הרשמה

ביקורת: Dead Rising 2

האם משחק זומבים שהוא Brainless צריך להיחשב התעללות בגופה?

מאת: CoreOxide

       

מפתחת: Blue Castle/Capcom
מפיצה: Capcom
תאריך יציאה: 28.09.10
פלטפורמות: PS3, X360, PC

חיבבתי את Dead Rising הראשון כי מפעם לפעם כל מה שאני מחפש זה לפלס את דרכי, בעזרת מסור חשמלי, דרך משחק שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. עם זאת, גם המשכים למשחקים מטופשים צריכים לחדש, במיוחד כשכל מה שהם מבוססים עליו זה מנגנון קרב פשוט שמשמש אותך שוב ושוב ושוב לחיסול אלפי אויבים טפשים.

זומבי טוב הוא ללא ספק זומבי מת, אבל זו לא סיבה שלא תהיה לו גם קצת אישיות משלו, וזה מה שחסרל-Dead Rising 2, המשך שלא מתאמץ לשנות יותר מדי את הנוסחא המונטונית של קודמו.

הטוב:
  • לא לוקח את עצמו ברצינות
  • מאפשר לכם לרצוח המוני זומבים בצוותא 
הרע:
  • מתקשה לעמוד בכל הזומבים האלו 
  • דומה מדי למשחק הקודם
  • מונוטוני
  • לא מרשים ויזואלית 
והשיעמום:
  • יהרוג אתכם ביעילות רבה יותר מכל זומבי

 

רישיון לדרוס

בסיבוב השני של מגיפת הזומבים התוקפת את אמריקה תגלמו את דמותו של פעלולן אופנועים לשעבר בשם צ'אק גרין, שמוצא את עצמו בלית ברירה מבדר את הקהל בתוכנית ריאליטי בה המשתתפים מתחרים מי ידרוס יותר גופות מהלכות חסרות אונים. עד מהרה יואשם צ'אק בהתפרצות זומבים בעיר, ואם זה לא מספיק – בתו ננשכת על-ידי זומבי ועליו להזריק לה תרופה יקרה כל 24 שעות או שהיא תצטרף למשפחת הנדרסים.

    

לצ'אק יש שלושה ימים על מנת לטהר את שמו, זאת לפני שיגיעו כוחות הצבא לעיר ויעשו סדר בדרך שהם אומנו לה: לירות קודם ולהקים ועדות חקירה אחר כך. למה לוקח לצבא שלושה ימים שלמים להגיע לעיר, אתם שואלים? הם כנראה עדיין תקועים בפקקים בעיראק...

אז כן, העלילה לא מאוד מתאמצת. מצד שני, זה לא משחק שתשחקו על מנת לגלות את הטוויסט הבא בעלילה הסוחפת. בעצם, זה גם לא משחק שתשחקו בגלל המשחקיות הממכרת או סתם כדי לשטוף את העיניים בגרפיקה מרשימה. Dead Rising 2 במיטבו כאשר מתייחסים אליו כבילוי שלא לוקח את עצמו ברצינות ונועד להרצת צחוקים בזמן שאתם יושבים עם כמה חברים על בירה ומשתעשעים מההתרחשויות האבסורדיות על המסך.

 

 

אני מכיר את הפרצוף חסר ההבעה הזה מאיפשהו

אם תסתכלו על עטיפת המשחק הזה מול זו של קודמו, לא תוכלו שלא לשים לב לדמיון כלשהו. כנראה שהמפתחים החליטו שהמשחק הקודם היה מוצלח מדי, ושינוי דברים מהותיים מדי בו - כמו הציור על האריזה - עלול להעליב את המעריצים. ובאמת, מלבד שיפורים גראפיים קטנים – הרגשתי שזה בדיוק אותו משחק שכבר שיחקתי. ולא שלא נהניתי מ-Dead Rising, אבל אם הייתי רוצה לשחק בו שוב הייתי פשוט משחק בו שוב. זה לא שצ'אק כל-כך הרבה יותר מעניין מפרנק (גיבור המשחק הראשון).

