הרשמה

ביקורת: MadWorld

אחד המשחקים הכי מפתיעים, הכי מזעזעים והכי משוגעים שתראו בחיים

מפתחת: Platinum Games
מפיצה: Sega
תאריך יציאה: 10.3.2009
פלטפורמות: Wii

MadWorld הוא אחד המשחקים הכי מפתיעים, הכי מזעזעים והכי משוגעים שראיתי בימי חיי

MadWorld- "עולמשוגע", כשמו כן הוא. הכותר המזעזע במבט ראשון הזה הוא אחת מההפתעות הכי גדולות של השנה. מתי, אחרי שנות ה-80 אני מתכוון, קיבלנו לידינו משחק בצבעי שחור ולבן בלבד? כן, יש גם דם בצבע אדום, כותרות בנוסח קומיקס שנמרחות על המסך בצהוב ועוד משהו ירוק שמתפרץ מזומבים, אבל עיקרו של המשחק הוא ללא כל צבע כלל.

MadWorld הוא משחק סופר-אלים, משעשע ומצחיק עד דמעות. הוא לא שואף להיות ריאליסטי, אלא בידורי נטו. הוא גם לא שואף לקבוע סטנדרטים חדשים (טוב, אולי רק בקטע של האלימות). הדבר היחיד שהוא כן שואף להיות הוא המשחק הכי שנוי במחלוקת בצורה צעקנית ומיוחדת שרק אפשר, ובדרך אגב להוכיח לנו שה- Wii טובה גם למשחקים שלא נועדו לקהל הילדים-נשים-זקנים-משפחות הרגיל.

זהו משחק Brawler ("תרביץ לכולם") בנשמתו, כך שרוב הזמן פשוט תגאלו עדרים של אוייבים מייסוריהם בדרכים הכי סדיסטיות שרק תמצאו. את שאר הזמן תבלו במיני-משחקים סדיסטיים, כמו זריקת אוייבים לעבר איבריהם האינטימיים של שלטי-ענק בצורת נשים. משחק כזה לא יהיה מושלם בלי הומור וסקס, כמובן, וגם אותם תמצאו כאן בשפע.

תתכוננו לאחת החוויות הכי מעוותות של החיים שלכם.

הטוב
  • סגנון ויזואלי ייחודי ומרענן
  • אלימות מספקת ומטורפת
  • דיאלוגים שיפילו אתכם מהכיסא מצחוק
  • משחקיות מהירה ואינטנסיבית
הרע
  • מערכת שמירות מתסכלת
  • קצר מאוד
  • בעיות שליטה בדמות ובמצלמה
והאזהרה
  • לא לילדים? לעזאזל, אני מכיר כמה מבוגרים שאסור להם לשחק בזה


טריילר ל- MadWorld

ג'ק

פשוט ג'ק. למה ג'ק? כי מעטים הם השמות שנשמעים כה קשוחים ומגניבים. ג'ק שלנו כה מגניב שאף אין לו שם משפחה. ג'ק המרטש נוב לידו.

ג'ק הוא התוספת האחרונה למשחקי המוות של העיר ואריגון, שלאחרונה נפלה קורבן לשלטונם של טרוריסטים ונהפכה כולה לאולפן צילומים של משחקים אלימים עד המוות למען הנאתם של העשירים. ג'ק הוא האנטי-גיבור הכי לא מתורבת שתפגשו: לא רק שהוא משתמש בקללות כבמילות קישור, גם לא נראה כאילו איכפת לו יותר מדי ממשהו אחר חוץ מעצמו.

בתפקיד ג'ק תצאו להרוג את שאר האוכלוסייה, כי אתם ככל התושבים הורעלתם- והדרך היחידה להנצל היא להשתתף במשחקים ולשרוד. את זה תבצעו באמצעים הכי אלימים שרק תוכלו להעלות על דעתכם. המשחק יציב לכם מגבלת זמן, כי בינינו, אי אפשר להמשיך לשחק במשחק הזה למשך פרקי זמן ארוכים, מחשש אובדן השפיות.

