הרשמה

ביקורת משחק: LOTR: Conquest

EA רוצה לצאת מהבוץ? לא בעזרת משחקים כאלו...

 

מפתחת: Pandemic
מפיצה: Electronic Arts
תאריך יציאה: 13.1.2009
פלטפורמות: PC, Xbox360, PS3, DS

אלפים, אורקים והוביטים חוזרים למשחק נוסף במשקל נוצה המבוסס על העולם של "שר הטבעות"

משחק שר הטבעות? מבית EA? כנראה שלמרות הבטחותיה בתקופה האחרונה, החברה לא עברה במלואה לפיתוח כותרים חדשניים, ועדיין נותרו בה כמה מחלקות "מיחזור". אבל דווקא המשחק הזה לא צפוי להוציא את EA מהצרות הכלכליות שלה.

The Lord of The Rings: Conquest יראה מוכר לכל מי ששיחק ב- The Return of the King של EA מ- 2003 (ציון: 78), וירגיש אפילו עוד יותר מוכר למי ששיחק ב- Star Wars: Battlefront (ציון: 76) שפותח על ידי Pandemic שנה לאחר מכן.

זהו משחק Hack'n'Slash בעיקרו, כלומר משחק לחימה פנים מול פנים שבו תלחמו לא באויב אחד, אלא בארבעים וחמישה מיליון מהם, לרוב בו זמנית. לוחם, גשש, קשת או קוסם- לא משנה באיזו דמות תבחרו, בסופו של דבר תפלסו את דרככם דרך מאות על גבי אלפים של אוייבים, עד לנקודות מפתח מסויימות במפה עליהן תצטרכו לשלוט על מנת לנצח בקרב.

הטוב
  • לשטח מאות אוייבים זה כיף
  • הסביבות דומות לאלה מהסרטים
  • מוזיקה מעולה
  • שחקו עם אנשים, טרולים ופרודו
הרע
  • רוב הקרבות מסתכמים במעיכת כפתורים
  • יש הרבה דרכים מעצבנות למות
  • לפעמים השלבים נהיים קשים עד אימה
  • מערכות הקרב לוקות בחסר
והתמורה
  • בת'כלס, סתם משחק להעביר איתו כמה שעות...


טריילר השקה

רבבות אורקים נטבחים לשם בידור זול

אני יודע לזהות משחק שמיועד למעריצים שרופים כשאני רואה אחד, וזה אחד מהם. Conquest הוא לא משחק לגיימרים רציניים, מקסימום בידור קל לגיימרים משועממים שצריכים למלא כמה שעות. אני לא חובב של הסרטים (תגובות שנאה ואימיילים- נא להעביר למערכת ויגיימס בלבד), אך המשחק דווקא הצליח להעביר לי כמה שעות בכיף. אין כמו לטבוח ברבבות אורקים אחרי יום עבודה ארוך.

אחרי טוטוריאל קצרצר תועברו ישירות לקרבות. בהתחלה תשחקו דמות של חייל פשוט מן השורה, מאלה שאין להן אף שורה בסרט והן גם בדרך כלל מתות מהר מאוד. לאחר שתתקדמו קצת, במקומות מסויימים במשחק תוכלו לשחק כאחת מהדמויות הראשיות, כגון גאנדלף ואראגורן, שהן בעצם גרסאות רמבו של הדמויות הרגילות.

סאורון הוא קצת נמושה

אחד מהגימיקים של המשחק הוא שלצד הדמויות הטובות ניתן גם לשחק את "הרעים", כמו סאורון וסארומן. סאורון היה דווקא חלש יחסית ללורד האפל בכבודו ובעצמו, ומת לי הרבה יותר מדי פעמים בקרב. הכיף האמיתי היה לשחק בתור הבאלרוג- זה כבר יצור מיתולוגי אמיתי, שיכול לפרק אוייבים בסיטונות.

המשחק משתמש בקטעי מעבר ופסקול הלקוחים ישירות מהטרילוגיה, שבוודאי ינעמו לחובבי "שר הטבעות". למי שלא, כמוני, הקטעים הסימנטיים לא תרמו הרבה ועל רובם דילגתי, אך הפסקול דווקא היווה תוספת מבורכת.

