הרשמה

ביקורת: Revenge of the Savage Planet - טפשת חלל חיצון

משחק החקירה החמוד הזה שם דגש קטן מאוד על חקירה. במקום זה, תמצאו כוכבים יפהפיים והומור מגוחך דחוסים אל תוך חוויה אחת והזויה במיוחד.

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 08/05/2025

עוד חוזר הניגון, ליטרלי

עותק לביקורת ניתן לנו ע"י Raccoon Logic Studios, תודה רבה!

בשנה עם כל כך הרבה השקות ענקיות והפתעות בכל פינה, קל לפספס פנינות חבויות מאולפנים קטנים שמשיקים משחק אינדי חמוד שנבלע בין הטיטאנים של התעשייה. אחד מהפנינות האלה הוא Revenge of the Savage Planet, משחק המשך לכותר החקירה הסאטירי Journey to the Savage Planet משנת 2021, שהושק לאחרונה עם זווית חדשה, עולם גדול יותר והומור מגוחך עוד יותר. אחרי 20 שעות של קפיצה מכוכב לכוכב והתעללות ביצורים החמודים ששוכנים בהם, הבנתי שלא מדובר במשחק שהולך לעשות מהפכה בעולם הגיימינג, וכנראה שהרבה מאוד אנשים גם לא ישמעו עליו - אבל האם הוא בכלל שווה את הזמן שלכם? האם מדובר בהמשך שהיה צריך לקרות, או אחד שלא ממש משנה אם הוא קיים או לא?

 

נחיתה רכה

אנחנו מגלמים חוקר חלל חסר פנים ושם שנשלח ע"י חברת Atla לגלקסיה רחוקה על מנת להקים מושבה שתאפשר לאנושות לעבור אליה ולחיות בכוכבי לכת השונים שם. זה כמובן משתבש, ואתם מתרסקים על כוכב הלכת החצי עוין-חצי חמוד כשרוב הציוד שלכם נהרס. כשאתם מצליחים ליצור קשר עם המעסיק שלכם - אתם מגלים שהוא פיטר אתכם, אבל הוא נותן לכם חמלה אחת ויחידה ונותן לכם להשתמש בכל הציוד שהתרסק ביחד איתכם. בעזרת הרובוטית המרחפת Eko שמלווה אתכם במסע, אתם מקימים בסיס בכוכב ומתחילים לחקור אותו במטרה הסופית לחזור הביתה.

הרקע הזה הוא עמוד השדרה שמחזיק את ה"עלילה" הרעועה של המשחק, ואני שם את המרכאות כי למען האמת - היא לא ממש קיימת. אין במשחק משהו שמניע אותנו קדימה חוץ מהלופ של לחקור את צורות החיים של הכוכב, ללמוד מהם שדרוגים לציוד שלכם ולהמשיך לנקודה הבאה בכוכב שאקו מכוונת אותנו אליה. הכוכבים שנוכל לחקור מלאים בחיות ומפלצות שנוכל לצוד בשביל משאבים, או לתפוס ולהעביר אותם לבסיס שלנו שם נוכל לבצע עליהם ניסויים כדי לפתוח שדרוגים חדשים. איך משיגים את השדרוגים האלה? עוד משאבים! הכוכבים מלאים לא רק בצורות חיים אלא גם בצמחייה ואבנים שונים שנוכל לאסוף, לצד קופסאות שלל שהתרסקו יחד איתנו על הכוכב.

השדרוגים פותחים עולם חדש של אפשרויות כשזה מגיע לחקירה, מערכת הקרב או תזוזה באופן כללי, כמו האפשרות לירות מהר יותר ולגרום ליותר נזק, לפתוח אפשרות של התחמקות ממתקפות או ליצור וו-תפיסה שיתן לכם להגיע למקומות נסתרים בכוכב. הלופ שציינתי כן יעניק לכם את ההרגשה הכיפית של ההתקדמות ופתיחה של יכולות חדשות, אבל חוץ מבשלב ה-Tutorial, שם הייתי חייב להסתובב באזור ההתחלתי כדי למצוא משאבים, לא הרגשתי צורך כלשהו ללכת ולחקור את הכוכב כי תמיד היה לי מספיק מכל דבר. המשחק מאוד נדיב בכמות המשאבים שהוא זורק עליכם, והוא לא עושה עבודה טובה כל כך בלתת לכם את הדחיפה ללכת ולמצוא את הסודות שהוא מחביא. פשוט לא היה לי אכפת כל כך, ומצאתי את עצמי מתקדם רק בקו ה"עלילה" כדי לפתוח את הדברים שנעולים מאחורי משימות.

עולם פראי, כולו שלך

הכוכב הראשון שתגיעו אליו מורכב כולו מיערות דחוסים ומאוד צבעוניים, עם יצורים דמויי דביבון עם עיניים ענקיות וחרקים מעופפים שיורים עליכם מרחוק, והוא עושה עבודה מצויינת בלהעביר את האווירה השטותניקית והקלילה שהוא רוצה להעביר. במקום לשים שלט של "כן, הכל פה מטומטם ואנחנו יודעים את זה", המפתחים זורקים אתכם למים העמוקים ומהרגע הראשון מוודאים שאתם לא לוקחים אותו יותר מדי ברצינות. זה גם נכון לגבי מערכת הקרב שלו, גם היא בסיסית להפליא ובלי יותר מדי רצינות - פשוט תכוונו את האקדח שלכם לנקודות תורפה של החייזרים ותחסלו אותם, או שתשתמשו בשוט שלכם כדי לפגוע בהם מקרוב. אין פה יותר מדי עומק, שזה בסדר אם אתם אומרים לי שההתמקדות כאן היא החקירה, אבל כבר אמרנו שגם בחקירה המשחק קצת נכשל - אז במה בעצם הוא מצליח?

