הרשמה

ביקורת Call of Duty 5: World at War

יופי של משחק פעולה, רק שאת כל זה ראינו כבר קודם, יותר מדי פעמים

עשו כבר הרבה משחקי יריות במלחמת העולם השנייה... אז הנה עוד אחד

מפתחת: Treyarch
מפיצה: Activision-Blizzard
תאריך יציאה: 11.11.2008
פלטפורמות: מחשב, PS3, X360, Wii, PS2, DS

אחרי גיחה קצרה לזמנים מודרנים במשחק הקודם, סדרת Call of Duty חוזרת לשורשיה במלחמת העולם השניה. חברת Treyarch הצליחה לקחת את המנוע הגרפי המשובח של CoD 4, לשפר אותו, להעביר את זירת הלחימה לאזורים שעד כה מיעטנו לבקר בהם, ולתת לנו משחק פעולה מהוקצע ועשוי היטב, מלא באקשן עד גדותיו וחמוש במצבי משחק מהנים ומגוונים לריבוי-משתתפים.

הבעיה היחידה היא, כמובן, עשרות משחקי מלחה"ע ה- II שיצאו לשוק בשנים האחרונות. האם יש ל- Call of Duty 5: World at War מה שדרוש כדי לבלוט מעל להמון? כנראה שכן - וקוראים לזה מחלקת שיווק.

בגרסת המחשב, המשחק ניתן לקניה ישירות מ- Steam במחיר 50$ (200 שקלים)
בגרסת הפלייסטיישן 3, מומלץ לקנות
ישירות מ- Play-Asia במחיר 63.50$ (254 שקלים) כולל משלוח.

הטוב

  • גרפיקה מעולה, סצינות קולנועיות ממש
  • עבודת סאונד יציבה
  • קמפיין סוחף ומולטיפלייר ענק!
  • הלהביור

הרע

  • היינו שם, עשינו את זה
  • מרגיש לעיתים כמוד של CoD4
  • בינה מלאכותית בתרדמת

והתדהמה

  • זומבים נאצים - החלק הכי מהנה במשחק...

נורמנדי, בפעם המיליון ואחת

הכל התחיל מהפלישה לנורמנדי. אם לדייק, מהסצינה המופתית בתחילת "להציל את טוראי ראיין" של שפילברג, בעקבותיו גאה וכיסה אותנו גל עצום ורב של משחקי מלחה"ע ה-II שבכולם, ללא יוצא מן הכלל, כבשנו את נורמנדי.

באופן מפתיע ביותר, דווקא ב- Call of Duty 5: World at War לא מופיעה הפלישה לנורמנדי. המפתחים מחברת Treyarch כנראה החליטו שצריך לגוון במשהו. אבל ההתקפה האמריקאית על חופי האיים היפניים נראית בדיוק אותו דבר ומרגישה בדיוק אותו דבר, וגם הביקור בחזית הוא לא מציאה גדולה. עשינו את זה כבר, הרגנו כבר מאות אוייבים, כבשנו את ברלין. די, מספיק.

באמת, לא נמאס? כנראה שלא, לפי נתוני המכירות של המשחק, שבבריטניה נמכר במהירות כפולה מקודמו בסדרה. כן, הוא מהקוצע ועשוי היטב, כמו שמשחק פעולה צריך להיות, אבל זה לא מונע ממנו מלהראות כמו מוד של  Call of Duty 4. הנה טיפ חינם- למה לא לשים אותנו לפחות פעם אחת בצד היפני, או בצד הגרמני? זה יהיה שינוי מרענן באמת.

מצד שני, המשחק מציג קרבות שעוד לא נטחנו עד תום, כמו למשל הפלישה המריקאית לאיי האוקיינס השקט והפלישה הרוסית לברלין. יתרה מזאת, המשחק הפעם הרבה יותר בוגר ואכזרי, וברור שהוא לא מכוון לילדים. במהלכו תפגשו קטעי התעללות, רציחות בדם קר, דם ואיברים קטועים, מה שיגרום לכם להרגיש שאתם נלחמים כדי לשרוד.


טריילר "המלחמה היא כאוס"

בנזאי!

לזכותו של המשחק נאמר שהוא בכל זאת עבר כמה שינויים מינוריים. בגלל המיקום השונה של הקרבות השתנתה גם האווירה, וסגנון הלחימה נדרש לעבור הסתגלות. הפעם תסתערו דרך עשב גבוה ועצים אשר יסתירו את חיילי האוייב, שלרוב ישמחו מאוד להפתיע אתכם עם סכין לגרון המלווה בקריאות "בנזאי!" צוהלות.

הלהביור, הנשק החדש שנוסף למשחק, עושה הבדל של ממש בשדה הקרב. כך למשל תוכלו לחסל כליל אוייבים המתחבאים בתוך בונקר, או להצית צמחייה כדי לחמם כמה יפניים על האש.

