הרשמה

ביקורת: היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית - גאי ריצ'י מנסה לעשות טרנטינו

גאי ריצ'י מאבד קצת מסימני ההיכר שלו בשביל לנסות לעשות טרנטינו - בואו לגלות אם היה לו שווה לעשות את זה

שני כרטיסים לרכבת ההייפ סביב אלן ריצ'סון

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

גאי ריצ'י (Guy Ritchie) כבר שנים נמצא במעמד מאוד מוזר בעולם הקולנוע. הבמאי שהתחיל עם שני להיטים על זמניים עם "לוק סטוק ושני קני מעשנים" ו"סנאץ'" היה בדרך לקריירה זוהרת בהוליווד, אך מאז קרטע עם המון סרטים שהם, כמו שאייל שני אמר פעם: "או הצלחה ענקית או, רוב הסיכויים, התרסקות איומה". גם בעליות וגם במורדות שמר ריצ'י על אותו סטייל ייחודי שאפיין לטובה את שני סרטיו הראשונים ובמיוחד את סצנות האקשן שלהם, והשתמש באותו סגנון גם במה שהיה לדעתי הלהיט האחרון שלו - שם קוד מ.ל.א.ך (The Man from U.N.C.L.E) סרט בלשים מפוצץ סטייל בכיכובו של האנרי קאביל (Henry Cavill) שלא זכה לסרט המשך. ב"היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית" (The Ministry Of Ungentlemanly Warfare) ריצ'י וקאביל חוזרים לעבוד ביחד על פרוייקט מרגלים נוסף, הפעם מבוסס על אגדה שהייתה באמת בדמות יחידה סודית שהקים וינסטון צ'רצ'יל כדי לנצח את הגרמנים במלחמת העולם השנייה. אם זה נשמע לכם דומה לממזרים חסרי כבוד של טרנטינו זה כי הסרטים באמת מכילים המון קווים עם השקה, וריצ'י אפילו מקריב קצת מהסטייל שלו כדי לפנות יותר לקהל של טרנטינו. האמת היא - שהוא לא נכשל בזה בכלל, אך גם לא מצליח יותר מדי והתוצאה היא סרט סבבה לגמרי ואפילו טוב לפעמים שכמו שאיתי גל אמר פעם - לא מחדש לכם כלום. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

ממזרים עם כבוד

הסרט באמת עוקב אחרי סיפורה האמיתי של יחידה סודית שהקים צ'רצ'יל, אשר נשלחת לנמל באפריקה בשליטה בן לאומית בו הנאצים מתכוונים להוציא ספינות ציוד לצוללות שמשתקות את האוקיינוס האטלנטי, ובכך מונעות את הצטרפות ארצות הברית ללחימה. הלוחמים שנשלחו לחבל בספינות הם לב הסרט, אך קיימת גם עלילת צד בחוף עצמו אותה מובילה אייסה גונזאלס (Eiza Gonzalez) שממש לא זרה לסרטי אקשן אחרי הופעה מעולה שלה בבייבי דרייבר. גונזאלס משחקת סוכנת חשאית שנשלחת בעזרתו של עוד סוכן לפלרטט ולהוציא מידע מסוחר נאצי שאחראי על הספינות, והעלילה של שניהם מוציאה את רוב הקטעים בעלי הסטייל של הסרט. עבודת ההפקה איתם מעולה, וכמה סצנות נהפכות לפשוט מהפנטות עם עבודת סאונד יוצאת מן הכלל ותסריט מצויין. רוב הסרט לא שואף לשום כיוון, והעלילה של הבנים מסתכמת ככיפית, מצחיקה מאוד אך לא מיוחדת בשום צורה עד המערכה השלישית המצויינת שלהם. שם, האקשן מגיע לשמיים וכמה דמויות מתבלטות במיוחד, אך לא כמו הטיימינג הקומי שמגיע שם לרגעי שיא מעולים. ההומור לחלוטין ההיילייט של הסרט גם בשאר הרגעים שלו, ושם בולט שחקן אחד מיוחד שארחיב עליו בפסקה הבאה.

נאצים רוצחים באהבה או שלא רוצחים בכלל

אלן ריצ'סון (Alan Ritchson) משחק את הדמות היחידה פרט לצ'רצ'יל מן הסתם שאני זוכר את השם שלה. אנדרס לאסן הוא רוצח נאצים סקנדינבי שמתעסק לא רק בלשבור אותם, אלא גם לשבור אותנו מצחוק. זה לא שלאסן מקבל טקסטים יותר טובים משאר הדמויות, זה שריצ'סון פשוט הבין את הדמות ולקח אותה אקסטרה שמונה צעדים קדימה. הטיימינג הקומי שלו נהדר כאן, וכמעט מציל לבדו את האמצע הדי משעמם של העלילה. לא רק בבדיחות לאסן מקבל מצטיין, אלא גם באקשן, שם הוא מקבל את הסצנות הטובות ביותר עם הצטיינות בחץ וקשת וקרבות אחד על אחד עם סכין. בקיצור, כל פעם שריצ'סון על המסך אתם כבר עם חיוך ויודעים שבקרוב מאוד יקרה משהו שיגרום לחיוך הזה להפוך לצחוק מתגלגל, כך שמובטחת לכם הנאה מהסרט - דבר שכבר ממקם אותו מעל כמה סרטים אחרים שכרגע נמצאים בבתי הקולנוע.

השורה התחתונה

"היחידה ללוחמה לא ג'נטלמנית" הוא סרט נהדר למי שלא מחפש את המעבר. לא, אין כאן טוויסטים מעולים או אקשן שלא ראינו כמותו, ואפילו הסטייל של ריצ'י לא ייחודי כמו בסרטיו האחרים - אך עדיין מדובר בסרט אקשן נהדר עם הופעות מעולות וכמה רגעים קומיים שלגמרי שווים את הזמן שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • טיימינג קומי מעולה, בעיקר של אלן ריצ'סון שבהופעה פשוט פנטסטית
  • גם שאר הקאסט עושה עבודה טובה
  • הפקה מצויינת
  • אקשן ברמה גבוהה מאוד במערכה השלישית

הרע

  • פשוט מדי, מה שישעמם חלק מהקהל
  • מאבד קצת רוח מהמפרשים באמצע העלילה

ואלן ריצ'סון:

  • - טוב סלחנו על ריצ'ר, הוא בדרך להיות כוכב.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י