הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Phone 8

המהנדסים ב ASUS ניסו להפוך את ה ROG Phone למכשיר שיתאים לקהל הרחב, האם זה הצליח?

מדובר במכשיר בוגר יותר, סולידי יותר וכזה שמציג את תהליך ההתבגרות של ASUS עם הסדרה הזאת. עכשיו רק תנו לו משחקי AAA אמיתיים

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

כש-ASUS פנו אליי לסקר את המכשיר החדש אני מודה שרצתי לבדוק איזה דגם זה בסדרה ואפילו דיי הופתעתי לגלות שכבר יצא דור 8. סדרת ASUS ROG Phone שהושקה לראשונה ב 2018 כבר מציגה דור שמיני בסדרה, אין ספק שהם עובדים מהר שם. אם עליי לסכם במשפט במילה אחת את הדור השמיני של הטלפונים זו תהיה המילה "התבגרות". ניכר ש-ASUS הבינו שטלפון גיימינג הוא רוב הזמן טלפון, ושפיצ'רים של גיימינג ללא פונקציונליות בסוף הופכים את הטלפון ללא שימושי ולא מעניין. ופה ניתן לומר שה-ROG Phone עשה את השינוי הכי גדול שלו בסדרה. הדגם שסופק לנו לסיקור= הוא דגם הפרו של ASUS ROG Phone והוא סופק לי על ידי ASUS ישראל. הדגם הזה מגיע עם 24GB של RAM ובטרהבייט של אחסון.

הגודל כן קובע

כששולפים את המכשיר כבר ניתן לראות את השינויים בעיצוב. הטלפון מגיע בעיצוב שחור מט וללא מסכים צבעוניים מאחורה. את תאורות הלד הנוצצות, החליפה החברה בנורות לד לבנות המציגות את השעה ומצב הסוללה. שקע USB נוסף בצד מאפשר לחבר תוספים או הטענה בזמן שהכשיר מוחזק בצורה אופקית והמצלמה האחורית כבר לא מורכבת משורה אחת, אלא במבנה מסורתי יותר.

המכשיר החדש דק יותר (8.9 מ"מ), קל יותר (225 ג'), וקצר יותר (163.8 מ"מ) מקודמו וזה מורגש בכיס ובכף היד. הרבה יותר נוח להשתמש בו כמכשיר טלפון שמחזיקים ביד אחת. בנוסף, ROG Phone 8 הוא המכשיר הראשון בסדרה עם אטימות למים, עוד מצרך חיוני בשימוש יום יומי של מכשיר טלפון. המצלמה הקדמית קיבלה מערך של שיפורים, ולבסוף, המכשיר ניתן לטעינה אלחוטית, עוד יישור קו של הדגם לכיוון הציבור הכללי. כל זה כמובן מגיע עם מחיר: הסוללה התכווצה (5500Mhz), הרזולוציה של המסך ירדה (1080X2400) וכמות ה-RAM ירדה. המכשיר מגיע עם SnapDragon 8 Gen 3, מעבד עוצמתי ביותר ששם את ASUS ROG Phone בחזית הגיימינג.

הגרסה שקיבלתי מגיעה עם Active Cooler X, אחד האקססוריז המוצלחים שראיתי לגיימינג. מדובר במאוורר קטן שמתלבש על המכשיר בדיוק מאחורי המעבד. המאוורר מקרר את המעבד ואת האצבעות של השחקן. יש לו כניסת USB וכניסת אוזניות. הוא מתחבר עם קליפס פשוט ויש לו רגלית נוחה להשעין את הטלפון. הקולר מגיע עם שני כפתורים לחיצים שניתן לתכנת אותם לכל משחק בנפרד. ה-ASUS ROG Phone 8 מגיע גם עם ה-Air Triggers בחלקו העליון. רק שכעת הם לא יותר מאשר לחיצה, ולא ניתן להשתמש בהם כסליידר כמו בדגמים הקודמים.

