הרשמה

ביקורת: Empire Total War

המשחק הטוב ביותר בסדרת האסטרטגיה הקולוסאלית והמשובחת

 

מפתחת: The Creative Assembly
מפיצה: Sega
תאריך יציאה: 3.3.2009
פלטפורמות: PC

Empire: Total War, הפרוייקט הגדול והמושקע של חברת Creative Assembly, כאן. אז מה התחדש בסדרת האסטרטגיה המשובחת הזו?

סדרת Total War תמיד היתה אחת מסדרות המשחקים האהובות עלי בכל הזמנים. היא מדוייקת למדי מבחינה היסטורית, כוללת קרבות בקנה מידה עצום ורק משתבחת עם השנים, בדיוק כמו יין יקר.

הסדרה משלבת בהצלחה יתרה שני מצבי משחק, שכל אחד מהם יכול היה לעמוד בפני עצמו. אחד הוא המפה האסטרטגית, בדומה לזו של סדרת Civilization, והשני הוא משחק בזמן אמת, בו תפקדו על צבאותיכם, בדומה ל... כל משחק אסטרטגיה אחר. רק שב- Total War הצבאות מורכבים מאלפי חיילים, והקרבות הם אדירי-ממדים באמת.

Empire Total War, המשחק החדש בסדרה, פותח במשך 4 שנים ארוכות, והוא הפרוייקט הגדול והשאפתני ביותר של חברת Creative Assembly עד כה. לדברי המפיק הראשי, כל האלמנטים שהם אי פעם שאפו להכניס למשחק מופיעים כאן במלואם בפעם הראשונה.

החידוש הגדול ביותר בכותר הנוכחי הוא הוספתם של קרבות ימיים, בהם תלחמו מעל גבן של ספינות. קרבות אלו אינם מאתגרים ועמוקים כמו קרבות היבשה, אבל זה עדיין חידוש מרענן שבוודאי ישתפר עוד במשחק הבא.

את Empire Total War ניתן לקנות ישירות מ- Steam (מחיר: 50$, כ- 212 שקלים)
לפני שאתם קונים, נסו את הדמו

הטוב
  • אותה משחקיות סוחפת ומהנה שהתרגלנו אליה
  • צבאות ענק המכילים אלפי חיילים
  • גרפיה מרהיבה
  • הרבה אפשרויות חדשות
  • פחות מסובך ויותר מזמין
הרע
  • כבד למדי מבחינה טכנית
  • באגים וגליצ'ים מינוריים
והמאורע
  • המלחמה במאה ה-18 מעולם לא היתה כה מושלמת


סרטון השקה של Empire Total War

באים לפה הרבה?

שחקנים ותיקים של סדרת TW ירגישו מיד בבית, היישר ממסך הפתיחה. גם שחקנים חדשים בסדרה, שבאים בפעם הראשונה לראות על מה בדיוק המהומה, לא ילכו לאיבוד. המשחק מציע המון משימות-לימוד מפורטות שילמדו אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ניהול קרבות ושליטה באימפריה שלכם.

תוספת חדשה לסדרה היא מצב "הדרך לעצמאות", קמפיין עלילתי שבו תובילו את הקולוניות שהתנתקו משליטת המעצמות האירופאיות לעצמאות בעולם החדש. למרות שאני חסיד של המפה הגדולה וכיבוש גלובאלי, מצאתי את עצמי נמשך באופן לא מוסבר למצב הקמפיין החדש. בניגוד למשחק הרגיל והפתוח, הקמפיין מציע משימות ממוקדות יותר, סרטוני מעבר ואווירה עלילתית שהיתה חסרה בעבר. הקרבות במצב זה נותנים הרגשה של המשכיות ומאבק היסטורי אמיתי, ולא רק נסיון לבנות אימפריה "למי-יש-גדול-יותר" על מפה אסטרטגית עצומה.

