הרשמה

חומרה למחשבה: נתבים אלחוטיים

מאת: CoreOxide

בפינה זו של "חומרה למחשבה" נבחן את הרשת האלחוטית שיש לכם בבית. רוב הסיכויים שזו אותה רשת שטכנאי של בזק או הוט התקין לכם לפני 6 שנים כשהצטרפתם ליעני-מבצע כלשהו ולא נגעתם בה מאז. למה להרוס משהו שעובד? אז מה אם הרשת לא מאובטחת (שאם יש לכם שכנים כמוני – מישהו כבר מתעלק לכם על רוחב הפס), לא יציבה (כמה פעמים בשבוע יוצא לכם לנתק ולחבר את הנתב לחשמל?) והכי חשוב – פוגעת בביצועי הגיימינג שלכם?

קודם כל, לאלה מכם שאין להם מושג קלוש על מה אנחנו מדברים כאן: נתב, או, במקרה שלנו, נתב אלחוטי, הוא מכשיר המאפשר לכם ליצור רשת ביתית קטנה ולחבר מספר מחשבים לקו אינטרנט יחיד שיש לכם בבית, בין אם בצורה קווית או אלחוטית. סביר להניח שיש לכם אחד כזה בקרבת המודם, כיוון שהנתבים הפכו זולים ופשוטים הרבה יותר וכמעט בכל בית יש מחשב נייד, טלויזיה עם חיבור WiFi (אינטרנט אלחוטי) ואייפון.

איך כל זה מתקשר לגיימינג, אתם שואלים? ובכן, זה לא. אלא אם כן אתם משחקים במשחקי רשת, כמובן. אז הופך הנתב להיות כלי מרכזי דרכו עוברת התעבורה שלכם בדרכה אל שרת המשחק ובחירה נכונה של סוג הנתב וטיבו ישפיעו בצורה ניכרת על הפינג (מהירות תגובה) שתקבלו מול השרת. לכן, בשביל לשפר את יחס ההריגות לפטירות שלכם, בחרנו 3 נתבים שהותאמו במיוחד לגיימרים. סידרנו את הנתבים לפי סדר יורד, כאשר הראשון הוא נתב הגיימינג האולטימטיבי אך גם היקר ביותר, והאחרון מציע מחיר אטרקטיבי אבל ביצועים יותר צנועים.

D-Link DGL-4500

ממבט ראשון הנתב הזה נראה מאוד טכנולוגי, עתידני ומסובך לתפעול. הרבה אנטנות, תצוגה כחולה כלשהי עם מספרים מרצדים, Flux Capacitor ומי יודע מה עוד. מאיזה שנה הגיע הדבר הזה?

ובכן, זהו נתב הגיימינג של די-לינק. הוא הותאם במיוחד לצרכי השחקנים ומכיל אפשרויות מיוחדות לניתוב ותעדוף התעבורה של הרשת שלכם בצורה הטובה ביותר. אם אתם בונים רשת אלחוטית חדשה בביתכם ורוצים לשים דגש על גיימינג – זה הכי טוב שנתבי גיימינג מגיעים אליו.

בנוסף לכל החיבורים הרגילים, כגון חיבורים לכבלי רשת וחיבורי USB לשיתוף אמצעי איחסון ברשת הביתית – הנתב הזה מגיע גם עם מסך קטן. המסך הזה יציג לכם מידע אודות ביצועי הרשת שלכם בכל מצב נתון מבלי שתצטרכו להתחבר לממשק שלו דרך הדפדפן. פיצ'ר זה יעיל במיוחד כשתרצו לדעת איזו תכנה שואבת לכם רוחב פס או איזה מהמחשבים מכביד על ביצועי הרשת שלכם.

הנתב משדר בתקן N החדש, שמבחינתכם זה אומר מהירויות של עד 300 מגה-ביט לשנייה. כמובן שהאינטרנט הישראלי לא מדגדג אפילו מהירויות שכאלה, אבל נחמד לדעת שהן קיימות. הראוטר תומך בשידור בתדרים של 2.4GHz וגם 5GHz בו זמנית (Dual-Band), כך ששום תשדורת אחרת, כגון טלפונים ביתיים והתקני בלוטות', לא תפריע לרשת האלחוטית. שימו לב שבשביל לקלוט את הרשת בתדר של 5GHz תצטרכו גם כרטיס רשת אלחוטי תואם.