השיפורים הגראפיים גם הם לא תמיד עובדים לטובת המשחק. אתם תתקלו במסך טעינה כל פעם שתכנסו למבנה או תצאו ממנו, בכל מעבר בין אזורים לא גדולים ולפעמים אפילו כשתעברו בין חדרים המופרדים בדלתות בתוך אותו מבנה עצמו. נו באמת, מפתחים אחרים יכולים לגרום לקונסולה הזאת להריץ את העולם הפתוח של GTA IV, ואתם מחלקים את עולם המשחק לחדרים ממוצעים של דירה תל-אביבית?

בעיות ירידת פריימים גם תמצאו כאן בשפע. הבטיחו לנו הרבה יותר זומבים וקיבלנו הרבה יותר זומבים - אבל על כל הבשר הנוסף הזה תשלמו, בדם.

 

 

זמנים הם קודש

זה המשפט עליו חזר מפקד הכיתה שלי בטירונות יותר מכל שאר הדברים שיצאו לו מהפה גם יחד - ואם יצא לו אי פעם לשחק ב-Dead Rising 2 הוא יהיה מאוד מרוצה. השלמת משימות במשחק תלויה הדוקות בזמן. חלק מהמשימות פתוחות רק בזמנים מסויימים של היום, ורבות אחרות מוגבלות בזמן, וומרגע שתקבלו אותן תצטרכו להישאר בהתייעצות צמודה עם שעון העצר. יופי, אז עכשיו אני צריך להסתכל על השעון כל חמש דקות בזמן שאני משחק במשחק מחשב. מה הלאה? תבקשו ממני לשים עין על העוף בתנור? זהו דווקא אחד האלמנטים שהציקו במשחק הקודם וקיוויתי שימחקו מהלוח עוד בשלב התכנון של ההמשך.

המשימות ברובן הן משימות ליווי (אלוהים, למה?) לצד משימות "הרוג X זומבים ב-Y זמן". המשחק הקודם איבד בספר שלי כמה נקודות על משימות לא יצירתיות - בפעם השניה שהוא עושה את זה כבר קשה להיות סלחן.

     

 

מקגייבר נגד האלמתים

על הריגת זומבים, כמות עצומה של זומבים, תרוויחו נקודות נסיון אותן תוכלו להשקיע בשידרוגים שונים, כגון מד חיים שרירי יותר, פריטי לבוש חדשים שיגרמו לצ'אק להיראות כמו סוטה מפוקפק, יותר מקום במצאי וחיזוק כללי של הדמות שיאפשר לכם להשתמש בנשקים יותר ויותר כבדים ועוצמתיים.

תוספת מרכזית למשחק בתחום הנשקים הם קלפי הקומבו, אותם תוכלו לאתר ובהם תוכלו לזכות במהלך חקירת עולם המשחק. בעזרת קלפים אלה ועמדת עבודה תוכלו להרכיב קומבינציות ביזאריות של חפצים ליצירת נשקים מאולתרים, שיקנו לכם יותר נקודות נסיון כשתשתמשו בהם, יסבו יותר נזק לזומבים ולרוב גם יראו מגוחכים יותר.

תוכלו, למשל, לקחת מעמד של מנורת ריצפה, להדביק בסופה סכין מטבח גדולה – והרי לכם כידון. או להתחיל ממחבט בייסבול, לעטוף אותו בבד ולשים עליו שמן – והרי לכם... מחבט בייסבול בוער! חבל רק שאי אפשר לשחק באופן יצירתי חופשי עם השילובים האלה – אתם תהיו מוגבלים אך ורק ולאפשרויות שהמפתחים הכינו מראש בקלפי הקומבו.

