הרשמה

ביקורת: PES 2011

השנה יש שתי קבוצות על המגרש.

מאת: אייל לנצמן

מפתחת: Konami
מפיצה: Konami
תאריך יציאה: 30.9.10
פלטפורמותPC, X360, PS3, Wii, PSP, PS2

הפעם הראשונה שסדרת Pro Evolution Soccer נכנסה לחיי הייתה לפני שבע שנים, כשסדרת פיפא עוד שלטה ביד רמה בשוק משחקי הכדורגל, וחברות מתחרות חששו ללכת ראש בראש עם המונופול של EA.

אבל, בזכות השקעה של קונאמי וקפיאה על השמרים של EA, ששלטה ללא מיצרים בתחום עוד מאמצע שנות התשעים, PES הצליחה לשבור את המונופול הזה בגדול, ומשחקיה הפכו עד אמצע העשור הנוכחי לברירת המחדל של כל שחקן כדורגל דיגיטלי שמכבד את עצמו. ב-EA הבינו שהגיע הזמן לשובר-השיויון, ומאז FIFA 09 הדעה המקובלת היא שהסדרה הותיקה לקחה בחזרה ובבירור את ההובלה. 

ב-Konami הודו בהפסד, אבל לא בתבוסה, והבטיחו לעשות את כל מה שצריך כדי לחזור השנה לתמונה. האם הם הצליחו?

 

הטוב:
  • בינה מלאכותית מתקדמת, מערכת מסירות מצוינת
  • משחקיות מאתגרת ומתגמלת
  • שיפור מאסיבי בממשק  
הרע:
  • עדיין חסרים רשיונות לחלק מהקבוצות 
  • האווירה לא מרשימה כמו בפיפא
  • מצב ה"מאסטר ליג" מחוויר לעומת מצב המנג'ר
והמהפכה:
  • צעד חשוב בדרך להחזרת הסדרה לימיה היפים.

 

 

משחק צמוד

אני שמח לבשר לכם שהשנה אין במשחק מנצחת ברורה. אם ברוב שנות העשור האחרון היה אפשר להכריז בקלות על סדרה מובילה, הפעם הבחירה קשה יותר.

אני מודה - כשבאתי לשחק ב-PES11 הנמכתי ציפיות. אחרי הכל, קונאמי האלה איכזבו אותי כבר ארבע שנים רצופות. בכל שנה מובטחת לנו "מערכת דריבל חדשה" או "אוירה שאין כמותה", ומה מקבלים בסוף? שינויים מינוריים שמעלים את השאלה מה צוות הפיתוח עשה כל השנה. גם השנה גרסת ההדגמה לא הצליחה להרשים אותי במיוחד - אבל אחרי כמה שעות עם המשחק המלא הבנתי שהרושם הראשוני היה מוטעה, ושפרו אבו 11 יכול להתחרות היושר על תואר "משחק הכדורגל של השנה".

שריקת הפתיחה

בכל שנה, Konami מנסה ומנסה לתקן את ממשק המשתמש המעצבן שהתלבש על משחקי PES ושהיא מתקשה להיפטר ממנו. הפעם מדובר שוב בצעד קדימה לעבר תפריטים פשוטים ונוחים לשימוש כמו אלו של EA - וגם לא צבעוני וצעקני מדי.

ברמת מצבי המשחק אין הרבה חדש. כמו תמיד, תוכלו לשחק משחק ראווה פשוט נגד המחשב או נגד שחקן - למרות שלא הצלחתי ליזום משחק לשניים כאשר שחקן אחד משתמש במקלדת והשני בבקר: המשחק משום מה דרש שני בקרים.

מעבר לזה, תוכלו לבחור קבוצה ולקפוץ לתוך טורניר כמו ליגת האלופות או הליגה האירופאית (המשחק החדש כולל גם רשיונות מלאים לגביע הליברטדורס ולסופרקאפ האירופי), או ללכת על קריירה ב"מאסטר ליג".

 

המאסטר ליג: מנג'ר wannabe

ה-Master League היא המקבילה של PES למצב המנג'ר המפורסם של פיפא, ושני המצבים דומים בבסיסם: על השחקן לבחור קבוצה, ובמהלך קריירה רב-עונתית לנסות ולזכות איתה בתארים ולעמוד ביעדים שמציבה ההנהלה. השנה, מצב המאסטר ליג מאפשר שליטה מלאה על כל הפרטים הקטנים - החל בטקטיקות קבוצתיות וניהול האימונים הסדירים וכלה בניהול כספים וכרטיסים. 

ובכל זאת, יש לקונאמי הרבה מה לשפר כדי להתחרות עם ה"מנג'ר מוד" של פיפא. קודם כל, ב-PES אתה הקבוצה: חסרה מערכת "מוניטין" כמו במשחק של EA - כזו שבהתבסס על הישגי הקבוצה שאתה מנהל תשפיע על אפשרויות העבודה שיוצעו לך אם וכאשר תעזוב או תפוטר. מהרגע שבחרת קבוצה במאסטר ליג, זו חתונה קתולית.