יש לנו מים

התוספת הכי גדולה והכי מדוברת של המשחק החדש הם הקרבות הימיים. בכל משחקי הסדרה עד כה, סכסוכים במים טריטוריאליים ובינלאומיים נפתרו בעזרת חישובים שהמחשב ביצע ברקע, ולנו השחקנים לא היתה אפשרות של ממש להפגין את היכולות הטקטיות שלנו בקרב ימי. בפעם הראשונה, תוכלו לקחת פיקוד על הארמדות שלכם ולצאת לים הפתוח בשליטה מלאה, בדיוק כמו ביבשה.

לא תיתכן לוחמה ימית במאה ה- 18 ללא אימת הימים הקאריביים- הפיראטים. החבר'ה הללו יתקפו את הספינות שלכם ואף יחטפו אותן. הפיראטים לא יקשיבו להגיון ולא יהיו דיפלומטיים במיוחד, אלא יהיו עויינים לכולם, מה שמוסיף עוד היבט אסטרטגי- האם תבחרו לרדוף אחריהם על מנת לתת מעבר בטוח לספינות הסחר שלכם, או שמא תעדיפו לתת להם לרוץ חופשי כדי שהם יעצבנו את האוייבים שלכם.

העולם, לשירותכם

המפה האסטרטגית הגדולה של המשחק כוללת הפעם את רוב רובו של העולם, שבמרכזו אירופה, עם אפריקה ואמריקה המשמשות כקן לקולוניות של מעצמות אירופה המתפשטות. היא נראית טוב יותר מבעבר, ופחות תרתיע שחקנים חדשים.

תמצאו במפה האסטרטגית הרבה יותר אפשרויות מבעבר ודברים לעשותם, כך שהמשחק הפך אפילו יותר מסובך מבעבר, אבל לטובה. בנוסף, כל מיני אלמנטים מעצבנים מהעבר הופשטו או בוטלו לגמרי. למשל, לכל טריטוריה מוגדרת יש עיר בירה משלה, מבוצרת ומתקדמת טכנולוגית, אשר שולטת על הערים הקטנות יותר באיזור. מי ששולט בעיר המרכזית שולט על דרכי המסחר, ועד מהרה ישלוט באיזור כולו.

למפה נוספו גם כמה טאצ'ים קטנים, כמו הוצאתם של השדות החקלאיים והמכרות אל מחוץ לחומות העיר, מה שמוסיף הן לריאליזם והן לשיקולים האסטרטגיים. עכשיו יש לשחקנים המתגוננים עוד בעיות על הראש, בעוד לתוקפניים שבינינו נוספו מטרות לתקוף.

ניהול אימפריה זה... קל!

במסגרת השיפורים למפה האסטרטגית, עכשיו הרבה יותר קל לזהות מתי אפשר לשדרג מבנה כזה או אחר, וניתנים לכם הרבה טיפים ורמזים באשר לניהול האימפריה שלכם. אפשר לגלול דרך כל הטריטוריות שלכם במסך אחד בלבד, לקבוע מיסים, לגייס חיילים ולנהל יחסים דיפלומטיים בקלילות ובפשטות שלא נראו קודם.

עם זאת, עדיין נותרו כמה בעיות עם הדיפלומטיה. למרות שהשליחים המעצבנים נעלמו, הבינה המלאכותית לא שופרה כראוי. עמים יריבים יתקשו להציע הצעות נגד, כך שלא תדעו בדיוק מה הם רוצים כדי לחתום עיסקה. למעצמות גם תהיה נטייה לשנוא אתכם ככל שתתקדמו ותשגשגו, כך שלא תשיגו חברים חדשים בהמשך המשחק ותצטרכו לנהל מספר מערכות במקביל.

אפשרויות טקטיות חדשות והמון שעות משחק

במשחק ישנן 12 מעצמות לבחור מביניהן כבר בהתחלה, אך סך הכך ישנם כ-50 עמים שונים שייפתחו אט אט ככל שתתקדמו במשחק ותשלימו מטרות אותן הוא יציב לכם.

לכל מעצמה יש נקודת התחלה משלה, משימות משלה ותנאי ניצחון משלה. כמו בעבר, אלה לא סתם העתקים עם דגל שונה, אלא מצבי משחק שונים לגמרי עם יחידות שונות ועם אסטרטגיות שונות שתיאלצו לאמץ, כך ששעות המשחק הפוטנציאליות יכולות להגיע למאות, בקלות, בזמן שתנסו לכבוש את העולם בכל פעם עם מדינה אחרת.

