הרשמה

ביקורת: F.E.A.R. 2

"פ.ח.ד. 2"? יותר כמו "משחק פעולה גנרי 5392"... בנאלי אך מהנה

 

מפתחת: Monolith
מפיצה: Warner Bros
תאריך יציאה: 10.2.2009
פלטפורמות: PC, Xbox360, PS3

היכונו לפחד מאלמה, שוב. ההמשך למשחק הפעולה F.E.A.R מספק אקשן מהיר ומהנה למדי, אבל לא יותר מזה

חברת Monolith יצרה במהלך הקריירה כמה משחקים טובים (למשל No One Lives Forever המשעשע) וכמה פחות טובים (המ... The Matrix Online), אך בתקופה האחרונה נראה שהיא מתרכזת בהפקת משחקי פעולה / אימה מסדרות F.E.A.R ו- Condemned. לאור ההצלחות האחרונות שלה, אין זה פלא שרף הציפיות לקראת הפרוייקט החדש, F.E.A.R. 2, היו גבוהות מתמיד.

למי שעקב אחר סדרת F.E.A.R הובטח סיפור עלילה מעולה שימלא את החורים שנשארו פעורים בתסריט של המשחק הראשון. לפחות בהבטחה הזו הם עמדו- הסיפור באמת יותר טוב. כל השאר נותן הרגשה של חבילת הרחבה ולא של משחק חדש לגמרי שאמור להתחרות במשחקי היריות של הדור הבא.

F.E.A.R. 2 הוא משחק יריות סולידי ומהנה, ויש בו כמה רגעים שיקפיצו אתכם מהכיסא, אבל הן לא רבים. חבל מאוד שהוא לא מחדש שום דבר, חורש שוב על אפקט ה-Bullet Time ופחות או יותר משכפל את המשחק הקודם, עם סיפור קצת שונה.

הטוב
  • משחקיות מהירה ומהנה
  • יש כמה רגעים שיקפיצו אתכם
  • עלילה טובה
הרע
  • מלא בקלישאות
  • לא מחדש שום דבר
  • הסיפור כבר לא מסתורי כמו בכותר הקודם
והאווירה
  • לא פלא שהטענתי את הדובי שלי כשהתעוררתי בפתאומיות באמצע הלילה...


טריילר השקה

בעקבות הפחד

זה כמעט בלתי אפשרי לכתוב ביקורת על משחק כמו F.E.A.R. 2 בלי לכלול כמה ספויילרים, אז אם אתם לא בדיוק יודעים מה קרה במשחק הראשון, או לא רוצים שאני אגלה לכם שום פרט מהעלילה של המשחק השני- כדאי לכם לדלג על הביקורת, לפחות עד שתשחקו במשחק.

F.E.A.R. 2 ממשיך בדיוק איפה שהמשחק הראשון עזב אותנו. אתם תעקבו אחרי סיפורו של חייל אחר מאותה יחידה ידועה לשמצה, בדרכו להציל מדען כלשהו שיכול לשים קץ לכל הבלגן העל-טבעי שפגשנו במשחק הקודם. אחרי "ניתוח" קצרצר תקבלו את היכולת להאט את הזמן- בדיוק כמו ב- F.E.A.R. 1. וגם תכירו את אלמה.

היי אלמה, התגעגענו. בניגוד למשחק הראשון, בו אלמה היית דמות מסתורית ואף אחד לא ראה אותה וחי לספר עליה אחר כך- הפעם כולם מכירים את אלמה ומדברים עליה בקשר כנושא המרכזי לכל שיחה, כך שחלק מאפקט המסתורין שיצר המשחק הראשון נעלם. את הפער הזה מילאו המפתחים בדם, איברים קטועים וקלישאות אימה.