שני דברים נוספים שהפריעו לי תוך כדי העונה שלי עם ריאל מדריד (אומרים שעדיף לבחור קבוצה שנואה כשזה מגיע למשחקי כדורגל): העברות השחקנים אמנם פשוטות, אך מנוהלות אך ורק על ידי הסקאוטים, ולי נותר רק לאשר את העסקה או לנהל משא ומתן לגבי פרטיה. והדבר השני - לחיצה על "Next" במסך המאסטר ליג מעבירה אותך תמיד שבוע אחד קדימה, שזה קצת מעצבן בפגרת אמצע העונה. תגידו שאני קטנוני, אבל ציפיתי לשינוי הפשוט והמתבקש הזה אחרי כל-כך הרבה שנים. 

It IS in the game

סביב משחקי Pro Evolution התפתחה עם השנים תרבות מסוימת - גם בארץ. ה"פרו" נודע כמשחק המסיבות המושלם, ותמיד השתדל לשמור על התדמית הקלילה שלו לעומת פיפא המסורבל. PES 11 מצליח להתייצב על הקו הדק שבין משחק כדורגל קליל, פשוט וכיפי ובין מאתגר וטקטי, ועל כך מגיע לו ציון לשבח.

בתור התחלה, השנה הבנתי איך באמת נראית "שליטה חופשית" על הכדור. תנועת 360 המעלות שמפמפמים לנו עליה בשנים האחרונות מיושמת כאן לעילא - השחקנים גמישים וחופשיים, ולעולם אין לדעת לאן הכדור יגיע בסופו של דבר. השחקנים גם עושים עבודה מצוינת בכל הנוגע להתמקמות בעמדותיהם על המגרש, ומדובר גם על שחקני הקבוצה היריבה, כך שמציאת החור בהגנת היריבה לא פשוט בכלל על רמות הקושי הגבוהות יותר. הבינה המלאכותית של חוליית ההגנה השתפרה לאין שיעור, וכעת הרגשתי שהם לוחצים על החלוצים שלי ומנסים לסחוט מהם מסירה או בעיטה לא מדויקת, ולא מגיבים בהיסטריה בניסיון להרחיק כל כדור שנקרה לדרכם.

מערכת המסירות היא אולי השיפור המשמעותי ביותר שעבר על המשחק. לצד כל שחקן שבשליטתכם יופיע מד עוצמה שיציין את חוזקה של המסירה, ושלא כמו בפיפא, PES לא יתקן כל כך בקלות את המסירות שלכם. זאת אומרת, אם מסרתם שמאלה, הכדור ילך שמאלה ולא לשחקן שנמצא מולכם. לעוצמת המסירה, למיקום השחקן המוסר והשחקן המקבל יש השפעה גדולה על המהלך, ובכך שלכל נגיעה קלה בבקר יש משקל יש את התוצאה החשובה שמשחק המסירות דורש מיומנות, והוא לא משהו שנעשה בשבילכם בחינם.

גם לכוח הסיבולת של השחקנים יש השפעה לא קטנה על ההתרחשויות במגרש השנה, כאשר שחקן עייף יאבד קצב, לא ימקם את עצמו נכונה והדיוק במסירותיו ילך ויעלם. זה אומר כמובן שחילופים מהווים עתה חלק משמעותי במשחק. מסיבה זו ואחרות המשחק השנה יותר איטי ומחושב ופחות בנוי על התקפות מתפרצות של שחקנים בעלי כושר מושלם. 

למרבה הצער, גם דברים אחרים אינם מושלמים. שחקנים עדיין ירוצו כמו טיפשים לכיוון כדור שעומד לחצות את הקו לחוץ, גם אם אין להם שום סיכוי סביר להגיע אליו, והגנת היריב תלחץ אתכם רק כאשר הגעתם קרוב לרחבה ותשאיר לכם יותר מדי מרחב במרכז השדה.

עוד דבר שעיצבן אותי, שפוגע במידת מה בקצב המשחק ובזרימה שלו, הוא שבכדי להעביר Replays תצטרכו להקיש על Esc (או Start) רק אחרי שתראו את ההילוך החוזר. באלקטרוניק ארטס הגדילו ראש ואיפשרו לכם בשנים האחרונות לדלג על השידורים החוזרים - עוד לפני שהם בכלל התחילו. תגידו שאני קטנוני, אבל הדברים הקטנים האלה בונים חוויית משחק גדולה. מה שכן, לפחות לא תצטרכו להעיף מבט על האצטדיון בכל פעם שתבצעו חילוף.

עזבו שטויות, שחקו תכלס

PES 11, כמו קודמיו, לא אוהב להשקיע יותר מדי בחוויה שמסביב. זה נכון שהתפריטים והממשק שופרו, אבל מבחינת אווירה, פיפא 11 סוחף הרבה יותר; אני לא חושב שיהיו ויכוחים בנושא הזה אפילו עם מעריץ PES הכי גדול. 