אם שמים רגע בצד את החקירה המאוד בסיסית שיש למשחק הזה ומסתכלים על הכוכבים עצמם והסביבות שיצרו פה - מגלים כמה ההזדמנות פה מפוספסת. הכוכבים עצמם לא מאוד גדולים, וזה דבר טוב כי זה מאפשר למפתחים להשקיע בלגרום להם להרגיש חיים, מלאים במשאבים ויצורים. רואים שכל פינה בכוכב נוצרה בעבודת יד, ומרגישים שהיה למפתחים ממש כיף בליצור את הסביבות שנגיע אליהם. אמנם זה קצת נופל לקלישאות של "סביבות שאפשר למצוא במשחקי מחשב" כשיש לנו כוכב מיוער ואז כוכב מדברי, הם עדיין עשויים מצויין ונראים מעולה. רק חבל שעד כמה שהמקומות האלה יפים וכיף להסתובב בהם, המשחק לא נותן לי סיבה כלשהי לחקור אותם מעבר.

לעבוד, לעבוד, לעבוד

אז כן, בתור שורד בודד בכוכב לכת עוין, מצופה מכם לעבוד קשה בשביל ההישרדות שלכם. זה אומר לאסוף משאבים, לחקור צורות חיים, להפעיל מכונות שמפוזרות בכוכב, לבנות מכונות חדשות ובקיצור - הרבה עבודה. המשחק יודע שהוא מבקש מכם כל הזמן לעשות משהו, והוא לא הולך לתת לכם לעשות אותו בדרך הקלה. לא לא, אם תפסתם יצור כלשהו ואתם רוצים להתחיל לחקור אותו, אתם תצטרכו לעצור את כל מה שאתם עושים כדי ללכת לבסיס שלכם ולהתחיל שם את תהליך החקירה, שמשום מה מישהו החליט שמכניקה של משחק מובייל, שבה אתם צריכים לחכות כמות זמן מסויימת בזמן אמת, היא הדרך הנכונה לגשת לזה. אמנם מדובר בזמן קצר של חמש דקות בערך, אבל אם אתם רוצים לחקור כמה יצורים בו זמנית - בעיה שלכם, תחכו שהחמש דקות יגמרו ואז תתחילו את הבא. בינתיים לכו החוצה ותאספו עוד משאבים שכבר יש לכם.

המשחק גם נותן לכם את האפשרות לעצב את החדר שלכם, תוספת מבורכת שחובבי משחקי בניית בסיסים יעריכו מאוד, אבל באמת שאין לכם שום סיבה לבוא עם המערכת הזו במגע. כן, אתם יכולים לשים מיטה או ספה שאפשר לשבת עליה, כמה עציצים ופוסטרים ואפילו ספרייה, אבל למה בדיוק אני צריך את זה? אני לא צריך לישון או לאכול, ואני בטח לא צריך ספרייה לאכסן את כל הספרים שאני לא יכול לקרוא. זו סתם תוספת שנמצאת שם כדי להגיד שהיא קיימת, אלא אם כן אתם ממש אוהבים שיש לכם חלל שאתם יכולים לקרוא לו בית במשחק שאת רוב הזמן תבלו בחוץ.

אתן מילה אחרונה על הפסקול - הוא לא קיים. יש רצועה אחת והיא מלווה את המשחק בכל חלק בו. סצינת מעבר? הרצועה מתנגנת. נכנסתם לקרב? הנה היא שוב. השלמתם משימה? מזל טוב - אתם הולכים לשמוע את אותה הרצועה בפעם המאה. כן אגיד שהמנגינה עשויה טוב ומצליחה להעביר את הוייב ה"חלל חיצון" בצורה חמודה, אבל כמה אפשר לשמוע את אותה המנגינה שוב ושוב?

השורה התחתונה

Revenge of the Savage Planet הוא משחק חקירה ששם דגש קטן מאוד על חקירה. הוא ילווה אתכם לכל אורכו מנקודה לנקודה כדי להשיג את השדרוג הבא לציוד שלכם, ויציב אתכם מול חייזרים חמודים בכוכבים יפהפיים שבנויים מעולה, אבל הלופ של המשחק פשוט לא מספיק טוב כדי לגרום לי לחזור אליו, והוא מציג מעט מאוד מבחינת חקירה כדי שיהיה לי מספיק אכפת לצאת ולבדוק כל פינה בכוכב. פלוס אחד ומשמעותי הוא העובדה שהמשחק זמין ביומו הראשון בשירות ה-Game Pass, אז אם בכל זאת תרצו לתת לו צ'אנס, תוכלו לקחת חבר ולצאת למסע ההזוי והמצחיק הזה יחד איתו. 

 

6
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • הכוכבים נראים נפלא
  • הומור מגוחך
  • שדרוגים משמעותיים

הרע

  • עלילה לא קיימת
  • מעט מאוד דגש על חקירה
  • מערכת קרב בסיסית ביותר
  • פסקול שמורכב מרצועה אחת
  • הרבה עבודה

והסאטירה:

  • צוחק על תעשיית המשחקים, אבל נכשל בכל כך הרבה פרמטרים
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י