הרעיון הבסיסי הוא לחסל כמה שיותר אוייבים בצורה כמה שיותר אלימה, על מנת לזכות בניקוד גבוה. הכנסתם למישהו פמוט דרך הצוואר? קבלו תוספת לנקודות. שיפדתם אותו על צינור ברזל חלוד? קבלו אפילו עוד. נמאס לכם לחלק אוייבים לשניים דרך עמוד השדרה? למה שלא תעברו למקל גולף ותשחררו את ראשם מכבלי הגוף?

מזרקות דם

כמובן שהטוויסט הכי גדול של MadWorld היא האלימות המוגזמת בצורה דרסטית-והכי-לא-ריאליסטית בעליל. רף האלימות כאן הוא כה גבוה, עד שבאיזשהו שלב זה פשוט נהיה מצחיק. אתם תמיד תצטרכו למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להרוג את אויביכם על מנת להגיע לניקוד גבוה יותר, והמשור החשמלי שמחובר לכם ליד הוא רק ההתחלה. דברים כאלה סדיסטיים ראתי בפעם האחרונה רק בסדרת Postal, והאמת היא שהיא היתה יכולה ללמוד כאן דבר או שניים.

תוכלו כמובן להרוג מישהו אם תשלחו אותו לטיול בקומה התחתונה, אבל למה לסיים את הכיף שם, אם אפשר קודם לנפץ עליו שולחן, להעיף אותו באוויר עם בעיטה מכוונת היטב, לשלח אותו ראש-קודם לנפילה של שלוש קומות, ואז לצפות בהנאה כשעמוד השדרה שלו נהיה קצר יותר ומזרקות בצבע אדום ימלאו את המסך שלכם בצבע ויציפו את לבכם באושר.

הרציחות כה אבסורדיות, עד שלא פעם עצרתי את המשחק בתהייה "איך לעזעזל זה קרה?!". רק לשם המחשה, ניקח לדוגמא רגע שבו בחרתי לזרוק את אחד האוייבים מעלה. למרבה ההפתעה, המצלמה פתאום שינתה זווית והתמקדה באותו בחור כשהוא נחתך לשניים כתוצאה מהתנגשות בחרב מחודדת של פסל שבמקרה עמד בדרך.

אחרי שתאגרו מספיק נקודות מרציחות רגילות יגיעו הבוסים. כמובן, הבוסים עצמם מעוותים ומוזרים, וכך נמצאים בהרמוניה מושלמת עם הסביבה והאווירה שהמשחק יוצר. רציתם מפלצת דמויית פרנקשטיין? - קיבלתם. רציתם איש זאב? - קבלו להקה שלמה. הקרבות מהנים ומאתגרים, אם כי לפעמים יותר מדיי. אם תשתמשו בכל הפסילות שלכם בקרב מול הבוס, תצטרכו לחזור אחורה ולשחק בכל השלב מההתחלה. שמירות באמצע השלב? אין כזה דבר.

תשלטו בעצמכם

כמובן ששום משחק Wii לא יהיה מושלם בלי האינטגרציה של בקר התנועה במשחק. יש גם מעיכת כפתורים, כמו בכל משחק, אבל מה שחשוב הרבה יותר היא השליטה, למשל, ביד-מסור של ג'ק, המתבצעת על ידי הנפת הבקר לכיוונים שונים.

לא נשכח גם את הרציחות עצמן. רוצים להעיף מישהו קצת ברחבי החדר? קחו את השלט ותתחילו להתפרע איתו. זה יקרה בעיקר בקטעי ה-Blood Bath, בהם המטרה היא לחסל כמה שיותר אוייבים בצורה ספציפית בתוך זמן קצר. ברגעים אלו המסך שלכם כולו יהפוך לאדום מרוב הנזק שתעשו לגופותיהם המסכנות של אלה שיעזו לעמוד בדרככם.