השלבים של הצבא האדום מלאים באלימות, התעללות והרג חסר הבחנה. לא פעם תראו רציחות של חיילים פצועים וחסרי נשק, ואף תתבקשו ללחוץ על ההדק בעצמכם. לי, אישית, אין מצפון, ולכן שמחתי לבצע את הורות הקצין הממונה, אך אם תסרבו – אתם אלה שתחטפו את הכדור. אין כאן ממש בחירה, כי הרי כדי להתקדם תצטרכו בסוף לעשות את מעשי הזוועה האלה. וכן, ככה זה באמת במלחמה.

היי, פיקניק!

מלחמה היא בכלל לא פיקניק, אבל מישהו שכח לספר את זה לחבריכם ליחידה ולאוייבים שלכם, שלרוב לא יבינו שהם באמצע שדה קרב ושזה לא הזמן לרוץ לשחק בדשא.

לפעמים הבינה המלאכותית עד כדי כך מתוסרטת וחסרת שכל, עד שאפשר לחשוב שכל מי שהשתתף במלחמה הארורה ההיא סבל מסוג כלשהו של נזק מוחי. זה מגיע למצבים מביכים ממש, שיגרמו לכם לחשוב שאתם היחידים בכל הצבא האמריראי שיודעים איך לזרוק רימון ואיך לספק אש חיפוי.

במשחקי סדרת "Brothers in Arms" לפחות היתה לכם אפשרות להגיד לחיילים מה לעשות, אבל כאן אתם תקועים לבדכם, נלחמים גם באוייבים וגם ביחידה הסתומה שלכם.

וכך, נקודת השיא של COD5 היא גם הנקודה החלשה ביותר שלו. המשחק כל כך מנסה להדמות לסרט, שהוא עושה את זה יותר מדי טוב. קטעי האקשן מרהיבים, הפיצוצים המתוסרטים מהנים ותורמים לחוויה- אבל מה עם קצת חופש למתוח את הרגליים ולרדת מהמסלול הישר? המשחק פשוט מוביל אתכל מההתחלה ועד הסוף בנתיב אחד צר שנקבע מראש, ולא נותן לכם שום הזדמנות לסובב את הראש הצידה.

המלחמה היא חלום. רע.

מהרגע שבו תלחצו על כפתור ההפעלה של המשחק ועד הרגע שבו תכבו אותו, לא יהיה לכם רגע אחד של שקט על המסך. תמיד משהו יתפוצץ, יתנגש, יתרסק או סתם יעשה המון רעש, במגמה להפוך את המשחק לסינמטי ומלא באקשן, עד שהוא כמעט נשפך מהקצה.

כל האקשן הזה רץ על מנוע משופר של COD4, ושמים לב לשיפור. המשחק מציג הפעם קצב רענון גבוה יותר, על אף שהוא נראה טוב יותר מקודמו. יש לציין גם שהמשחק בכלל לא כבד, כך שגם שחקנים עם מחשבים ממוצעים יכולים להנות ממנו מבלי להזריק סטרואידים לכרטיס המסך. כל הקלילות הזו באה על חשבון כמה טקסטורות מפוקסלות- אבל בגלל שקרוב לוודאי שאותן טקסטורות יתפוצצו במהלך חמש השניות הבאות, אין לכם סיבה לדאוג.

מעבר לפניו היפות,  המשחק מצליח לשדר לכם תחושה של כוח רב וחוסר אונים בבת אחת. מצד אחד, הרתע המצויין של הרובים יגרום לכם להרגיש את הרובה הכבד והמסורבל מבעד לכפתורי העכבר, עם כוונת שרועדת לכל עבר בעודכם יורקים כדורי עופרת. הא לך, נאצי אכזר! וגם לך! בום-בום-בום!

מצד שני, תחושת חוסר האונים נובעת דווקא מהאינטנסיביות של הקרבות. כולם מסביבכם ימותו (גם אתם, והרבה), יצעקו ויתכסו בנתזי דם, מה שיגרום לכם לחשוב "אלוהים אדירים- זה היה יכול להיות אני!", בעוד הבחור שלידכם הרגע קיבל חור לנשימה באמצע המצח.

בום, שאקלאקה!

עבודת הסאונד של המשחק לא נשארת מאחור, ומתאפיינת בהמון רעש רקע כגון צעקות חיילים, יריות והרבה, הרבה פיצוצים. המשחק מספק תמיכה מלאה לצליל היקפי, מה שיגרום לכדורים באמת לשרוק ליד אזניכם. מצד שני, הסאונד ההיקפי יכול להוות מטרד. למשל, פעם כשהתהלכתי לי בהנאה בשדה כלניות שמעתי משהו מתפוצץ מאחוריי, הסתכלתי כדי לראות מה קרה, ולפני שהספקתי ליישר מבט- נדקרתי למוות על ידי יפני קטן.