כוון, תירה

כמו קודמו, F.E.A.R. 2 הוא משחק יריות די סטנדרטי. הוא לא מחדש שום דבר והוא לא יפיל אתכם מהכיסא, גם בגלל שרוב הזמן הוא לא מפחיד כל כך וגם בגלל שהגרפיקה שלו היא לא מהשורה הראשונה של המשחקים החדשים. כל מה שתעשו הוא ללכת, לירות בכל מה שזז לעברכם או יורה לעברכם, ואז להמשיך הלאה כדי לחזור על אותה פעולה. שלבי המשחק ליניאריים לחלוטין עם דרך אחת בלבד ללכת בה, בלי אפשרות בכלל לסובב את הראש.

למרות זאת, דווקא נהניתי מאוד לשחק ב- F.E.A.R. 2, בזכות כמה וכמה אלמנטים עשויים היטב. למשל, הבינה המלאכותית של האוייבים מעולה ומתוסרטת בצורה אמינה ומשכנעת. האוייבים שלכם יהפכו שולחנות כדי ליצור עמדות חיפוי, יברחו משדה הראייה שלכם, יאגפו אתכם ויתפסו מחסה בזמן שהם מתקדמים אליכם. בדיוק מה שאתם הייתם עושים במקומם.

בגלל הקושי בהריגתם של האוייבים, והודות לנשקים המגוונים והכיפיים במשחק, הסיפוק שאתם תקבלו על כל הריגה הוא עצום. זה שווה את כל אותה חצי שעה בה ניסיתם שוב ושוב לעבור את החדר מלא החיילים המוטנטיים, אבל הם סירבו למות.

למסמר אנשים זה מוי כיף !

יש מבחר מכובד של נשקים ב- F.E.A.R. 2, החל מרובי סער וכלה ברובי פלזמה נסיוניים. בכל רגע תוכלו לשאת ארבעה נשקים שונים, וכך תוכלו להשתמש ברובים השונים במצבים המתאימים להם. למשל, כשאתם מסתערים לתוך חדר כדאי לקחת רובה סער, ואז, כדי לבצע את הניקוי האחרון, כדאי להחליף לשוטגן להריגות מהירות ממרחק אפס.

החביב עלי מכולם הוא רובה המסמרים, או כמו שאני אוהב לקרא לו- רובה הכיף! למה? כי למסמר אנשים לקירות זה פשוט כיף, אין לזה הגדרה אחרת. תנסו בעצמכם ותראו.

כל נשק נותן תחושה שונה, יחד עם רתע שמתאים בדיוק, כך שפשוט תענוג להשתמש בהם. יש גם רובה לייזר שמשאיר סימני חריכה על קירות, אז ניסיתי ללא הצלחה לחרוט את השם שלי על הקיר. בסופו של דבר התפשרתי על סמיילי.

בשלב מסויים במשחק תזכו גם לאייש רובוט מהלך ענק, כדי לזרוע קצת הרג חסר הבחנה. זהו תוסף מהנה, גם אם לא ייחודי, וחבל שנזכה לנהוג ברובוט הענק רק לכמה דקות.

אורות מהבהבים

זוכרים כמה מדהים נראה המשחק הראשון? החדשות הטובות הן שהכותר הזה נראה כמעט בדיוק אותו דבר. החדשות הרעות: עברו כבר 4 שנים.

הטקסטורות של המשחק דווקא ברזולוציה גבוהה, אך רמת הפירוט של הסביבה היתה יכולה להיות טובה יותר. רוב המשחק מתרחש במקומות קטנים וחשוכים, ואולי המפתחים החליטו שלא כדאי להשקיע בפירוט גראפי יותר מדי- כי ממילא אף אחד לא ישים לזה לב. מצד שני, הנשקים והדמויות דווקא מפורטים להפליא, ויתחרו בקלות אפילו באלה של קרייסיס. מוזר.

הייתי יכול להמשיך עם התלונות על הגרפיקה והבאגים, אז אני אמשיך.

הפנס לא גורם לדמות שלי להטיל צללים דינאמיים, או צללים בכלל. הלו, אנחנו במאה ה- 21. אפילו בדום 3 היו צללים דינאמיים...

המשחק לא מותאם לכל המסכים הרחבים, רק לאלה העובדים ביחס של 16:9.