 

יותר גופות מבקרב על הסום

תוספת מצבי המולטפלייר, Co-Op ואונליין תחרותי, מהווים בונוס נחמד, אבל לא עוזרים להגדיל משמעותית את האטרקציה של המשחק. במצב Co-Op הדבר היחיד שיקרה הוא שירוצו שני צ'אקים על המסך ויחזרו על המשימות של המצב לשחקו יחיד.

באונליין התחרותי תתמודדו ראש בראש בסדרות מיני-משחקונים המורכבים כולם – מישהו צריך להגיש תלונה באו"ם – מהריגת זומבים. בין אם תרוצו ותקצרו גלים של אל-מתים באמצעות כל דבר שרק תוכלו לתפוס בידיים, או בין אם תנהגו באופנוע או מכסחת דשא ותדרסו כל גופה שתוכלו להכניס מתחת לגלגלים – בסופו של דבר יש רק דבר אחד לעשות במשחק.

 

 

השורה התחתונה

צריך להודות שלמרות חסרונותיו, DR2 הוא המשחק היחיד בסביבה שיאפשר לכם לנסר זומבים עם מסור חשמלי בעודכם לבושים בבוקסר עם לבבות ועונדים אף אדום של ליצן. יש בזה קסם מסוים. לרוע המזל, לא מספיק כדי להתעלם מהבעיות הקשות יותר, בעיקר העובדה שהמשחק חוזר על עצמו ללא הפוגה.

כמו הזומבים שממלאים אותו, Dead Rising ידע לעשות רק דבר אחד פשוט - ועם הידע הזה הוא מדדה לו אל המשך שקשה לראות מי אמור להתרגש ממנו. לא אני, בכל אופן.
 

משחקיות - הנשקים היצירתיים יותר שבארסנל של צ'אק לא מפצים על המונוטוניות שבחיסול עדרי זומבים.
גרפיקה - שיפורים קלים ביחס למשחק הקודם, אבל הגרפיקה בסופו של דבר לא מאוד עכשווית וגם לא רבת השראה.
סאונד ופסקול - אפשר להאמין שככה זה נשמע, להיות לכוד בתוך ים זומבים נאנקים עם רק מסור חשמלי לחברה. חבל שעבודת הדיבוב צורמת באוזן.
טכני - המון מסכי טעינה ונפילות פריימים תכופות.
אורך חיים - המון אתגרים קטנים למי שמחפש אותם - השאלה היא למה שזה יעניין מישהו כאשר כולם מרגישים אותו הדבר.
מולטיפלייר - רגע לפני שימאס לכם סופית, שווה לעשות כמה סיבובים עם חברים.

 ציון סופי68

 ציונים מהרשת (ממוצע 80 לאחר 51 ביקורות):

- Gamespot: ציון 8.5 מתוך 10
- יורוגיימר: ציון 8 מתוך 10
- Joystiq: ארבעה כוכבים מתוך חמישה
- Giant Bomb: שלושה כוכבים מתוך חמישה

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:52 05.10.2010 | אלון אלון (אורח)

    פיגור!!! וזה משחק אדיר ומאוד כיפי ולא נמאס עליו בכלל
    (ראשון!!!)

  2. 2

    15:58 05.10.2010 | עומרי עומרי (אורח)

    ל-1 בשניה שקראתי את התגובה שלך התכוונתי לא לקנות כי נראת אחד שמבין בשורה בהאחרונה שלך הבתי שאתה סתם טמבל

  3. 3

    15:59 05.10.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    ביקורת בונה וטובה.

  4. 4

    16:01 05.10.2010 | איש רע איש רע (אורח)

    ראיתי סירטונים של המשחק הריגת הזומבים נראת חסרת אתגר הם ממש איטיים ומתים בשניה

  5. 5

    16:02 05.10.2010 | DrizziTx DrizziTx

    וכרגיל כל מיני ילדים קטנים שצריכים ללמוד לדבר מגיבים פה בצורה ... תעודת עניות לארצנו.