אחת הבעיות הגדולות בעבור חובבי כדורגל רציניים, וכזו שנותרה בעינה משנים עברו, היא בעית הזכיונות של קונאמי, הרשות - או היעדרה - להשתמש בשמות, סמלי וצבעי הדבר האמיתי. הדבר ניכר בעיקר ב"לה-ליגה" הספרדית ובפרמייר ליג האנגלית (שם המצב פשוט על הפנים), שם קבוצות רבות נקראות בשם חלופי, הלוגו שלהן שונה לחלוטין והתלבושת לא קשורה למציאות. יש לא מעט קבוצות גדולות, כמו באיירן מינכן, שלא נכנסו למשחק רשמית, וחבל. נכון שיש לנו טלאי קהילה נהדרים לשפר את המצב (ואלה כבר קיימים גם לגרסת 11), אבל זה עדיין לא משחרר את קונאמי מאחריותה לתיקון המצב הזה. 

המשחק כולל בערך 15 מהאיצטדיונים המפורסמים של אירופה, ביניהם הסאן-סירו, הנואו קאמפ והאמסטרדם ארנה, אבל חסרים בו אצטדיונים רבים, ביניהם - לא, לא רמת גן - הויסנטה קלדרון או המסטאייה. שוב, טלאי קהילה משפרים את המצב, שנעזר בעובדה שהמשחק מגיע עם כלי די גמיש ליצירת איצטדיונים, אבל מעט מעצבן לראות שהרבה מהמשחקים בליגות המובילות נערכים ב"אצטדיון קונאמי". ונחשו איזו חברה מככבת בשלטי הפרסום...

יש לציין לטובה את משחקי ליגת האלופות שהרגישו ריאליסטיים במיוחד. אולי זה הפתיח המקורי, ה-Pop-ups האמיתיים או אפילו הכדור - אבל המשחקים האלה נותנים תחושת צ'מפיונס במאה אחוז. 

שמישהו יכבה את הקהל

השנה נכנס לתמונה פרשן חדש, וכמו קרייני PES קודמים, מצליח לתת פייט לא רע לטיילור וגריי של פיפא. הטון אמנם רגוע יותר, וגם כאן תמצאו משפטים טיפשיים שמגיעים ברגעים לא נכונים (התלהבות יתר מבעיטה כושלת והפוך), אבל בהתחשב בקושי שביצירת AI שיבין משחק כדורגל ויוכל להתמודד עם כל המצבים שיכולים להופיע במהלכו, אני לא מתלונן. דוברי הספרדית יעדיפו את השדר הספרדי שתמיד מצליח, איכשהו, להישמע יותר נלהב מנדב יעקבי. וזה קשה. 

איפה שאני כן מתלונן, ובקול רם, זה עם הקהל, שנשמע פשוט נורא עקב חוסר השקעה בולט. במהלך משחקי עם ריאל מדריד נתקלתי שוב ושוב באותם שני משפטים מכיוון האוהדים חסרי היצירתיות, וגם עם אינטר המצב לא היה שונה. הכל נשמע מאולץ ולא ספונטני, כמו בפיפא למשל, שם הקהל יודע להגיב כראוי על אירועים שמתרחשים על כר הדשא. אז קונאמי, יפה שהשירים בתפריטים קצביים, אבל כשעולים על הדשא, זה לא מה שיוצר את תחושת הכדורגל שאנחנו מחפשים.

מקום מעט יותר מושקע מהקהל הוא המראה של המשחק. בדיוק כמו בפיפא ניכרת הרבה השקעה בפרטים קטנים, כמו אפקטים של מזג אוויר. היתרון הגדול הרגיל של PES על המתחרה, פרצופיהם המדויקים של רוב הכוכבים, נשמר, אבל האנימציות של השחקנים לעיתים משכנעות פחות מאשר בפיפא.

אפקט ה-Motion Blur בשידורים חוזרים נשמע טוב יותר ברעיון מאשר בישום: בשידורים בהתחלה חשבתי לעצמי "וואו, השידורים החוזרים סוף סוף מתחילים להיות דומים לשידורי הכדורגל בטלויזיה", אבל עם הזמן קיבלתי בחילה מהאפקט המוגזם, שגם לא בדיוק שיקף את קצב המשחק האמיתי.

מבחינה טכנית, לפחות, מדובר עדיין במשחק קליל, עם מנוע שמציג יכולות גראפיות מצוינות בלי לגבות מחיר כבד מדי ממחשב ביתי שלא שודרג שלשום.

נראה אתכם! 

חידוש מעניין שאמור לספק לשחקני PES עוד לא מעט שעות משחק הוא מצב המאסטר ליג באונליין, שם אתה יכול לקחת את הקבוצה שלך ולבחון אותה מול קבוצות של שחקנים אחרים. פיצ'ר שהופך את זה למעניין במיוחד הוא האפשרות להתמודד מול מנהלי קבוצות אחרים בהצעות הכספיות שתתנו לשחקנים שאתם מנסים לגייס.

מעבר לזה, מצב המולטיפלייר לא מציג יותר מדי חדש, אבל מהנה כתמיד, ומעניק סיבה אמיתית לרכוש את המשחק. בעבר הייתה למשחק קהילה ישראלית לא קטנה - ובעקבות המשחק הזה מגיע לה לחזור לימיה הטובים.