מעבר לקולות המלחמה, מי אם לא חברה ענקית כמו אקטיוויז'ן-בליזארד יכולה להרשות לעצמה לשכור שחקנים מקצועיים כדי לדובב את הדמויות הראשיות? כמובן שזה מעלה את הדיבוב לרמה אחרת לגמרי, והפעם אפילו אני לא יכול להתלונן עליו, למרות שהבחור הרוסי בכלל לא נשמע רוסי, ותאמינו לי, אני צריך לדעת :)

מסיבת אונליין

למען האמת, העלילה לשחקן יחיד קצרה למדי ולא תופסת את המקום המרכזי ב- CoD5. זה התפקיד של המולטיפלייר. אפשר לשחק את העלילה הראשית במצב CO-OP עם עד שלושה חברים, או לקפוץ למצב המולטיפלייר התחרותי המעולה שהועתק כמעט בשלמותו מ- CoD4.

בדיוק כמו במשחק הקודם בסדרה, תבחרו סוג חייל ונשק ותצאו לקרב על החיים ועל המוות. אתם תקבלו נסיון על הריגת אוייבים, שימוש בכלי נשק מסוים זמן רב ועל כל מיני דברים מגניבים שתצליחו לעשות- כמו להוריד למישהו את הראש עם שוטגאן, או לירות בו דרך קיר.

יש במשחק כעשרים מפות, המחולקות בין מפות קטנות, בינוניות וגדולות, ומסוגלות להכיל עד 18 שחקנים למשחקי Deathmatch, Capture the flag וצורות משחק דומות.

למרות כל הכיף שהיה לי באונליין, מצאתי את כלי הנשק לא מאוזנים מספיק. למשל, לבחור עם רובה רגיל אין שום סיכוי נגד מישהו עם מכונת ירייה, ורוב המפות לא בנויות לעבודה עם רובה צלפים או שוטגאן, כך שהתת-מקלע הופך לנשק ברירת-המחדל. אלא אם כן אתם רוצים את נקודות הנסיון משימוש בנשקים נוספים, כמובן.

עוד מצב משחק מפתיע הנפתח אחרי שתסיימו את הקמפיין לשחקן יחיד (או שתשחקו עם מישהו שסיים) הוא מצב "זומבים נאציים". במצב זה אתם ועוד כמה מחבריכם מבוצרים בבית נטוש, בעוד עדרים של זומבים ינסו להרוג אתכם. עם כל גל שתצליחו לשרוד תקבלו נקודות, אותן תוכלו לבזבז על ביצורים לחלונות והדלתות, מלכודות וכלי נשק. זה אולי נשמע טיפשי ולא נחוץ- אבל בפועל זה מאוד מהנה, ומצאתי את עצמי משחק בשטות הזאת יותר מאשר בקמפיין עצמו.


זומבים נאצים

השורה התחתונה

World at War, המשחק החמישי בסדרת Call of Duty, הוא משחק פעולה כייפי אך לא מקורי במיוחד. אם אתם סתם רוצים למלא כמה שעות חופשיות, הוא יתאים לכם בול. אם אתם מחפשים משהו קצת אחר, שיחדש או יפתיע - לא כאן. יריתם כבר בכלי הנשק האלה בעבר, ביצעתם כבר את המשימות האלה והרגתם כבר אותם גלים אינסופיים של אותם אויביים בדיוק. אפילו במולטיפלייר הזה כבר שיחקתם.

יחד עם זאת, המשחק הזה הוא כיף טהור ופשוט. אם באמת אין לכם מה לעשות, או שאתם אוהבים משחקים מהסוג של "רוץ ותירה", הוא שווה את כספכם, במיוחד בגלל מצב האונליין המשובח.

בגרסת המחשב, המשחק ניתן לקניה ישירות מ- Steam במחיר 50$ (200 שקלים)
בגרסת הפלייסטיישן 3, מומלץ לקנות
ישירות מ- Play-Asia במחיר 63.50$ (254 שקלים) כולל משלוח.


משחקיות – מוכרת, אך ממכרת
גרפיקה – סוחפת ומשובחת, ברמה של סרט קולנוע
סאונד ופסקול –  דיבוב מקצועי ואווירת מלחמה מעולה
טכני – בינה מלאכותית יוק, לפחות המנוע טוב
אורך חיים – קמפיין קצר , אבל אתם לא קונים אותו בשביל הקמפיין
מולטיפלייר – מלוטש עוד יותר מהמשחק הקודם, המון מצבי משחק ואפילו Co-Op

ציון סופי: 87

מה חושבים מבקרים אחרים?