אלפים זומבים

רוב רובן של המשימות מורכב מטבח חסר הבחנה של מאות על גני מאות אוייבים שיקפצו עליכם מכל כיוון. אורקים, גובלינים, בני אדם ואלפים- כולם יילחמו, ימותו וכמובן יעשו דברים מטומטמים, כיאה לכל בינה מלאכותית של זומבים. רק שהם לא אמורים להיות זומבים.

כפרטים, הלוחמים בשני הצדדים סתומים לגמרי, אך בקבוצות הם דווקא יעילים, מאגפים ורצים לעבר המשימות. חבריכים יתנפלו בקבוצות גדולות על יצורים גדולים ויילחמו גם ללא נוכחותכם, מה שגורם לכם להרגיש כמו בורג קטן בלבד במערכה גדולה, ולא כגיבור היחיד שרק הוא יכול לבצכ את העבודה.

הראה לי את הנשק שלך ואומר לך מי אתה

תוכלו לבחור בין ארבע דמויות סטנדרטיות למשחקי פנטזיה: לוחם, קשת, קוסם וגשש- כי מישהו צריך להיות הגלגל הרביעי. רוב הדמויות מאוזנות ושוות בכוחן בקמפיין לשחקן יחיד. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות משלה, ובכל סיטואציה ספציפית יש כמעט תמיד עדיפות לאחת הדמויות, שיכולה לבצע את המשימה ביתר קלות. יחד עם זאת, במצב מרובה המשתתפים יש יתרון מסויים לגשש, עם יכולת ההסוואה שלו וההריגות במכה אחת בלבד, אך גם הקוסם חזק למדי, כי הוא יכול לרפא את עצמו.

למרות שיש כמה סוגי דמויות, רובן נותנות הרגשה דומה. כל הקרבות מסתכמים במעיכת כפתורים חוזרת, עד שנגמרים האוייבים. הקומבואים המעטים מתחילים לחזור על עצמם מהר מאוד, ומערכת הקרבות לא מספקת דיה, ולא נותנת לכם תחושה של הישג אחרי שפירקתם לגורמים פלוגה שלמה של אורקים.

זה גם הזמן להזכיר שהיה לי הרבה יותר כיף לשחק עם גיימפאד, והרבה יותר קל לפנות שטחים נרחבים מאוייבים בעזרתו- משחקים מהסוג הזה פשוט נבנו לשלטי משחק ולא לעכבר ומקלדת. כמו כן, הרטט בגיימפאד מוסיף לחוויה, ונותן הרגשה כאילו אתם באמת מכים בחרב.


קטעי משחקיות: הקרב בשערי מורדור

אני לא זוכר שהיו בסרט כאלו בעיות טכניות

כאמור, Conquest הוא לא הרבה יותר מאשר Star Wars: Battlefront עם סקין שונה, גם אם הוא בכל זאת מנסה להוסיף קצת טעם משלו. למשל, הוא כולל שני קמפיינים, שאחד מהם מתוסרט מחדש ומציע סיום אלטרנטיבי לטרילוגיית הסרטים, מה שעשוי לעניין את חובבי הסדרה.

אך ככל שהמשחק מנסה להדמות לסרט, הוא עדיין סובל מפגמים שמפריעים מאוד לחוויה. למשל, כששיחקתי בתפקיד הגשש האוייבים ידעו איפה אני- גם כשהייתי בלתי נראה. אני מבין שהם בסך הכל מתוסרטים לרדוף אחריי, אבל קשה היה לכבות את הפונקציה הזו כשהגיבור הופך לבלתי נראה?

בחלק מהשלבים המשחק הופך להיות קשה עד בלתי אפשרי, אפילו ברמת הקושי הכי נמוכה. אתם תמותו, והרבה, רק כי יתקיפו אתכם חמש דמויות חזקות בשעה שאתם לגמרי לבד כי כל חבריכים ללחימה נתקעו מאחורי סלע. מה שזה אומר, בעצם, הוא שאתם תתחילו את אותה משימה כמה פעמים, מההתחלה, בתקווה שהפעם המשחק לא ישלח בכם נחיל בלתי מנוצח של אוייבים.