שריקת סיום

לאחר מספר שנים של דעיכה קיבלנו השנה מ-PES משחק כדורגל משובח. הוא לא מתחרה בפיפא מבחינת אווירה, יש לו חוסרים בתחום הזיכיון שהופכים אותו למנותק קצת מעולם הכדורגל האמיתי - אבל במקום הכי חשוב, במשחקיות, מדובר בצעד שמשתית את הבסיס למשחקים גדולים וטובים יותר בעתיד, כאלה שיוכלו לסכן את שלטונה של פיפא שוב. 

התנצלות: עקב תקלה קלה עם השרתים, הציונים המספריים לא מופיעים במתכונתם הרגילה. עסקים כרגיל מהשבוע הבא.

 

  משחקיות (9) - שילוב איכותי בין משחק טקטי ומחושב לבין משחקיות קלילה שמתאימה למפגשים לא מחייבים עם חברים.
  גרפיקה (8) - כמעט שלא נופל מפיפא - האנימציות הן האשמות העיקריות.
  סאונד ופסקול (7) - השדרנים סבירים, אבל הקהל נשמע כמו מטריד סדרתי בטלפון.
  טכני (8) - מנוע קליל שמספק תוצאות טובות. חוויה סבירה באונליין.
  אורך חיים (9) - מצב המאסטר ליג אונליין שווה נקודה בזכות עצמו.
   

 ציון סופי88

ציונים מהעולם (גרסת האקסבוקס 360 - ציון ממוצע 79):

- הביקורת של IGN - ציון 9
- הביקורת של יורוגיימר - ציון 7
- הביקורת של TVG - ציון 8 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:23 08.10.2010 | zziivv zziivv

    1 מגניב

  2. 2

    18:23 08.10.2010 | twisted_87 twisted_87

    פיפא יותר טוב.

  3. 3

    18:40 08.10.2010 | שדג שדג (אורח)

    ניראה טוב למה ששחקן שם גול לא שומעים צעקות ייש שומעים את האוהדים ממשיכים לשיר כאילו כלום לא קרה מה שעיצבן אותי גם במשחק הקודם שפיתאום לקבוצה כמו ארסנל אין את הסמל האמיתי שלה ואת הממדים האמיתיים שלה כיאילו לא היה להם כוח להמשיך לתכנת קבוצות אז הם אמרו בזאת לא נשקיע בפיפא יש 30 ליגות וכל קבוצה היא בדיוק כמו במציאות למה בפרו זה לא ככה מקווה שסידרו את זה

  4. 4

    18:47 08.10.2010 | yanivx4x yanivx4x

    אני עדיין חושב שאין מקום להשוואה בין פיפא לפרו.
    הפיפא פשוט הרבה יותר טוב, באמת שהוא כמה רמות מעליו אדוני..

  5. 5

    18:52 08.10.2010 | shtiNa shtiNa

    חרא משחק

  6. 6

    18:56 08.10.2010 | yon1000 yon1000

    אני לא מבין למה אתם מתווכחים מה יותר טוב זה דבר שהוא ידוע לאנשים שאוהבים רק גרפיקה משחק דיי פשוט בלי הרבה אופציות מהחינה טקטית-פיפא
    לאנשים שגרפיקה וסאונד זה לא הקטע שלהם אנשים שאוהבים טקטיקות ריאליזם לוקחים PES
    הסיבה היחידה שפיפא מוכרת יותר כי יש יותר ילדים קטנים שקונים פיפא שרוצים ללחוץ איקס ולהתחיל תמשחק

  7. 7

    19:16 08.10.2010 | ברק ברק (אורח)

    כול הכבוד, טוב סידרת את הטוב והרע (בהתחלה) בצורה נוחה לקריאה.

  8. 8

    19:28 08.10.2010 | אין כמו pro אין כמו pro (אורח)

    יותר טוב מ fifa

  9. 9

    19:36 08.10.2010 | omer omer (אורח)

    התחלתי לשחק היום בפרו 11 להפתעתי הרבה הרכבים לא מעודכנים כמו שהנרי עדיין בבארסה מישהו יכול להסביר לי מה פשר הדבר???

  10. 10

    19:43 08.10.2010 | yanivx4x yanivx4x

    פשר הדבר שאין להם בפרו את הניו יורק רד בולס אז הם מעוותים את המציאות לטובתם.
    מישהו פה רשם שפיפא זה לילדים קטנים, תבדוק מה זה בימת קולמבוס באינטרנט.

  11. 11

    19:56 08.10.2010 | omer omer (אורח)

    וגם כמה שזה מפתיע חלב גם בברצלונה, ורפאל ואן דר ואט בריאל
    אני לא חושב שזה בגלל שאין אין את הניו יורק רד בולס.
    והשנה הפיפא הרבה יותר מציאותי וטוב לעומת הפרו! 

