הרשמה

ביקורת: JSAUX M.2 SSD Docking Station

הגענו לביקורת האחרונה שלנו למוצרי JSAUX! בואו לקרוא מה שמואל חשב על תחנת העגינה המעניינת ל-Steam deck!

נכון, היא יקרה יותר מהמתחרים (גם בגרסה שמגיעה ללא הכרטיס), אבל תחנת העגינה הזאת של JSAUX היא באמת מתחרה רצינית לתואר תחנת העגינה הכי טובה ל-Steam Deck

עותק סיקור סופק לנו על ידי JSAUX, תודה רבה על זה ועל התמיכה בשאר הביקורות!

זהו, הגענו לביקורת האחרונה שלנו למוצרי JSAUX (לעת עתה, לפחות). הביקורת האחרונה תתמקד באחד המוצרים הכי מעניינים של החברה: תחנת עגינה שמגיע עם מקום לכונן SSD חיצוני שיתחבר למכשיר. בביקורת הזאת נבדוק את איכות תחנת העגינה, החיבורים שלה והאם אתם בכלל צריכים תחנת עגינה שכזו, או שמא תחנת עגינה פשוטה תעשה את העבודה בשבילכם. בואו נתחיל!

כמעט מושלם

בניגוד לגילטי פלז'ר שלי, בואו ישר נתחיל עם ה-Main Event: תחנת העגינה של JSAUX מבדילה את עצמה מן השאר בפיצ'ר אחד בודד: היא מגיעה עם מקום להכניס כרטיס M.2 SSD, כשהחברה גם סיפקה סקריפט שתוכלו להריץ שיקנפג את ה-SSD במכשיר שלכם בשימוש ראשוני. תחנת העגינה תומכת כמעט בכל סוג של כרטיס SSD (היחיד שלא נתמך הוא B-Key), כשהטכנולוגיה בשימוש היא PCIe Gen3. ההתקנה לא חלקה כשהיו לי בעיות עם זיהוי המכשיר, אבל התעסקות עם ה-Partition Manager סידרה הכל (וודאו שיש לכם סיסמת root על המכשיר!).

התוספת של כרטיס SSD היא הרבה יותר מסתם מבורכת. היא פותחת אופציות רבות לשחקנים שמבחינתם ה-Steam Deck הוא המחשב הנייח אצלם בבית. אנשים שמשחקים הרבה משחקי אינדי, אנשים שמתכנתים הרבה ומצאו ב-Steam Deck את האיזון המושלם בין מחשב לינוקסי לבין מחשב גיימינג או סתם אנשים שחושבים שזה מגניב שהמחשב שלהם בבית הוא בעצם קונסולה ניידת - לכל אלו כרטיס ה-SSD שבתוך המכשיר יכול להיות יופי של אופציה להגדלת המקום במקרה והלכתם על גרסת ה-64GB.

כרטיס ה-SSD שהגיע אליי יחד עם תחנת העגינה של JSAUX הוא בסדר גמור. אני לא מכיר את החברה, אז כנראה שאני אחליף אותו בכרטיס של ADATA אחר-כך אבל הוא הרבה יותר מהיר מכרטיס SD רגיל ואחרי שתקנפגו את תחנת העגינה תוכלו לראות את הכונן ב-Steam Deck שלכם (ראו תמונה כאן למטה). בתחנת העגינה עצמה יש גם חיבורים נוספים כמו שני חיבורי USB 3.0 וגם חיבור לכבל רשת. המוצר מן הסתם צורך יותר כוח, אז זה נחמד ש-JSAUX גם הביאו מטען של 65W שיכול לספק כוח לכל הרכיבים השונים.

מצד שני, זה גם אומר שזו אחת מתחנות העגינה שמתחממות הכי הרבה: המכשיר יכול להגיע לטמפרטורה מקסימלית של 70 מעלות לפי החברה. אין לי מצלמה תרמית כדי לבדוק את הדברים האלה, אבל היה אפשר להרגיש את החלק של ה-SSD מתחמם בזמן שהעברתי אליו משחקים ובזמן ששיחקתי משחקים ממנו באופן כללי. האזור הזה לא קרוב לחלקים המרכזיים של ה-Steam Deck (אם כבר הוא קרוב יותר ל-Heatsinks של המכשיר), אז אני לא דואג יותר מדי למכשיר שלי, אבל זה משהו שחשוב להזכיר. אני הייתי פותר את זה עם אוורור טוב יותר וונטילציה טובה יותר בתחנת העגינה עצמה.

המכשיר גם מגיע עם חיבור HDMI 2.0 שתומך ב-4K@60Hz ו-2K@120Hz. כל זה נחמד וטוב (ברוב המקרים ה-Steam Deck לא יתקרב לאף אחד מהקצבים האלה), אבל זאת העובדה שהמכשיר תומך ב-HDCP שעשתה לי טוב בלב. זה איפשר לי להשתמש בכרטיס הלכידה הנהדר של ASUS כדי לצלם כמה סרטונים ישירות ל-OBS, דבר שלא יכלתי לעשות עם תחנת העגינה הזולה יותר של ivoler שיש לי בבית. חיבור ה-HDMI המעולה גם משקיט קצת את החששות שלי לגבי ההשמטה של חיבור Displayport שהיה נותן עוד אופציות חיבור לשחקנים השונים. אז זה לא מה שהפריע לי עם המוצר.