המשחק גם סובל מקרטועים ומתקיעות ראנדומליות, בלי קשר בכלל להגדרות הגראפיות. ניסיתי להריץ את המשחק על הגדרות מינימליות, והוא עדיין נתקע לשניה כל כמה דקות. זה מוזר, כי בכל שאר הזמן המשחק דווקא קליל ורץ באופן קבוע בקצב של 60 פריימים לשנייה.

זה גם המקום להזכיר שיש מקומות במשחק בהם המפתחים הגזימו עם הדם והאיברים הקטועים עד לרמה שזה כבר לא מפחיד או מעביר צמרמורת אלא סתם מבחיל ומחליא. באמת, אם יש לכם בעייה עם גועל (לדוגמא- אם לא הצלחתם לראות את "המסור" עד הסוף) תתרחקו מהמשחק הזה.

נקישות חרישות

תגבירו את הרמקולים, תכבו את האור- וקיבלתם חוויה קולנועית אצלכם בחדר. המוזיקה והאפקטים של F.E.A.R. 2 כל כך טובים עד שהתקשתי להאמין שזה באמת חלק מאותו משחק. F.E.A.R. 2 תומך בצליל היקפי מלא, ואם יש לכם מערכת מתאימה תזכו בחתיכת פינוק לאזניים שלכם. האפקטים מקפיצים וללא ספק יגרמו ללב שלכם לפעום מהר יותר, והמוזיקה עגומה ומעוותת, בדיוק כמו היצורים אותם תפגשו.

כל משטח עליו תדרכו ישמיע צליל נקישה שונה, וכל יריית כדור נשמעת קצת אחרת. לפעמים סתם תשמעו צליל מפחיד ותחפשו בטירוף מאיפה בדיוק הוא בוקע, רק כדי שתוכלו להרגיע את עצמכם שלא מדובר באיזה אויב נסתר. ואלו מכם בעלי מערכות סאונד הקפיות- היכונו לפחד עוד יותר.

מצד שני, הדיאלוגים פחות טובים, ולפעמים בכלל לא אמינים. קחו למשל את הקטע בו מפקד היחידה מורה לאחד מחייליו לעלות כמה עשרות קומות במדרגות, והחייל פשוט אומר "אוף", בקול כמעט רובוטי. גם הדוקטור המסתורי שמדבר כל הזמן בקשר נשמע מכני לחלוטין, חסר כל רגש אנושי.

אונליין, הייתי רוצה

כמו לכל משחק יריות בן זמננו, גם ל- F.E.A.R. 2 יש מצב אונליין. לי אישית לא יצא לשחק בו כי המשחק התרסק בכל פעם שעברתי למסך בחירת השרת. מהתמיכה הטכנית של סטים נמסר לי כי הנושא בטיפול, אך הוא טרם נפתר. אני מקווה שלכם תהיה יותר הצלחה.

ואולי זה לא הפסד כזה גדול. ממבט-על, המולטיפלייר נראה סטנדרטי בדיוק כמו שאר חלקי המשחק (חוץ מהסאונד, כמובן). תמצאו את כל מצבי המשחק שאתם מכירים, פלוס מצב אחד בו לכל קבוצה יהיה רובוט מהלך ענק, מה שמוסיף היבט אסטרטגי מסויים וקצת פלפל.

בשונה מהמשחק הקודם, הפעם לא תוכלו להאט את הזמן במצב מרובה משתתפים. חבל, זה היה דווקא אלמנט יוצא דופן וייחודי של המשחק המקורי.


אלמה חוזרת

השורה התחתונה

F.E.A.R. 2: Project Origin אולי קרוי "פ.ח.ד. 2", אבל למעשה הוא הרבה פחות משחק אימה והרבה יותר משחק יריות מהיר ומלא באדרנלין שיוכל בקלות להעביר לכם כמה שעות טובות של משחק.

כן, הוא מהנה, וכן, העלילה שלו מושכת וטובה מהממוצע, אך חבל שאין בו יותר תוכן ועומק כדי לחזור לשחק בו שוב, או איזה אלמנט ייחודי שיבדיל אותו משאר משחקי הפעולה. אפילו הגרפיקה שלו לא ממש עומדת בשורה אחת עם המשחקים החדשים בז'אנר.

