הרשמה

ביקורת: גודזילה נגד קונג: האימפריה החדשה - קצת פלופ, כן בלופ

סרט המפלצות החדש הזכיר לי כמה מדובר בג'אנר מיוחד - לטוב ולרע, אבל האם הוא גם מהנה תוך כדי?

קונגזילה

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

תראו, אני אפילו לא אעמיד פנים שיש הרבה מה להגיד על הסרט הזה. למרות שהוא החמישי בסדרת סרטי המפלצות של WB, ולמרות שהוא עם התקציב הנמוך ביותר עד כה בסדרה - גודזילה נגד קונג: האימפריה החדשה (Godzilla x Kong: The New Empire) הוא פשוט ההגדרה לסרט שובר קופות מטומטם וכיפי לסיים איתו את היום. וזה לחלוטין כל מה שאתם צריכים לדעת עליו - לכן זאת גם השורה תחתונה. למי שמתעקש בכל זאת ורוצה עוד סיבות לצפות בסרט חוץ מהעובדה שהוא מכיל את קינג קונג מרביץ עם קוף קטן יחסית לקופים בינוניים ואת גודזילה ישן בקולוסיאום - הנה כמה מילים על להיט המפלצות החדש.

קונגזילה

לסרט יש המון דמויות שהוא רוצה לסמן כמרכזיות - אבל למען האמת לא מרגיש שיש כאן יותר מניסיון מינימלי לייצר לקהל עניין ביותר משני הכוכבים שבכותרת - קינג קונג וגודזילה. זה לא נאמר עם טיפה אחת של זלזול אלא להפך, זאת ההחלטה הטובה היותר שהסרט מקבל ובביצוע שלה הוא מצטיין. יעידו כל מי שישבו לידי שלא היה אפילו רגע אחד בו גודזילה היה על המסך ולא חייכתי, והם גם יכולים להעיד שהזיקה שלי לטובת הדמות רגע לפני הסרט שאפה לאפס. הדרך בה העלילות (הנפרדות לרוב הסרט) של קונג וגודזילה מוצגות ומועברות פשוט פנטסטית, ואפילו מצליחה בקונספטים יצירתיים כמו ניסיון להעביר את העלילה של קונג בלי מילים מובנות ורק עם תנועות אנימציה של הקופים.

החלק הזה לא רק מצליח לשמור על רמת אנימציה גבוהה במיוחד, הוא גם מצליח לשמור על עניין שיא של הצופה למשך כעשרים דקות שמתוכן לא נאמרה אפילו מילה אחת. מדובר לדעתי בהישג עצום לסרט, שהכין לי את הקרקע להתאהב באקשן שלו במערכה השלישית. למרות שהאקשן תופס את רוב הסרט, בשני שליש הראשונים שלו הוא מפוזר בקטעי אקשן אדירים ומצחיקים עד שתופס את הפוקוס לחלוטין במערכה שלישית שכולה טרלול מוחלט חיובי. איפה שהטרלול ממש לא חיובי הוא בתחום בני האדם שבסרט - שם התמונה הרבה פחות חיובית ממה שתיארתי כאן.

לא אני אמרתי

כשנשאל על השתתפותו בסרט, אמר השחקן דן סטיבנס (Dan Stevens) שבסרטי מפלצות בני האדם הם רק חלק מהצד. זה קצת תמוהה, כי סטיבנס השתתף בסרט המפלצות Colossal משנת 2016 ששם דווקא את הפאן האנושי שלו במרכז ואפילו מצליח די בגדול עם הופעה חיננית במיוחד של אן האת'וויי (Anne Hathaway) בתפקיד הראשי. גם כשמדברים על הסרט הנוכחי הוא צודק רק באופן חלקי, כי החלק שתופסים כאן בני האדם מספיק גדול כדי להרגיש חלק מהמנה של הסרט, והוא לחלוטין מכעיר את הצלחת כולה.

הדמויות לא מספיק מפותחות כדי שנתמסר לחלק הרגשי שלהן, להגיד שהעלילה שלהן מופרכת יהיה מובן מאליו ולטעון שיש הגיון בחלק מההחלטות שמקבלות הדמויות כאן יהיה שגעון מוחלט. ועם כל זה, כן צחקתי מהבדיחות שלהן, כן שאפתי שהן יצליחו במשימתן וכן רציתי שהן ישרדו את הסרט. זה המינימום המוחלט, שגם מתרסק בפעמים שההתרכזות היא רק בהן אף אחת מהן לא מספיק עמוקה כדי לגרום לרוב הקהל להתעניין במה שקורה, אבל הוא עובד מספיק טוב כדי שלא תרצו לנטוש את הסרט באמצע ותמשיכו אל עבר קטעי המפלצות הטובים האמת.

השורה התחתונה

תראו, אני אפילו לא אעמיד פנים שיש הרבה מה להגיד על הסרט הזה. למרות שהוא החמישי בסדרת סרטי המפלצות של WB, ולמרות שהוא עם התקציב הנמוך ביותר עד כה בסדרה - גודזילה נגד קונג: האימפריה החדשה (Godzilla x Kong: The New Empire) הוא פשוט ההגדרה לסרט שובר קופות מטומטם וכיפי לסיים איתו את היום. וזה לחלוטין כל מה שאתם צריכים לדעת עליו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10

הטוב

  • זמן המסך של גודזילה מנוצל בצורה באמת פנומנלית
  • אקשן ברמה גבוהה מאוד ותוך כדי גם שובר מצחוק
  • אפקטים פנטסטים
  • כמה ממהלכי המכות כאן כל כך טובים שמצדיק לתת להם נקודה בנפרד

הרע

  • העלילה של בני האדם מטופשת בצורה מחרידה
  • קלישאתי מידי
  • מכוון לקהל יעד ספציפי שבא באווירה מאוד ספציפית 

והקולוסיאום:

  • ראינו מלא שימושים ברומא לאחרונה בקולנוע, זה ללא ספק הטוב ביותר
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י