גם הקרבות נהיו יותר אסטרטגיים. למשל, הפעם תוכלו לדרוש את כניעתה של עיר מותקפת מבלי לאבד ולו חייל אחד, או להפציץ עיר בתותחים ממרחק עד לשבירת רוחם של הלוחמים המגנים, מבלי שהמשחק יחייב אתכם להכנס לעיר ולכבוש את הכיכר המרכזית כמו בעבר.

נמלים בשדה הקרב

כשעוברים מהמפה האסטרטגית לשדה הקרב, כיאה למשחקי TW, גם Empire מציע קרבות בקנה מידה עצום, והפעם יותר מתמיד. אלפי חיילים יילחמו בזמן אמת ובצורה משכנעת. תוכלו לראות ממש כל חייל נלחם על חייו.

למרות קנה המידה הגדול וההרגשה הקולוסאלית של מרחבי הקרב, אני חושש שהמפתחים הגזימו הפעם. המחשבים של היום פשוט לא יכולים להתמודד עם זה. אני שמח שהם שאפתנים והכל, אבל זה פשוט יותר מדיי. אם צופים במבט על על הקרב, הכל עובד מעולה, אך אם מתקרבים קצת ומתחילות להצטייר האנימציות של עשרות אלפי הלוחמים - העסק מתחיל לקרטע.

כרגיל בסדרה, לפני שתתחילו כל קרב תוכלו למקם את היחידות שלכם בדיוק במקומות שתרצו ובמבני הקרב המתאימים, על מנת לזכות ביתרון קל על פני היריב. פה מתחיל הכיף האמיתי. זוועות המלחמה של המאה ה-18 כפי שמעולם לא חוויתם, והכל בנוחיות כיסא המחשב שלכם. המשחק הזה הוא לא פחות מסרט קולנוע, לפחות באווירה שהוא יוצר. זוכרים את סצינות הקרב מסרטים כמו "300" ו-"טרויה"? זה בדיוק מה שתמצאו כאן. רק ממוחשב. ועם רובים.

לא כל רב חובל יודע לנווט

זה הזמן לחזור לקרבות הימיים, התוספת הגדולה והמדוברת ביותר של הכותר החדש. דווקא אלה איכזבו אותי. בגלל שהם חדשים לסדרה, כנראה, הם פשוט לא מלוטשים כמו קרבות היבשה. הם לא אפיים כמותם, והם איטיים, מסורבלים, ובאופן כללי- הרבה פחות מהנים. אל תבינו אותי לא נכון- זו תוספת מבורכת בהחלט, אך היא לא בשלה מספיק.

כמובן שכל זה לא בא בלי בעיות. הבינה המלאכותית לא יודעת להסתדר כראוי עם עצים, מכשולים ובעצם כל דבר שאינו ישר ושטוח. גם רבי החובלים של הספינות לא חכמים במיוחד ויתקשו לנווט אפילו במים פתוחים, כך שהם לפעמים יעצרו ויספגו אש מבלי לזוז כלל ולא ילחמו ללא הוראה מפורשת מכם. קצת חבל, בהתחשב בריאליזם אליו שואפים הקרבות.

קפיצת מדרגה טכנולוגית

מפליא אותי איך מצליחים המפתחים מ- Creative Assembly עם כל משחק חדש בסדרה גם להגדיל את כמות היחידות המשתתפות בכל קרב וגם לגרום למשחק להיראות טוב הרבה יותר מקודמו.

בכל קרב יבשתי תראו בזמן אמת עשרות אלפי לוחמים, ותוכלו לעבור כהרף עין ממבט על בו תראו את כולם, ועד למבט במורד קנה הנשק של כל חייל וחייל. הפעם, עם התוספת של מודל הצללה חדש (Shader Model 3), תאורה וצללים דינאמיים וטקסטורות הרבה יותר חדות- המשחק נראה טוב יותר מאי פעם.