הנתב מציג את טכנולוגית Xtreme N Duo שמאיצה, לפחות על פי חברת די-לינק, את קישוריות הרשת בתקן N, כלומר מקצרת את זמן התגובה בין מכשירים ברשת הפנימית עצמה. אפשרויות מתקדמות יותר כוללות כיול עדין של הפורטים בהם עוברת תעבורת הגיימינג שלכם. הראוטר גם יודע לזהות משחקים ספציפיים ומכיל הגדרות תעדוף משתנות עבור כל אחד מהם.

כמובן שהמכשיר גם תומך באפשרויות אבטחה מתקדמות בתקני WPA ו-WPA2 כך שאף אחד לא יוכל להתעלק על רוחב הפס היקר שלכם. תוכלו לרכוש אותו עבור 150 דולרים (מחיר בחו"ל) או החל מ-879 ש"ח (מחיר בישראל).

Linksys E3000

סדרת E של לינקסיס מביאה איתה את התמיכה ברשתות בתקן N המוגמר, בדיוק כמו הנתב של לינקסיס, וגם הוא יודע לשדר בתדר של 5GHz במקביל לשידור הסטנדרטי ב-2.4GHz (פיצ'ר Dual-Band). את הרשת שלו הוא משדר באמצעות לא פחות משש אנטנות פנימיות, כאשר חצי מהן נועדו לשידור והחצי השני לקליטה, כך שהתקשורת לא תצטרך "לעמוד בתור" על מנת לעבור דרך הנתב. החבאת האנטנות בתוך הנתב תורמת גם למראה האלגנטי שלו. בנוסף, כל מכשיר יוכל לקבל הקצאה לאנטנה משלו. אם תבחרו באופציה זו הנתב "ישמור" עבור לפטופ המשחקים שלכם אנטנה יעודית ובכך יפנה לכם ערוץ שלם לתעבורת המשחק שלכם.

הנתב קל מאוד להתקנה ולחיבור לרשת הביתית – אתם רק צריכים לזכור את הסיסמא שלכם לאינטרנט. הממשק ידידותי מאוד ומכיל אפשרויות לתעדוף תעבורה של אפליקציות או פורטים מסויימים, כך שתוכלו להגדיר תיעדוף לתעבורה של משחק הרשת האהוב עליכם. הנתב הזה לא כולל אפשרויות וטכנולוגיות במיוחד לגיימינג, אך תוכלו למצוא בו אפשרויות כגון DMZ, תעבורה מיידית למחשב נבחר ברשת ללא סינון, Port Forwarding, בדיוק אותו דבר רק עבור פורטים ספציפיים וכמובן אפשרויות Quality of Service שיתעדפו דרישה לזמן תגובה נמוך לפני דרישה לרוחב פס גבוה (כלומר – פינג למשחקים לפני הורדות בביטורנט). גם נתב זה תומך בתקני אבטחה מסוג WPA ו-WPA2.

בנוסף, הדגם הזה מכיל חריצי USB לחיבור התקני איחסון חיצוניים שישותפו בתור כונני רשת. תוכלו לרכוש אותו עבור כ-130 דולרים (מחיר בחו"ל) או החל מ-798 שקלים (מחיר בישראל).

D-Link DIR-655

עוד נתב של חברת די-לינק נכנס לרשימה, אך הפעם במחיר הרבה יותר נמוך. אל תחשבו שהנתב הזה לא עושה את העבודה כמו שצריך; הוא פשוט לא נמצא על חוד החנית.

הנתב תומך בקישוריות אלחוטית בתקן N כמו הנתבים הקודמים, אך לא תומך בשידור Dual-Band, מה שאומר שתצטרכו לבחור בין שיטת שידור ב-2.4GHz או ב-5GHz, ואם בבית שלכם יש מכשירים ישנים שלא תומכים בתקן ה-N החדש בתדר גבוה – הם לא יקלטו רשת כלל. לחילופין, תצטרכו להתפשר על מהירות הרשת האלחוטית.

יחד עם זאת, הנתב הזה תומך בכל הפיצ'רים שמציע גם הנתב היקר יותר של לינקסיס, כולל מנוע Quality of Service לתעדוף תעבורה שדורשת פינג נמוך, אך עם חצי מכמות האנטנות. הוא יודע לטפל בכמויות גבוהות של תעבורה ולפי ביקורות רשמיות ההאטה מתחילה רק בתעבורה העולה על 67 מגה-ביט לשנייה, כך שלתושבי ישראל אין מה לדאוג בנושא, לצערם. גם נתב זה מצוייד בחיבור USB ותקני אבטחה מסוג WPA ו-WPA2.

תוכלו לרכוש אותו החל מ-99 דולרים (מחיר בחו"ל) או החל מ-455 שקלים (מחיר בישראל).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:20 02.05.2011 | גדכגכ גדכגכ (אורח)

    דרך אגב, אם כבר נתבים אלחוטיים
    הינה חומר למחשבה: שואב אבק אלחוטי! אחחח עומד לי כרגע.

