הרשמה

מסתמן: שיאי מכירות בנובמבר

ה-Wii ממשיכה לשבור שיאים

בריאיון למערכת רויטרס אמר סאטורו איוואטה, נשיא נינטנדו יפן, שלמשבר הכלכלי השורר בעולם אין שום השפעה על נינטנדו בעונת החגים הזו. למרות שהתחזיות של נינטנדו למכור 27.5 מיליון יחידות Wii ו-30.5 מיליון יחידות DS עד מארס 2009 הן גבוהות למדי, איוואטה טוען ששתי הקונסולות מוכרות עד כה בהתאם לתחזיות.

כדי להסביר זאת הוא למעשה חזר על דבריו של רג'י פילס-איים, נשיא השלוחה האמריקאית של נינטנדו, בכך שמשחקים הם מוצר השומר על ערכו לאורך זמן. בניגוד להוצאות בידור אחרות כגון טיולים ובילוי במסעדות, משחקים מספקים הנאה ארוכת טווח במינימום הוצאה כספית. לכן לדבריו, הציבור מעדיף משחקי טלוויזיה כאמצעי בידור בזמנים לחוצים.   

ביום חמישי הבא יפרסם NPD Group, הגוף שמשחרר מדי חודש את נתוני המכירות של התעשייה בארה"ב, את הנתונים לחודש נובמבר, ואיוואטה כבר שולח רמזים לגבי הביצועים של נינטנדו- המספרים הפנימיים של נינטנדו מלמדים שה-Wii מכרה 800,000 יחידות בשבוע שלאחר חג ההודיה, השבוע הכולל את "יום שישי השחור" של בהלת הקניות המפורסמת. מערכת רויטרס מציינת שנתון זה, אם הוא נכון, כמעט כפול מהמכירות של הקונסולה באותה תקופה בשנה שעברה.

איוואטה מוסיף ומציין שנינטנדו מתמודדת טוב יותר בזמן המיתון הכלכלי מאשר החברות סוני ופנסוניק, אשר נאלצו לקצץ מתחזיות ההכנסה השנתית שלהם. "זה טוב. זה מעיד שתעשיית המשחקים עדיין במגמת צמיחה, ובמידה רבה ה-Wii הוא הגורם לכך", כך אמר ג'ק ניל. "תודות לבסיס משתמשים גדול יותר, נינטנדו תמכור יותר משחקים, אשר נושאים פוטנציאל רווחים גבוה יותר".

נראה שנינטנדו ממשיכה "לסחוף את השוק" גם במהלך הקניות של חג המולד בצפון אמריקה. ה-Wii אזלה מהמדפים בחנויות רבות וכמעט נמכרה כולה גם באתרי חנויות אינטרנט. "התמזל מזלנו כדי לראות את המוצרים שלנו מבוקשים כל כך על ידי הצרכנים" אמר איוואטה, "עם הכלכלה המדרדרת, זה חשוב מאוד להישאר ברשימה".

בנוסף לנתונים לעיל, ה-Balance Board, משטח שיווי המשקל של נינטנדו, וה-Wii Fit, תוכנת הכושר המצורפת אליו, נמכרים בערך במהירות שבה הם מיוצרים. גם ה-DS של נינטנדו ממשיכה למכור היטב באמריקה - בסביבות 800,000 יחידות בשבוע שלאחר חג ההודיה - גידול של 20% משנה שעברה.

למידע נוסף ומלא לגבי מכירות חודש נובמבר, נותר להמתין לנתוני NPD אשר ישוחררו לקראת סוף השבוע, אך אם להאמין להערכותיו של האנליסט המוכר ביותר של תחום המשחקים, מייקל פכטר, קונסולת ה-Wii מכרה, שימו לב, 1.4 מיליון בחודש נובמבר, כאשר קונסולת ה-Xbox 360 מכרה, על פי הערכותיו 800,000 באותו חודש, וה-Playstation 3 מכרה 400,000. בקרוב מאוד נדע עד כמה הערכותיו הן מדויקות.

בפורום נינטנדו אנו מתייחסים לכך.

מקורות: IGN ו-bloomberg

עוד ב-vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:06 09.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    "להערכותיו של אנליטס-העל של תחום המשחקים, מייקל פכטר"

    הי הי, "אנליסט-העל" עלאק. זה כי יש סתם אנליסטים רגילים, ויש אנליסט-על? מעניין אם יש גם אנליסט-תחת.

  2. 2

    15:26 09.12.2008 | hrsisute hrsisute (אורח)

    קוראים לזה רופא פי הטבעת =-= לך לבית ספר

  3. 3

    16:13 09.12.2008 | יובל בירב יובל בירב

    על כל דבר יש לך מה להעיר, מה?

  4. 4

    21:50 09.12.2008 | TeaserGun TeaserGun

    ככה זה זו קהילה קטנונית חח

  5. 5

    12:26 10.12.2008 | מאגנה הכוסון מאגנה הכוסון (אורח)

    הייתי בטוח שאומרים פרוקטולוג.

  6. 6

       | פורסם ע"י