המסך בגודל 6.78 אינץ' ועם קצב ריענון של 165Hz - למרות שאני מאחל לכם בהצלחה עם למצוא משחק מובייל שתומך בקצב ריענון כזה. הבהירות של המסך מגיעה עד 256 ניטים שבתרגום לעברית: זה בהיר, ונוח להשתמש בו גם מול השמש. הדינמיות של מסך עם 165Hz ומעבד חזק מאוד הופך את השימוש היום יומי בטלפון למהיר במיוחד. כל נגיעה על המסך מתורגמת מהר מאוד לפעולה. הדפדוף במכשיר מהיר והחדות של המסך פשוט מצוינת.

המצלמה קיבלה שיפורים משמעותיים לחומרה ולתוכנות הייצוב. עיקר התלונות שלי על המכשירים הקודמים היו על המצלמה עד שלבססוף פשוט ויתרתי על העיסוק במכשיר ליום יום והתמקדתי בגיימינג. עכשיו אני יכול לומר שהמצלמה האחורית הרבה יותר טובה מהדורות הקודמים. הן מבחינת חומרה, והן מבחינת תוכנה. הצבעים יותר טובים, הייצוב של התמונה יותר טוב, והמצלמה הקדמית עם זווית רחבה יותר לתמונות שלפי מוצלחות יותר. אבל, בתחום הזה עוד יש ל ASUS דרך ארוכה ללכת כדי להגיע לרמה של Samsung, Apple, Pixel ושאר מכשירי הדגל של המתחרים. אני יכול להבין שמדובר במכשיר גיימינג ולכן הפוקוס צריך להיות כל גיימינג. אבל כשהמחיר של המכשיר הזה עומד בשורה אחת עם מכשירי הפרימיום, זה חייב להצדיק את עצמו בדברים בסיסיים כמו מצלמה טובה.

גיימר אמיתי משחק גם במובייל

ועכשיו למה שבאמת מעניין. איך הדבר הזה במשחקים. למכשיר יש פרופילים של מתח, כאשר המצב החזק ביותר למשחקים הוא X Mode. כאמור, החברה הקטינה את גודל הסוללה כדי להפוך אותו לדק יותר, אבל בזכות ניהול סוללה מצוין יש למכשיר הזה הרבה בשר. Solar Bay Stress Test של 3DMark בוחן את המכשיר תחת עומסים גרפיים גבוהים של ריי טרייסינג. ASUS ROG Phone 8 Pro קיבל ניקוד כמעט כפול משל אייפון 15 פרו מקס, טלפון הגיימינג של Apple אם אתם זוכרים. למעשה, במצב Xmode עם הקולר הוא השאיר אבק לכל מכשיר סלולרי אחר ולא בקצת, אלא בפער משמעותי. גם במצב דינמי וללא הקולר הוא מעל כולם, אבל ניתן להראות את הירידה בביצועים בחלקים המאוחרים של הבדיקה, בעיקר בשל ההתחממות של המעבד. אז אם אתם רוצים לשחק איתו ברצינות, שימו את הקולר, בשביל זה הוא נועד.

כמו בגדמים הישנים יותר, גם ל-ASUS ROG Phone 8 יש את מערכת ה-Genie לשליטה במשחקים. Genie מאפשרת לבטל או להפעיל קבלת שיחות והודעות. שליטה בקצב הריענון ומצב צריכת הסוללה. ניתן להקליט את הסדן, לפתוח סרגל כלים עם תוכנות או להעביר את המשחק לחלונית קטנה בצד אם צריך לעשות משהו אחר לרגע. Genie מאפשר למפות את כפתורי הטריגר ואת כפתורי הקולר, כמו גם לשלוט בפעילות הקולר. המערכת מאפשרת הזנה של פקודות מאקרו למי שמעוניין לחסוך לעצמו לחיצות מורכבות.

