הרשמה

משחקי אייפד: The Painted Tower

עזבו את העולם החיצוני - הנסיכה שלכם מחכה לכם במגדל קסום חתום.

מאת: אליאב סולומון

"סיפורים פותחים לנו שער לזמן אחר, ובעוברנו בו, גם אם רק לרגע, אנו ניצבים מחוץ לזמננו-אנו, אולי מחוץ לזמן עצמו" -
("עץ ועלה", ג'.ר.ר טולקין)


אני יושב לי בחדרי הקר. גשם בחוץ; שעת לילה מאוחרת. מרחוק אפשר לשמוע את ההמונים, חוגגים את השנה החדשה. "אין יותר 'כאן ועכשיו'", אני מהרהר ביני לבין עצמי, "מאשר לחגוג את המעבר מהיום האחרון של השנה הקודמת ליום הראשון של השנה הנוכחית".

אבל לא אני. "כאן? עכשיו? בשביל מה?" תחושת ניכור מוכרת עולה בי. לי מחכה מגדל במקום שהוא רחוק רחוק ולפני שנים רבות, במימד הדמיון שמרגיש הרבה יותר אמיתי מכל שנה או עשור...

מפתחת: Big Fish Games
ז'אנר: קווסט קז'ואלי
מספר שחקנים: 1
מחיר: 10$ (גרסת המחשב - 7$)

אחח, איזו אגדה קסומה היא Drawn. אמנות של ממש.

קווסטים הם, לפני הכול, דרך לספר סיפור בצורה שדורשת שה"קורא" יתסנכרן מול ה"סופר" בדרכים שלא נדרשות מהקהל של סיפור לא אינטראקטיבי. אם מישהו מוצלח בלפתור קווסטים, הוא בעצם מיטיב לרדת לסוף דעתו של זה שכתב אותם. הוא שותף לאותן החוויות ואותם הדמיונות הרוחשים בדעתו של המספר.

קווסטים מוצלחים מספרים לנו סיפור, ועם הזמן וההתקדמות הם מצפים מאיתנו שנבין את "הראש" של הסיפור. לא רק שנבין מה מתרחש בעלילה, אלא שנדע לאמץ לנו את האינטואיציה של המספר כדי שנוכל לדעת באיזו דרך הוא ממשיך מפה, איפה לחפש את ההמשך ולאן לדחוף את הדמות כדי למצוא את הנתיב שהמספר סלל.

לקרוא סיפור או לצפות בו יכול להיות מעניין, אבל זה לא אותו דבר כמו לגלות את הסיפור דרך ניווט הדמות בקווסט. כי כשעשיתם זאת בהצלחה, ירדתם לסוף דעתו של המספר, השגתם את כוונתו האמיתית: למה דברים הם בדיוק ככה וככה; למה העולם בנוי כפי שהוא בנוי ולמה הסיפור פונה ימינה ולא שמאלה, או להיפך.

אגדה למופת

Drawn איננו קווסט קשה. נהפוך הוא. גם בלי להשתמש ברמזים המובנים במנוע המשחק, אפשר לצלוח אותו כמעט בלי 'להיתקע' באף נקודה. קושי החידות הוא לא העניין כאן. מטרת המפתחים לא הייתה להכביד על השחקן, אלא לאתגר אותו בצורה שתתאים להתקדמות הסיפור וקצבו. ולכן גם ההקדמה הארוכה. חשוב לי להדגיש את מעלותיו של קווסט 'קל' או 'קז'ואלי', שבו החידות הן לא העיקר אלא העלילה, האווירה, הקסם שבמקומות שתחקרו.

אלו התכונות שהופכות את Drawn: The Painted Tower לאגדה למופת. יוצרי המשחק באולפן של Big Fish, שהשתפשפו ביציר הרפתקאות סדרת Mystery Case Files, עשו כאן מלאכת מחשבת: הסיפור מיוחד ומעניין, גם אם לא מלא התפתחויות; הנופים והאפקטים הויזואליים מרהיבים, בלי שמץ תלת-מימד באופק; הדיבוב משובח והמוזיקה הסימפונית המלווה את כל הרגעים החשובים משלימה את הכישוף.