קונטרסט מושלם

כבר הספקתם בוודאי לשים לב לסגנון האומנותי הייחודי של MadWorld. כמו Viewtiful Joe ו-Okami, שני משחקים קודמים של אותם מפתחים, מדובר ביצירת אומנות מונפשת על גבי המסך שלכם. הגרפיקה אולי לא מפורטת כמו של Crysis, אבל היא ייחודית ושואבת את השראתה מספרי קומיקס מודרניים כגון "עיר החטאים" של פרנק מילר. כל אחד יכול להנפיש עצמים תלת מימדיים, אבל להנפיש חוברת קומיקס- זה כבר עניין אחר.

הסגנון הגרפי הייחודי לא רק מספק קונטרסט מושלם בין השחור והלבן הכלליים לבין צבעי האדום הזועקים, כדי להדגיש עוד יותר את האלימות של הרציחות. הוא גם מצליח לחפות על כוח העיבוד המוגבל של ה- Wii, והמשחק רץ בקצב פריימים שנשאר יציב כל הזמן, לא משנה מה יקרה על המסך. הבחירה בסגנון קומיקסי ואומנותי במובהק גם עוזרת לנו לעכל את האלימות המוגזמת, בעוד משחקים כגון Postal או Manhunt הם אלימים סתם בשביל הפרובוקציה.

אטמי אזניים, מישהו?

כל האלימות, הטבח והרציחות מלווים בסאונד מעולה. הסיפוק שתקבלו כשתשמעו את היד-מסור של ג'ק חודרת דרך הבשר של אחד האוייבים הוא בלתי ניתן לתיאור במילים, אלא אם כן תחשיבו את "!@!#??$%%" כתיאור מספק.

זוג הקריינים שמלווים את המשחק כאילו היה אירוע ספורט (יותר נכון, קרב UFC), פחות מהנים. הם אמנם הומוריסטיים ושטותיים, ולפעמים מצחיקים בטירוף, אך הרבה פעמים הם לא מתוסרטים היטב ולא משכנעים, ובחלקים מסויימים כמעט אדישים. מה שבמשחקים אחרים היה יכול לעבור, במשחק הזה זה ממש מעצבן שהקריינים לא עומדים בקנה אחד עם האלימות המשוגעת.

דרך אגב, הדיאלוגים מלאים במילים לא כל כך ספרותית. אם יש לכם הורים רגישים (או ילדים) בסביבה, כדאי לכם להשיג אוזניות.


קבלו את הברון השחור

השורה התחתונה

עם האלימות פורצת הגבולות שלו, העולם הפסיכוטי, ההומור השחור המשוגע והסגנון הגרפי הקיצוני, MadWorld הוא משחק שקשה להוריד ממנו את העיניים וחבל מאוד לפספס אותו- למרות שהוא קצר ואתם תמצו אותו די מהר. לכל בעלי ה-Wii הבוגרים יותר זוהי ללא שום ספק קניית חובה, אך קחו בחשבון שזה לא משחק שהייתי משחק עם אחותי הקטנה על הברכיים, כדוגמת Smash Bros' למשל.

המשחק מציע, גם אם לזמן קצר, אפשרות להתנתק מהמציאות ולהוציא קיטור בדרך מוטרפת במיוחד. אם אתם בגיל המתאים- ההנאה מובטחת. אבל אם אתם הופכים לרוצחים פסיכופתיים בעקבות המשחק הזה, אני לא אחראי. אל תנסו לחפש אותי. בדיוק עברתי דירה.