  2. 2

    22:59 02.05.2011 | My_T My_T

    נראה כאילו פשוט בחרתם נתבים יקרים עם פיצ'רים מיוחדים וונאבי "נתבי גיימינג".
    אני ממש לא חושב שזה נכון, כדאי, משתלם או עדיף לשלם עוד כסף על נתב עם פיצ'רים מפוצצים שקורא לעצמו "נתב גיימינג".
    והצגתם את ה-DIR-655 כאילו הוא חרא של דבר. זה אחד הנתבים הטובים יותר, אז מה אם המחיר של חצי מהאחרים.

  3. 3

    02:21 03.05.2011 | יובל יובל (אורח)

    לי יש 6 מחשבים בבית וסטרימר (עוד אחד בדרך), אף אחד מהנתבים האלה לא מתאים לי מכיוון שיש לי רשת בקירות, חיברתי ראוטר רגיל לסוויץ' של 16 פורטים במהירות ג'יגה. עובד כמו קסם. ד"א ה DIR-655 הוא באמת סתם ראוטר עם מחיר גבוה שגורם לו להראות "טוב יותר" מראוטרים אחרים. מבחינת החומרה הפנימית, החומרה זהה לראוטרים שחברות האינטרנט נותנות בחינם (edimax או tp-link שנייהם חרא).

  4. 4

    02:25 03.05.2011 | יובל יובל (אורח)

    היום, אין סיבה לקנות ראוטרים שעולים יותר מ-400 ש"ח מכיוון שלכולם אותה חומרה. אולי התוכנה שונה, אבל ל- d-link, edimax ו- linksys יש באינטרנט תוכנות (firmware) שמחליפות את התוכנה של היצרן ופותחת אפשרויות הרבה יותר רחבות אפילו מראוטרים שמתאימים לגיימינג - למשל DD-WRT לנתבי linksys.

  5. 5

    12:42 03.05.2011 | כל הכבוד כל הכבוד (אורח)

    כל הכבוד אחלה של כתבה עזר!!!

    תמשיך עם עוד

  6. 6

    14:26 03.05.2011 | קרקל קרקל (אורח)

    במקום לפרסם מוצרים יקרים חשבתי שהכתבה הזאת תעסוק בנושא ניהול ואבטחת הרשת הביתית. להרבה אנשים אין מושג אפילו איך מכניסים סיסמא לראוטר, איך פותחים פורטים או איך מבררים בכלל את ה-IP של הראוטר כדי להתחבר לדף הבקרה שלו.
    חבל שהכתבה הזו גובלת בפרסום סמוי של מוצרים שאינם נחוצים לרוב המשתמשים.

  7. 7

    15:27 03.05.2011 | גדי אחד שחה בים גדי אחד שחה בים (אורח)

    רגע, נתב זה ראוטר ב לועזית נכון ?! קצת התבלבלתי

  8. 8

    16:41 03.05.2011 | דשג דשג (אורח)

    רק שתדע תשתית האינטרנט הישראלית היא הטובה בעולם כן את יכול ליפול מה הכיסא פשוט לישראלי הממוצע אין כסף או צורך למהירות גבוהה לאינטרנט תדע שיש באמריקה הצפונית אזורים בלי תשתית בכלל ושהתשתית שלהם היא ממש חרה אם תיקח אינטרנט במהירות גיגה נגיד (שזה קצת בלאגן כי אין חבילה כזאת רגיל בחברות האינטרנט בישראל) יש מקומות באמריקה שלא תוכל לגלוש במהירות כזאת בישראל תוכל לגלוש במהירות כזאת כמעט מכל מקום ואני ידוע שתגיד שאמריקה ענקית יחסית לישראל ראיתה פעם את התקציב של אמריקה לעומת התקציב הישראלי לתקשורת אין להם כזאת טכנולוכיה בכלל כל הפיתוחים שלהם בתיקשורת זה מדענים ישראלים עם מימון אמריקני ובישראל גיגה ירוץ לך יותר מהר מה גיגה באמריקה

  9. 9

    16:44 03.05.2011 | תוספת לתגובה הקודמת תוספת לתגובה הקודמת (אורח)

    גם הפיתוחים הצבאיים זה מדענים ישראלים במימון אמריקני טילי חץ האמ 4 המקוצרר או קרבין איך שתקרא לזה שזה m4 carbin באנגלית האמ 4 הרגיל היה כמו הm16 הרגיל חול מים שווה נשבר כל השיפורים ישראלים

  10. 10

       | פורסם ע"י