Empire גם מציאותי מתמיד, בזכות מנוע פיזיקלי חדש שאסמבלי כתבה במיוחד עבורו מאפס. קליעים יושפעו מכיוון ומעוצמת הרוח, חיילים יתעייפו מהר יותר בהתאם למזג-האוויר, והרובים שלהם לפעמים יחדלו לעבוד בגלל גשם כבד.

הקרבות הימיים נראים מרשימים לא פחות. המים צלולים ויפים, יחד עם אפקטים של גלים וקצף הניתז מדפנות ספינותיכם. הרוח היא לא סתם לקישוט: היא תשפיע על קליעי התותחים ומהירות הספינות, שתושפע גם מגודל המפרשים ומכמותם. אש תתפשט במידה ותתלקח בספינתכם, וחלקי מפרשים בוערים יוכלו לעוף ברוח גם לספינות קרובות.

הרבה טאצ'ים קטנים מעצימים את החוויה ומוסיפים לריאליזם, כדוגמת האנימציה של החייל שמנקה את קנה התותח לפני הכנסת הפגז, ואז אוטם את אזניו לפני הרעש של הירייה, ומלחים שקופצים מתוך סיפונה של ספינה טובעת כדי להציל את חייהם.

בעייה מוזרה שנתקלתי בה היא חוסר התאמה בין ההגדרות הגראפיות לביצועי המשחק. למשל, אצלי הביצועים היו טובים יותר כשהעלתי את אופציית ה-Anti Aliasing עד ל- x8 מאשר כשכיביתי אותה לגמרי. לכו תבינו.

זעקות משדה הקרב

כמובן ששום משחק TW לא יהיה מושלם בלי צעקות חיילים מסתערים, צחצוחי חרבות מתנגשות, ובמקרה שלנו גם צלילי ירי ופיצוצים. אני שמח לבשר ששום דבר לא השתנה: מהומת שדה הקרב היא פשוט תענוג לאזניים, והפעם גם תומכת בצליל היקפי מלא. החיילים ירעידו את האדמה בהסתערויות, גנרלים יצעקו פקודות, וככל שתתקרבו יותר למקום הקרב תשמעו עוד ועוד צלילים וקולות, וזה פשוט מדהים כמה אמיתי זה נשמע.

כמובן שמעבר לכל אלה ישנה המוזיקה, אשר תהיה עדינה ורגועה במפה האסטרטגית, שם אתם יכולים להאט, לחשוב ולקחת את הזמן, ותשתנה למהירה וקופצנית בזמן קרבות כדי לדרבן אתכם לחלק פקודות מהר יותר.

הסתער!

מצב מרובה המשתתפים נתמך הפעם על ידי מערכת Steam, מה שתורם לו רבות לדעתי והופך אותו, סוף סוף, לנוח (אם כי יש שחקנים שלא אוהבים את Steam ונתקלים בבעיות איתה). תוכלו בקלות לארח, להצטרף ולחפש משחקים ויריבים, הכל דרך מסך אחד מאורגן. Steam תסתנכרן אוטומטית עם חברים שלכם ותציע קרבות בהם הם השתתפו, או משתתפים ממש ברגע זה.

לפני כל קרב תוכלו לבחור את מיקום היחידות, כמותן, תנאי מזג האוויר וצבע התחתונים המועדף של כל חייל. האפשרויות רבות, ותמיד תמצאו משהו חדש ומעניין לנסות. הקרבות עצמם עברו חלק, בלי יותר מדי קפיצות, אבל אני כבר רגיל אליהן מתוקף היותי אזרח מדינת ישראל, בה האינטרנט עדיין בחיתוליו וספקיות האיטרנט לא מודעות במיוחד לגיימרים.

יש לציין, עם זאת, שכמו קודמיו גם Empire: Total War הוא משחק בראש ובראשונה לשחקן יחיד, והמולטיפלייר שלו הוא בגדר בונוס ולא עיקר העניין כמו, למשל, ב- Red Alert 3 או Starcraft.