יתרה מזו, יש במשחק המון דרכים מעצבנות ומטומטמות למות. למשל, בחלק מהשלבים יש תהומות בצידי גשרים צרים מאוד, רק כדי שתוכלו ליפול לתוכם בקלות באמצע מהלך קרב כלשהו. ובאחד מהשלבים, באמצע קרב, ללא שום אזהרה, תפס אותי דרקון שחור מעופף וזרק אותי מעבר לחומה. פלאק. תתחיל מהתחלה בבקשה.

הגרפיקה מרוחה- תראו, המצב הכלכלי והכל...

Conquest הוא משחק שנראה בסדר גמור. תנועות הדמויות זורמות באנימציה שוטפת ואמינה, המעבר בין מהלכי הלחימה נראה טוב, והדמויות לא נתקעות וחושבות איזו אנימציה היא הבאה בתור. הסביבות גם הן נראות לא רע בכלל ומעוצבות בהתאם לסצינות מהסרטים. המשחק הזה לא יגרום לכם לפתוח את הפה בתדהמה, אבל הוא עושה את העבודה בנאמנות.

אם תסתכלו קצת קרוב יותר תמצאו הרבה טקסטורות מרוחות, ואפילו הדמות הראשית לא מוצגת ברזולוציה גבוהה במיוחד. אלו בעיות שבקלות היו יכולות להפתר, במיוחד על גבי המחשב האישי ובמיוחד עם כמויות הזכרון הוירטואלי כיום.

על כל הפגמים המינוריים האלה אפשר לפסוח, במיוחד בהתחשב בכמות האדירה של לוחמים ואוייבים שנמצאחם כמעט בכל רגע נתון על המסך, ובבלאגן ששורה בשדה הקרב. המשחק סובל לפעמים מירידות בקצב הפריימים, אך הן אינן משמעותיות ולרוב קצב הפריימים נשאר גבוה.

צליל הוליוודי

כמו תמיד, מוזיקה נכונה ואפקטים מעולים יכולים לתרום לחווית המשחק, והמוזיקה של Conquest נלקחה ישירות מהסרטים ומשולבת בצורה מעולה בקטעי המשחקיות וגם בקטעי המעבר. לרוץ באמצע שדה קרב לקולותיה המרגיעים של מוזיקה שקטה- זה מה שעושה את כל ההבדל וגורם לכם להרגיש, גם אם לשנייה בלבד, שזהו אכן קטע מאחד הסרטים.

האפקטים הקוליים מעולים, ותמצאו שפע של נקישות חרבות, חריקות מתכת ושריקות חצים ליד אוזניכם. הדיאלוג, לעומת זאת, פחות הוליוודי. אני לא יודע מי דיבב את הדמויות, אך אלה לבטח לא השחקנים מהסרט. כן, יש עכשיו משבר כלכלי והכל, אבל אני בטוח שלחברה כמו EA יש את התקציב כדי לשכנע את השחקנים המקוריים להקליט שורה או שתיים- הדמויות במשחק במילא לא דברניות גדולות.


עוד קצת קטעי משחקיות

פרודו VS פרודו

לצד הקמפיינים לשחקן יחיד, Conquest מציע מצב מרובה משתתפים של עד 16 שחקנים בו זמנית. במצב זה תלחמו, שוב, אך הפעם בחבריכם. מטרת המשחק היא לשלוט במטרות אסטרטגיות ברחבי המפה, רק שכאן יש הרבה יותר דגש לכך מאשר במצב לשחקן יחיד- מה גם שעכשיו מאחורי כל דמות יושב שחקן, ויש לו מספיק שכל כדי לנסות להשתלט על נקודה אחרי שלקחתם אותה כבר, בניגוד לדמויות הממחושבות.

משחק הרשת מוסיף עוד כמה שעות משחק, אך לא מכאן תצמח הישועה.