  6. 6

    16:06 05.10.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    ביקורת עלובה של חובבן, במקום לספר על המשחק עצמו תקעתה תלונות לא קשורות בכל חלקי הביקורות (היה בסדר אם הם היו קשורות איכשהו למשחק!).
    אני שיחקתי במשחק הראשון ואחרי כמה משימות לא חזרתי אליו יותר לעומת זאת סיימתי את המשחק השני וממש נהנתי.

    זה אולי לא משחק של 90 אבל 80 זה כן.

  7. 7

    16:07 05.10.2010 | עדן עדן (אורח)

    ואם לא שיחקתי את הראשון אז הוא טוב?

  8. 8

    16:18 05.10.2010 | maxim12 maxim12

    תאמת לי כבר נמאס,אני שיחקתי איזה 5 יומים רצוף וכבר נמאס לי,הCOOP באמת מעניין ויפה אבל יש מלא בעיות במשחק שזה מעצבן רצח,צדקת ברוב הדברים חוץ מהגרפיקה,דווקא מאוד אהבתי אותה

  9. 9

    16:30 05.10.2010 | יאלה יאלה (אורח)

    אני לא מבין למה אתר ויגיימס לא עושה ביקורת על המשחק FORMULA F1 2010

    תעשו כבר!!!!???????????????????????????????????????????????????????!!!!????????????????????????????????????????????!!!???????????????????????????!!!????????????????

  10. 10

    16:34 05.10.2010 | אהא אהא (אורח)

    הזומבים בכלל יכולים לעשות לך משהו או שהם סתם שם בשביל שיהרגו אותם?

  11. 11

    16:41 05.10.2010 | גג גג (אורח)

    אני רוצה ביקורת על המשחק FORMULA F1 2010 הוא כבר יצא לפני שבועיים .............???????????????

  12. 12

    16:49 05.10.2010 | קוזמו. קוזמו. (אורח)

    מסך טעינה בסדר,זה נסלח...אבל לא מערכת השמירות של המשחק.
    לחפש שירותים בכל מקום כשאין לך אפילו אפשרות GPS שיכוון אותך ,דיי מוריד מהמשחק אוטומטית...הוא מעייף.

    הבוסים למשל מאוד קשים..אפילו צ'אקפוינט אין...מה שקורה זה ,שאני חוזר שעה אחורה בגלל ששכחתי לחפש שירותים בשביל לשמור את המשחק.

    אני מבין...משחק הישרדות ,אבל מערכת שמירות נורמלית זה מתבקש.
    המשחק היה בהרבה יותר מהנה אם הוא היה אחרת בקטע הזה.

    אני אישית התייאשתי ממנו והעברתי אותו לחבר ,שגם שנא אותו והעיף אותו מהחלון אחרי שקיבל קריזה על זה ששעה וחצי מהמשחק לא נשמרו לו,כולל ההריגות זומבים והקרדיט.

  13. 13

    17:33 05.10.2010 | GDI GDI

    הזכיר לי את L4D ברקע.רק שזה עלוב בעוד L4D לא.חשבתי שזומבים איטיים כבר לא מופיעים בז'אנר.כן,גם מגפת זומבים איטיים תגרום לאפוקוליפסיה אך היא לא כזאת מסוכנת למי ששרד.מה שכן מערכת הCRAFING (אפשר להחשיב את זה כך,נכון?) מגניבה.

  14. 14

    18:14 05.10.2010 | Remember Remember

    משחק גרוע ונגרר!

  15. 15

    18:46 05.10.2010 | י' י' (אורח)

    אחלה ביקורת חרא משחק. אין בו כלום.

  16. 16

    18:47 05.10.2010 | שקרן!!! שקרן!!! (אורח)

    אמרת שהXBOX שלך התקלקלה!

  17. 17

    18:47 05.10.2010 | Aldor Aldor

    אני מצווה על המבקרים באתר לראות את MINECRAFT ולתת עליו ביקורת/כתבה/תזכורת כלשהיא באחת הפינות שקשורות לאינדי וכאלה.. פשוט משחק גאוני..

