של המסך הוא לא פחות ממדהים, להערכתי סדר גודל של 6-10 דפים מוצמדים, דבר שמקנה לה נוכחות יוקרתית ומכאן ברור שזוהי טלוויזיית פרימיום. עם זאת גוף החומרה והעיבוד שלה הוא כן בעל נפח לא מבוטל ברוחב של כ-3 ס"מ והוא פרוס לאורכה התחתון של הטלוויזיה, דבר שלדעתי מעט סותר את המחמאה על עובי המסך, אבל בנינו, מי מסתכל על חלקה האחורי של הטלוויזיה או שם אליו לב בכלל, בעיקר אם היא מותקנת על קיר או על אחת כמה וכמה בתוך נישה. התנסות ראשונה נוספת שהייתה לי היא עם השלט החדש (או לפחות חדש לי) של LG שעבורי היה שדרוג אמיתי.

פיזור המשקל שלו וכמות האפשרויות בלחיצה מהירה היווה שדרוג. הוא נעים למגע ומרגיש רובסטי לנפילות, כמו כן הוא נוח יותר לאלו שאוהבים להשתמש במצביע. בתור אחד שמחזיק מנויים ל-Amazon Prime, Disney+, Apple TV, Netflix וסלקום TV שזה פחות או יותר כל שירותי הסטרימינג הזמינים בישראל, היה לי כפתור לכמעט כל אחד מהם וזה נוח. למכשיר יש בצידו השמאלי מקום ל-3 חיבורי HDMI מהירים ושקע USB לחיבור התקני זיכרון לצפייה בסרטים למשל. מאחורה תמצאו גם חיבור אופטי לסאונד, עוד שקעי USB חיבור Ethernet ובעצם כל מה שצריך.

איך זה מתפקד

לאלו שמכירים את מערכת ה-LG webOS אז הטלוויזיה מגיעה עם הגרסה החדשה שלה שלפחות במסך הבית מעט מפספסת, חציו העליון מוקדש להודעת ברוכים הבאים בעוד האפליקציות שמעניינות אותנו נמצאות בלחצנים בחלק התחתון, לאור כמות האפליקציות זה יוצר מצב בו קצת פחות נוח לאתר את האפליקציה המבוקשת אך גם במקרה זה, זה לא דרמטי במיוחד. הטלוויזיה מגיבה מהר, מהר מאוד, למכשיר ישנו מעבד אלפא 9 דור 6 שמאפשר מעבר מהיר בין פלטפורמות הסטרימינג השונות.

בגיימינג ישנו זמן השהייה מוצהר נמוך מאוד של 1ms וזהו נתון שלא מעט מסכי גיימינג היו שמחים להתהדר בו, ברוב לפטופי הגיימינג הסטנדרט הוא של 3ms כך ששילוב בין מחשב או קונסולה מהדור הבא ל-C3 על הנייר צריך להבטיח שתהיו כשני שברירי אלפית השנייה לפני כולם. לומר שהצלחתי לשים לב להבדיל בין 3ms ל-1ms יהיה יומרני מצידי אך לאור איכות סדרת ה-OLED של LG לאורך השנים ניתן לסמוך על נתון זה.

במקביל למהפכת ה-AI המתקרבת אלינו לטובה (או לא - שלום לך סקיינט) ה-C3 מגיעה עם כמות לא מבוטלת של אלגוריתמי ai שנועדו לשפר את חווית השימוש והצפייה. אחד הפיצ'רים שיותר אהבתי ודיי הדהימו אותי הוא פיצ'ר שיפור התמונה ב-ai. באחד המקרים חיברתי USB עם סרט מ2008 (רעם טרופי) על גרסת 720p והטלוויזיה שדרגה אותו ללפחות 1080p. בנטפליקס אני מנוי לחבילה הבסיסית שבה איכות התמונה היא 720p וגם כאן איכות התמונה הייתה חדה ונקייה משמעותית לאחר ההתחלה בשימוש בפיצ'ר ואין ספק שיכולת ה-Upscaling שלה תשדרג לכם כל צפייה בכל תוכן.

פיצ'רים נוספים שקיימים הם ביטול אור כחול שיעזור לכם להירדם מהר יותר מול הטלוויזיה ופחות יאמץ את העיניים, כמות אדירה של מצבי צפייה לספורט, קולנוע, גיימינג, העשרת צבעים, ממטב משחק ובאופן כללי מצב לכל צורך אפשרי כמו גם הגדרות אישיות שניתן לשמור. בגיימינג קיימת אפשרות להגדרה מובנית למשחקים בגוף ראשון, שלישי, אסטרטגיה, פיפא (ספורט) וכמובן התאמה אישית. אפשרויות מקבילות קיימות גם לסאונד.

איך זה נשמע

כאן הבחינה עבורי הייתה מעט טריקית. אצלי הסלון הוא דיי פתוח ורחב עם תקרה גבוהה כך שפיזור הסאונד מתקשה להיות אופטימלי, במיוחד כשהישיבה מעט מרוחקת מהמסך כך שבהרבה מקרים הסאונד היה נשמע לי מתכתי, בעיקר בגיימינג. לאחר מעט זמן התחלתי לכוון ולהגדיר את הסאונד ומצאתי עוד פיצ'ר נחמד. באמצעות המיקרופון בשלט ניתן להשתמש באופציה הנקראת כיוונון אקוסטי באמצעות ai ובעזרתו הטלוויזיה דוגמת את אזור הישיבה ומתאימה את הסאונד המשודר מהטלוויזיה לאזור זה. אין ספק שזה שידרג את חווית ההאזנה שלי אך היא לא קרובה וגם לא אמורה להשתוות למערכת קולנוע ביתית כך שבהתאם לנסיבות ה-C3 עושה עבודה טובה.

