הרשמה

ביקורת: Ceville

נחמד זה לא מספיק טוב בשביל משחקים

אני חושש שאיאלץ לפתוח את המיני-ביקורת הזו בעלבון: Ceville הוא משחק נחמד.

"נחמד", כידוע, היא המילה שמשתמשים בה בין השאר לתיאור כל מיני אנשים לא מזיקים שמעניינים לנו את התחת. כשאומרים "נחמד", לרוב מתכוונים ל"סתמי", "משעמם" ו"הייתי מוכן שהוא יתן לי טרמפ, אבל לא הייתי רוצה לשבת לידו במהלך נסיעה ארוכה מדי".

Ceville הוא "נחמד", והוא משחק הרפתקה. שני הדברים האלה במיוחד לא הולכים טוב ביחד. אתה יכול לכבות את המוח שלך ולשקוע לתוך משחק פעולה "נחמד", ולא לסבול יותר מדי. אחר כך תרגיש שבזבזת את זמנך לריק, זה נכון, אבל זה יבוא אחר-כך. בינתיים אתה מסודר.  

הרפתקה, מנגד, דורשת ממך לשים לב לפרטים; לעקוב אחר הדיאלוגים; לנסות מיליון חפצים על מיליון חפצים אחרים ולשים לב לתגובה. הרפתקה לא יכולה להרשות לעצמה להיות סתם "נחמדה". הסיפור חייב להיות מרתק, או שהדיאלוגים חייבים להיות מצחיקים עד דמעות, או שהפאזלים חייבים להיות מבריקים, או לפחות האווירה צריכה לכשף אותך. אם אף אחד מהדברים האלה לא קורה, אתה נשאר עם הרבה עבודה שחורה ומעט רוח חיים.

Ceville הוא משחק נחמד מאחר ולמרות שהוא מפספס את כל הדברים החשובים האלה, הוא עדיין משתדל, וזה גורם לך לרצות לומר עליו דבר טוב או שניים, ללטף לו את הראש ולנחם אותו שבמשחק ההמשך הוא יצליח יותר.

במשחק ההמשך תצליח יותר

בסיס העלילה לא נשמע רע: Ceville הוא עריץ נמוך קומה, שמפצה על גודלו בנטיות סאדיסטיות. הוא שולט על ממלכת פנטזיה סטנדרטית, או יותר נכון על מין פארודיה של ממלכת הפנטזיה הסטנדרטית, אבל רק לדקות הראשונות של המשחק. לאחריהן הוא מופל מכסאו על ידי מרד עממי אותו מוביל היועץ שלו, באזיליוס, ונזרק לתא הכלא הקרוב.

 Ceville מאוד היה רוצה לחזור לפינוקי המלכות, ומאחר ומייד בתחילת המשחק מגלים שתוכניותיו של באזיליוס לעתיד הממלכה אפילו גרועות מאלו של Ceville, מצטרפת אליו ילדה אידיאליסטית בשם לילי, שתפקידה הראשון הוא להבריח אותו מהכלא.

במהלך רוב המשחק נשלוט בשני אלה, השליט לשעבר והילדה, כשהם נוסעים ביחד על פני הממלכה ומשתפים פעולה במטרה לגייס תמיכה כנגד היועץ שהיה לרועץ. יש גם דמות שלישית שנשלוט בה, משנית יותר, אביר גנדרן עם ראש קש שהוא בהתחלה אויבם של הזוג ולאחר מכן הופך לבן ברית.

הומור למחצה

יש עוד דברים טובים שאפשר לומר על Ceville: בשביל גרפיקה תלת-ממדית, יש לו מראה חינני למדי. הדיבוב טוב. לאחר פרקי הפתיחה הוא מאפשר לך לנוע על מפת הממלכה ולפתור לפחות חלק מהפאזלים באיזה סדר שאתה רוצה. וגם - הוא באורך סביר.

