הרשמה

ביקורת: WD_Black C50 1TB Expansion Card for Xbox

פתרון הרחבת האחסון של Xbox הגיע אלינו לביקורת! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-WD_Black C50 1TB!

תאריך השקה: 11/02/2024

הנוחות של השימוש והוורסטיליות של המוצר של WD_Black גורמת לו להיות כונן שיהיה מתנה נהדרת לאנשי Xbox ומנויי Xbox Game Pass שנים קדימה - אבל גם תענוג שתשלמו עליו

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי WD ישראל, תודה רבה!

אחרי שתי ביקורות לכונני SSD שיצא לי לעשות (שתיים וחצי אם מחשיבים את הביקורת שעשיתי לתחנת העגינה של JSAUX שמגיעה עם כונן SSD נוסף), שמתי לב שבעוד שיצא לי לעשות ביקורת לכוננים המותאמים למחשב או ל-PS5, לא יצא לי לעשות ביקורת על מה שהוא בתכל'ס אחד הפתרונות היותר מעניינים של דור הקונסולות האחרון: פתרון הרחבת האחסון של Xbox לקונסולות ה-Xbox Series X וה-Series S. עכשיו, הודות ל-Western Digital, אני יכול לבדוק את הפתרון הזה לעומק ולראות עד כמה הוא נוח והאם יש טרייד-אוף בין הנוחות של כונני ה-SSD האלה לבין היכולות והביצועים שלהם.

קטן וקומפקטי

העיצוב של הכונן הוא לרוב - וזה משהו שאני מודה בו בכיף - לא מעניין אותי בכלל ברוב ביקורות החומרה שלי, אלו שקשורות לכונני SSD לצורך העניין. הכוננים האלה יושבים בתוך מחשב/קונסולה/מכשיר גיימינג PC נייד ולמעט הוואו הראשוני של "איזה יפה הכונן הזה", אתם לא תראו אותו יותר. זה לא המצב אצל הקונסולות של Xbox. קונסולות ה-Xbox החדשות מגיעות עם חיבור מיוחד לכונני SSD המותאמים ספציפית לקונסולות של Xbox. ככאלה, זה גם אומר שיראו אותם והם צריכים להיות מוגנים ויפים כמו שהם יעילים וטובים.

במקרה הזה הכונן של Western Digital הוא מצליח להיות עם סטייל מאוד יפה וגם יחסית יעיל: הכונן מגיע עם כיסוי שמגן עליו אם נגיד תרצו לקחת אותו איתכם (עוד על כך בחלק הבא של הביקורת), כשהכונן כולו בגודל של 5.5 ס"מ. הגודל של החלק שנכנס ל-Xbox הוא 3.5 ס"מ, מה שאומר שבזמן חיבור למכשיר יהיו לכם עוד 2 ס"מ נוספים בצד האחורי של המכשיר. גם יחסית לעובדה שרוב הכבלים נמצאים בחלק האחורי של המכשיר, זה ממש מעט שטח נוסף שהכונן יוצר שזה פנטסטי וגורם למכשיר להיראות טוב עם התקנה סופר נוחה.

את עם הביצועים הכי יפים כשנוח לך

טוב, אני יודע שאני טיפה חוזר על סיום החלק הקודם, אבל הנוחות של הכונן הזה לא תסולא בפז. הרבה מזה הוא קרדיט דווקא ל-Xbox: הבחירה שלהם להשתמש בחיבור ייעודי ל-SSD במקום להשתמש בכניסה רגילה כמו המחשבים שלכם, מכשיר PC גיימינג ניידים או אפילו ה-PS5 משחקת חזק מאוד לתוך אלמנט הנוחות של המכשיר עצמו ויכולות ההרחבה שלו. יחד עם הקרדיט ל-Xbox אני חייב לומר שגם הבחירה של Western Digital לוותר על עיצוב חלק לטובת חריצים שקל לאחוז בהם, גם עוזרת לנוחות השימוש כשהוצאה והכנסה של הכונן למכשיר היא מאוד נוחה. 