משחקיות – מהירה ומהנה
גרפיקה – האפקטים קצת מיושנים, אבל הדמויות נראות טוב
סאונד ופסקול – מדהימים! הדיבוב קצת צולע
טכני – לא כל כך טוב. נחכה לטלאים.
אורך חיים – כ- 15 שעות משחק בקמפיין לשחקן יחיד, בלי יותר מדי סיבות לשחק בו שוב
מולטיפלייר – לא הצלחתי לשחק, אבל הוא ממילא לא נשמע מעורר השראה במיוחד

ציון סופי: 80

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 8.3
GameSpy - ציון 4 מתוך 5
Gamespot - ציון 7
Eurogamer - ציון 5 מתוך 10

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:44 02.03.2009 | בר רישון בר רישון (אורח)

    נראה נחמד רק הגרפיקה לא יפה משו...

  2. 2

    18:58 02.03.2009 | lidorit3 lidorit3

    איפה נשמע ציון למצב של משחק (מולטיפלייר) כשהמבקר אפילו לא שיחק בו ?

  3. 3

    19:01 02.03.2009 | u u (אורח)

    5 מתוך 10 (יורוגימר) ... לא נעים

  4. 4

    19:02 02.03.2009 | ~ערן ~ערן

    תקנו את השם של המפיצה.
    (מתחת לעטיפה)

  5. 5

    19:02 02.03.2009 | חח חח (אורח)

    5/10 epic fail

  6. 6

    19:02 02.03.2009 | SynTex SynTex

    שיחקתי בדמו של המשחק דרך steam והגרפיקה פשוט נפלאה!
    הסיפור דיי מעניין האפקטים נראים מעולה
    קיצור משחק פצצה
    היתתי נותן לו 9 או 10 על הגרפיקה.

  7. 7

    19:05 02.03.2009 | LGMTK LGMTK (אורח)

    למה המשחק נראה אצלכם...חרא? |:

  8. 8

    19:11 02.03.2009 | SkatMan SkatMan

    מתי תלמדו שזה פחם?? (פיר חרא משחק)

  9. 9

    19:13 02.03.2009 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב (אורח)

    למה חרא?
    אני מריץ אותו על ההגדרות המקסימליות AF ו-AA.
    פשוט ככה הוא נראה

  10. 10

    19:33 02.03.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    הסרטון השני של "אלמה חוזרת" הקפיץ לי תנשמה... למרות שידעתי שיבוא משהו מכל השקט הזה חחח :D

  11. 11

    19:59 02.03.2009 | adivel adivel

    אחלה ביקורת

  12. 12

    20:00 02.03.2009 | Mur'gul Mur'gul

    נותנים ציון 7 למולטיפלייר על סמך איך שהוא נשמע!?
    או שלא נותנים ציון בכלל, או שמחכים שזה יעבוד, או שנותנים ציון 0.
    אבל זה הזוי. מה הלאה? לתת ציון למשחק שאתם לא מצליחים בכלל להריץ על סמך איך שהוא נשמע?

  13. 13

    20:00 02.03.2009 | Feaz Feaz

    FEAR2 לא מפחיד כמו 1 ובימיוחד כמו EXPENSION PACK 1 ...

    אבל הגרפיקה ממש יפה ... [מי שאומר שלא פשוט זונת גרפיקה ויכול ללכת לYOUTUBE וליראות סירטונים של המישחק הזה ב XBOX או ב PS3 ... ]

    ומה שהכי מצחיק ... זה שבסוף את מיזדיין עם אלמה ... -_-
    =\

  14. 14

    20:15 02.03.2009 | X X (אורח)

    בדרך כלל אני אומר שהביקורות פה טובות אבל זאת ביקורת שפשוט ב ו ש ה לאתר!!!! ואני יפרט קודם כל מהנושא המשפט הזה בוא נתחיל סבבה??!?! ->"לי אישית לא יצא לשחק בו כי המשחק התרסק בכל פעם שעברתי למסך בחירת השרת. מהתמיכה הטכנית של סטים נמסר לי כי הנושא בטיפול, אך הוא טרם נפתר. " ואללה גבר???? מעניין לי את הקצה של הברך!!!! ואת הגבה השמאלית!!! לא הצלחת לשחק במולטי? אל תבקר משחק! ואם לא היית מצליח לשחק במשחק מה אז היית אומר? אני כבר מתאר לעצמי שתאמר "ואללה לא הצלחתי לשחק אבל לפי מה שראיתי ביוטיוב אין המשחק פשוט זוועה! 50\100" טמבל....