השורה התחתונה

לגיימרים רציניים אין הרבה מה לחפש ב- The Lord of The Rings: Conquest, ולמען האמת- גם לחובבי הסרטים אין. תמצאו במשחק ה- Hack'n'Slash הזה בערך שמונה שעות משחק לכל קמפיין, וגם קצת מולטיפלייר, אבל מהר מאוד העסק מתחיל לחזור על עצמו. בידור קליל בשביל להעביר כמה שעות פנויות, או אולי לטבוח בכמה אלפים חסרי ישע יחד עם חבר כשאין משחק טוב יותר בסביבה. שווה השכרה, אך לא קנייה.

משחקיות – לא מחדשת כלום וחוזרת על עצמה
גרפיקה – לא בשר ולא חלב, ככה באמצע
סאונד ופסקול – אפקטים ופסקול מהסרטים, דיבוב לא משהו
טכני – משחק זורם ובלי יותר מדי באגים
אורך חיים – 16 שעות משחק לא ממש מגוונות
  מולטיפלייר – תוספת חביבה, אבל זה ממש לא קול אוף דיוטי

ציון סופי: 77

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN (ציון: 7.0)
ActionTrip (ציון: 4.9)
GameSpy (ציון 2.5 מתוך 5)
VideoGamer (ציון: 6)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:49 28.01.2009 | 1 1 (אורח)

    בל זה היה ניראה משחק ממש טוב

  2. 2

    15:59 28.01.2009 | cha0s cha0s

    באמת חבל בתור מעריץ של הטרילוגיה ציפיתי למשחק טוב.
    אבל אולי אני בכל זאת אקנה אותו עוד שנה שהמחיר ירד.

  3. 3

    16:14 28.01.2009 | IceTea IceTea

    זה היה ברור, חרא משחק.

  4. 4

    16:15 28.01.2009 | ג ג (אורח)

    נחמד...

  5. 5

    16:25 28.01.2009 | DarkRay DarkRay

    אני דיי נהניתי, אני חושב שבתור מכור לbattlefront II אני דיי התחברתי עם המשחקי הזה ואני חושב שהוא משחק חובה, אבל זה רק בגלל ההתמכרות שלי, בראש מורכן-אני מסכים איתך לגמרי.

  6. 6

    16:28 28.01.2009 | Serjongo Serjongo

    יש לכם רק מבקר משחקים אחד? מה נסגר? O:

  7. 7

    16:35 28.01.2009 | Tal Barami Tal Barami

    דבר אחד ייאמר לזכותה של EA - הם יודעים לעשות טריילרים.
    חבל... דווקא היו לי ציפיות מהמשחק הזה לאחד המשחקים הקודמים והבינוניים מינוס שלהם...

  8. 8

    16:54 28.01.2009 | DarkKnight DarkKnight

    צפוי... פעם הבאה כל מי שהיה לו ציפיות שיבדוק מי החברה המפתחת את המשחק

  9. 9

    17:08 28.01.2009 | njs njs (אורח)

    אפשר לחשוב מה כבר בDiablo אפשר לעשות שהופך אותו למשחק טוב יותר
    כל משחקי הHack and Slash אותו דבר

  10. 10

    18:43 28.01.2009 | ... ... (אורח)

    לא משהו...
    נחמד כדי להעביר טיפה את הזמן, אבל כמשחק אמיתי, שקונים בשביל לשחק בו הרבה, הוא לא ממש מתאים.

  11. 11

    20:35 28.01.2009 | edenpol edenpol

    דווקא משחק סבבה. אבל משחק קשה..