  12. 12

    19:57 08.10.2010 | היי היי (אורח)

    סתם חרטה קונמי תשאר קונמי שתביא משחקי כדורגל בציון של 7 וea תישאר ea שתביא משחקי כדורגל בציון 9

  13. 13

    20:41 08.10.2010 | scruffy scruffy

    אמא שלי דוב פנדה
    חח
    סתם סתם בואו נודה פיפה פשוט טוב פי כמה וכמה

  14. 14

    20:49 08.10.2010 | Sudden_Hitman Sudden_Hitman

    בשנים האחרונות העדפתי פיפא אבל השנה בלי ספק- פרו 11.
    פיפא בכלל לא השתנה משנה שעברה, והאמת שגם פיפא 10 הרגיש כמו פיפא 09.
    השנה פרו משחק מעולה, עם המון שינויים לטובה, הבעיטות מרגישות יותר אמיתיות וכיפיות מפיפא.. (מתי פעם אחרונה כבשתם שער לחיבורים בפיפא? כמעט ואף פעם זה לא קורה)
    קיצר השנה פרו ורק פרו

  15. 15

    21:20 08.10.2010 | yanivx4x yanivx4x

    על איזה קונסולה שיחקת FIFA 11 hitman?

  16. 16

    21:51 08.10.2010 | .... .... (אורח)

    בקונסולות אין ספק שFIFA לוקח בענק...
    במחשב הפרו יותר טוב אבל השנה גם הפיפא השתדרג באופן רציני...
    בשורה התחתונה אני קונה פיפא לסוני

  17. 17

    22:24 08.10.2010 | talbarda talbarda

    מה?!?!
    איזו תת רמה מביישת!
    פרו קיבל יותר מפיפא!!!

    המשחקיות בפיפא היא 9,
    בפרו היא 6 א-ולי...

    אם אתם מנסים להיות מקוריים,
    זה פשוט לא הולך.

    ביקורת פאתטית...

    מגיע לו 75, לא 88.

  18. 18

    22:49 08.10.2010 | HKKH HKKH (אורח)

    18 צודק פיפה הרבה יותר טוב ולא לדבר על זה שבקונסולות פרו מוצצת לפיפה

  19. 19

    23:07 08.10.2010 | das das (אורח)

    שמונה עשרה יא שונא פרו מזה משנה מה יותר כיף פרו או פיפא פרו אז שהפיפא יעוף לעזה סתם חרה 09 היה טוב 10 לא שידרגו כלום סתם קצת תגרפיקה= חרה ו11 גם חרה בלבן

  20. 20

    23:10 08.10.2010 | שי ירדני שי ירדני

    חחח-4 אתה קורע אותי כול פעם מחדש !

  21. 21

    00:38 09.10.2010 | talbarda talbarda

    20,
    זה לא שונא פרו, זה שונא את אלה ששונאים פיפא.
    לפחות אתם צריכים להבין שפיפא הוא משחק עם רמה יותר גבוהה,
    ולא בתור משחק עם החברים:
    "ה"פרו" נודע כמשחק המסיבות המושלם"...
    ברצינות?

    שיחקתי בפרו 11, וגם בפיפא 11 המלא, ואני לא שונא פרו,
    אני באמת חושב שהוא עלה בכמה רמות משנים קודמות,
    הוא לפי לדעתי הוא משחק איטי מידי, חסר קצב,
    והעובדה שאפשר להגביר מהירות רק מורידה מהריאליסטיות.

    אני פשוט רוצה שידעו (לפחו הקהילה הישראלית), שזה שפרו היה משחק טוב יותר בPS2, ואולי בPC, אז שלא יתווכחו לגבי הקונסולות (משחקי הספורט הם יותר טובים שם), ואם הייתה להם במקרה קונסולה, או שהם שיחקו אצל חבר, יש להם זכות להביע דעה.

    פרו לא ריאליסטי יותר מפיפא, אולי מבחינת גרפיקה יותר טוב,
    מי שחושב שפרו יותר ריאליסטי פשוט תת רמה (בלי להעליב כמובן.)

  22. 22

    02:25 09.10.2010 | טום טום (אורח)

    מצחיק לקרוא שאתם אומרים שהפרו השתפר...תתחילו לדבר על פיפא...הוא זה שישתפר ועדיין לא מספיק!!!!
    פרו הוא משחק הרבה יותר טוב ואין לי ספק בכלל
    כל מי שמשחק כדורגל במציאות מעדיף פרו כי הוא יותר מציאותי וכל מי שסתם רוצה משחק מהיר ובלי טקטיקה ובלי היגיון הולך על פיפא...התנהגות של ילדים!!!
    יאללה לוזרים תמשיכו עם פיפא.

  23. 23

    03:51 09.10.2010 | oo oo (אורח)

    fifa סתם מאפן-שיחקתי בפרו 6 שעות ברציפות! ואת הפיפא שעה ומחקתי xD

  24. 24

    05:10 09.10.2010 | spahYa spahYa

    אני ואח שלי משחקים כדורגל בנשר אצל ברקוביץ
    והPES לא מציאותי בגרוש...

  25. 25

    08:24 09.10.2010 | יאללה פיפא ! יאללה פיפא ! (אורח)

    מותק על דבר איתי אני מרמת אביב !

  26. 26

    08:50 09.10.2010 | ... ... (אורח)

    עוד דבר מעצבן הוא שבליגות המקצועניות חייב לשתי הקבוצות להופיע לא רק בחולצה בצבע אחר אלא גם במכנס וגרביים בצבעים שונים. ויותר מידי פעמים יוצא מצב במשחק שגם תלבושת החוץ של הקבוצה האורחת כוללת את הצבעים של של המארחת וזה קצת מעצבן אם אתה משחק במצב חצי גמר ליגת האלופות או משהו כזה.