איך זה נראה (ספויילר: טוב - ממש טוב)

אז אחרי טיזינג ארוך הגענו לרגע האמת ולבדיקה החשובה ביותר. אז ככה. נכון סיפרתי שהסלון שלי גדול עם תקרה גבוהה ולא אידיאלי לסאונד? אז גם יש ויטרינות גדולות בלי וילון ומול הטלוויזיה יש חלון קטן שמאיר ישירות על המסך. שזהו בעצם המבחן האולטימטיבי למסכי OLED שאמורים לספק בהירות יוצאת דופן. בעוד עם ה-LG הישנה שלי אני הלכה למעשה לא יכול לצפות בטלוויזיה בשעות היום בלי להחשיך חצי דירה, עם ה-C3 זה בכלל לא עניין.

בתמונה המצורפת מ-Ghost of Tsushima כאן למעלה תוכלו לראות השתקפות קלה של החלון במרכז התמונה, בפועל לי זה לא הורגש בכלל ואם המצלמה של האייפון לא הייתה כל כך טובה לא הייתי שם לב לזה כלל. המסך נתן לי את התחושה שאני יכול להוציא זרקור ולהאיר על המסך ועדיין יהיה אפשר לצפות בו בכיף, וכן, גם לבהירות יש פיצ'ר ai שמכוונן אותו לפי הצורך ורמת התאורה בחדר וגם הוא עובד מצוין.

מכיוון ואני משתמש ב-PS5 המסך יכל לשמור על 60 FPS בטון בלי לזוז ככה שה-VRR שנועד לגשר על הפער בין כמות הפריימים ביחס לקצב הריענון והשידור כדי למנוע גזירות בתמונה לא היה צריך לפעול במרבית המקרים ונותר כבוי, במיוחד לאחר עדכון תוכנה שעשתה הטלוויזיה שאחריו ה-VRR כמעט ולא פעל. התמונה הייתה כל כך חדה שהרגשתי שאני צריך להשקות קצת את הצמחים בשדות של צושימה, זה באמת עשה לי מצפון.

החדות של התמונה וטווח הצבעים גרמו למשחק כמו סייברפאנק 2077 שגם ככה יפהפה על כל מסך להיראות צבעוני ואמין עוד יותר. במשחק אפל כמו TLOU 1 ו-2 הקטעים החשוכים היו ברורים וחדים, בכלל הגוונים השחורים מאוד דינמיים בטווח שלהם ויכולים ליצור כל גוון עד שחור מוחלט. הפרצופים והבעות הפנים ב-TLOU היו נראים ברמה שאלי וג'ואל נראים כמו בני אדם שנוצרו בכלי Generative AI חדשני והכל בזכות איכות התמונה וקצב הריענון. וכאן קל לומר שהטלוויזיה מצטיינת ועושה את העבודה שלשמה היא הגיעה אליי היטב (עם כל הכבוד לבינג'ים שעשיתי).

ה-C3 מאפשרת לצפות בכל רגע נתון בכמות ה-FPS ואיזה פיצ'רים תומכים מופעלים בכל רגע, גם את הבאנר של ממטב משחק ניתן להתאים באופן אישי בהתאם לאילו נתונים תרצו לקבל בלחיצה מהירה וזה נעשה בצורה פשוטה ונוחה. ככה שאם גיימינג זו המטרה המרכזית שעבורה תרכשו את הטלוויזיה אז ללא ספק ה-C3 צריכה להופיע בראש האפשרויות שלכם.

השורה התחתונה

לטעמי לאור המיקום בה הוצבה ה-C3 בביתי היא נאלצה להתמודד עם אתגרים לא מועטים, הדגם שהגיע אליי היה בגודל 48 אינץ' כשבשגרה ישנו מסך 55 אינץ' בעוד אני פוזל לשדרג ל-65 ומעלה, ככה שהיא התמודדה עם תנאים שרחוקים מלהיות אידיאליים למבחן. אף על פי שתנאיי ההתחלה לא היו פשוטים השדרוג היה מורגש ברמה שיהיה קשה להיפרד. משום שלא השתמשתי בדגמי OLED קודמים של LG או בכלל ההמלצה שלי יכולה לשמש בעיקר משתמשים כמוני, כאלו שמעולם לא התנסו במסך פרימיום ובמקרה שלהם נהנים מתקציב מכובד בצד בכדי להשתדרג.

במצב כזה אין לי ספק שתהנו ממסך כמו ה-C3. במידה ותהיו סקרנים ותצללו לתפריטים השונים שדיי פשוטים לשימוש ונהנים מהסברים כלליים על כל פיצ'ר, אז עם הזמן חווית הצפייה שלכם תשתפר בזכות ההיכרות שתצרו עם המסך. ה-C3 תשדרג את חווית המשחק, הצפייה בסרטים, בסדרות ועם קצת אדפטציה וסלון נורמלי גם את חוויית השמיעה (במידה ואין ברשותכם מערכת נפרדת). מכאן והלאה הכדור אצלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • מגוון רחב של פיצ'רים לשיפור חווית השימוש עם הסברים נלווים
  • בהירות מצוינת גם בתנאי תאורה קשים
  • ממשק ידידותי לשדרוג חווית המשחק
  • מהירות תגובה ומנעד צבעים נהדרים
  • כמות רבה של אפשרויות קסטומיזציה

הרע

  • רף כניסה גבוה מבחינת מחיר
  • הרמקולים עוד יכולים להשתפר

והשדרוג

  • אחרי כתיבת הביקורת בא לי גם להחליף סלון
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י