החידות עצמן זורמות ולא מכבידות, ומשתלבות היטב בסיפור, שלפעמים נראה כי גם אם היה מדובר בספר ולא במשחק, החידות עדיין היו יכולות להופיע בו כחלק מההתרחשות.

מנוע המשחק הפשוט והיעיל של Big Fish Games מגיע כאן לרמות גימור שתראו רק במשחקי ההרפתקה האיכותיים ביותר. זאת מחברה שמגיעה דווקא מתחום הקז'ואל; טקסטורות מדויקות, מערכת ניווט אינטואיטיבית, שימוש יעיל ומתוחכם בתכונות הטאצ', פאזלים שעברו שדרוג על מנת שיתאימו לממשק נגיעה, תמונות חיות, 'קלוז-אפים' מונפשים, ועוד בלי סוף פרטים קטנים שהקפידו עליהם. הכול על מנת להעניק את התחושה הזאת, המוכרת לחובבי בליזארד, של חוויה מלאה שעבד עליה צוות אמנים ובעלי מלאכה מהטובים בתחומם.

כדי שלא יאשימו אותי בדעה משוחדת, אני אוסיף שכן, יש למשחק כמה מגרעות זניחות, כגון העובדה שהוא קצר למדי (יחסית לקווסט 'קלאסי', אך לא יחסית לקווסט קז'ואל - בסביבות 3 שעות), התמיכה המיותרת ב-Game Center, חידות מעט קלות מדי והתייחסות לשחקן כאילו זה הקווסט הראשון שהוא שיחק בחייו. אבל אלא אם אתם כרישי קווסטים שמחפשים את אותם אתגרים שרק מיעוט מהשחקנים מצליח לפתור עד הסוף ללא Walkthrough, זה לא מה שיפריע לכם ליהנות מהאגדה המכושפת שהיא The Painted Tower.

שימו לב: המשחק קיים גם ל-PC/Mac, וניתן לרכישה בין השאר בפורטל של המפתחת. משחק המשך, Drawn: Dark Flight, יצא לאחרונה למחשב, אבל לא הגיע עדיין ל-iPad.

- להורדת המשחק מה-App Store

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:59 07.01.2011 | שבור שבור (אורח)

    ראשון.... נראה משחק נחמד לאי פד מעניין לראות איך יתפתחו עוד משחקים אחרים.....

  2. 2

    20:13 07.01.2011 | twisted_87 twisted_87

    כתיבה מצויינת (של הכותב, לא המשחק).

  3. 3

    21:38 07.01.2011 | יואל יואל (אורח)

    כתבה טובה מאוד,כמוכן אני רואה שהכותב שם דגש גדול על
    איכות המשחק והעלילה ולא דווקא על הגרפקיה ( למרות שיש אחלה נופים (: )

    הנה עוד כתבה מעניינת : http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=7379027

  4. 4

    03:13 08.01.2011 | ביקורת מצוינת! ביקורת מצוינת! (אורח)

    כל דבר נכון, המשחק מצוין והעלילה מדהימה!
    ממליץ גם לקנות את המשחק השני בסדרה של DRAWN שלעומת המשחק הזה, אין צורך בלחפש בתמונה מספר חפצים לא שימושיים.
    במשחק השני החידות הרבה יותר מאתגרות, אורך חיים הרבה יותר ארוך וחל שיפור עצום בגראפיקה ובאיכות המשחק! מומלץ לכל חובבי הז'אנר!

  5. 5

    22:33 15.01.2011 | Omgitsshimi Omgitsshimi

    איזה באסה זה לא נותן לי להוריד את זה חחח(בINSTALLOUS)

  6. 6

       | פורסם ע"י