  18. 18

    18:59 05.10.2010 | אפיפית אפיפית

    17- כבר היה נראלי.

  19. 19

    19:08 05.10.2010 | itay169 itay169 (אורח)

    מהי לדעתכם סדרת הזומבים הכי טובה:
    residend evil
    left4dead
    dead rising
    ?

  20. 20

    19:20 05.10.2010 | melach melach

    המשחק בעיקר נותן תחושה שקפקום לא התקדמו מאז ימי הNES...

    משחק עולם פתוח עם משימות עלילה מוגבלות בזמן? זה כל כך 1985 להגביל בזמן, ובמיוחד במשחק כזה...

    אין צ'קפוינטס? אני מת מבוס או סתם מת וחוזר לשמירה האחרונה? מי המפגר שחשב שזה חכם להכריח אותי לשמור בשירותים? ואני עוד צריך לחפש אותם, כי אין ג'יפיאס מעבר לרמה הבסיסית...

    זה כאילו שהסטנדרטים לא השתנו מאז...

    תחשבו על התרחיש הזה - שמרתי את המשחק אבל אני מגלה שההגבלת זמן לא נותנת לי מספיק זמן לסיים את המשימה - מה אני יעשה עכשיו? זה לא ששמרתי במיוחד על שמירה אחרת כי ידעתי שדבר מפגר כזה יקרה! בכל מקרה יש רק 3 שמירות....וזה מעצבן, כי בכללי זה היה יכול להיות אחלה משחק.

  21. 21

    19:28 05.10.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    17 היה בפינה אחת של המחתרת....

  22. 22

    20:18 05.10.2010 | אלון אלון (אורח)

    אתם מפגרים זה משחק סוס ויש בו כל כך הרבה אופציות

  23. 23

    20:55 05.10.2010 | עידו עידו (אורח)

    משחק גרוע ברמות ומשעמם, גיימפליי זוועה ברמות לא אנושיות...

  24. 24

    21:01 05.10.2010 | דודו דודו (אורח)

    אני אוהב את ריח הנפלם בבוקר. אתה יודע, פעם הפצצנו גבעה במשך 12 שעות. כשהכל נגמר, עליתי למעלה. לא מצאנו אף אחד מהם. אפילו לא גופה צהובה מסריחה אחת. הריח, אתה מכיר את הריח של הנפט, כל הגבעה. מריח כמו... ניצחון.

  25. 25

    21:05 05.10.2010 | Silent Dawn Silent Dawn

    איכות של משחק נקבעת בראש ובראשונה ע"י קצב הפריימים שלו. וכאן המשחק הוא כשלון אפי.

  26. 26

    21:15 05.10.2010 | אכזבה מVGAMES אכזבה מVGAMES (אורח)

    קראתי את הכתבה התאכזבתי. מי שכתב את זה טקוע בתחת של עצמו משחקיות מדהימה וכיפית ניראה כיאלו אתם מזלזלים במשחק. משחק מעולה.

  27. 27

    21:54 05.10.2010 | לא מסכים לא מסכים (אורח)

    משחק באמת כיף אין מה להגיד באמת יש נפילת פריימים והגראפיקה לא משהו אבל הוא באמת משחק ששווה לשחק
    הקטעי בוסים קצת מתסכלים כי הם מאוד קשים והזמני טעינה ממש מעצבנים אבל בתכלס משחק ממש טוב

  28. 28

    23:23 05.10.2010 | shahartal1996 shahartal1996

    משחק גרוע -_-

  29. 29

    23:49 05.10.2010 | גם לי נמאס מהביקורות של וויגימס גם לי נמאס מהביקורות של וויגימס (אורח)

    פשוט נמאס,במקום לספר על המשחק, לספר על הממשק שלו ועל המשחקיות שלו אתם מכניסים אוסף של ביקורות טכניות על המשחק בשילוב הומור רדוד וקוראים לזה ביקורת...בושה לוויגימס שהדרדר ככה(תראו את הביקורות מלפני כמה שנים)

  30. 30

    23:57 05.10.2010 | Klayman Klayman

    הביקורת ממש ממש לא תפסה את רוח המשחק.