  27. 27

    09:46 09.10.2010 | ביקורת ביקורת (אורח)

    הביקורות באתר משתפרות מביקורת לביקורת, כל הכבוד וישר כוח =]

  28. 28

    09:55 09.10.2010 | פאנבוי פאנבוי (אורח)

    אותו חרא כל שנה מה הטעם?

  29. 29

    10:00 09.10.2010 | ל-18 ל-18 (אורח)

    הביקרות לפיפא כאן הייתה רק על הגירסת PC אז ברור שזה יקבל פחות... חכו לביקורת של פיפא על הקונסולות ותראו מי לוקח...
    פרו זה לחובבנים.. בגלל זה הרבה אוהבים אותו כי הוא ממש קל(ככה זה היה לפחות ב2010 לא יודע איך זה עכשיו)
    אני מנצח 7-0 את מנצ'סטר,ריאל,צ'לסי על TOP PLAYER ב-10 דקות משחק..זה בערך מראה את הרמה של המשחק הזה

  30. 30

    10:03 09.10.2010 | המשך לתגובה 30 המשך לתגובה 30 (אורח)

    ודרך אגב כל אלה שאומרים שפרו יותר ראליסטי חולים בראש..
    איך משחק יכול להיות יותר ריאליסטי אם אני מפרפר עם מסי הגנות שלמות מחצי מגרש על TOP PLAYER של לא משנה איזה קבוצות?
    ואיך משחק יכול להיות יותר ריאליסטי אם כמעט כל בעיטה שאני בועט הולכת לחיבורים?
    ואיך משחק יכול להיות יותר ריאליסטי אם אני שולח שחקן קדימה והשחקני ההגנה שנגדי הרבה פעמים סתם עומדים ולא זזים..

  31. 31

    10:37 09.10.2010 | dorboy dorboy (אורח)

    נו בחייכם איך אתם משווים פרו הוא משחק שמרגש כל פעם מחדש פיפא הם כבר מזמן לא זה הוא משחק שאתה יודע מאיפה לבעוט מה לעשות השחקנים מגיבים אותו דבר!! ואם אפשר להגיד הם גם לא שינו כלום מפיפא 2006 בערך ת'אמת פעם אהבתי את הפיפא אבל ת'כלס פרו לוקח בגדול.. כי וואלה אין להם את הרישיונות של כל הקבוצות ואין להם מבחר ליגות מגוון כלכך כמו בפיפא אבל כל מה שעושה את כל המשחק זה המשחקיות הכלכך כיפית הזאת שיש בפרו!  

  32. 32

    11:14 09.10.2010 | shahartal1996 shahartal1996

    פרו לוקח
    שחקו בפיפא 11 ובפרו 11 ותראו -_-

  33. 33

    11:44 09.10.2010 | שי ירדני שי ירדני

    אני ידע שזה לא קשור לפה , אבל מישהו יודע איך אני יכול לבדוק את ההודעות שלי ב vgames ?

  34. 34

    11:51 09.10.2010 | צח צח (אורח)

    גם פיפא ופרו

  35. 35

    11:53 09.10.2010 | צח צח (אורח)

    הייילללל היטלררררררר

  36. 36

    12:41 09.10.2010 | talbarda talbarda

    בפיפא, אתה באמת צריך לנצל טעויות של האויב!
    וזה מה שהופך אותו לכל מקצועי...
    פרו זה הכל עניין של הכישרון של השחקן..

    אין שום צורך בראייה מרחבית.
    בפיפא צריך להפעיל קצת שכל.

    אולי הגרפיקה בפיפא היא לא מתקדמת, אבל הריאליסטיות מתקדמת בצורה מטורפת!!!
    זה מה שאני אוהב בו.

    פרו? גרפיקה, עיצוב, גרפיקה, עיצוב.
    אההה אולי גם אפקטים של אור וצל.

    כבר אמרתי גרפיקה?

  37. 37

    14:20 09.10.2010 | SliDeR SliDeR

    אייל אני ממש לא מסכים איתך, המשחק השנה הוא אחד מהמשחקים הגרועים של הסידרה. מערכת המסירות מעצבנת ולא מועילה ורק גורמת לעצבים מיותרים, Become a Legend מסורבל ואינו מובן. בקיצור אני אישית לא אהבתי ואני מתכוון לכתוב על כך הדבר היחידי שאהבתי זה שהעלו את רמת הריאליסטיות.

  38. 38

    15:10 09.10.2010 | Crysis Gamer Crysis Gamer

    חחחחחחח 4

  39. 39

    16:13 09.10.2010 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    כמה טעויות בכתבה..

    1. באיירן מינכן כן נמצאת במשחק, תחפש טוב ב"קבוצות ליגה האחרות" כולל ורדר ברמן.

    2. הקהל נהדר, (גרסת המחשב היא גרועה מבחינת הקהל) בדור הבא של הקונסולות (PS3,X360) למשל במשחקים של מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד הם שרים את "You Are My Solkjaer", "Glory glory man united", "Champions" ועוד..