  15. 15

    20:17 02.03.2009 | DareDevil DareDevil

    ציון הולם.

  16. 16

    20:31 02.03.2009 | lio543 lio543 (אורח)

    13- מה אפשר לעשות כדי שלא תהיה סוטה?

  17. 17

    20:48 02.03.2009 | CyBeR 360 CyBeR 360

    ציין פעם הבא על איזה קונסולה אתה משחק (כן אני יודע שזה על ה-PC) אבל למה אני צריך לנבור פה?
    וב.לא הזכרת (או שלא ראיתי) את הדם החדש במשחק שנראה מדהים!

  18. 18

    21:11 02.03.2009 | yon1000 yon1000

    משחקקק ממש טוב כנראה מי שבדק אותו שיקשק אז נתן ציון נמוך מהפחד

  19. 19

    21:24 02.03.2009 | Davidoz Davidoz

    16
    זה נכון
    המשחק נגמר ככה
    בזמן שאתה הורג את הבוס האחרון (שהוא פטאתי לגמרי) אתה תוקע את אלמה (היא אותך אבל שיהיה) ואז המשחק נגמר ויש את הסצינה האחרונה *ספוילר* שהיא בהריון ממך

  20. 20

    21:31 02.03.2009 | Muhandes Muhandes

    אני היחידי שלפי הביקורת חושב שמדובר פה ברימייק לAVP2? איי רובה היתדות של הטורף, חוויה!

  21. 21

    21:46 02.03.2009 | zalelan zalelan

    אתה קורא לעצמך "מסקר"?!
    שמע אחי בלי להעליב , אתה חרטטן , לא מסק ולא נעליים
    אני לא יודע איך קיבלו אותך ל Vgames בכלל
    תקשיב ,למשחק אין שום אפקטים גרועים
    לפי התמונות שצילמת אני כבר רואה שלא שמת אפילו קצת מהגרפיקה
    אז אל תתחיל להמציא לי , תשחק במחשב קצת יותר טוב ואז תדבר

    וממתי נותנים ציון על מולטי פלייר שבכלל לא שיחקת בו?
    אם היית מסקר מקצועי היית בודק את מצב המולטי פלייר
    ונותן ציון יותר הגיוני מהגוש חרא שהבאת פה , עלק "סיקור"

    ודווקא המשחק הזה כן משחק אימה
    השאלה איך אתה משחק? מדליק את האור ובלי ווליום?
    או שאתה מפחד? , אני יכול להתערב איתך שאם היית משחק
    עם אור מכובה ווליום כמו שצריך היית קופץ הרבה הרבה פעמים

    עכשיו תחזור לגוש חרא שיצאת , ואל תחזור ו"תסקר" לי משחקים

  22. 22

    22:06 02.03.2009 | IceTea IceTea

    חרא של משחק

  23. 23

    22:39 02.03.2009 | Tamirrr Tamirrr

    "מולטיפלייר – לא הצלחתי לשחק, אבל הוא ממילא לא נשמע מעורר השראה במיוחד"
    אז למה אתה כותב ביקורת בלי לבדוק אותו? אתה צריך לבדוק את כל המשחק לעומק לפני שאתה מבקר אותו, ועוד שאתר בסדר גודל כזה יקבל את הביקורת וישים אותה בעמוד הראשי.