ביקורת וידאו למשחק, מאת אייל לנצמן !
(שימו לב: מדובר בביקורת נפרדת וללא תיאום בין שני הכתבים)

השורה התחתונה

סדרת Total War ממשיכה להשתפר ממשחק למשחק. השיפורים למפה האסטרטגית ולקרבות הטקטיים נוגעים בשלמות, ותוספת הקמפיין העלילתי פשוט משובחת. דווקא הקרבות הימיים, התוספת הכה-מדוברת, היו יכולים להיות טובים יותר, ובוודאי יהיו- בכותר הבא.

לא משנה אם אתם חובבי אסטרטגיה מהסוג שאוהב מפות רחבות-ידיים ומשחקיות איטית ומחושבת בנסיון להשתלט על העולם, מהסוג שמחפש קרבות מלאי אקשן ומרובי חיילים, או מהסוג שמעוניין בעלילה סוחפת ובאווירה היסטורית: ב- Empire: Total War אתם תמצאו את כל מה שאתם מחפשים ויותר, במשחק עם היקף קולוסאלי, שיתן לכם שעות ארוכות של הנאה. בראבו !

את Empire Total War ניתן לקנות ישירות מ- Steam (מחיר: 50$, כ- 212 שקלים)
לפני שאתם קונים, נסו את הדמו

משחקיות – מושלמת, כמו תמיד. הקרבות הימיים פחות מושלמים, אבל לא נורא
גרפיקה – מפתיעה כל פעם מחדש
סאונד ופסקול – אחח... קולות הנפץ...
טכני – כבד יחסית, כמה באגים בבינה המלאכותית
אורך חיים – אממ... הרבה?
מולטיפלייר – זה לא העיקר כאן, אבל מערכת Steam מקלה על מציאת שותפים למשחק

ציון סופי: 95

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 9.5
GameSpy - ציון 5 מתוך 5
Gamespot - ציון 8.5
Eurogamer - ציון 9

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:24 11.03.2009 | אני ראשון! אני ראשון! (אורח)

    אני ראשון ואתם לאאאאאאאאאאאאא אאאאאאאאאאאה איזה טירוף

  2. 2

    18:30 11.03.2009 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    משחק מצוין!

  3. 3

    18:30 11.03.2009 | לאני ראשון לאני ראשון (אורח)

    אני יכול לקבל ממך חתימה?

  4. 4

    18:31 11.03.2009 | spore spore

    ל-1 למה אתה כזה טמבל?! מה זה משנה מי ראשון ומי אחרון יאת תינוק????!!!!

  5. 5

    18:33 11.03.2009 | BiA BiA

    ביקורת מצוינת ומשחק מצוין. אני לא יכול להפסיק לשחק :)

  6. 6

    18:34 11.03.2009 | יוסי יוסי (אורח)

    ל-1
    אתה מטומטם

  7. 7

    18:43 11.03.2009 | שיט שיט (אורח)

    ל- 1 הכי טוב להיות ראשון! ישר כח!

  8. 8

    18:48 11.03.2009 | AvidanIL AvidanIL

    וואו oO
    באמת בראבו!

  9. 9

    18:51 11.03.2009 | לורץ 2 הראשון לורץ 2 הראשון

    עכשוי סיימתי לקרוא, כתיבה מצוינת.

  10. 10

    18:52 11.03.2009 | wokinstorm wokinstorm

    ביקורת מצוינת אני קונה מחר את המשחק.

  11. 11

    19:10 11.03.2009 | יואב יואב (אורח)

    ציפיתם למשהו פלות טוה מי זה ?

    אני לא

    ל1 אני 10 ואתה לאאאאאאאאאאאאאאא

  12. 12

    19:16 11.03.2009 | Horbzin Horbzin

    לא יודע אחי לא אהבתי את המשחק בכלל
    מעפן =\

  13. 13

    19:53 11.03.2009 | shakkedgo shakkedgo

    משחק פצצצצצצצה

  14. 14

    20:13 11.03.2009 | DarkRay DarkRay

    צצה לי בעייה בדמו שאי אפשר להעלות את הרזולוציה. זה פשוט נתקע ואז צריך לאתחל את המשחק וזה מחרפן, המחשב שלי דיי טוב ואם למישהו יש את הבעיה הזו גם אז שיגיד לי (זכרו: זה רק בדמו)