    אז אייל, תבדוק טוב טוב לפני שאתה כותב סתם ביקורת כדי להעביר את הזמן ולהגיד "הנה יש גם ביקורת למתחרה של פיפא"

    גם פיפא משחק טוב השנה אבל לא מספיק. החסרון הבולט היחיד של פרו זה הזכיונות לקבוצות שקצת פוגע.
    פיפא = משחק לתינוקות קל מידי
    פרו = לבוגרים שמבינים כדורגל ומפגשים חברתיים של 2VS2 !

  40. 40

    16:32 09.10.2010 | talbarda talbarda

    40?
    ברצינות?

    "פיפא = משחק לתינוקות קל מידי
    פרו = לבוגרים שמבינים כדורגל ומפגשים חברתיים של 2VS2 !"

    רואים עליך (ועליכם שוב), שאתה מעדיף אותו בגלל שהוא איזשהו משחק מסיבות.

    שים את פיפא על רמה גבוהה, ונראה אותך עובר את החצי.

    אני חוזר על עצמי, פרו = כישרון של השחקן.
    אפשר לקחת את מסי ולעבור איתו את כולם,
    אין קשר בין השחקנים.

  41. 41

    17:42 09.10.2010 | D: D: (אורח)

    ביקורת מאוד יפה אבל למה אין אף פעם ביקורות למשחקי כדורסל ?

  42. 42

    18:16 09.10.2010 | גג גג (אורח)

    למה אתם לא עושים ביקורת על המשחק פורמולה 2010

  43. 43

    18:37 09.10.2010 | yon1000 yon1000

    22
    אתה לא מבין בכלל אבל בכלל בכדורגל פרו תמיד היה ותמיד יהיה המשחק עם הטקטיקות הריאליזם פיפא זה משחק לאנשים שאוהבים גרפיקה ושרוצים לעשות START לא אכפת להם מי משחק איך משחק

  44. 44

    18:37 09.10.2010 | ido9 ido9

    חרא משחק יש לי אותו ל XBOX 360 והוא יותר גרוע מ 10

  45. 45

    23:24 09.10.2010 | עידו עידו (אורח)

    למישהו יש בעיות עם ההרכבים בפרו 11?

  46. 46

    09:08 10.10.2010 | pallamountrie pallamountrie

    עזבו שטויות, שחקו באשכרה ^^
    טוב לפחות עכשיו זה מתאים... :|

  47. 47

    12:02 10.10.2010 | .... .... (אורח)

    הבעיה הענקית בפרו זה שאחרי שמבינים את הקטע זה נהיה ממש קל!
    ריאליסטי עאלק , איפה אתם חיים?
    אחרי שהבנתי איך לעקוף טוב עם מסי אני עובר איתו את כל ההגנה שלו (על הרמה הכי גבוהה) ומנצח כל קבוצה בלי בעיה בכלל..

  48. 48

    12:03 10.10.2010 | .... .... (אורח)

    *את כל ההגנה שנגדו
    תיקון לתגובה הקודמת

  49. 49

    13:26 10.10.2010 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    ל-46, יום שלישי יוצא עדכון רשמי 1.02 שמוסיף הרבה דברים כמו עדכון לסגלי הקבוצות, תלבושות חדשות לכמה קבוצות ונבחרת אנגליה, נעליים חדשות..

  50. 50

    14:05 10.10.2010 | talbarda talbarda

    44..
    חח...

    ריאליזם?
    שים את פיפא על הכי גבוה ונראה אותך עובר את החצי

  51. 51

    23:22 10.10.2010 | IceTea IceTea

    "מערכת מסירות טוב" - הרגתה אותי.
    משחק פשוט גרוע לעומת Fifa, לא הייתי נותן לו 70.

  52. 52

    01:07 11.10.2010 | חרטה... חרטה... (אורח)

    הפרבולושן הזה היה מת להגיע ל-88.
    הנה ציונים שלי למשחק:
    משחקיות (9) - אם לא היינו אוהבים את המשחק לא היינו משחקים בו, קודם לרוץ עם הכדור ולהטעות את היריב מדי פעם ויש גם אפשרות לעשות תרגילים ב-PES החדש (לא במחשב כי בקונאמי בחרו להשאיר את המקשים בצורה הבלתי נסבלת של הפלייסטיישן), אבל תמיד נחמד להכניס עוד גול שב-10 נכנס בהשקעה, ובפרו החדש נכנס רוב הפעמים בפוקס כי השוער הדף את הכדור במקרה לרגליים שלך.

    גרפיקה (8) - תאווה לעיניים על פני השטח, אבל בשידור החוזר של הגול אפשר לשים לב לפרטים כמו טשטוש או שההשחקן לוקח יותר מקום במרחב ממה שנראה (אם אתם מבינים למה הכוונה), בא לידי ביטוי בכך שהכדור נמצא סנטים אחד לפני שהוא מגיע למה שאתה רואה כרגל אבל הוא לא נוגע ברגל עצמה אלא במרחב שהשחקן תופס, מה שיכול לדפוק אותך כשאתה מתקל מישהו בגליץ' ולמרות שלא נראה כאילו נגעת בו, המרחב של השחקן יעשה את העבודה ובזכותו תקבל את הצהוב/אדום.