GamesSpot - ציון 8.5
IGN - ציון 9.2
Gamespy - ציון 4.5 מתוך 5
מדור הגיימינג של אתר מאקו (ללא ציון)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:43 23.11.2008 | blink182 blink182

    אחלה ביקורת אני קניתי את המשחק אבל עדיין לא שיחקתי בו אבל שיחקתי בבטא וממש נהיניתי

  2. 2

    16:48 23.11.2008 | אורן ב אורן ב (אורח)

    יה נכהההההההההההההההההההההההההההההההההה
    מזה אלק 87 מישחקיות 8 מה נידפקת ליגמרי חרשתי על המישחק זה המישחק הטוב של השנה מינימום 95

  3. 3

    16:48 23.11.2008 | sleepy orc sleepy orc

    סתם עוד משחק...

  4. 4

    16:51 23.11.2008 | wokinstorm wokinstorm

    נירא משחק יפה לא יותר מזה.

    אני עדיין לא מסכים אם זה שאומרים שזהו די אם WW2 יש עוד 1000 קרבות היסטורים חשובים של אותה מלחמה שאפשר וצריך לעשות זה שאנשים לא יודע היסטוריה וחושבים שיש רק נורמנדי,איזשהו יא יפני,וברלין זה בעיה שלהם אבל יש עוד 1000 קרבות חשובים שעליהם צריך לעשות משחק.

  5. 5

    16:58 23.11.2008 | BigBug BigBug

    משחק לא רע בפלייסשטין.. אבל באמת נותן את התחושה של
    been there done that

    אולי אני "יקנה" את הגירסא למחשב.. אולי זה יותר טוב

  6. 6

    17:03 23.11.2008 | cOnTRA-sOUL cOnTRA-sOUL

    קניתי,שיחקת ונהינית

  7. 7

    17:14 23.11.2008 | landau123 landau123

    די מסכים עם מי שכתב את הביקורת.
    הסינגל פלייר די חרא, עשינו כבר הכל. ותמיד יש הרגשה של אוףף עוד פעם מתתי בגלל שטויות ועכשיו נעשה את אותו מסלול עוד פעם כי אין לי ברירה..וזה עוד פעם להרוג אנשים שבאים או בגלים או שהם באים בלי סוף עד שמשלימים איזהשהו משימה.
    די מיצה את עצמו לטעמי

  8. 8

    17:21 23.11.2008 | han han

    מבקר שלא שיחק קוד בחייו.
    ביקורת לא טובה.

  9. 9

    17:30 23.11.2008 | Blackmore Blackmore

    סתם משחק גרוע, פשוט עיצוב שלבים ומשחקיות גרועה...
    לא קשור בכלל לחוסר מקוריות, אני עדין יכול להתקין ולהנות מCOD2

  10. 10

    17:36 23.11.2008 | CoD5 CoD5 (אורח)

    מזה הביקורת הזאת המישחק מושלם גרפיקה מצויינת ופיזיקה!!!!....

  11. 11

    17:43 23.11.2008 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    משחק מדהים ! ! ! עדיין לא ניסיתי, אבל בקרוב הוא אצלי

  12. 12

    17:45 23.11.2008 | YoAvOn YoAvOn

    למרות שכמו שאמרו זה נותן תחושה מוכרת, עדין זאת תחושה טובה ואין לי בעיה לעשות את אותם דברים אהובים שוב ושוב... לדוגמא השלב האחרון זהה לשלב האחרון ב COD1 אבל למי אכפת? רק על המולטיפלייר ומצב ה COOP המשובח מגיע למשחק 90, מינימום. הקמפיין יכול רק להוסיף.

  13. 13

    18:29 23.11.2008 | oren oren (אורח)

    סתם משחק בינוני ...
    חרשו על כל הסצנות של הסלוו מוישן כשנופלות פצצות
    סתם לקחו מלא קטעים יפים מCOD4 וחרשו עליהם בCOD5
    וזה די הרס בכלל החברה של COD5 ניסתה להיות דומה לאינפינטי וורדס ולא הולך לה לדעתי ... בקיצור קמפיין חלש

  14. 14

    19:13 23.11.2008 | מישהו מישהו (אורח)

    בסבא שלך...רק 87? מה אתה נורמלי? זה CALL OF DUTY רק לשם אתה צריך לתת 90

  15. 15

    19:31 23.11.2008 | nevo155 nevo155

    משחק מעולה שיחקתי ונהנהתי מכל רגע כמו כל משחקי COD !

  16. 16

    19:40 23.11.2008 | מישהו מישהו (אורח)

    ל10: איזה פיזיקה יש במשחק??
    ול14: בגלל אנשים כמוך יש דבר כזה שנקרא over-rated

  17. 17

    20:01 23.11.2008 | ofir.m ofir.m (אורח)

    נשמע נחמד.. חבל שעושים תמיד על אותה מלחמה....
    הקטע עם הזומבים נראה מוגזם.. P:

  18. 18

    20:07 23.11.2008 | dark_kizer dark_kizer (אורח)

    ל-2 הגאון
    זהו ממש שלא משחק השנה.
    נכון שהוא טוב, אבל עדיין לא טוב ולא מספק כמו COD 4.
    אז מה אם הוא מכר יותר? זה שהיה לו יותר "הייפ" לא אומר שהוא יותר טוב. WW2 זה כבר חרוש, טחון ולעוס, נמאס.

