הרשמה

ביקורת: Trinity Fusion - שלוש חברות, תמיד מסתדרות

ביקורת המשחקים האחרונה של שמואל ל-2023 הגיעה! בואו לקרוא מה הוא חשב על משחק האקשן/Rogue-lite החדש, Trinity Fusion!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/12/2023

אני קצת מצטער שכתבות ההפתעות הגדולות של 2023 כבר עלתה לאוויר, כי Trinity Fusion היה הפתעה נעימה ממש לא צפויה

עותק סיקור סופק לנו על ידי המפתחים של המשחק, תודה רבה!

ממה שרשום לי במסגרת הביקורות שיש לי לעשות בקרוב, זאת עומדת להיות ביקורת המשחקים האחרונה שלי לשנת 2023. אתמול עלתה הביקורת ל-Legion Go ובהמשך השבוע תעלה גם ביקורת על ה-Steam Deck OLED, אבל עד אז, אתם עומדים לקבל ביקורת על אחד המשחקים ששיחקתי הכי הרבה על שני המכשירים הללו לצורך הכנת הביקורת עליהם. Trinity Fusion הוא משחק מבית היוצר של Angry Mob Games, כשאם השם מוכר לכם, זה בגלל שאלו אותם יוצרים מאחורי Brawlout, כפיל ה-Smash Bros הדיי ממוצע מלפני 5 שנים. אחרי שני משחקי Arena, הם יוצאים לכיוון של משחק אקשן דו-ממדי חדש - בואו נראה איך הלך להם!

כל אחת רוצה להיות (פשוט להיות)

הסיפור של Trinity Fusion (אין קשר לחפץ מ-LoL) לא מתבייש לקחת את הזמן שלו לפני שהוא נכנס לקצב, אבל בפועל הוא חמוד מאוד. במשחק אנחנו נשחק כשלוש דמויות שונות שמגלות שהן בעצם... אותה בת אדם. שלוש הדמויות לומדות באותו הזמן ששלושתן לוחמות, כל אחת ביקום שלה, כשגורל העולם האבוד שלהן קשור קשר ישיר ליקום של המקבילות שלה. הסיפור של המשחק מסתעף ומתקדם, אבל הוא בסופו של דבר סיפור Multiverse גנרי.

אני הייתי רוצה לומר את זה במובן רע, אבל תקשיבו, נעשתה המון השקעה של המפתחים באלמנט הסיפורי שממש מוצג: דיבוב לרוב המוחלט של הדמויות, דיאלוגים שלמים וארוכים, Hub מרכזי בו תוכלו לדבר עם הדמויות השונות שתפגשו ויעזרו במשימה של הבנה של היקומים השונים ואיך כל אחד מהם קשור להצלת העולם. אני גם מאוד מחבב את איך שהמשחק נראה.

זהו משחק דו-ממדי, אבל הדגש על עולמות קיברנטיים, מלאים ברובוטים שהשתלטו על העולמות השונים הוא מאוד נחמד. יש כמה סוגים שונים של אזורים, אז המשחק לא נראה כמו אותו האזור בקופי פייסט שזה מאוד חשוב. השימוש במודלים תלת-מימדיים גם תורם לסצנות הסינמטיות שמצליחות להביא לנו זוויות טובות של הבוסים לפני הקרב נגדם ועוד. זה משחק שנראה טוב, עם אנימציות טובות ועולם מעניין.

השילוש הקדוש: חרבות, רובים וטכנולוגיה

המשחקיות של Trinity Fusion גם כן מתכתבת עם הסיפור, כשהדמויות משחקות בצורה דומה, אך ייחודית עבור כל אחת מהן. המשחק מתנהל בסגנון של משחק Rogue-lite, בו כל אחת מהדמויות תתחיל ריצה משלה. הדמויות השונות ישחקו כאמור בצורה דומה: לכל דמות יהיו נשקים ראשיים ומשניים, כשלכל נשק יש יכולות שונות וקומבואים שונים. ההבדלים בכל ריצה יתבטאו בנשקים הנוספים של כל דמות ובאזורים בהם נהייה.