הדבר שהכי הכי מפריע לי, הוא המחסור בחיבור USB שלישי. אני יודע, שניים זה מספיק לרוב האנשים, אבל אני לרוב מחבר לתחנת העגינה עכבר, מקלדת ועוד חיבור שמאפשר לי להיכנס ל-Smokeless לטובת שינויים של מתח ו-Overclocking (עוד על כך בכתבה שתגיע החודש). המשחק הזה של בחירה של מה לחבר עכשיו והזזה של החיבורים מפה לשם הייתה נמנעת עם חיבור USB שלישי. אני חושב שהיה מקום להוסיף עוד אחד כמו בתחנות עגינה אחרות.

כמעט שכחתי לגעת בעיצוב של תחנת העגינה: המכשיר עשוי כולו מאלומיניום, למעט החלק התחתון והחלק בו יושב ה-Steam Deck, שם יש גומי שמונע החלקה. שוב, כל אלו נועדו לעזור להתחממות של תחנת העגינה, אבל זה גם גורם למכשיר להרגיש מאוד פרימיום. הזווית של ה-Steam Deck בתוך המכשיר יכלה להיות טיפה יותר טובה (הוא עומד ישר מדי לטעמי), אבל הוא בסך הכל מעוצב טוב ונראה טוב מאוד.

אז עם או בלי?

בחלק האחרון של הביקורת אני אדבר שנייה על האופציות השונות לרכישה של תחנת העגינה הזאת והאם זה בתכל'ס מתאים לכם. החלק הראשון ייגע באלו שמשחקים הרבה יותר במצב נייד ולא משתמשים ב-Steam Deck כמחשב נייד או במצב Desktop מול מסך. לכם אני אומר: מעולה, אתם לא צריכים את תחנת העגינה הזו, ואולי לא צריכים תחנת עגינה בכלל. אם אתם עובדים קצת על ה-Steam Deck בהקשרי אימולציה או משהו בסגנון הזה, יש תחנות עגינה זולות בהרבה שיעשו את העבודה ב-30 ואפילו 20 דולר. הכל טוב - אין צורך במכשיר הזה בכלל. אם אתם כן רוצים ליהנות מהמהירות של SSD אבל לא רוצים להיות מוגבלים לתחנת עגינה, אתם מוזמנים לנסות את ה-Modcase של החברה או לפתוח את המכשיר ולהחליף את כרטיס ה-SSD המובנה לאחד גדול בהרבה.

החלק השני ייגע באלו שמשחקים ועובדים במצב נייח דיי הרבה, כשה-Steam Deck מתפקד גם כמחשב שלהם בבית (מחברים לטלוויזיה או מסך ועובדים/משחקים). לכם המכשיר יהיה מצוין בזכות האופציה להוספת כונן חיצוני שיחזיק לכם משחקים שאתם לא רוצים לשחק במצב נייד או אם אתם משתמשים ב-Steam Deck שלכם כ-Emulation Station של ממש ואוהבים שהוא יושב מול הטלוויזיה או לידכם בעמדה מול מסך המחשב. זה יאפשר לכם לחסוך מקום על המכשיר עצמו בעזרת כונן שיהיה יותר מהיר מכרטיס SD נוסף. השאלה שנשארה היא איזו גרסה של תחנת העגינה הזו אתם תרצו לקנות: עם כרטיס או בלי.

ההפרש באתר של החברה בין הגרסה הריקה של המכשיר לבין הגרסה עם 1TB היא של 80 דולר (109 דולר לגרסה הרגילה, 189 לגרסה על 1TB), שזה הפרש דיי גדול. ממה שקראתי באתר שלהם, הכונן יכול ממילא להגיע רק עד 3300MB/s בקריאה ו-2600MB/s בכתיבה בגלל הגבלות החיבור של תחנת העגינה עצמה, אז ההמלצה החמה שלי היא זו: תקנו את הגרסה ללא הכרטיס ותשקיעו את ההפרש בכונן טוב של סמסונג או ADATA שיגיע עם פד תרמי משלו. זה גם יעזור להתחממות של הכרטיס ושל כל תחנת העגינה בזמן העבודה הרגילה.

השורה התחתונה

נכון, היא יקרה יותר מהמתחרים (גם בגרסה שמגיעה ללא הכרטיס), אבל תחנת העגינה הזאת של JSAUX היא באמת מתחרה רצינית לתואר תחנת העגינה הכי טובה למכשיר. למעט המחסור בכניסת USB שלישית, יש כאן את כל מה שתצטרכו: חיבור לרשת, טעינה מהירה של ה-Steam Deck ויציאת HDMI שגם תומכת ב-HDCP ובכך מאפשרת שידור מה-Steam Deck לכרטיסי לכידה שונים. התוספת של ה-SSD נותנת לתחנת העגינה את האקסטרה פיצ'ר הזה שהופך אותו למוצר הכי מיוחד של החברה - גם אם הוא לא לכל אחד.

8
מתוך 10

הטוב

  • תחנת העגינה מעוצבת נהדר ובנויה טוב מאוד
  • התוספת של כרטיס SSD תקסום לצרכנים מסוימים
  • חיבורי HDMI, USB וכבל רשת טובים

הרע

  • המחסור בחיבור USB שלישי מפריע לי
  • המוצר יכול להתחמם כתוצאה מהכרטיס

והמוצרים

  • באמת שיש להם הכל שם ב-JSAUX
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י