  15. 15

    20:15 11.03.2009 | Blackmore Blackmore

    משחק נהדר, אבל ממש חבל שלא הזכרת את האינטליגנציה הנוראית גם של החיילים שלך וגם של האויבים שלך בקרבות

  16. 16

    20:17 11.03.2009 | andre12q andre12q

    כתוב ניהול איפריה זה קל במקום אימפריה

  17. 17

    20:59 11.03.2009 | YoAvOn YoAvOn

    אחלה משחק! פשוט מצוין! הביקורת מצוינת - אני כרגע משחק בגרסא פרוצה אבל אני שוקל לקנות את המשחק... הבעיה היחידה היא שאני בקושי מריץ אותו אז אני לא יודע אם כדאי להשקיע...

  18. 18

    21:01 11.03.2009 | Lyhoof Lyhoof

    11, נכשלת בתגובה שלך P:

  19. 19

    21:09 11.03.2009 | אנונימי אנונימי (אורח)

    ל-1 אתה ידיוט
    ל-7 מובן למה קוראים לך שיט XD

  20. 20

    21:14 11.03.2009 | amit20038 amit20038

    חרא חרא חרא חרא חרא של משחק..
    אחד הגרועים יותר ששיחקתי בזמן האחרון..

  21. 21

    21:44 11.03.2009 | ~ערן ~ערן

    ביקורת מעולה!

    המשחק באמת מלא בבאגים וגליצ'ים קטנים, אבל המפתחים כבר הוציאו עידכון אחד אתמול והבטיחו עידכון נוסף בשבוע הבא.

    גם לי היית בעיה מוזרה עם הגרפיקה..
    בכל מקרה טוב שיש את האפשרות להקטין את כמות החיילים בקרב.

  22. 22

    22:12 11.03.2009 | wokinstorm wokinstorm

    20 אם כך הכבוד אתה לא חייב לבטע את הדעה שלך כך.
    בסדר לא אהתה זכותך אבל אתה לא חייב לצועק חרא חרא חרא אתה פוגע באלו שכן אוהבים את המשחק כמוני.

    אז מה שאני מבקש ממך בסדר תגיד את דעתך אבל בצורה טוב בלי קללות פשוט תגיד לא אהבתה.

  23. 23

    22:19 11.03.2009 | Jiddu Jiddu

    זה אחד המשחקים הכי טובים ששחיקתי!!!=]

  24. 24

    22:50 11.03.2009 | on_air on_air

    המחשב שלי מעפן מדי בשביל המשחק הזה P:

  25. 25

    22:50 11.03.2009 | lan204 lan204 (אורח)

    ואוו יש במשחק הזה את כל המאפיינים של משחק אסטרטגיה שאי פעם רציתי נשמע מצוין אני קונה על בטוח

  26. 26

    07:25 12.03.2009 | MisterFF MisterFF

    ל-1 אני אשלח אליך רובוטים סמוראים.

  27. 27

    14:01 12.03.2009 | איתמר איתמר (אורח)

    ואוו, 5 מתוך 5? O:
    נראה משחק טוב, אבל זה פשוט לא הסגנון שלי..

  28. 28

    21:39 12.03.2009 | yzahav yzahav

    ל- 1 אני מאזה מקנה בך ואוו
    איזה כיף לך.!!@$!
    אתה ראשון !!!11

  29. 29

    06:36 13.03.2009 | ש ש (אורח)

    לכל המטומטמים פה
    אתם לא קולטים שזה בצחוק? מטומטמים

    אחלה ביקורת בינתיים אנלא קונה

  30. 30

    16:30 14.03.2009 | ... ... (אורח)

    לא משהו, משעמם אותי, והאינטלגנציה של החיילים מטופשת.
    יכול להיות שאני חושב ככה פשוט בגלל שאני יותר שחקן של משחקי אסטרטגיה מהירים יותר כמו DOW2 COH וWIC.

  31. 31

    11:56 15.03.2009 | alik24(22) alik24(22)

    TOTAL WAR בין הטובות שיש

  32. 32

    21:34 16.03.2009 | yair97 yair97

    משחק מעולה!

