הרשמה

הצבע והקלק: שובו של המלך

מאת: איתי ברנר

החדשים-ישנים של Telltale

החדשה שהסעירה בשבוע שעבר את חובבי הקווסטים בישרה ש – Telltale הולכים לתת חיים חדשים לאחת מסדרות הקווסטים הותיקות ביותר, King's Quest. אחרי לא מעט משחקי מחווה ורימייקים בלתי רשמיים, סוף כל סוף יצאו משחקי המשך של ממש.

לצד הידיעה המשמחת, היו לא מעט שהרימו גבה. כרגע , אף אחד ב – Telltale לא מוכן לחשוף פרטים נוספים ולא ברור האם רוברטה ווילימאס (שהייתה אחראית ליצירת הסדרה ושמונת המשחקים המקוריים בה) תשתתף באיזשהו אופן בהפקת הפרקים החדשים. דאגות אחרות, שמבוטאות בעיקר בפורומים, נוגעות לרמת הקושי של מרבית משחקי Telltale, שנחשבת לנמוכה יחסית; יש אפילו כאלה שדורשים בתוקף שיהיה אפשר למות (אחד מסימני ההיכר של הסדרה בעבר)... אם לא יודלפו פרטים נוספים במהלך החודשים הקרובים, נצטרך לחכות עד חודש יוני, אז תתקיים תערוכת E3.

הפעם ברצינות?

גם הטריילר החדש של פארק היורה מתקבל בספקנות מסוימת. מעבר לעובדה שהמשחק כנראה קיבל השראה כבדה מ – Heavy Rain, למורת רוחם של שונאי ה – Quick Time Events, אתרים כמו Bitmob תוהים האם הצוותים שאחראים בדרך כלל לקווי עלילה קלילים, משולבים בהרבה בדיחות, יוכלו להפיק משחק מוצלח באווירה רצינית וכבדה יותר.

טיעון נוסף שיכול לתמוך בטענה הזו - רק לפני מספר ימים, Telltale התגאתה שהיא החברה עם ממוצע הציונים הגבוה ביותר בקטגוריית ה"מפתחות במשקל בינוני" לפי Metacritic, כ-78.4 לכל כותרי 2010 שלה, אבל אם בודקים ביחס לממוצע שלה את Fatal Conspiracy, המשחק האחרון שלה בסדרת CSI, שם ההומור הוא בטח לא המוטיב המרכזי, התמונה נראית הרבה פחות ורודה (ממוצע ביקורות 44 מביש).

כך או כך, הפרק הראשון של פארק היורה מגיע באפריל, כך שבקרוב נדע אם יש מקום להרפתקת דינוזאורים בעידן בו גם מותג כמו Turok הותיר מאחוריו רק מאובנים.

שרלוק מגיע לקונסולות

נראה כי 2011 הולכת להיזכר בהיסטוריה כשנה בה הקווסטים הפכו סופית להיות מולטי – פלטפורם (מן הסתם בזכות נפלאות ההפצה הדיגיטלית). המשחק החדש והשישי של Frogwares בסדרת שרלוק הולמס, אחת מסדרות הקווסטים היותר מוערכות של השנים האחרונות, מתוכנן לצאת לשתי קונסולות ה – HD בנוסף למחשב (המשחק הקודם חידש גם הוא ויצא לאקס בוקס).

שמו המלא של המשחק הוא (קחו נשימה עמוקה) - The New Adventures of Sherlock Holmes: The Testament of Sherlock . היוצרים טוענים שעל מנת להתאים את מנוע התלת-ממד של הכותר יותר לשליטת גיימפד, הם החליטו לזנוח את נקודת המבט מגוף ראשון של הכותרים האחרונים בסדרה ולעבור לגוף שלישי. ברור גם  מהתמונות שמנוע המשחק עבר שדרוגים גרפיים לא קטנים.

העלילה הפעם לוקחת את הולמס למקום האפל והנמוך ביותר והוא מואשם במעשי גניבה, הונאה ואפילו רצח המסעירים את לונדון. כאשר הולמס חומק מלונדון ומתחיל להשמיד ראיות, אפילו ידידו ווטסון כבר לא יכול לבטוח בו... מערכת התחקור של המשחק מבטיחה לשחקנים חופש פעולה רחב יחסית באמצעותו הם יוכלו לגבש לעצמם קו חקירה ייחודי.

