הרשמה

ביקורת: הקונטיננטל - מקום חביב, לא בתל אביב

סדרת הספין-אוף הראשונה של "ג'ון וויק" תושק ממש בקרוב ב-Amazon Prime Video, הנה מה שחשבנו עליה

תאריך השקה: 22/09/2023

תעשו צ'ק אאוט מתי שאתם רוצים, אבל לעולם לא תוכלו לעזוב

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

במשך כמעט עשור, הפרנצ'ייז שנקרא "ג'ון וויק" הצליח להטריף מעריצי סרטי אקשן ברחבי העולם עם סדרת הסרטים שהציגה לנו אקשן ברמה גבוהה מאוד עם פעלולים משוגעים ויצירתיים בעולם אמין ומסקרן. הנוסחה המוצלחת הזאת, בשילובו של קיאנו ריבס (Keanu Reeves), הפכה את "ג'ון וויק" לסנסצייה עולמית שהולידה ארבעה סרטים (עם התלחששויות על סרט חמישי), הופעות אורח במשחקים כמו Payday 2 ו-Fortinte וכמובן משחקי ווידאו מלאים, ספרי קומיקס וכעת - אפילו סדרת טלוויזיה. אז במקרה הזה, קיאנו ריבס לא נכלל בנוסחה, מה שמעלה את השאלה - איך יראה פרוייקט ביקום של ג'ון וויק, בלי ג'ון וויק? לפניכם התשובה - מיני-סדרה בת שלושה פרקים בלבד בשם "הקונטיננטל" שדווקא לא מתמקדת במתנקש האגדי שעליו קרויה הסדרה. האם מדובר בהחלטה נבונה? הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

חמישה כוכבים? לא בדיוק

"הקונטיננטל" שם אותנו בנעליו של ווינסטון סקוט בשנות ה-70' של ניו יורק, לפני שהפך להיות המנהל של בית המלון בעל אותו השם. עבור אלו מכם שלא מזוהים עם הפרנצ'ייז, מדובר בבית מלון שמשמש כמקום מבטחים לעולם התחתון של ניו יורק, שמכיל בתוכו אוכלוסייה סודית של מתנקשים, אליהם ג'ון וויק היה שייך בעברו.  אבל, ווינסטון לא התחיל בתור המנהל של המלון, והסדרה הזו באה להציג לנו את סיפור המקור שלו ואיך הוא הפך מאיש עסקים בלי שום ידע על העולם הזה, לאחד מדמויות המפתח שלו. בקצרה ובלי ספויילרים, ווינסטון נגרר אל תוך העולם הזה בניגוד לרצונו, יוצא למלחמה נגד המנהל הנוכחי של המלון וכתוצאה מכך - גם עם המתנקשים ששוכנים בו.

את הדמות של ווינסטון הצעיר מגלם השחקן קולין וודל (Collin Woodel), שבצורה נפלאה נכנס לנעליו ומספק הופעה מלאת כריזמה וקסם אישי. אם תתאמצו מספיק תצליחו לראות הרבה השפעה מהופעתו של איאן מקשיין (Ian McShane) בתצוגת הדמות של וודל, אבל רואים שיש לו מרווח לשחק עם הדמות איך שנראה לו לנכון בגלל פערי הגיל בין שתי הגרסאות. חוץ ממנו, אציין לשבח גם את הופעתו של מל גיבסון (Mel Gibson) בתור קורמק, המנהל הנוכחי של המלון, שכבר מהרגע הראשון מוצג לנו כאדם לא יציב עם הרבה מה להפסיד ויותר מדי כוח בידיים. הדמות שלו כן נופלת קצת יותר מדי לקלישאות של נבל משוגע, אבל ההופעה של גיבסון מכפרת על זה מספיק בשביל שזה לא יפריע. 

האם זה הסיפור הראשון שהייתי חושב עליו אם הייתי צריך לחשוב על סדרת ספין-אוף ל"ג'ון וויק"? כנראה שלא, אבל ווינסטון הוא אחד מהדמויות היותר מעניינות שקשורות לעולם הזה, וכל מעריץ ישמח לקבל כמה שיותר רקע עליו ולראות אותו בפעולה, אפילו אם מדובר בסדרה שמכילה רק שלושה פרקים. זו כמות מאוד מצומצמת לסדרה בסדר גודל כזה, כשאורכם של שני הפרקים הראשונים הוא קצת יותר משעה והפרק השלישי מסתכם בשעה ו-37 דקות, ועדיין הסדרה הצליחה בצורה טובה מאוד לשמור על אחידות מבחינת הקצב ולתת סגירת מעגל לכל דמות ולכל קווי עלילה משניים.