האויבים של כל אחת מהדמויות יגיעו עם יכולות משלהם, כשהאזורים השונים הם יחסית מגוונים במראה שלהם. כמובן שכולם יהיו בסגנון של "עולם דיסטופי ללא בני אדם ונשלט על ידי רובוטים וחייזרים", אבל בסך הכל מדובר באזורים יפים לעין. הנ"ל גם מוצג בצורה יפה בעיצוב של כל השלבים ששם דגש על יכולות התזוזה של הדמויות שלנו שכוללות קפיצה כפולה והתחמקות בקרקע ובאוויר. אין כאן המון אתגרי פלטפורמה שזה דווקא היה לי פחות כיף: השליטה בדמויות היא טובה מאוד ולמרות שזאת לא הרמה של Hollow Knight נניח, הייתי שמח לעוד אתגרי פלטפורמינג שיציגו את היכולות של הדמויות שלנו.

השליטה המעולה גם חודרת אל משחקיות האקשן שהיא מהירה, קצבית וכיפית ממש. המשחק שם דגש נפלא על מיקום ויכולת להתחמק בזמן מהמתקפות של האויבים השונים, כשלטיימינג יש חשיבות גדולה בקרבות השונים. התוספת של רמות נשק שאתם מקבלים ככל שאתם מחסלים יותר אויבים גם תורמת לתחושת ההתקדמות במשחק, כשאפילו סקילים שונים שהדמויות שלנו תקבלנה במהלך כל ריצה תורמות לרצון להיכנס אל תוך האקשן ולהתחיל לכסח רובוטים. כפי שציינתי קודם, לדמויות השונות יש יכולות משניות שונות: אחת תשתמש ברובים, השנייה בסקילים שקשורים לטכנולוגיה והשלישית בכמה כלי נשק. כאן נכנס אחד האלמנטים הכי טובים במובן הזה, והוא אלמנט השילוב.

בכל ריצה נוכל למצוא תא בו נוכל לשלב בינינו לבין עוד דמות לפי בחירתנו, כשהשילוב הזה בין העולמות יקנה לדמות שלנו את היכולת של הדמות ההיא. נוכל לשלב ריצה של רובים עם עוד כלי נשק, או להיות Battle-Mage של ממש עם שני כלי נשק כבדים ויכולות טכנולוגיה כמו שוריקן מאנרגיה שקופץ ממקום למקום. יחד עם הזרימה של הקרבות השונים, אתם מקבלים משחק שבעיניי, אם אתם משחקים משחקי אקשן דו-ממדיים כבר כמה זמן, אתם פשוט חייבים לשחק ברמת Veteran, שם אתם תיהנו בצורה בלתי רגילה. אני ממש נהניתי לקבל נשקים חדשים ולנסות אותם, לשלב בין יכולות שונות ומעניינות ואפילו להגיע לריצות בהן הסקילים שאספתי גרמו לכך שהייתי בלתי מנוצח לרגעים ארוכים במשחק. 

אלו מכם שיחפשו עוד קצת אתגר, יוכלו למצוא אותו באזורי ה-In-Between של המשחק שמספקים אתגר גדול יותר בתצורה של מפה בה תוכלו לבחור לאן תתקדמו ומה יהיה הפרס שלכם בכל אחד מהחדרים. זה מיני מוד קטן, אבל הוא רק ממשיך ומוסיף לכמה שהמשחק הזה מרגיש מלוטש במובן הזה ובכלל בקומבט שלו - מהאויב הקטן ביותר לבוסים הגדולים של המשחק הזה. אני בעצמי הייתי מופתע שוב ושוב מכמה אני נהנה בכל ריצה, אבל זה גם מוביל אותי לחלק הבא בביקורת והביקורת הגדולה הראשונה שיש לי כלפי המשחק הזה.

אבל למה בחרת Rogue?

עד כאן הכל היה חיובי, אבל אלמנט אחד שמפריע לי עם המשחק הזה נעוץ במנגנוני ה-Rogue-lite שלו. זה נכון שהמפתחים נמנעו מהרבה מאוד בורות שאני אוהב לציין בכל הנוגע לז'אנר המשחקים הזה: הסיפור מתקשר בצורה יפה לריצות שונות שצריך לעשות שוב ושוב בגלל כל הנושא של היקומים המקבילים והשינויים שקורים בהם; יש יכולות שנשארות יחד איתכם ומשפרות כל ריצה; יש מטבע שאפשר להשיג שיכול לחזק את הדמויות שלכם ולהקל על הריצות הבאות ועוד. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל השילוב הזה בין Rogue-lite ל-Metroidvania פחות עובד לי כאן.