סדרת משחקי שרלוק הולמס הוא סידרה עצמאית בקאנון של הבלש המפורסם בעולם ואין לה קשר לסרטי הקולנוע האחרונים או לסדרה החדשה יחסית של ה – BBC.

טריילר סיפור למראה השחורה

הטריילר השני למשחק האימה ההולך ומתקרב מיועד גם לאלו אשר לא שיחקו בשני המשחקים הקודמים ומסביר בקצרה על עברה ומצבה האומללים של משפחת גורדון, והקללה אשר רובצת על חבריה וגורמת להם לבצע פשעים נוראיים.

במשחק הנוכחי, שיהיה כנראה גם האחרון בסדרה, דארן, השריד האחרון למשפחת גורדון, ינסה להיפטר מהקללה פעם אחת ולתמיד ולסגור מעגל עם החלק הראשון בסדרה. את העלילה מציגה הכותבת הראשית של המשחק החדש וקודמו בסדרה, Anne Von Vaszary, לה יש גם ניסיון קודם בכתיבה לטלוויזיה (הטריילר בגרמנית אך מלווה בכתוביות באנגלית).

הגרסה האנגלית של המשחק תצא בעשרים ושניים באפריל לחנויות, אך סביר להניח שיהיה אפשר לרכוש גם עותקים דיגיטליים בערוצים כמו GamersGate, המפיצה את משחקיה של DTP בדרך כלל.

The Tiny Bang Story

משחק חדש מהסטודיו הרוסי Games Colibri יקבל הפצה אירופאית בחסותה של Lace Mamba. המפיצה לא מנסה להסתיר את הדמיון הרב בין המשחק הזה לבין מאשינריום המצליח: גם הכוכב Tiny בו מתרחש המשחק מורכב כולו כרובו ממכונות כאלו ואחרות, וגם כאן השחקן יצטרך לבנות ולפרק מגוון של מנגנונים כדי להתקדם. עם זאת, Tiny נראה הרבה יותר צבעוני והרבה פחות פחות ממקבילו.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:15 02.03.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    אני מת על כתבות משחקי הפאזלים (מעניין למה, אולי בגלל שאני אוהב משחקי הצבע והקלק!)!
    אני ממש אוהב את סדרת שרלוק הולמס וכמו לסרט השני (שאמור לצאת בסוף השנה.....?), אני מחכה גם למשחק הזה.
    בנוסף, משחק הצבע והקלק של TELLTALE בעולם פארק היורה?????? לפי הטריילר, אני בפנים. בכלל, אם TELLTALE היו עושים את המשחקים שלהם יותר דרמטיים ורציניים (עם ההומור) אז הייתי מעדיף אותם הרבה יותר. כרגע, אני לא מרגיש שאני חייב לשחק בסדרת סאם ומקס ובאי הקופים (ובחזרה לעתיד). הם חביבים אבל הם לא מושכים אותי כמו שפארק היורה מושך אותי (שוב, לפי הטריילר).

  2. 2

    07:33 03.03.2011 | PS3Gamer PS3Gamer

    הכל נראה ממש טוב, אני בהחלט מחכה לעוד מידע על שרלוק הולמס.
    נ.ב פארק היורה שלהם נראה ממש טוב ובוגר יותר מהמשחקים האחרים (כמו ש-maxy16 ציין בתגובה שלו).

  3. 3

    09:01 03.03.2011 | עופר עופר (אורח)

    KING QUEST מחזיר אותך ישר לילדות , שכל המשפחה הדודים מנסים לפתור בעיות ביחד : )

  4. 4

    14:08 03.03.2011 | elad elad (אורח)

    פארק היורה יוצא גם לפלייסטיישן 3?תענו בבקשה

  5. 5

    22:24 03.03.2011 | ET2k ET2k

    4 - סביר להניח שכן, Telltale נמצאת בקשר די טוב עם סוני כרגע...

  6. 6

       | פורסם ע"י