הרשמה

הצבע והקלק: קדימה-אחורה

מאת: איתי ברנר

השבוע - משחק אחד שאולי מצביע לכיוון אחד מהעתידים האפשריים של משחקי הרפתקה, ומשחק אחר שהולך בבירור על נוסחה מן העבר שיצאה לגמלאות לפני יותר מעשור.

Stacking - רף חדש למשחקי הרפתקה קונסוליים?

ברוב משחקי ההרפתקאות נעשה שימוש במלאי של חפצים, והעובדה הקטנה הזו מספיקה על מנת להפוך את חווית המשחק על הקונסולות לנחותה מזו שעל המחשב האישי, לפחות כל עוד מצויידים בשלט רגיל. אבל בדיוק כמו שסדרות כדוגמת Halo ו – Killzone הוכיחו שמשחקי יריות יכולים להיות לא פחות טובים על הקונסולות אם יודעים איך לעצב אותם נכון, כך גם Stacking מוכיח שעם קצת תעוזה וצורת שליטה מקורית אפשר ליהנות מהרפתקה איכותית בלי עכבר - ובאותה הזדמנות להראות שהז'אנר, השמרני להחריד מבחינה משחקית, יכול להתעורר לחיים אם משלבים בו מכניקות משחק חדשות.

הרעיון המהפכני, אותו הוציא לפועל לי פטי, שתפקד כמעצב גרפי ראשי על Brutal Legend, הפך את המטריושקות במשחק גם למלאי החפצים של השחקן, גם לפעלים בהם הוא בדרך כלל משתמש וגם לדמויות איתן הוא מתקשר. הקונספט עלה במוחו כאשר הוא ראה את בתו הקטנה משחקת עם הבובות המפורסמות, סמל רוסי שמקורו דווקא ביפן.

אז איך כל זה בדיוק עובד? ברחבי עולם המשחק התלת ממדי נעות דמויות שכולן בעצם בובות חלולות. בכל רגע במשחק אפשר לארוב למטריושקה ולקפוץ לתוכה, בתנאי שהיא גדולה מהגיבור במידה אחת. אם היא גדולה בשתיים או יותר מידות גם ניתן להיכנס אליה, אבל צריך קודם להיכנס למטריושקה אחרת, קטנה ממנה במידה אחת וכן הלאה.

כאשר משתלטים על בובה זוכים בתכונות המיוחדות שלה. יש תכונות שהן סתם בשביל הצחוקים - למשל בובה של איש זקן שמספרת סיפורים כל כך משעממים עד שהיא בעצמה נרדמת - ויש תכונות שנדרשות לפתרון החידות במשחק, כמו מטריושקה שמסוגלת להשתמש במפתח שוודי על מנת לפרק כל מיני מתקנים בסביבה ולפתוח מעברים.

המשחק אמנם עושה כמה וויתורים פה ושם, בעיקר כדי להקל על שחקנים חדשים (הדיאלוגים, למשל, הם בעצם מונולוגים חד צדדיים), אבל מבחינת הסיפור, קטעי הקישור ובעיקר עושר החידות, אפשר להגיד שהוא קווסט לכל דבר.

הביקורות שהתפרסמו עד כה קובעות שהמשחק גם מצליח לחדש וגם לרתק, גם אם הוא קצת קצר מדי ועדיין לא לגמרי מאוזן מבחינת רמת הקושי. אף ביקורת לא נתנה לו פחות מ-80, ומעניין יהיה לראות אם ההתלהבות הביקורתית תתבטא גם במכירות ואולי אפילו בגל של משחקים דומים.

טיזר דמות ל – The Next Big Thing

טיזר חדש לפרויקט הבא מהיוצרים של טרילוגיית Runaway. עכשיו כבר אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בעוד משחק המערב חייזרים, מפלצות ושאר תופעות על טבעיות, אבל מתרחש דווקא בעבר ולא בהווה או בעתיד. ידענו כבר שהמשחק יושפע מעולם הקולנוע והטלוויזיה , אבל לא חשבנו שמדובר על תקופת הסרט האילם...

עם מנוע משופר משמעותית שרץ בכל רזולוציית סופר-HD שתרצו, כנראה שמדובר באחד המשחקים המצויירים היותר מנקרי עיניים שעומדים לצאת בזמן הקרוב.