  33. 33

    18:10 23.03.2009 | לבליובל המבוב לבליובל המבוב (אורח)

    אני ספאמר ואתם לא~!@!#
    אני יובל המבולבל הספאמר אני מבלבל תספאמרים יהו@#!23

  34. 34

    18:19 13.04.2009 | yair97 yair97

    המשחק נראה נורא מסובך אבל חוץ מיזה הכול מעולה

  35. 35

    10:25 30.04.2009 | אא אא (אורח)

    ל-1
    אידיוט!

  36. 36

    09:29 16.05.2009 | whatthefuck whatthefuck

    תגידו מוכרים את המשחק גם בדיסקים או שחייב לשים את האשריי בש steam?

  37. 37

    14:14 16.05.2009 | whatthefuck whatthefuck

    ל-1 אתה מפגר תינוק

  38. 38

    16:35 19.05.2009 | חולה על TOTAL WAR חולה על TOTAL WAR (אורח)

    תגידו אנשים בבקשה ,כמה עולה בערך המשחק או שעיף כבר להוריד(ומאיפה?...) תודה על כל מקרה ומשחק מהנה לכולם(זה אחד המשחקים הכי גדולים שיצאו אי פעם)

  39. 39

    21:27 06.06.2009 | natanet natanet

    22 מה אתה כזה נעלב!!!20 הוא ילד מפגר בעיה שלו זה לא אמור לעניין אותך!!!

    משחק סוס!!!!

  40. 40

    11:28 18.10.2009 | דן דן (אורח)

    הקרבות הימים לא עולים לי וגם חלקים במפה שחורים מה זה?

  41. 41

    13:55 04.06.2010 | עשרות עשרות (אורח)

    22 נעלב מ-1 שהרביץ ל6 שבגלל זה 11 לא מדבר איתו.....
    בחיאת ממתי נהיינו מספרים?

  42. 42

    15:39 22.01.2011 | total fucking war total fucking war (אורח)

    אחלה משחק מת על הסדרה הזאת סיימתי אותו כבר פעמיים ואני עדיין נהנה לשחק בו כל הכבוד אחי על הביקורת

  43. 43

    20:59 17.08.2011 | א א (אורח)

    לא מבין מא יפה בו אם הכל עובד כזה לאאט !! יש לי מחחשב פצצה והמשחק עובד רע אחרי כמה קרבות . כאילו נחמד גרפיקה והכל אבל מה אם קצת שכל -שיתמכו במחשב ולא יחשבו רק על מראה כל הזמן.
    וגם חוץ מהאיטיות -הזמנים
    (שיש רובה ) של המשחק לא כיפיים לקרב -כי מה אתה עושה? שם טורי חיילים ומחכה שיתחילו לירות,מפעיל קצת ארטילריה משחק קצת עם הסוסים וזהו סוף סיפור ה "תימרונים " שיש שם זה בקושי כמה הזזות של הקווי החיילים שיורים- אני אישית נהנה יותר לשחק medivel -שם לפחות ראית לאויב את הלבן בעיניים .
    אני לא ראיתי שום דרך לנצח קרב כמעט בלי נפגעים כמו ב medivel -לא משנה מה תעשה ,באיזשהןא חלקשל הקרב החיללים עם הרובים יירו שה על זה מה שאומר אוטומטית נפגעים -והרבה ז אתה מרגיש שביזבזת זמן.
    בקיצור יש חסרון של איטיות באגים קרטיים והבעיה שאסטרטגיה לא ממש תשנה פה .

  44. 44

    15:08 04.02.2017 | Fridrikh the great Fridrikh the great (אורח)

    משחק מעולה, שיחקתי בו ואני חייב להגיד שהוא מהטובים: שפע מדינות לבחירה (כולל המרתים בהודו והעות׳מאנים, ותגידו מה שתגידו-הם מאתגרים בהתחלה ובהמשך הם מדינה עם צבא חזק מאוד, ולא מפגרים בשום אופן).

  45. 45

       | פורסם ע"י