  12. 12

    21:40 28.01.2009 | הלו?! הלו?! (אורח)

    הלו?! מה קרה אז אחד לא אהב את המישחק אז מה ?! וגם האתר נתן 78 לbattle front אני לא יודע מה איתכם אבל בתור אחד ששיחק במישחק הוא שווה יותר מ78 (אולי על טעם וריח אין להיתווכח)
    ואני קונה את המישחק וחציא מהביקורות כלל לא אמינות ביכלל הכל תלוי במי שיושב מאחורי המסך ועד כמה הוא נהנה מהמישחק לדעתי צריך כמה בוחנים כדי שיהיו מספר דעות

  13. 13

    22:27 28.01.2009 | DarkRay DarkRay

    ל 12, לדעתי battlefront ובכלל הייחוד של pandemic שבקרבות הענקיים שמתרחשים על המסך, תמיד תהיה לך תחושה של "אני לא לבד", "אני אשאיר לו טיפה חיים והבחור שליידי יהרוג אותו כבר" וגם "אני רק בורג קטן במערכת, אבל בניגוד לשאר הברגים מברזל, אני בורג מזהב".
    זה מה שהופך את המשחקים האלו לכל כך נעימים, זה לא משחק שהייתי נותן לו יותר, זה סתם כיף טהור. (ראה ערך devil may cry 4)

  14. 14

    22:42 28.01.2009 | mizel102 mizel102

    חבל, כ"כ בניתי על הקמפיין של הרעים.
    להרוג את פרודו, זה יכל היה להיות מבטיח.

  15. 15

    22:48 28.01.2009 | Raver Raver

    המשחק הזה לא מוצלח כל כך, זה נכון...אבל לעזאזל, זה שר הטבעות ! D:
    דרך אגב, בקשר ל"דרקון השחור" ההוא, אני כמעט בטוח שהם הוסיפו צעקה של הנאזגול לפני שהוא מגיע..

  16. 16

    23:20 28.01.2009 | דוד דוד (אורח)

    שיחתי במשחק והקמפיין של הרעים ממש יפה ונאמן לרוח הסרטים.
    להרוג את פרודו זה לא סיפור כל מה שהוא עושה זה נעלם מוליך אותך כמה מטרים נותן לך להרביץ לו וחוזר חלילה
    בנוגע לדרקון, רוב הסיכויים שהוא נועד למקרה שיש לך הרבה חיים ואתה מתקדם בקלות, תפקידו להאט אותך.
    נאזגול ממש חלש במשחק והצעקה שלו בקושי מזיזה.
    הקוסם הכי טוב בגלל מתקפת האש.

  17. 17

    23:33 28.01.2009 | Siso112 Siso112

    הורדתי את הדמו מהPSS משחק חמוד אבל לא הייתי קונה
    סתם חסר טעם לפי דעתי וגם האיכות לא משו וזה לא ממש מעניין
    לא אוהב משחקים בסיגמון הזה. לפי דעתי הם עשו טעות בלפתח את המשחק הזה. הם היו צריכים לעשות להיט כמו מירורס אדג' או Dead Space שאלו משחקים של EA שבאמת שווים משו.

  18. 18

    23:37 28.01.2009 | Tal Barami Tal Barami

    אני לא יודע מה איתכם... לדעתי המשחק לא מאוזן - אני משחק רק עם קוסם ולפעמים גם קשת כי הקוסם כמו שאמרו יכול לרפא את עצמו.
    הלוחם מת מהר מדי ולא שימושי כי המחשב תמיד מפעיל הגנה. הגשש כמו שנאמר, לא יכול להיות בלתי נראה... משום מה המחשב מזהה אותו (באג?)
    נשארנו עם הקשת, שמת מהר מאוד, אבל יש לו Damage מטורף, במיוחד נגד טרולים וכאלה, והקוסם, שיכול להרוג מספר יחידות בברק אחד וכמו שאחד הגיב כאן, יכול להשתמש בפיירבול ובסקיל השני שמעיף את כולם.. דיי שימושי האמת.

  19. 19

    23:38 28.01.2009 | מוזר מוזר (אורח)

    אני דווקא בהחלט הרגשתי כאילו אני מנהל את הקרב לבדי.
    אי אפשר היה להגיע לקרבות שמעבר לגושי האבנים, ולפעמים הצבאות סתם עמדו כפסל.
    את תפקידי המפתח בקרבות אני עשיתי, וחבריי לקרב פשוט הטמטמו להם להנאתם..
    כשיהיה מדובר בקרבות ענקיים באמת,חופשיים,אקראיים,פתוחים,כמו מלחמות אמיתיות, ולא סתם אנימציות רחוקות, תקראו לי.
    עד אז, תמשיכו לשחק עם המטומטמים נגד מטומטמים.