אבל מה כל זה שווה אם הבדיחות בנאליות? אם השנינות קהה? אם הסיפור צפוי וחסר ריגושים? המפתחים חושבים שבדיחות קרש של גיימרים הן הדבר הכי מצחיק שיש, כנראה, אחרת קשה להסביר למה יש כל-כך הרבה מהן. למשל, כשלילי מרימה מהארץ לום (Crowbar), העריץ המפוטר מעיר "אז מעכשיו אני צריך לקרוא לך גברת פרימן?". מי שכתב את התסריט צריך בבירור לצאת קצת ממסך המחשב ולחפש מקורות השראה חדשים.

לזה יש להוסיף את הפאזלים, גם הם באותה רמה של בינוניות חסרת מעוף. הפאזלים סובלים ממחלה נפוצה של פאזלים בינוניים: הפתרון של המפתחים עובד, אבל לא עובד טוב יותר משלושה פתרונות חלופיים שחשבת עליהם קודם. כשאתה בסופו של דבר מגיע לפתרון הספציפי שהיוצרים התכוונו אליו, אתה כבר יותר מדי עצבני מהטמטום של המשחק מכדי לחוות את הסיפוק הנדרש.

כמה פרטים  לסיום

- Ceville נמכר דרך Gamer's Gate ב-25 דולר.
- ציון הביקורות הממוצע שלו לפי Gamerankings הוא 73.
- האם הוא שווה את הכסף? אישית לא הייתי משלם יותר מ-10 דולר (למרות ששילמתי עליו 12.5 במבצע חצי מחיר. אין חכם כבעל ניסיון).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:28 27.07.2009 | Woolin Woolin

    ביקורת נהדרת. כתבות איכות, זה מה שהעם דורש.

  2. 2

    04:14 27.07.2009 | הו הו הו הו הו הו (אורח)

    בואו נגיד שאני לא חרק לא ציפור ולא זן של שעול...
    (שימו לב שאמרתי שעול ולא שועל שזהו בעצם סוג של בהמת יערות!11)
    האמת שגבר הכתבה הזאת אחלה-ואי ואי ואי...-ת'אמת?!---לא ציפיתי
    מברוק אחי-אחלה-מפרגן!
    עלה והצלח...!@!

  3. 3

    08:39 27.07.2009 | ET2k ET2k

    2 - וציפור זה עוף או חיה?

    אני חייב להודות שגם tales of monkey island part 1 (וסליחה שאני לא זוכר את השם המדויק) הוא לא פורץ דרך (בנתיים הוא עושה לי דה ז'ה וו עצבני לCurse), אבל בימים שחונים כאלו אולי עדיף להיצמד למשהוא מוכר.

  4. 4

    10:03 27.07.2009 | גוגו הבנזונה גוגו הבנזונה (אורח)

    משחק מגעיל דומה לחרא כל מי שחושב ככה שיעתיק וידביק את ההודעה הזאתי!

  5. 5

    10:15 27.07.2009 | the_warchief the_warchief

    dude ...stop cursing alright? if you think the game isn't that good you can say that in proper way you know...
    for the game,the graphics looks nice,remind me of 'tales of monkey island 'and the story sounds fine too.if I'll see it in less then 15 dollars ill buy it.
    BTW nice article

  6. 6

    11:44 27.07.2009 | |: |: (אורח)

    וויגימס אתם רציינים? המשחק יצא לפני יותר מחצי שנה.. טוב שנזכרתם באמת

  7. 7

    13:27 27.07.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    עוד משחק קווסט סתמי

  8. 8

    15:53 27.07.2009 | BHBCURD BHBCURD

    משחק ששוה 7 דולר

  9. 9

    20:15 27.07.2009 | בחור שלא שיחק במשחק בחור שלא שיחק במשחק (אורח)

    דאווקא הבדיחה על גברת פרימן גרמה לי לגכח, חוץ מזה אחלה כתבה

  10. 10

    04:54 28.07.2009 | Blackmore Blackmore

    חבל לבזבז מבקר טוב על משחקים לא רלוונטיים. או שפשוט זה מה שיוצא לפיסי היום?

  11. 11

    17:14 06.08.2009 | בר בר (אורח)

    התם מפגרים
    ומתומתמים

  12. 12

    17:15 06.08.2009 | בר בר (אורח)

    זה אני צחקתישהמרתי שהתם מתומתמים ומפגרים

  13. 13

       | פורסם ע"י