הרשמה

המחתרת: סאם העצמאי

מאת: איתי ברנר

הפעם במחתרת: אנחנו מעלים באוב מספר מותגים ומשחקים נשכחים שהצליחו לחזור לתודעה בכל מיני דרכים מפתיעות ויוצאות דופן, לא בהכרח דרך האצבעות... וגם: סדרת משחקי האינדי של Serious Sam ועדכונים לגבי Fez והמשחק החדש של יוצרי Castle Crashers.

הפסקול של העל-מתים

בימים כתיקונים, ByteJacker הוא בלוג וידאו העוסק במשחקים המופצים דיגיטאלית, בדגש על משחקי אינדי, אבל לפני קצת יותר מחודש, המנחה אנתוני קרבוני והצלם שלו מצאו את עצמם נלחמים בעדרים של זומבים במשחק הפלאש שלהם, BiteJacker (שימו לב למשחק המילים). כמו במקרה של Penny Arcade Adventures, לא כולם התלהבו מהמשחק, ואחת הסיבות לכך, מעבר לשימוש בטכנולוגיית הפלאש המוגבלת, הייתה האיכות הנמוכה של המוזיקה על מנת שהמשחק יוכל להיטען בזמן סביר.

אבל מכיוון שפסקול טוב קשה להרוס, הסטודיו שהלחין את המוזיקה, HyperDuck, שחרר אותו לשמיעה באתר המוזיקאים העצמאיים BandCamp. האלבום נקרא Undead on Arrival והוא כולל גם כמה רמיקסים לרצועות המקוריות. אפשר לשמוע את המוזיקה בסטרימינג ללא הגבלה, אבל אם רוצים להוריד את האלבום למחשב , העלות שלו היא 3.99$ לכל הרצועות או 0.99$ לרצועה.

פסקול אחר שזמין לרכישה הוא PPPPPPowerup!. כאן מדובר על אוסף של עיבודים מחודשים לפסקול המקורי של VVVVVV שמבוצעים על ידי מלחינים מוכרים בקהילת המשחקים העצמאיים וסצנת ה – VGMusic (מוזיקה של משחקי וידאו). אם המקור היה כמעט כולו רטרו מובהק סטייל קומודור או NES, העיבודים החדשים נעים בין סגנונות שונים, החל מטכנו ועד מוזיקה קלאסית. בין המעבדים האמיצים שלקחו עליהם את המשימה אפשר למצוא את DannyB, המלחין שאחראי לכל המוזיקה ב-Super Meat Boy, ואפשר לזהות בקלות את נגיעת הצליל הייחודית שלו.

האלבום עולה אמנם 10$ וניתן לשמוע רק דוגמית ממנו, אבל בתמורה למחיר הזה תקבלו לא פחות מ-90 דקות של מוזיקה ובאופן עקיף גם תעודדו פרויקטים נוספים בתחום.

סאם בחזקת 3

סדרת Serious Sam, שהתחילה בעצם כפרוייקט עצמאי של עשרה אנשים בחברת Croteam, מבצעת קאמבק מרשים בשנה האחרונה. עכשיו מסתבר שחוץ ממשחק שלישי ושחרור של גרסאות ה – HD גם במהדורות פיזיות (Retail), מתוכננים לרציני שלושה ספינאופס מחברות פיתוח עצמאיות:

Double D הוא משחק גלילה צידי שאמור להיות עבור סיריוס סאם מה שמנהטן פרוג'קט היה עבור דיוק נוקם (אולי קצת פחות חדגוני). המשחק כבר הוצג ב – PAX East, אבל אף אחד עוד לא העלה סרטונים של הדמו לרשת, כך שתאלצו להסתפק בינתיים בתמונות. לפי המידע ברשת, הוא אמור לצאת לפחות לשתי קונסולות ה-HD ולמחשב.

 

המשחק השני נקרא Kamikaze Attack ומדובר במשחק ריצה קאז'ואלי המותאם למסכי מגע. הטוויסט? הפעם אתם משחקים בתור המפלצות המתאבדות חסרות הראש הרודפות אחרי סאם ומנסות לחבל בו. נראה כמו משחק iPhone בסיסי למדי.

המשחק השלישי נקרא The Random Encounter ויהיה משחק תפקידים עם קרבות מבוססי תור. גם עבורו אין עדיין סרטונים, והגראפיקה נראית מותאמת למשחק מבוסס דפדפן או לסמארטפונים עם מסכים רחבים.

כל שלושת המשחקים אמורים במהלך החודשים הקרובים, כהכנה לשחרורו של Serious Sam 3 בקיץ, וסביר להניח שנשמע עליהם פרטים נוספים ככל שהמועד הזה יתקרב.

FEZ חושף את המימד הנוסף

הטריילר הקודם של Fez היה טיזרי למדי וחשף בעיקר את הסיפור וקצת משחקיות דו מימדית. הטריילר החדש כבר נדיב יותר ומראה את הממד הנוסף. כך או כך, המעבר בין הממדים יתבצע כנראה דרך חורים שחורים שיאכלסו את עולם המשחק. אגב, השחרור אמור להיות ממש בקרוב.
 

SnapShot – לצלם בהפוכה

סנאפשוט הוא משחק פאזלים פלטפורמה דו מימדי שלא מתעסק עם הרצה של הזמן קדימה ואחורה או מעבר בין ממדים, אבל מאפשר לכם לפתור חידות באמצעות צילום ודגימה של אזורים שונים במסך שניתן לסובב או פשוט להעביר לאזור אחר. הגראפיקה והמוזיקה אולי משדרות אווירה תמימה, אבל השלבים המאוחרים עלולים להיות די מאתגרים, כיאה למסורת בז'אנר.

הפיתוח אמור להסתיים בקיץ 2011 ולפי האתר הרשמי שמראה כפתור אפור להורדת הדמו, אפשר להניח שהגרסה הראשונית תצא למחשב.

סמאש ברוס בתאטרון?

BattleBlock Theater נמצא בפיתוח כבר לפחות שנה וכנראה לא זכה עדיין לתשומת הלב הראויה, אולי בגלל השם המוזר ואולי בגלל מקור ההשראה המאוד ברור שלו, Super Smash Bros, שהוליד יותר מדי פרוייקטי חובבנים מיותרים. הטריילר החדש, שמציג את קטע המעבר הראשון, מעביר באופן משובח את הסגנון האומנותי הייחודי ומציג סוג של תיאטרון עם דמויות נייר נישאות על גבי מקלות. ואתם חשבתם שהקטעים ב – Stacking נראים מוזר...

למי שפספס את קטעי המשחקיות עצמם, הנה קטע ישן יחסית/ אם הוא נראה לכם טיפה מוכר זה כנראה בגלל שמדובר באותם מפתחים של Castle Crashers, אחד המשחקים היותר פופולאריים בשירותי ההורדה של הקונסולות.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:24 21.03.2011 | :D :D (אורח)

    ראשון :D

  2. 2

    19:40 21.03.2011 | bvnv bvnv (אורח)

    פינה ממש טובה

  3. 3

    20:01 21.03.2011 | energyaron energyaron (אורח)

    סחתיין על הפינה דווקה טובה

  4. 4

    20:06 21.03.2011 | ל-3 ל-3 (אורח)

    דווקא*
    תמיד כשרושמים ככה "דווקה" זה נראה לי כמו וודקה

  5. 5

    18:30 22.03.2011 | ניפ ניפ (אורח)

    אחת מהפינות הכי טובות באתר

  6. 6

       | פורסם ע"י