  24. 24

    23:00 02.03.2009 | spahYa spahYa

    סיימתי אותו אחלה משחק,
    מה אתם מתלוננים...
    אחלה גרפיקה שיחקתי על הכי גבוה חלק יותר מ 100FPS תמיד חח

  25. 25

    23:24 02.03.2009 | אמ אמ (אורח)

    13, ו-19, מי יתן ותקבלו שיתוק והיום תמותו. כל כך קשה לסמן **ספויילרים** לפני שאתם רושמים את החרא שלכם? אני בא לפה לכיף לקרוא תגובות ואני צריך לקרוא את החרא שלכם? אפילו בביקורת המבקר אמר שיהיה ספויילרים אז לכם כל כך קשה? כאלה ילדים מסכנים יש באתר הזה זה משהו מדהים..

  26. 26

    23:31 02.03.2009 | אלי אלי (אורח)

    משחק מעולה סיימתי אותו באקס בוקס...
    הגרפיקה שלו מדהימה לדעתי פה זה לא נראה הכי טוב אולי כי זה ממש בחושך, אבל בגדול יש לו גרפיקה יפה במיוחד שיש פיצוצים ואפקטים...
    אבל- מזה הביקורת הזו? לא שיחקת אפילו במולטיפלייר ואתה מביא 7 כי "שמעת" שהוא לא מעורר השראה??
    איזה ביזיון, אבל למרות זאת צדקת מולטיפלייר שלו לא משהו בכלל

  27. 27

    00:50 03.03.2009 | Zeev Zeev (אורח)

    נתתם 7 על 15 שעות משחק? ממתי יוצאים משחקים עם אורך חיים יותר מ10 שעות?!

  28. 28

    11:36 03.03.2009 | Jiddu Jiddu

    המשחק יפה דווקא לפי דעתי מגיע לו 85!!!

  29. 29

    14:30 03.03.2009 | -CrasH- -CrasH-

    סיימו את המשחק בסוף הכי גרוע והזוי שיכול להיות...

  30. 30

    18:36 03.03.2009 | ... ... (אורח)

    בקיצור, תורידו, אל תקנו.

  31. 31

    19:32 03.03.2009 | xxx xxx (אורח)

    ל27 יש מישחק god of wer

  32. 32

    00:28 04.03.2009 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    מאוד אהבתי את הדמו ! .. לדעתי מגיע לו ציון גבוה יותר , אני מוריש לו - 88

  33. 33

    21:31 08.03.2009 | spore spore

    ל31 יופי שיש God of War 27 צודק לא אתה יא טמבל. 15 שעות משחק זה ציון 8-9.

  34. 34

    23:45 02.04.2009 | 88479 88479 (אורח)

    65454444444444444444

  35. 35

    15:40 23.07.2009 | adar adar (אורח)

    משחק טוב ברמות יש לי אותו לסוני 3.
    מה שטוב אפשר לשחק בו רצוף מבלי לחטוף התקף לב.
    בראשון אתה יכול לחטוף מכל כמה דקות משחק התקף לב.
    יש הרגשה במשחק השני שהגראפיקה ירדה בקצת מהראשון.
    השני היה מהנה.
    בראשון היתה גראפיקה טובה יותר

  36. 36

    18:28 02.05.2010 | חעדעחעאכדעחדכחדעחדעחד חעדעחעאכדעחדכחדעחדעחד (אורח)

    המשחק הזה חייתי שיחקתי בו והוא אחד ההטובים שראיתי
    כל רגע טוב.
    אין רגע אחד משעמם

  37. 37

    18:15 08.07.2010 | משחק טובבב משחק טובבב (אורח)

    אני מזה אהבתי אני גמרתי את המשחק תוך יום וחצי סוף המשחק זה שהיא לוקחת את היד שלו אל ביטנה ומראה לו שהיא בהריון

  38. 38

    18:19 08.07.2010 | מה יותר טוב מה יותר טוב (אורח)

    מה יותר טוב f.e.a.r 1 או f.e.a.r 2 ? תודה לכול מי שענה לי על התושבה.!!!

  39. 39

    11:22 09.07.2010 | שלום קוראים לי אוטל שלום קוראים לי אוטל (אורח)

    יפה אני גמרתי את המשחק השני מפחיד מאוד המשחק

  40. 40

       | פורסם ע"י