הדיון הרשמי על MadWorld

משחקיות – אלימה ומהנה, אך מתחילה לחזור על עצמה לקראת הסוף
גרפיקה – לא מדהימה, אך מיוחדת וקיצונית
סאונד ופסקול – אפקטים משביעי רצון, דיבוב פחות
טכני – חוץ מהמצלמה שעושה לעיתים בעיות- אין לי אף תלונה
אורך חיים – בערך כ-6 שעות משחק, ממש לא משהו
מולטיפלייר – מוגבל מאוד, למעשה רק מיני-משחקים

ציון סופי: 80

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 9
GameSpy - ציון 4 מתוך 5
Gamespot - ציון 7.5
Eurogamer - ציון 7

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:58 20.03.2009 | MASTER MASTER (אורח)

    אם הווי היתה תומכת בHD זה היה נראה טוב

  2. 2

    13:11 20.03.2009 | navekeinan navekeinan

    לפי הביקורת הזו והביקורת של gamespot לדעתי יעשו למשחק הזה המשך כי הוא מאוד קצר

  3. 3

    13:18 20.03.2009 | ., ., (אורח)

    מזעזע איכס

  4. 4

    13:22 20.03.2009 | גימר גימר (אורח)

    גאד איזה משחק! גן אני חשבתי שווי נינטדו משווקת משחקים לכל המשפחה ובגלל זה לא קניתי אותו. לא מאמין שנינטדו תשווק כזה משחק...
    והמשחק נרקה לי כמו GTA רק בלי ענין המשימות ויותר "לרצוח בלי מטרה"...

  5. 5

    13:49 20.03.2009 | גל זינגר גל זינגר (אורח)

    די להאכיל אותנו סרטים...
    ראיתי מלא סרטונים הוא נראה פשוט משעמם.
    נסיון לא מוצלח של נינטנדו.

  6. 6

    14:28 20.03.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 4,5:
    חוץ מזה שהוא לא של נינטנדו...

  7. 7

    14:36 20.03.2009 | ga97 ga97

    אני חושב שזה המשחק אם הכי הרבה דם שראיתי

  8. 8

    15:00 20.03.2009 | פףףף פףףף (אורח)

    אחלה כתבה, שמח לראות עמדה באמת נייטרלית של מישהו ולא פאנבוי שעשה את הכתבה. אני חושב שהציון מתאים למשחק, אחלה משחק לשחקני WII אך לדעתי כאלה עם קונסולות אחרות יוכלו למצוא משחקים מהנים יותר.

  9. 9

    15:31 20.03.2009 | Kazura Kazura

    4-
    אתה צודק, מה לעזאזל הם חשבו לעצמם?? ממש העתק 1:1 של GTA.
    באמת בושה.

    *sarcasm*

  10. 10

    15:34 20.03.2009 | MisterFF MisterFF

    ל-9, 4 לא התכוון לזה שזה העתק של GTA אחד על אחד.
    אבל מה שכן, זה דומה מבחינת האלימות, אפשר פשוט לקחת מסור ולנסר מישהו כאהבת נפשך, אבל מה שלדעתי לא טוב במשחק זה מטרה במשחק, או פואנטה, חוץ מזה הכל נהדר אבל אני אהבתי את ה-Wii גם בלי המשחק האלים הזה.

    נ.ב.-חרב ענקית זה הרבה יותר מגניב ממסור חשמלי.
    זו רק דעתי P:

  11. 11

    15:35 20.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    אלכס, כשראיתי שאתה מכין לנו ביקורת ל-MadWorld אני שמחתי. יישר כוח. זו אחלה ביקורת ולדעתי די מדויקת, לטוב או לרע.

    טרם הגעתי לסוף המשחק, היכן שכנראה המשחק חוזר על עצמו, אבל התקדמתי לא מעט שלבים ורמת הגיוון עד כה מרשימה. כל שלב מכיל הפתעות חדשות שלא דומות לשום דבר שנתקלתי בהם בשלבים הקודמים. אמנם הייתי מציין בביקורת את שלבי האופנוע שמרגישים די מאולצים ומחווירים לצד יתר המשחק.