    סאונד ופסקול (7) - המוזיקה בתפריטים נחמדה בתור... מוזיקה לתפריטים, אבל טוב שבקונאמי נתנו לנו את האפשרות להשתיק את הווליום במשחק, כי לא הרבה השתנה בשורות הפרשנות, ולמי בכלל אכפת מה הקהל חושב על מסירה טובה? הוא עשוי מבינה מלאכותית.

    טכני (6) - אם אתם מדברים על הבינה המלאכותית של השחקנים, אז אני מצטער להגיד שזה טימטום מלאכותי, כי לא פעם נתקלתי במצב שהכדור עובר ליד השחקן בקבוצה שלי והוא לא בא לקחת אותו, מה שמשאיר את השחקן היריב הקרוב ביותר לקחת את הכדור ולזרום לשער... לא פעם יצא לי לרתוח מזעם כשראיתי את זה.
    בקונאמי כלכך התלהבו מהתנועה החופשית של הכדור בזמן מסירה ששכחו להשקיע בפרטים כמו בעיות בבינה המלאכותית או סתם אפשרות למסור כרגיל כמו בפרו10 שכולנו אוהבים... כי תכל'ס, אם הייתי רוצה שהשחקן שאני מוסר לו יזרום עם הכדור לשער, הייתי יכול למסור מסירת עומק עם מקש ה-'Y' שעכשיו כמעט אין לו שימוש.

    אורך חיים (9) - אפשר לשחק עד שיצאו לך העיניים (או לחילופין - הנשמה), ולא נשכח את ה-PESedit הכלכך מגניב שמחדש לנו את הדברים במשחק שוב ושוב... ושוב.

  53. 53

    08:59 11.10.2010 | חולה על פרו חולה על פרו (אורח)

    תגידו גם לכם יש את הבעיה בפרו 11 אם הבעיטות לשער??? הבעיטות הולכות גבוהה או שהם חלשות מדיי?? תענו דחוףףףףף

  54. 54

    12:32 11.10.2010 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    54 אז מה אתה רוצה שכל כדור ילך למסגרת ? מערכת הבעיטות בפרו הכי דומה למציאות לעומת הגרוטאה שיש בפיפא, כל כדור גול..

  55. 55

    12:30 12.10.2010 | תגובה ל-55 תגובה ל-55 (אורח)

    ברור שאני לא רוצה כל כדור במסגרת
    אבל מרגישים שינוי בבעיטות משהו מוזר הבעיטות חלשות וגבוהות אתה בועט חלש יוצא לך לכל מיני כיוונים שונים זה מוזר מכל הפרו אבולושין הישנים

  56. 56

    21:44 16.10.2010 | אני אני (אורח)

    שאפו על הביקורות הרבות והאיכותיות מאד בתקופה האחרונה..

  57. 57

    21:20 17.10.2010 | צוריה צוריה (אורח)

    מגניב

  58. 58

    22:46 24.10.2010 | lidoreihan lidoreihan

    הרבה יותר טוב מהפיפא לדעתי!
    חוץ מזה שחסרה הליגה הגרמנית....

  59. 59

    15:32 14.11.2010 | jxuh jxuh (אורח)

    אני תמיד אהבתי הכי את פרו.. אני לא ממש יודע להגיד מה יותר טוב כי לכולם יש הרבה מאוד דעות... אני חושב שזה עניין של טעם כי זה בערך אותו הדבר..
    פיפא= נראה קצת יותר אמיתי אבל יותר מדי שלפעמים זה כבר לא כיף... אבל יש יותר חדות ותרגילים..

    פרו= נראה גם די אמיתי למרות שלא כל השחקנים בקבוצה שהם צריכים להיות.. אבל יש לפי דעתי יותר אקשן במשחק,יותר מהירות.. אבל כן, קצת פחות חדות.

    וחוץ מזה מסי יכול גם במציאות להקוף את כל השחקנים אפילו פעמייםם!! XD

  60. 60

    17:44 16.01.2011 | Hasifa Hasifa (אורח)

    אחלה משחק! הם שיפרו את המנוע גרפי בצורה משמעותית
    אווירת המשחק אדירה! כל עוד אין לנו לחץ בסטודיו אנחנו משחקים כל הזמן!
    השלב הבא רשיונות של קבוצות למרות שיש להשיג אותם ברשת...

    חשיפה
    www.hasifa-tv.com

  61. 61

    08:56 22.02.2011 | בלאט בלאט (אורח)

    בלאט

  62. 62

    14:20 24.04.2011 | עומר עומר (אורח)

    על איזה כפתור ללחוץ כדי להוריד?

  63. 63

    15:08 08.05.2011 | עומר עומר (אורח)

    הפרו יותר שווה כי אפשר לשנות רמות בפיפאא לא לשחק ישר על הרמה שהם בוחרים פרו פי אלף על פיפא ואין מה להגיד!!!!

  64. 64

       | פורסם ע"י