    (וחוץ מזה, COD 4 הוא הוכרז כמשחק השנה ל2008)

  19. 19

    21:21 23.11.2008 | ™DinAmit ™DinAmit

    אני כל כך מסכים רק אתמול "השגתי" את המישחק ומירוב הפיצוצים המחשב שלי עמד ליקרוס כל דקה פיצוץ במשך הדקות הראשונות ששיחקתי הבנתי החיילים מפגרים!!! אתה ניכנס לבונקר של נאצים יורה באמא שלהם יוצא החוצה מחכה שהם יצאו אילך והם יורים לכיוון אחר לגמרי!!! כאילו אין לידם גופה ובן אדם עם קלצניק מאחורי הדלת!!!
    אני יכול להגיד שזה יכול להיות חתיכת סרט קולנוע, מישחק אולי פחות...
    היתאכזבתי שזה מילחמת העולם השנייה חפרנו כבר!

  20. 20

    22:35 23.11.2008 | Joni-r Joni-r

    אני אוהב משחקי פלאש של להגן על התירה מזומבים\אנשים\כל דבר שמישהו מוצא נכון לזרוק עליך.
    אז מצידי הזומבים נשמע כיף.

  21. 21

    22:44 23.11.2008 | MISFRIA MISFRIA (אורח)

    הייי
    שיחקתי את המחשק ממש משחק טוב
    קצת התאכזבתי שהם חזרו למחלמת העולם השנייה אבל נשאר כייף
    ..
    נ.ב.
    כנסו לקישור הזה יש לי ולחבר הרכב
    וזה השיר הראשון שלנו והוא אקוסטי


    כנסו תראו ותגיבו בבקשה
    תודה

  22. 22

    22:46 23.11.2008 | שגיא שגיא (אורח)

    "אין כאן ממש בחירה, כי הרי כדי להתקדם תצטרכו בסוף לעשות את מעשי הזוועה האלה. וכן, ככה זה באמת במלחמה."

    איזה משפט דבילי ומטומטם להחריד.

  23. 23

    06:53 24.11.2008 | X X (אורח)

    אחד המשחקים!!!! שווה קניה וכמו שמישהו אמר פה שהיה נותן לו 95 ואללה אני איתו!!! לא הייתי נותן לזה 87....

    זה אחד המשחקים רוצו לקנות ואל תשכחו לעשות update !!!!
    וכמו תמיד המולטיפלייר ברמה אני נהנתי ועדיין נהנה

  24. 24

    07:27 24.11.2008 | edenpol edenpol

    מגיע לו יותר מ 87!! הוא משחק מצויין!! רק הבעיה שהוא קצת קצר.. זה קצת ביאס..

  25. 25

    08:21 24.11.2008 | andrea-corr andrea-corr

    לגבי הטיפ - כי אולי היפנים והגרמנים מפסידים והם לא מעוניינים להמציא את ההיסטוריה כדי שתוכל לנצח את הקמפיין?

  26. 26

    08:34 24.11.2008 | SuBamBa SuBamBa

    מי שכותהב את הביקורת האלו מבין משהו בהיסטוריה? עוד לא נראה כזה משחק מלחמה כל כך טוב, ואז מה עם כבר ראינו את זה קדום? הם עדין חייבים לדבוק בהיסטוריה, אולי קצת לעוות אותה במהלך הקרבות כיד לתת לאה טאץ אבל אסור להם לגעת בשום דבר מעבר להחלטות של הדמויות הפועלות. המשחק הזה לוקח את COD4 אולי חוץ מהעלילה אבל שוב - COD4 הוא פיקטיבי וזה משחק מלחמה שמתבסס על היסטוירה. אז 4 בניגוד ל5 יכול להציג עלילה רצינית ומושקעת יותר. גם מבחינת המולטי 5 אוכל את 4. יותר מהנה יותר מהיר יותר חכם יותר גדול...
    COD5 זה משחק שכל חובב משחק מלמת העולם השנייה צריך שיהיה לו. זה משחק שהוא נטו מלחמה בלי יותר מדי בולשיט מסביב,הוא מגולל אאת סיפורים של חיילים בחזיתות שונות בזמן המלחמה ועושה את זה בצורה הכי טובה שנראתה עד היום, נכון שהוא לא מושלם אבל הוא קרוב לזה מבחינה של משחק מלחמה לינארי.

  27. 27

    14:52 24.11.2008 | paox paox

    deathmatch ו capture the flag...
    נשמע לי די דומה למונדו
    (לא שמונדו אלים כזה)

  28. 28

    14:56 24.11.2008 | Megalodon Megalodon (אורח)

    ל-22: איזה שמאלני קטן, יפה נפש שרגיל לחיות בסביבה מוגנת כל החיים שלו. עצוב ממש.