יש במשחק כל מיני סקילים ויכולות שנפתחות לכל דמות ויכולות להאיץ כל ריצה ולפתוח אזורים חדשים. בעוד שבמשחק Metroidvania רגיל כל כוח כזה מרגש בזכות המשמעות של פתיחה של יכולת כזו - הן התקפית והן מבחינת חקר המפה - כאן לפעמים הייתי שוכח לגמרי שהשגתי כוח חדש, כי הייתי ממוקד בלא למות ולסיים את הריצה שלי מוקדם. אני לא רוצה ליצור כאן רושם שלא נהניתי מכל ריצה: כמו שכתבתי קודם לכן, המשחקיות מאוד מהנה והקומבואים השונים כיפיים מאוד. מצד שני, אני כמעט ולא יכולתי ליהנות מהחדרים השונים במפות, כשהייתי תלוי במזל שלי בכל ריצה.

אני מאמין שבעוד שהמשחק עובד מאוד טוב עם אלמנט ה-Rogue-lite שלו, הן מבחינה סיפורית והן מבחינת הביצוע של המשחקיות בפועל, הייתי נהנה יותר אם היה מדובר במשחק Metroidvania סטנדרטי, עם כמה סופים או כמה חלקים שונים כשכל חלק מתמקד בדמות אחרת ויהיה אפשר לשלב בין הדמויות כמו במשחק המקורי. יכול להיות שלא תסכימו איתי ואני בטח לא רוצה להתערב בויז'ן הפיתוח של החברה, אני רק מביע את דעתי כאן, כמובן.

השורה התחתונה

אני קצת מצטער שכתבות ההפתעות הגדולות של 2023 כבר עלתה לאוויר, כי Trinity Fusion היה הפתעה נעימה ממש לא צפויה. נכון, מנגנון ה-Rogue-lite שלו קצת פוגם בחווית ה-Metroidvania היחסית טובה שלו, אבל בתכל'ס, איזה משחק מהנה ועבודה נהדרת של Angry Mob Games. מערכת הקרבות כיפית ממש וזורמת מאוד, מנגנון הדמויות השונות וסיפור המולטי-וורס שלהן חמוד ממש וכל ריצה הייתה מהנה למדי. תוסיפו לכך מחיר יחסית נמוך ואתם מקבלים יופי של משחק אינדי קטן וכיפי לשחק בו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות אקשן דו-ממדי טובה מאוד
  • שליטה נהדרת בדמויות השונות
  • המשחק נראה טוב בצורה מפתיעה
  • אלמנטים משחקיים שעובדים בצורה סינרגטית עם הסיפור

הרע

  • הפסקול לא מתרומם לשום מקום
  • מנגנון ה-Rogue-lite פוגע בכיפיות של המשחק

ו-2023

  • מקווה ששנת הגיימינג הבאה גם תהייה נהדרת
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:42 25.12.2023 | נתי נתי (אורח)

    האמת נראה משחק מעניין מאוד, לא זכור לי ששמעתי עליו קודם לכן, בהחלט נכנס לרשימות שלי.
    אגב שמואל, האם יש צפי לביקורת של ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON או שזה נגנז? זכור לי שכתבת בזמנו שביקורת בהכנה והייתי שמח לשמוע את דעתך עליו טרם קבלת החלטה לגביו :)

  2. 2

    22:17 25.12.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    וואו, הייתה ביקורת בקנה, היא לא יצאה לפועל בגלל Sea of Stars ואז משחקים אחרים. היו לי גם את Lies of P בקנה וגם עליו ויתרתי לטובת משחקים אחרים. אם יהיה לי זמן בתחילת 2024, אולי אני אכתוב על שני המשחקים האלה שממש נהניתי מהם

  3. 3

       | פורסם ע"י