ולמרות זאת, הדמויות המשניות שהסדרה מציגה פשוט לא הצליחו להיות מעניינות עבורי. ווינסטון מגייס חבורה של לוחמים מיומנים למשימה, כל אחד מומחה בצורה כזו או אחרת לנשקים חמים או קרבות פנים מול פנים, ושני הפרקים הראשונים משקיעים מספיק מהזמן שלהם כדי לתת לנו ללמוד עליהם ועל המניעים שלהם. ועדיין, לא הצלחתי להתחבר לאף אחת מהן כמו שהרגשתי שהייתי יכול עם הסדרה הייתה בעלת אורך סטנדרטי של 6-8 פרקים. מעבר לבעיה הזו, אורך הסדרה כן עוזר לשמור עליה קצרה וקולעת בלי להרגיש שום הימרחות או סטיות לא הכרחיות בדרך. החלטה לא שגרתית שעובדת לטובתה ולרעתה.

שירות חדרים

כן כן, אני יודע שאתם כבר מתים לדעת איך האקשן בסדרה הזו משתווה לסרטים. תתפלאו לשמוע שלווינסטון יש מעט מאוד קרבות בסדרה הזו, ואת רוב הזמן שלו הוא מעביר בתכנון ובהתחנפויות שנותנות לו את מה שהוא צריך בשביל המטרה שלו. הוא עדיין יודע להתנהל בקרב, פשוט אל תצפו לראות יותר מדי ממנו. מה שאתם כן יכולים לצפות לו זה אקשן קלאסי שאמנם מתקרב מאוד לרף שהוצב מהסרטים אבל לא ממש מגיע אליו. האקשן עשוי טוב, כנ"ל לגבי הכוריאוגרפיה, משחקי המצלמה וההריגות היצירתיות, אבל הם פשוט לא מצליחים להשתוות למה שקיבלנו עד כה, ומרגיש שאם עוד קצת עבודה היינו מקבלים משהו הרבה יותר טוב.

אתם הולכים ליהנות מהקרבות בכל מקרה, שלא תבינו לא נכון, כי הם כן עשויים טוב, אבל דבר אחד שהפריע לי באופן כללי בסדרה וספציפית בקרבות הוא עד כמה היא הולכת רחוק עם כמה שהדמויות שלה מגוכחות, בעיקר בדמויות שהיא מציגה לקראת הסוף. ראינו כבר דמויות צבעוניות מאוד לאורך הסרטים, אבל זה אף פעם לא הרגיש מגוחך, תמיד אמין על גבול ההגיוני. ב"קונטיננטל", הדמויות שהצוות מתמודד איתן נעות בין הזויות למגוכחות לחלוטין, לרמה שזה כבר לא כל כך הרגיש כמו משהו שקורה בעולם שלמדנו להכיר מהסרטים.

אל סצינות האקשן מצטרף פסקול מעולה שמפוצץ בלהיטים משנות ה-70' כדי להנעים את זמנכם בזמן שאתם צופים בראשים מתפוצצים, כיאה לפרוייקט ביקום של "ג'ון וויק". הוא לא מופיע רק בקרבות אלא גם בבניית האווירה בחלק מהסצינות שנבנות לאט לאט עד לפיצוץ המתבקש.

השורה התחתונה

"הקונטיננטל" היא סדרה שמאוד נהניתי ממנה, למרות כל המגרעות שציינתי. לפעמים היא לא מרגישה כמו משהו שקשור ליקום עליו היא מבוססת, אבל כשהיא כן, היא עושה את זה טוב מאוד ועם המון סטייל. זה עוד תוכן שאתם תשמחו לקבל מ"ג'ון וויק", והיא מספיק קצרה בשביל שלא תרגישו יותר מדי את הבעיות שלה ומספיק ארוכה בשביל שתיהנו ממה שיש לה להציע בדיוק במידה הנכונה.

הפרק הראשון של "הקונטיננטל" יושק בשירות Amazon Prime Video ב-22 בספטמבר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • אקשן ברמה גבוהה מאוד
  • פסקול נהדר
  • סיפור קצר וקולע
  • הופעה מעולה של קולין וודל

הרע

  • לעיתים מרגיש מגוחך מדי
  • סצינות אקשן מסוימות לא עומדות ברף
  • דמויות משנה לא ממש מעניינות

והעיפרון:

  • הוא מופיע!
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י