    מקווה שאתה נהנה מהפרפרים, הפרחים והקשתות בענן בעולם הנדמה-לי הנחמד הזה שאתה חי בו.

  29. 29

    15:31 24.11.2008 | Pogo Pogo

    משחק מצוין, ממליץ.

  30. 30

    16:55 24.11.2008 | אחד אחד (אורח)

    איך עושים update?

  31. 31

    18:33 24.11.2008 | X X (אורח)

    ל30:
    בשביל לעשות ופגשאק צריך להיכנס ל www .callofduty.com/update אם אני לא טועה ואז להוריד קובץ ששוקל איזה 300 מגה פלוס מינוס. לא חייב להוריד אם אתה משחק רק בסינגל או שאתה משחק בפרוץ. זה נועד בעיקר למולטי תהנה!

  32. 32

    18:34 24.11.2008 | X X (אורח)

    *בשביל לעשות update

  33. 33

    23:46 24.11.2008 | Anarchist Anarchist

    טעות קטנה.. שאתה בונה ביצורים אתה מקבל כסף [=
    משחק חמוד
    שחקו ברמה הכי קשה.. שיהיה אתגר.. אני וחבר שלי עושים את המשימות יחד ומתים כל שניה חח

  34. 34

    11:36 25.11.2008 | eitanash1 eitanash1

    אני מאמין שזה משחק פצצה , יעני סוף הדרך אוקיי .
    אבל כמה אפשר עם מלחמת העולם השנייה ?
    חפרו עליו מכל הצדדים .

  35. 35

    22:54 26.11.2008 | // // (אורח)

    יש פיזיקה במישחק שימו לב פשוט!

  36. 36

    15:14 27.11.2008 | בובי הבוטן בובי הבוטן

    ואאא רק לזומבי רק שתדעו שווה לשלם את המחיר הזה
    זה הדבר הכי כיף בעולם עם חברים וזה עוד משחק בפני עצמו
    המולטיפלייר - יאבש

  37. 37

    15:23 06.12.2008 | ללא שם!!!!!!!! ללא שם!!!!!!!! (אורח)

    שדעכחדגעכדיגעכדחיעכחידעעעעיכחדיחחחעכיעעכט

  38. 38

    15:24 06.12.2008 | ללא שם!!!!!!!!! ללא שם!!!!!!!!! (אורח)

    שדעכחדגעכדיגעכדחיעכחידעעעעיכחדיחחחעכיעעכט

  39. 39

    15:25 06.12.2008 | ללא שם!!!!!!!!! ללא שם!!!!!!!!! (אורח)

    שדעכחדגעכדיגעכדחיעכחידעעעעיכחדיחחחעכיעעכט

  40. 40

    18:48 06.12.2008 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    המשחק SINGLEPLAYER משעמם אבל הרשת זה הCOD הכי טוב

  41. 41

    16:03 19.12.2008 | bug 2000 bug 2000 (אורח)

    ל- 41 אחי אתה צודק . אנשים לכו וק'נו את המשחק המושלם הזה

  42. 42

    21:21 26.12.2008 | ofeker ofeker

    יש לי את המשחק!!

    משחק גדול!!!

    סימתי אותו!!!

    אחד המשחקים ציון: 100

  43. 43

    16:17 31.12.2008 | אני אני (אורח)

    אממ... הקמפיין קצר, הגרפיקה... טיפה מיושנת. והעלילה מגבילה.

    לא אהבתי.

  44. 44

    14:18 01.01.2009 | rafid rafid

    זה משחק מעולה , אני גם רוצה לשאול שאלה יש לי בעיה ואחרי כמה דקות זה יוצה לי ורושם רשימה ארוכה ואחד הדברים שהם אומרים זה find path to goal מה אני אמור לעשות? בבקשה אזרה.

  45. 45

    15:03 01.01.2009 | poopdog poopdog

    משחק פשות סוס לא האמנתי שיצא משחק בסדרה כמו ברמה של 4 אבל הם פתיעו ועוד בזמן קצר

  46. 46

    18:54 12.01.2009 | אילון אילון (אורח)

    משחק סוס מינימום 95 מה הבן אדם מבין בביקורות?!!