    גם השליטה מרשימה כאן, ואין תנועת מחווה שהרגישה שבורה או לא מתאימה. כל אחת מהן מכניסה יותר את השחקן לתוך המשחק, אם בהטחות היריב לתוך קיר דוקרנים, נעיצת המסור לתוך גופו ושליפת לבו החוצה, נעיצת נינג'ות בתוך כידון כשיפודים, ניסור לרוחב או לאורך בהתאם לאופי התנועה, והרשימה עוד ארוכה. מרגיש הרבה יותר טוב מאשר ללחוץ על כפתור.

    אלכס, צליל המסור בהחלט מזעזע (במובן החיובי), אך שכחת לציין שהוא גם בוקע באימתניות מהרמקול של השלט. בהחלט, היוצרים לא בחלו בשום אמצעי כדי להכניס אותנו לאווירה.

    תודה על הביקורת.

  12. 12

    15:44 20.03.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    רונן, לא בחלת בפרטים. מעיי יוצאים אליך

  13. 13

    15:52 20.03.2009 | mizel102 mizel102

    "...תמיד תצטרכו למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להרוג את אויביכם על מנת להגיע לניקוד גבוה יותר, והמשור החשמלי שמחובר לכם ליד הוא רק ההתחלה."

    מסור זה עם ס'.

  14. 14

    16:36 20.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    למיקי (12): מה, דווקא הייתי עדין ביחס למה שהולך שם. אפשר לחשוב שהזכרתי את מטחנות הבשר הענקיות, ואת ריסוקי הגולגולות ושבירת עמודי השדרה :-)

    ל-13: ניתן גם כך.

    אגב, כדי להמחיש עוד יותר עד כמה המשחק ציני ומשעשע, אתאר שני מקרים שאני זוכר במיוחד (זהירות, עלול להיחשב כספוילרים):

    1. יריב בורח מג'ק, ולנוכח זאת אחד השדרנים אומר: "תראה את הפּוּסי הזה בורח!", והשדרן השני עונה לו: "איזה פּוּסי חכם!".
    2. משחקון שבו תוחבים יריבים לתוך משגרי זיקוקים, כמה שיותר בזמן נתון. כשכל סיבוב במשחקון מסתיים, אז הם משוגרים לשמיים, כשהדם שלהם משמש כאפקטים של ה"זיקוקים" אשר יוצרים צורות בשמיים כמו לב או המילה "LOVE" (מדם). אז זה די מבדר לשמוע ברקע את אחד השדרנים הציניים אומר: "Ohhhh how sweet!"
    3. נברשת דוקרנים צונחת לפרקים ומרסקת את מי שמתחתיה. על הרצפה, מתחתיה, ישנו מסר שנכתב בדם: "DIE HERE".

    המשחק עמוס בכאלה הברקות.

  15. 15

    17:20 20.03.2009 | nemesh nemesh

    אחד המשחקים האלימים והטובים ששיחקתי בחיים שלי.

  16. 16

    17:38 20.03.2009 | BOOG BOOG

    חחחח,נראה מגניב! אם היה לי WII הייתי קונה!!

    אהבתי את איך שרוחצחים שם:)

  17. 17

    17:40 20.03.2009 | זאוס השני זאוס השני

    ווואו...נראה חולני וקטלנ במיוחד...חבל שאין לי WII

  18. 18

    17:56 20.03.2009 | sonny615 sonny615

    ביקורת נחמדה ודי קולעת. משחק יפה, מהנה וייחודי אך באותו הזמן הוא לא מהפכני לדעתי.

    בסה"כ אני מסכים עם הציון בביקורת ומקווה שיצא sequel טוב למשחק ו/או שהצלחתו תפתח דלת למשחקים אחרים שמיועדים לקהל שחקנים בוגר ל Wii (לא בטוח שבוגר היא המילה הנכונה כאן...).

    תודה על הביקורת :-)

  19. 19

    21:23 20.03.2009 | lidorit3 lidorit3

    ביקורת טובה, תודה.

