הרשמה

ביקורת: Gen V, פרקים 1-3 - הקולג' של הבנים

לפני שהעונה הרביעית של The Boys מגיעה אלינו, החליטו באמזון לתת במה לסדרת ספין-אוף שלא משתמשת בדמויות האהובות מסדרת המקור. האם היא שווה צפייה?

תאריך השקה: 29/09/2023

אנחנו יודעים לאיזה קולג' בוצ'ר לא ירצה שראיין ילך

גישה מוקדמת לסדרה ניתנתה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

הרבה זמן עבר מאז שהעונה השלישית של The Boys, סדרת הדגל (ואל תתווכחו איתנו על זה) של שירות הסטרימינג Amazon Prime Video, יצאה והשאירה אותנו עם הרבה תהיות לאן הסדרה תלך בעתיד. במקום לענות עליהן בקצב הרגיל בהם הוציאו עונות עד עכשיו, החליטו באמזון לקחת את הזמן עם העונה הרביעית ובפגרה לשחרר סדרת ספין-אוף בשם Gen V. בניגוד לסדרות ספין-אוף רבות, הלוקחות את אחת הדמויות מהסדרה המקורית ומשחקות איתן, הסדרה לא משתמשת באף אחת משלל הדמויות הצבעוניות שכבר הוצגו לעולם המטורלל של "הבנים" ובמקום מכירה לנו חבורת סטודנטים עם כוחות על. דרך העיניים של החבורה אנחנו נזרקים לחווית קולג' מלאה בקווי עלילה מפתיעים, סצנות סוטות וכמובן המון אלימות כמו שרק הזיכיון הזה יודע לספק. למרות שהעונה עוד רחוקה מלהסתיים, ואין ספק שהסדרה תתקשה בלהתקרב לרמת האייקוניות שחלק מהדמויות בסדרת המקור כבר הגיעו אליה, אפשר לקבוע די בוודאות שמדובר בעלילה מצויינת גם כהרחבה לעולם של הסדרה המקורית וגם בפני עצמה. הביקורת נטולת ספוילרים -קראו בחופשיות!

נוכחות חובה?

חשוב להגיד כבר בהתחלה ש-Gen V לא לוקחת בחשבון צופים חדשים, ומסתמכת על כך שראיתם את כל העונות של The Boys. במקום הצגת העולם, החוקים והאירועים שקרו בו, הסדרה מתמקדת בלהציג את הדמויות החדשות שלה ומשם רצה לעבר תחילת העלילה. למרות שמדובר עוד פעם באנסמבל דמויות כך שאי אפשר לקרוא לאחת מסויימת הדמות מרכזית, ה"יואי" של העלילה היא מרי מורו, גיבורת על בעלת כוח של כשפית דם המגלה את זה בדרך הכי מחרידה שתוכלו לעלות על הדעת - ומן הסתם שכדי להכין אתכם לעולם של הסדרה זאת גם תהיה הסצנה הראשונה. בקצב מהיר מדי אנחנו מגלים שמרי התקבלה לקולג' בשם גודולקין, בו לומדים נערים עם כוחות על כדי להפוך לגיבורי על החדשים של אמריקה ואולי אפילו לחלק מה-הSeven היוקרתיים.

שוב בקצב מהיר אנחנו נחשפים לכל הדמויות החשובות, במהירות שלמען האמת גרמה לי לחזור שוב כדי לבדוק חלק מהשמות שלהן. אמה, השותפה של מרי, היא מעין דמות אנט-מן עם טוויסט והיא גם המדריכה שלה בסצנת הכרת בית הספר הסטנדרטית. ביחד השתיים עוברות על כל מה ומי שחשוב להכיר, ובראשם את מלך הקולג' - לוק "גולדן בוי" ריורדן שהוא הגרסה של היקום ל-Human Torch. לוק ביחד עם בת זוגתו קייט וחבריו ג'ורדן ואנדרה נדלקים ממרי ומזמינים אותה לצאת איתם לערב שישנה את חייהם לתמיד.

למרות שהכוחות של הדמויות די אדירים, במיוחד של קייט היכולה במגע לשכנע כל אחד לעשות מה שהיא רוצה, הן מתקשות מאוד לבלוט בפרקים הראשונים ולהשאיר רושם חיובי הדומה לדמויות בסדרת המקור. זה לא שרובן רחוקות משם, למעשה קווי העלילה של אמה, אנדרה וקייט מובילים את הסדרה למקום מאוד חיובי - אך ההתחלה של כולם מקרטעת ובמיוחד של מרי. היא אמורה להיות דמות אנדרדוג שזר לה כל העולם החברתי ומתקשה בליצור חברים או בלהכיר טכנולוגיה, אך כמוה גם הסדרה די מתקשה בתקשורת הראשונית וגורמת לכמה מערכות יחסים בין הדמויות לרוץ באופן מוגזם ולתכונות אופי אצל מרי להשתנות בצורה חסרת הגיון. בפעמים הטובות הטעויות האלו מעלות גיכוח וברעות הן מעט מביכות, אך הן לא הורסות לגמרי את הקווים הכללים שמכתיבה העונה.

טעם מוכר

אולי ההישג הכי גדול של הסדרה היא שהיא מצליחה להכתיב טון זהה לסדרת המקור. גם בדמויות שונות לחלוטין עם בעיות שונות וסדר גודל שונה, הכל מרגיש מאוד מוכר. מי שהתמכר לסדרה המקורית ישמח לגלות שגם כאן ההומור סופר מוגזם וסוטה, ואפילו מכיל לדעתי את הבדיחה הטובה ביותר בקטגוריה הזו עד כה. המצטיינות הן ללא ספק אמה וקייט, שמדברות בשפה שהסדרה דיברה עד עכשיו ומרגישות כמו גרסאות נעורים מופרעות של גיבורי על בעולם של סדרת המקור. האקשן האלים והמטריד חוזר ובגדול כאמור כבר מהסצנה הראשונה וממשיך לאורך כל שלושת הפרקים, גם אם האפקטים לא תמיד ברמה גבוהה. עוד גורם מכריע בקליעה לטון הוא העלילה מפתיעה, שמתפתחת בקצב מהיר ובכיוונים סופר-מעניינים. בלתי אפשרי לדבר על הסדרה בלי ספוילרים, ולכן גם התיאור שנתתי לה נשמע כל כך יבש, אך תיהיו בטוחים שאתם עומדים להיות ממש לא בטוחים מה הדבר הבא שהפרק יזרוק עליכם.

השורה התחתונה

Gen V קולעת בול לסטייל החסר מעצורים של The Boys כבר מהסצנה הראשונה. למרות שהאלימות וההומור הסוטה בהגזמה לא לגמרי מצליחים להסתיר את הקצב המוזר בו הדמויות הבנתיים בינוניות שלה מתפתחות, היא תשבור לכם כל פעם מחדש את הציפיות עם העלילה המפתיעה שלה שלוקחת את הסדרה לכיוון מופרע יותר ויותר עם כל פרק.

שלושת הפרקים הראשונים של Gen V יהיו זמינים לצפייה החל מה-29.9 בשירות הסטרימינג Amazon Prime Video.

8
מתוך 10

הטוב

  • מתנהגת כמו סדרת המקור
  • הומור מעולה עם סצנות שלא יצאו לכם מהראש
  • עלילה מסקרנת עם כיוונים שיהיה כיף לחקור

הרע

  • הדמויות מתפתחות ומפתחות קשרים ביניהן בקצב מאוד מבולגן

ופרק ראשון, דקה 6:02:

  • מורידים את הכובע על רמת ההשקעה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י