  47. 47

    13:30 15.01.2009 | ridog ridog (אורח)

    משחק נראה סבבה מתקין לי עכשיו אף פעם לא שיחקתי COD ננסה עכשיו את חמש הורדתי מטורנט תוך יום סיים D:

  48. 48

    12:21 24.01.2009 | יניב יניב (אורח)

    בואנה הוצאתם את המשחק רע זה מישחק הכי טוב ל2008 לדעתי יותר טוב מהקודם פי כמה וכמה אתם לא יודעים להעריך אותו

  49. 49

    18:53 02.02.2009 | frus frus (אורח)

    call of duti 4 הרבה יותר יפה לדעתי חרשו כבר על מלחמת העולם השניה. למרות שב call of duti 4 ה singel player קצר אבל נימאס חרשנו על מלחמת העולם השנייה

  50. 50

    14:28 03.02.2009 | saar saar (אורח)

    היי אני חדש פה מישהו משחק ב-cod 5 ועבר את שלב המטוסים אז יש שלב אחרי הגעתי לבונקר ואני לא יודע מה צריך לעשות עם מישהו יודע שיגיד בבקשה תודה

  51. 51

    23:03 03.02.2009 | קפתן פרייס קפתן פרייס (אורח)

    אם היו עושים אם הגראפיקה של 5 את 4 היה בןןןןן זזזונננהההה

  52. 52

    14:48 07.02.2009 | זומבים... זומבים בכל מקום זומבים... זומבים בכל מקום (אורח)

    למישהו יש מוסג אם ה"משימה" של הזומבים נגמרת מתישהו? או ש אני פשוט ממשיך להרוד אותם (שוב) עד שהם לבסוף יהרגו אותי בעקבות זומבי אחד קטו שזחל לו על הריצפה שלא ראיתי אותו והוא הרס את המחסומים.

  53. 53

    18:47 17.02.2009 | tai tai (אורח)

    כולכם נבלות אין לכם מושג במישחקים
    משחק מצוין והביקורת נחמדה אני מינימום 95 ויותר!!!
    !!!!

  54. 54

    12:30 24.02.2009 | מאור מאור (אורח)

    תודה על הביקורת,עזרת לי מאוד
    גם הכתיבה שלך בלי שום קשר היא משעשעת ונעימה לקריאה

  55. 55

    00:02 27.03.2009 | רן רן (אורח)

    שום מילה על גארי אולדמן וקיפר סאתרלנד?
    מעולם לא היה דיבוב יותר איכותי למשחק.
    רזנוב הוא אחד מהדמויות היותר טובות ויותר מענינות שיצא לי לראות במשחק קונסולה.

  56. 56

    09:31 27.03.2009 | דוד דוד (אורח)

    המשחק הזה עם רמת יכולת כ"כ ירודה של האוייב, גם ברמה הקשה ביותר זה קל ופילו מאוד קל. האוייב מוצג שם כטיפש ולא יעיל.
    אין אתגר אין אקשן ואין קושי...בקיצר למי שרוצה להוסיף עוד נפח של 6.5 גיגה למחשב שלו שיתקין אותו!!!
    אני מחקתי במשחק הזה כמה שלבים ומאוד התאכזבתי ממנו.
    ומיד מחקתי אותו!!!
    לעומת זאת ה-call of duty 4 עולה עליו בהרבה.

    אז לכל אילו שכותבים שהוא משחק מצויין, לכו תעשו שיעור בית.

  57. 57

    16:49 16.04.2009 | ל-52 ל-52 (אורח)

    המשימה של הזומבים לא ניגמרת, אתה פשוט שורד עד כמה שאתה יכל.
    נ.ב
    השיא הרשמי הכי גדול של שלב הזומבים הוא 23 גלים והוא של המפתחים.

  58. 58

    20:27 25.04.2009 | yyyonii3 yyyonii3

    למה??המשחק הזה כלכך כיףףףףףף אחושרמוטה!!!!סיימתי אותו הוא קצת קשה
    (השלב עם הטנקים

  59. 59

    15:22 29.04.2009 | ussr ussr (אורח)

  60. 60

    18:18 29.04.2009 | cccp cccp (אורח)

    לרזנוב יש PPSH 41,אבל STG 44 יותר טוב

  61. 61

    18:28 10.05.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    אולי המשחק טוב וכל זה אבל כבר נמאס ממלחמת העולם השניה!
    למה שלא יעשו משחקים על עוד מלחמות חשובות, שלא טחנו עליהם כבר 50,000 משחקים. אם יעשו משחק טוב, שלא עוסק שמלחמת העולם השניה (בפעם המיליארד...) אני אקנה אותו, אבל ממשחקים כאלה כבר נמאס

  62. 62

    15:50 14.05.2009 | at-at at-at (אורח)

    לך נמאס,אבל לרבים לא

  63. 63

    14:21 22.05.2009 | idopi idopi

    אהה לא כזה אהבתי...

  64. 64

    17:37 04.06.2009 | בםג בםג (אורח)

    שתוק !

  65. 65

    14:21 09.06.2009 | EvilStorm777 EvilStorm777

    עם תשחקו באינטרנאט זה אחד המשחקים שתתמקרו אליו עד שלא תגיעו לרמה 50!עם לא אז אתם לא אוהבים את המשחק או ש אין לכם תמקורי!