  20. 20

    03:15 21.03.2009 | MoonKnight MoonKnight

    טוב שיש כאן כמה אנשים נורמליים שלא אוהבים כאלה דברים ... לא סתם "משווים" את זה לGTA , הכוונה היא מבחינת הרמה של התוכן שם ...

  21. 21

    13:15 21.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    20 איזה שטויות GTA נחשב לאחד המשחקים הטובים בגלל סיבה מסוימת והיא הגיימפלי והעולם הענק ואם תאמר שהם יכלו לעשות את המשחק טוב וככה גם בלי הפשעים זה כמו שבכלבי אשמורת יש הרבה קללות והערות סטריוטיפיות זה כדי להכניס אותך אל תוך אווירה מסוימת
    הרמה של התוכן ב-GTA מאוד גבוה ועובדה שהסדרה נחשבת מאוד טובה וזה כנראה בגלל הגיימפלי והאווירה שיש במשחק (ושאר הדברים כמו גרפיקה עלילה וכו' אבל נראה לי ששתי אלה עושים במיוחד את הסדרה לטובה)
    MADWORLD נראה כמו משחק בינוני אבל הוא ימכר כי אין לשחקני הווי כמעט שום משחק למבוגרים טוב

  22. 22

    18:49 21.03.2009 | מוות לעילגות! מוות לעילגות! (אורח)

    הוא כתוב משור במקום מסור חחחחחחחח
    צריך הגהה? יש לי פה איזה שכן רוסי עלה לפני שבוע וחצי שבטוח יעשה את זה יותר טוב ממך.
    חחחחח

  23. 23

    22:26 21.03.2009 | ~ערן ~ערן

    22, אפשר גם לכתוב משור, וגם אם לא, למה לצחוק כל כך על מישהו שעשה שיגאה אחת?

  24. 24

    01:57 22.03.2009 | MoonKnight MoonKnight

    ל21 : כשאני מדבר על תוכן אני מתכוון מבחינת האווירה - וכשהיא מלאה בפשע - אלימות , קללות וכו' זה משפיע על זה . וזאת הסיבה העיקרית שהוא מצליח כל כך - כי כל זה מתקיים בתוך עולם "חופשי" (שזה כן דבר "חיובי" במשחק) גיימפליי? איזה שטויות , אולי נותנים לשחקנים מה לעשות , אבל רוב מי שמשחק בGTA די מהר מוצא את עצמו סתם מסתובב בעולם והורג/דורס אנשים . זה כמו להגיד שאנשים שמים את בר רפאלי בתמונת הרקע שלהם כי היא "אינטיליגנטית" .

  25. 25

    21:59 22.03.2009 | -------- -------- (אורח)

    אם היינו משווים כל משחק שאנחנו שוקלים לקנות ל-GTA למיניהם, היינו משחקים במעט מאוד משחקים. אז מה בכלל הטעם?!?!

  26. 26

    23:11 22.03.2009 | ~ערן ~ערן

    אני לא מבין מה ההגיון להשוות את המשחק ל-GTA.

  27. 27

    03:03 23.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    לערן (26): גם אני לא מבין, אני כבר יומיים מגרד בראש, מנסה להבין מה פספסתי.

  28. 28

    17:32 27.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    "הכוונה היא מבחינת הרמה של התוכן שם ..."
    27 הוא מדבר על זה שהרמה נמוכה בגלל שיש שמה אלימות ודם

  29. 29

    23:45 01.04.2009 | אחד שיודע (הכל) אחד שיודע (הכל) (אורח)

    ל-22,הוא בטח רוסי שעלה לא מזמן בארץ..אם אתה היית עולה חדש בארץ והיו יורדים עליך בגלל שגיאת כתיב לא היית נפגע?ודרך אגב,יכול להיות שהוא כתב מהר והוא לא שם לב וזה קורה לכל אחד.

  30. 30

    18:12 30.04.2009 | נ''ט נ''ט (אורח)

    ל-22, #@%!

  31. 31

       | פורסם ע"י