המתים הרוקיסטים בתלת ממד

Bit Composer הכריזה על משחק הרפתקאות חדש שישתמש בטכנולוגיית התלת ממד המסורתית (משקפיים שבהן כל עין מסתכלת דרך פילטר בצבע שונה). הדמיון בשם ובעיקר בלוגו למופע הקולנוע של רוקי כנראה אינו מקרי...

Rocking Dead עוקב אחר סולנית להקת רוק כושלת בשם אליסייה שמתעוררת אחרי תאונה ומגלה ששתי חברותיה ללהקה נעלמו. בחיפוש אחריהן היא תפגוש חברים שלא רוצים למות כגון גולגולות ושאר יצורים מפתיעים מעולם סרטי הבי-מובי. מי שלא רוצה להשתמש במשקפי התלת ממד המצורפים למשחק, יוכל לחוות אותו גם בדו מימד.

ההודעה לעיתונות מבטיחה מדובבים מקצועיים ודגש על הומור עם הרבה מאוד רגעים מצחיקים. המפתחים אחראים לאחד הקווסטים היותר ביזאריים בהיסטוריה, Chewy: ESC from F5, וגם לכמה משחקים עם תכנים מיניים מובהקים שלא נחזור על השמות שלהם כאן... כך שגם אם אתם לא מתלהבים מהתלת ממד, יכול להיות שצפוי כאן משחק לא רע בפני עצמו, או לפחות זומביות בעירום.

שלוש בריבוע

עדכון משחקי מחווה חינמיים לסיירה: במקביל לחידוש ל – King Quest 3 שאמור לצאת החודש, יראה אור גם הפרק השלישי בסאגת המעריצים, The Silver Lining. בפרק זה המלך גראהם יחזור לאי הערפל ויפגוש חברים ישנים וחדשים . לפי היוצרים מדובר בפרק הארוך, האפל והאינטראקטיבי ביותר עד כה, כפול באורכו\תוכנו מהפרק הקודם. הטריילר אכן נראה מרשים יותר מהרגיל, אבל יש מצב לספויילרים, כך שמי שעדיין מחכה לשחק בפרקים הקודמים אולי יעדיף שלא לצפות בו.

שובם של הסרטים האינטראקטיביים?

מסתבר שלא רק המתים שבים לחיים, אלא גם אותם "סרטים אינטראקטיביים", המשחקים המעצבנים מסוף שנות ה-90 שכללו בעיקר אינסוף שעות של וידאו ומעט מאוד משחקיות של ממש. DARKSTAR: The Interactive Movie, שפותח במשך יותר מעשור (הנה מתחרה רציני ל DNF), הצליח לעקוף את השנאה המסורתית לז'אנר ומצא לעצמו את אחת המפיצות הגדולות בתחום משחקי ההרפתקאות, Lace Mamba.

קשה לקבוע מהי איכותו של המשחק בשל העובדה שהוא זכה למעט מאוד חשיפה עד כה. לפי הביקורת של Adventure Gamers, אחד האתרים הנחשבים בתחום, הסיפור בוגר יחסית וכתוב היטב למרות הקלישאות שבו (גיבור המשחק מאבד את הזיכרון לאחר שינה של 300 שנים ומוצא את עצמו בקצה העוין של הגלקסיה), המשחקיות לעומת זאת טובה הרבה פחות עם ממשק ניווט בעייתי ומערכת אייקונים לא ברורה בכלל... ביקורות אחרות קטלו את המשחק לחלוטין ("נראה שהוא נשכח בקפסולת-זמן מסוף המאה שעברה") ולא התלהבו מאווירת הרטרו שהוא מנסה להציג.

נראה שהמשחק יקרוץ בעיקר לחובבי Mystery Science Theater 3000, סדרת הפולחן שהצוות שאחראי עליה הפיק גם את המשחק, אפילו אם הוא רחוק מרחק שנות אור מהקו ההומוריסטי שלה . מכיוון שסביר להניח שהמשחק בכל מקרה לא יגיע לחנויות בארץ, תוכלו לקנות אותו ישירות מהחנות המקוונת של המפתחים. בגלל יותר מ-13 שעות וידאו שהוא כולל, הוא מגיע על גבי שני תקליטורי DVD מלאים.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:29 16.02.2011 | ל ל (אורח)

    כתבה מעולה! נהנתי לקרוא [=
    אגב החנות PSN הישראלית נפתחה! תעשו כתבה (;

  2. 2

       | פורסם ע"י