ב-ASUS הוסיפו כמה אלמנטים של AI לתוך הטלפון כי איך אפשר בלי זה: מערכת שעושה לוטינג אוטומטי, שרצה לבד, או מדלגת על שיחות. כל זה נעשה באמצעות כלים של AI שעובדים נהדר. מערכת חדשה שאותה אפילו הייתי שמח לראות על מחשב היא מערכת AI שמזהה טקסטים על המסך ומבצעת חיפוש בגוגל בהתאם לטקסט. בדקתי אותו על כמה משימות ב-Genshin Impact, Arena Breakout ועוד כמה וזה נהדר. המערכת מזהה את המשחק, את הטקסט שעל המשחק ורצה לחפש בגוגל את הנושא הזה. כששלחתי אותו לחפש קווסטים, הוא מייד מצא אותם ואת ה-Walkthrough.

למרות שהסוללה התכווצה מהדגמים האחרונים, הטלפון מציג עמידות נפלאה לזלילת סוללה וגם במשחקיות מאומצת הוא לא מתרוקן במהירות, גם כאשר הפעלתי את X Mode עם המאוורר. השימוש בקולר מאפשר לי להניח אותו על השולחן ולשחרר את הידיים למשחקיות ארוכה יותר. חשוב לומר שלמרות שהמכשיר בנוי לזמן ארוך של משחקים, כאשר הוא עמוס עם הקולר זה לא תמיד כל כך נוח בידיים בטווח הארוך.

השורה התחתונה

ASUS ROG Phone 8 עשה דרך ארוכה להפוך לטלפון שפונה לקהל רחב יותר ושאשכרה יכול לשמש כטלפון. גם גיימרים בנשמה בסוף משתמשים בטלפון לצילום, רשתות חברתיות והודעות. המעבר לפונקציונליות מראה על התבגרות של המכשיר והפניה לפלח שוק גדול יותר. עם זאת, ASUS חייבים לשפר את המצלמה. טלפון בתג מחיר של אייפון 15 פרו מקס לא יכול לספק חווית מצלמה של טלפון בחצי מחיר. מצלמה בטלפון הפכה להיות אחד המצרכים המבוקשים בטלפונים מודרניים ו ASUS לא יכולה להישאר מאחור בנושא הזה. מעבר למצלמה, מדובר במכשיר חזק ואיכותי שנמצא בשורה אחת עם כל מכשירי הדגל של החברות.

המכשיר הזה ממש בולט בגיימינג. הן מבחינת המעבד והמסך שמספקים חוויה שאין כמותה. והן מבחינת הטכנולוגיה והתוכנה שהושקעה לתוך המכשיר הזה. מי שלוקח גיימינג למובייל ברצינות יכול לקבל חוויה שלא נופלת מכל משחקי מחשב רגיל. הבעיה היחידה שלנו היא שעדיין אין משחקים כאלה לאנדרואיד. בעוד שאפל עושים Port ל-Resident Evil 4, Death Stranding ועוד משחקי AAA שמגיעים למובייל, באנדרואיד עדיין לא קיבלנו את החוויה הזו. אל תבינו לא נכון, יש משחקים יפהפיים כמו גנשין, CSR Racing קול אוף דיוטי ועוד משחקים מרשימים ויזואלית, אבל משהו ב-ASUS ROG Phone צועק תביאו לי משחקי AAA. קפיצה קטנה לסשן של Fortnite מדגימה נהדר כיצד המכשיר הזה מתאים למשחקים כאלה. כולי תקווה שנראה עוד כאלה.

בסופו של יום מדובר במכונת משחקים שמשאירה אבק למכשירי המובייל החדשים. ASUS עשתה מהלך רציני להתאים את המכשיר לשימושים יום יומיים והמכשיר הוא משהו שמרגיש הרבה יותר נוח בכיס, עם טעינה אלחוטית, ועמידות למים. גם אם המצלמה קצת מפספסת, יש למכשיר הרבה תכונות מדהימות שמפצות ואף מתעלות על החסרונות שלו. יתרה מכך, חלק מהיישומים ש ASUS הטמיעה בטלפון הזה הייתי שמח לראות על המחשב שלי. מי שמחפש מכונת משחקים לא יצטער על הבחירה הזו. רק נשאר לחכות שתעשיית המשחקים במובייל תיישר קו עם החומרה הזו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י