גם תהליך הקנפוג של הכונן על ה-Xbox הוא סופר נוח: מהרגע שאתם מכניסים את הכונן למכשיר, ה-Xbox יזהה את הכונן ואחרי התקנה קצרה תוכלו כבר להתקין עליו משחקים. אגב, אחד הפיצ'רים המרכזיים של הכוננים הללו היא האופציה להגדיר אותם ככונן נייד זמני - כלומר האופציה להשתמש באותו הכונן בכמה מכשירים שונים. אם יש לכם Xbox Series X בבית ועוד Xbox Series S בבית של ההורים או בחדר אחר בבית, אתם יכולים להגדיר את הכונן ככונן של כמה מכשירים ולהעביר את המשחקים בין החדרים השונים.

הנוחות הזאת גם לא באה בחשבון על המהירות של הכונן: גם אם אני מוותר רגע על הנתונים והמספרים היבשים של העברת נתונים שרשומים על האריזה, גם מבחינת זמני טעינה היו לי זמנים דומים אם לא טיפה יותר טובים בכונן של Western Digital. אגב, הנ"ל נכון לא רק בהקשרי משחקי Xbox Game Pass חדשים ותמיכה ב-Quick Resume (שכמובן קיימת עם ה-WD_Black C50 1TB): גם משחקי Xbox 360 שמותקנים על המכשיר עבדו בצורה נהדרת על הכונן. בסך הכל עבודה נהדרת, ביצועים נהדרים, עיצוב יעיל וקומפקטי... אבל יש לנו עוד דבר אחד לדבר עליו.

לא האופציה היחידה - אבל בין היחידות

טוב, מילה אחרונה על התחרות והמחיר. בעוד שהכונן של Western Digital הוא מהטובים בתחומו, הוא לא היחיד בשוק. אם הבנתם מהמשפט הקודם שיש עוד המון תחרות בשוק, אז אני מצטער: רק Seagate מציעים מוצר דומה שמנצל את החיבור האחורי של ה-Xbox לצורך שדרוג. ההבדל הוא ש-Seagate גם מציעים גרסה של 2TB, אבל בשבילה תצטרכו להוציא כ-2000 ש"ח בארץ. זה מחיר גבוה בהרבה מגרסת ה-1TB שעולה כ-1000 ש"ח פחות, כשגם היא עולה יותר מהמכיר של ה-WD_Black.

הבעיה היא שהמחיר של המוצר של WD הוא גם כן גבוה: אזור ה-720 ש"ח עבור היכולת להוסיף עוד אחסון למכשיר שלכם. בהיעדר מילים אחרות: זה הון תועפות לכונן SSD. הביצועים נהדרים כמו שציינתי קודם, אבל זה מחיר מאוד גבוה שתצטרכו לשלם על הנוחות הזאת שגורמת לייחוד של Xbox בתחום הרחבת הזיכרון. כפי שראיתם קודם לכן: אין פה שום עניין של פתיחת המכשיר, סכנה לנזק, בעיות אפשריות או משהו כזה או אחר. מצד שני, זה גם אומר שפתרון ייחודי יגיע גם עם מחיר ייחודי שזאת אולי בעיה. אם זה משהו שכן חשוב לכם (בעיקר מדבר לאלו שברשותם Xbox Series S), אמור להיות גם כונן של 512GB שיהיה זול יותר ואולי יספיק לכם.

השורה התחתונה

וזו גם השורה התחתונה של הביקורת הזו: באמת אין עוד מלבדו. כלומר יש - ל-Seagate יש גם פתרון דומה מאוד - אבל אין באמת את השוק הפתוח כמו שיש ל-PS5. מצד שני, וזה אירוע שחשוב לציין - הנוחות של השימוש והוורסטיליות של המוצר של WD_Black גורמת לו להיות כונן שיהיה מתנה נהדרת לאנשים עם Xbox ומנוי Xbox Game Pass לכמה שנים קדימה (בטח ובטח אם יש כמה מכשירים בבית, או מכשירים בבתים שונים). תוסיפו לכך אחריות רחבה ואתם מקבלים תענוג של מוצר - אבל גם תענוג שתשלמו עליו לא מעט.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים נהדרים שלא נופלים במאומה מהכונן הראשי
  • היכולת לקחת את המשחקים ממקום למקום נהדרת
  • אחלה של עיצוב - קטן ויעיל
  • מהמחירים הנמוכים בשוק...

הרע

  • ...אבל זה עדיין מחיר גבוה מאוד למוצר

והכונן

  • עכשיו רק צריך ש-Xbox ימשיכו לתת לשחקנים סיבות לקנות הרחבת זיכרון...
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י