  20. 20

    11:46 29.01.2009 | benel benel (אורח)

    אני רק רוצה להגיד שאתה טועה בגדול!!
    יש לי את המשחק ובאמת שהוא משחק טוב אפילו מאוד!
    אז נכון הגרפיקה זה לא קילזון 2 והמשחקיות זה לא גוד אוף וור 3
    אבל המשחק ממש מעביר לך את ההרגשה להילחם בעולם של שר הטבעות וזה מה שאני חיפשתי וכל מעריץ של הטרילוגיה מחפש.
    בקיצור משחק מאוד מאוד ממולץ למעריצים שעות של סינגל פלייר ובלי סוף של מולטיפילייר עצבני בסגנון CS
    אני מאוד נהנתי... (=

  21. 21

    14:01 29.01.2009 | ChaosPower ChaosPower (אורח)

    מסכים עם 19, בכלל לא מרגיש כמו קרב אמיתי. הכל אתה עושה, ואחרים בצבא לא עושים כלום. רואים אותם נלחמים שלוש שעות באותו אויב, ותכלס אתה עושה הכל...
    זה משחק מאוד לא רציני... באמת ציפיתי להרגיש כמו חייל פשוט בצבא אדיר, ושאני נלחם ביחד עם כל הצבא נגד עוד צבא אדיר, ומסתבר שיש לי חרב אש (אני לא זוכר חרבות אש בספר...), ושאת רוב הלוחמים הקטנים (שמשום מה לחיילים האמיתיים יש הרבה הרבה יותר חיים) אני משטח במכה או שתיים, ושפתאום חייל קטן כמוני שיש עשרות אלפים כמוהו עושה את הכל בשביל כל הצבא הזה שלא עושה כלום.
    גם כל הגיבורים הם בעצם גרסא משופרת של החיילים הרגילים, לא משהו מיוחד...

  22. 22

    21:48 30.01.2009 | 1tamar 1tamar

    המשחק ממש מגעיל :|

  23. 23

    23:16 30.01.2009 | GA GA (אורח)

    אני וחבר שלי סימנו את המשחק קצר אבל קשהההההה!!! כשאני וחבר שלי שיחקנו ראינו מלא באגים אנשים נלחמים באויר חבר שלי נפל מתחת לאדמה לגמרי ונלחם שם מלא אבל מלא באגים. אבל תאמת משחק נחמד ^_^

  24. 24

    15:03 03.02.2009 | לול לול (אורח)

    אפילו להוריד כבר לא בא לי

  25. 25

    19:49 15.02.2009 | Tal Tal (אורח)

    נאלץ להסכים עם GameSpy(שבד"כ לא טועים), המשחק לא צריך לעלות מעל 2.5 מתוך חמש.

  26. 26

    19:54 25.02.2009 | yair97 yair97

    יש לי תמשחק זה לא כזה גרוע כמו שאתם אומרים אבל כן יש הרבה מאוד באגים במיוחד באונליין

  27. 27

    22:47 12.03.2009 | ToMuSH ToMuSH

    חבל, ה- Gameplay ביוטיוב היה ניראה ממש ממש טוב..

  28. 28

    11:52 29.08.2009 | איפה מורדים איפה מורדים (אורח)

    מה זה אני לא מוצא את הורדה

  29. 29

    11:58 29.08.2009 | סליחה סליחה (אורח)

    סליחה מישהו יודע איפה מורדים

  30. 30

    12:03 05.08.2010 | חסוי חסוי (אורח)

    בקשר להעלמות בסרט ובספר יש את הפרשים האפלים שיכולים עדין לדעת איפה אתה .

  31. 31

    23:50 16.07.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    זה משחק טוב,אני לא יודע מה איתך אבל אני חושב שהוא טוב וכיפי והגרפיקה זה בערך 83% מתוך100%.
    הייתי ממליץ לכל מי שאוהב STAR CRAFT וכדומה.

  32. 32

       | פורסם ע"י