הרשמה

ביקורת: הם שיבטו את טיירון - למירוץ של ברבנהיימר יש כבשה שחורה

אפשר לחשוב שנטפליקס ניסו להידחף למסיבה של "ברבי" ו"אופנהיימר" עם הסרט הזה, אך למעשה הוא כל כך מגניב שלא נופתע אם הם ינסו להדחף למסיבה שלו....

תאריך השקה: 21/07/2023

אצלנו בשכונה

תודה רבה לנטפליקס ישראל על הגישה המוקדמת לסרט!

יצא לי לא מעט לכתוב באתר על הסרטים של נטפליקס, ולא רק בגלל שהם זמינים בסלון של הבית. חברת הסטרימינג הולכת בכיוון מעניין יותר ויותר עם הסרטים שלה ומצליחה לקלוע למגוון נרחב של צופים בהתפתחות שכיף לעקוב אחריה. "הם שיבטו את טיירון" (They Cloned Tyrone) הוא אולי הכי רחוק מבחינה אומנותית שנטפליקס הלכו עד עכשיו, והנה לכם הספויילר היחיד בביקורת לסרט המלא טוויסטים הזה - זה משתלם להם מאוד. "טיירון" לא רק מפוצץ בסטייל, הוא גם משייט בקלילות ממכרת בין טוויסטים נהדרים לדמויות פשוט מעולות עם כימיה היסטרית. למרות שלקראת הסוף הוא קצת מקרטע גם בתחום הקצב וגם בפתרונות שהוא בוחר - הוא לגמרי האח הכי מגניב במשפחת הסרטים שיצאו הסופש. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

פצצת סטייל אטומית

תראו, כמעט בלתי אפשרי לדבר על העלילה של הסרט מבלי לעשות לה ספויילרים - ולכן תסמכו עליי כשאני אומר לכם שהיא הרבה יותר מעניינת מהתקציר שאילתרתי לכם עכשיו. ג'ון בויגה (John Boyega) משחק סוחר סמים בשם פונטיין שמרבה להסתבך עם כנופיות אחרות בשכונה האהובה שלו. אחרי תקרית עם סרסור בשם סליק צ'ארלס, אותו משחק ג'יימי פוקס (Jamie Foxx), ונערת ליווי בשם יו-יו אותה משחקת מוניקה ראמבו בעצמה, טיונה פאריס (Teyonah Parris) השלושה נקשרים בדרך מוזרה למסע מוזר עוד יותר. לקרוא להמשך העלילה יצריתי יהיה קצת רמאות כי הוא כן מאמץ באופן כללי עלילת סרט אימה מהשנים האחרונות - אך הוא שם אותה בבלנדר עם המון סטייל, פסקול טוב, קלילות, הומור ואקשן, מערבל ומוציא תוצר שטוב בהפרש אפילו בתחום העברת המסר.

זה לא שהתוצר מושלם, בעיקר כי חלק מהבחירות מרגישות עצלניות מדי, אבל הרוב המוחלט של העלילה מלא בטוויסטים מגניבים שרצים בקצב מהיר ועם פסקול מגניב אפילו יותר ברקע. הסטייל לא פוסח למעשה על שום פרמטר בסרט, וממלא כל פריים בהרבה מאוד אישיות גם מבלי להתייחס לצורת צילום האדירה שלו ולעובדה שהפריימים מילולית מלאים בהרבה אישיות - כי את הדמויות שהסרט יצר הוא יכול לענוד כמדליה.

הברבי הזאת מומחית לדיאלוגים

הדינמיקה בין שלושת הדמויות המרכזיות היא זהב, וללא ספק הופכת לנקודת הזכות המרכזית שלו. למרות שבנפרד הדמויות אינן מתפתחות ואני לגמרי יכול לראות טענות על כך שהדמות הראשית משעממת, הקשר שלהן כן מתפתח ובצורה מצויינת. הדיאלוגים מרגישים כל כך במקום, ומוציאים מהשחקנים את המיטב שלהם. פאריס לדוגמא נותנת את ההופעה הטובה ביותר שלה ומספקת כמה משפטים שוברים מצחוק. בויגה בעיקר נמצא על תחום הרגש, ומגיע לשם מספר פעמים - אך הבחירות שהעלילה עושה איתו בסוף בלבלו כנראה גם אותו והוא מסיים בצורה מעט צולעת.

ג'יימי פוקסֲ מוכיח עוד פעם שהוא אחד השחקנים הצבעוניים ביותר בהוליווד עם הופעה מפוצצת באישיות וטקסטים מעולים. אני יכול להשבע שיפתחו עמוד לציטוטים שלו מהסרט, ומשפט מסויים שלו על ברק ומישל אובמה עומד לככב בטופ הציטוטים של השנה האחרונה. לעיתים מרגיש שהעלילה, הצילום, הפסקול וגם שני השחקנים שלצידו כולם כאן כדי להעצים כל משפט של הדמות או את הטיימינג קומי האדיר של פוקס בתצוגת כבוד שראויה לציון במיוחד לאור המצב הנוכחי של השחקן. רפואה שלמה.

השורה התחתונה

למרות שהוא בצל של שני סרטי ענק, "הם שיבטו את טיירון" יוצא ממנו בגדול - ובסטייל. עם דמויות מעולות שפורחות בדיאלוגים אדירים ועלילה קלילה ומצחיקה שמצליחה לשלב טוויסטים מעולים לרוב הדרך, הוא אמנם יהיה רחוק מלעשות את הרעש של השכנים שלו - אבל הדשא שלו ירוק באותה המידה.

"הם שיבטו את טיירון" זמין לצפייה החל מהיום, ה-21.7 בשירות הסטרימינג של נטפליקס

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • סטייל מגניב וצילום ממכר
  • דמויות פנטסיות
  • כתיבה מעולה הן של הדיאלוגים והן של רוב העלילה
  • הופעות אדירות של הטריו המרכזי

הרע

  • חלק מהפתרונות מרגישים קלים מידי
  • הקצב יורד קצת לפני סוף המערכה השניה

וג'יימי פוקס:

  • לא שהיינו צריכים שהסרט הזה יזכיר כמה הוא אוצר, אבל זאת עוד הזדמנות להוכיר את פעולותיו ולשלוח רפואה שלמה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י