  31. 31

    00:10 06.10.2010 | pallamountrie pallamountrie

    עזרו לנו:
    http://forum.vgames.co.il/showpost.php?p=6343679

  32. 32

    00:29 06.10.2010 | ליאור ליאור (אורח)

    ביקורת ממש עלובה.. זה משחק אדיק, נכון יש דברים לשפר אבל משחק ענק כיפי עם עלילה טובה ודיבוב מצויין מה ששכחת גם לציין

  33. 33

    14:37 06.10.2010 | !; !; (אורח)

    משחק משעמם. ביקורת מצחיקה!

  34. 34

    20:35 06.10.2010 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    אתה צודק.
    המשחק הוא באמת משחק לא רציני(וטוב שלך).
    והוא באמת מתאים לקבוצת גברים שמשחקים XBOX360.
    רק ככה המשחק הזה באמת מהנה.

  35. 35

    21:32 06.10.2010 | gunit gunit

    סיימתי תמשחק היום
    משחק ממש כיף(לא אכפת לי מה רושמים בביקורות גם אם רשום שמשחק גרוע ברך כלל הוא כיף,בשבילי)
    תודה על הביקורת!

  36. 36

    23:57 06.10.2010 | יואב יואב (אורח)

    נראה שCAPCOM רוצה ליצור לעצמה תדמית של חברה שלא מחדשת שום דבר ורק ממחזרת להיטים ומוסיפה להם בעיות( Lost Planet 2, Resident Evil 5 ועכשיו זה ) 

  37. 37

    00:05 07.10.2010 | איא איא (אורח)

    לאן נעלם אלכס גרבוב, הוא המבקר הכי טוב( היחיד שטוב ) באתר הזה

  38. 38

    07:43 08.10.2010 | KED KED (אורח)

    WTF? זה אחד המשחקים!! שיחקתי רק בדמו של אחד ונשאבתי לתוכו לשעתיים!! ביקורת עלובה!

  39. 39

    15:21 11.10.2010 | Alonbbb1 Alonbbb1 (אורח)

    חרא משחק לא מעניין השחק איתי מדי וכל שניה תופס אותך זומבי מה שכיף בוא זה לעשות שילובים

  40. 40

    15:22 11.10.2010 | Alonbbb1 Alonbbb1 (אורח)

    ועוד קצת להוסיף זה שכל מי שנשאב למשחק הזה הוא משועמם לכו שחקו משחקיים אמיתיים כמו assassin creed 2 ועוד מעט 3 או call of duty

  41. 41

    01:39 13.10.2010 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    משחק בינוני, אבל גיימר מכור יכול להוציא ממנו כמה שעות משחק נחמדות, גראפיקה מיושנת ממש.
    לקנות לא היתי ממליץ.

  42. 42

    11:34 07.03.2011 | זין על הגרפיקה זין על הגרפיקה (אורח)

    הגיימפליי מדהים, כי לנסוע על תלת אופן וורוד בתלבושת של קאובוי תוך כדי דריסת זומבים חסרת שכל זה כיף. וכשנמאס? מוציאים את ה-paddle saw וחותרים ברוגע דרך ים של איברים, זומבים וגופות. מי שזה לא מספיק לו, שלא ישחק.
    כמובן שיש למשחק בעיות (בעית הטעינה, בעית השמירה, ההגבלה בזמן) אבל הן מתגמדות לעומת הגיימפלי האימתני. וכן, זין על הפאקינג גרפיקה

  43. 43

    13:48 07.05.2011 | טל מיטלמן טל מיטלמן (אורח)

    תנו קישור להורדה!

  44. 44

       | פורסם ע"י