  66. 66

    17:23 11.06.2009 | את המקורי את המקורי (אורח)

    ל-65 , תמקורי-אין מילה כזאת תלמד לכתוב

  67. 67

    10:24 13.06.2009 | at-at at-at (אורח)

    השם שלי ב מולטיפלייר הוא pv35 עם ראיתם אותי תגיבו בבקשה

  68. 68

    14:35 18.06.2009 | bestgamer bestgamer (אורח)

    כל מי שחושב שזה משחק סוס שיקנה את 4 ממקר אש אתם תחרשו עליו כל חייכם

  69. 69

    18:48 19.06.2009 | כ כ (אורח)

    איפה אפשר לקנות COD4?

  70. 70

    12:24 23.06.2009 | עדן עדן (אורח)

    שמעו אני תקוע בשלב שאתה מפוצץ 3 תותחים יפנים ואז אתה נכנס לתוך איזה מפקדה יפנית ומשמיד את המכונת קשר שם ואז כתוב שתצריך לכנס אותם ואני לא יודע איך אז בבקשה מישהוא יכול לעזור לי

  71. 71

    10:03 24.06.2009 | היי היי (אורח)

    בבקשה תגידו איפה אפשר לקנות CALL OF DUTY 4

  72. 72

    07:47 05.07.2009 | at-at at-at (אורח)

    מי שאומר שמלחמת העולם השנייה נמאסה ,פשוט שלא ישחק במשחקים האלה. יש הרבה הרבה אנשים שלא נמאס להם. הרבה.

  73. 73

    16:55 09.07.2009 | שש שש (אורח)

    המשחק הכי טוב ששיחקתי בחיי !

  74. 74

    14:12 12.07.2009 | הכוח הכוח (אורח)

    ציון-100

  75. 75

    22:44 12.07.2009 | נורמנדי נורמנדי (אורח)

    לא משנה מה קורה בנורמנדי, כל משחק מלחמה בנורמנדי הוא מעניין, קצת חופר אבל שווה כל רגע.

  76. 76

    11:25 19.07.2009 | Game R E Game R E

    משחק מצויין הכל מושלם אבל כמו CoD 4 הבעיה היחידה היא שהקמפיין קצר מידי ציון 99

  77. 77

    20:12 10.08.2009 | bot1 bot1

    ל-75 ,COD5 לא מתרחש בנורמנדי

  78. 78

    21:38 20.09.2009 | מיכה מיכה (אורח)

    איפה אפשר ליקנות את זה?

  79. 79

    20:06 21.09.2009 | Jawafonson$ Jawafonson$ (אורח)

    השגנו את המשחק ל-wii אחלה דבר.
    כל מי שטוען שמלחה"ע2 חרושה, שיבדוק מה הולך בשוק-
    כמה מלחמות גדולות כ"כ כבר היו?
    אם לא ניקח את מלחה"ע 1,2, כל המשחקים יהיו כמו The Conduit, שלמרות שזה אחלה משחק - בהשוואה לCoD, שמתבסס על היסטוריה ופרטים אמיתיים, גם עם העלילה העמוקה, חסר משהו.
    נכון, יש קרבות לא חרושים, אבל ת'כלס, אם אתה לא מכיר את הקרב - זה לא אותו הדבר.
    ונכון, אפשר להוסיף משחק מהצד הגרמני, אבל קחו בחשבון את כל האנשים שישחקו, יעברו משימה, ויפתחו ברצף של קללות כי למרות ההצלחה הצבא נסוג? במשחקים כאלה חשוב להיצמד להסטוריה. כמובן, אפשר להוסיף בתחילת הקמפיין "מה היה קורה אם...", אולם כאן, כמובן, אף אחד לא ידייק, כי הכל תלוי במיליון ואחד דברים שייתכן שלא ידענו על התוכניות הנאציות, וכולי.

  80. 80

    09:57 24.10.2009 | יניב יניב (אורח)

    יש לי את call of duty 4 call of duty 5
    4 יותר טוב אבל קצר שזה מפחיד

  81. 81

    11:35 14.12.2009 | יניב יניב (אורח)

    עם 5 היה בנורנדי בצרפת זה היה מקבל ציון 100

  82. 82

    20:22 24.08.2010 | for_my_p for_my_p

    Call of Duty(R) 4 ckrak

    http://www.upf.co.il/file/4288444.html

  83. 83

    16:37 12.09.2010 | מלך משחקי המחשב מלך משחקי המחשב (אורח)

    גמרתי את 5 ואני מתחיל את 6

  84. 84

    17:39 25.09.2010 | misha misha (אורח)

    יש לי קודים

  85. 85

    17:12 25.02.2011 | דגדג דגדג (אורח)

    cod5 משחק אדיר ויש לי גם את 4 שווה לנסות את המולטי של 5 אפשר להיכנס לטנקים מה שציפיתי שיהיה בקוד4 בכל מקרה 5 הרבה יותר טוב מ4 למרות שהסנייפר עקום רצח והסינגל קצר אבל יפה בןן זונה

    ציון: 100

  86. 86

       | פורסם ע"י