הרשמה

אופס: EA חילקה בטעות אלפי משחקים בחינם

קוד מתנה לא מאובטח בחנות המשחקים המקוונת Origin גרם ל-EA לחלק בטעות אלפי משחקים בחינם

 טעות, טועים, טעינו: חברת EA חילקה בימים האחרונים אלפי עותקים דיגיטליים של משחקים בחינם - בעקבות תקלה במערכת הקודים שלהם. לא ידוע כמה משחקים חולקו בחינם לפני ש-EA עלתה על הטעות וחסמה את הפירצה שאפשרה לנצל אותה - אך לפי עדויות באינטרנט מדובר ברבבות משחקים.

הסיפור התחיל שב-EA החליטו לצ'פר לקוחות שענו על סקר שביעות רצון, ושלחו להם במייל קוד להורדת משחק חינם ב-Origin. כדי לנצל את הקוד, הגיימרים התבקשו לבחור משחק בעלות של 20 דולר, לרכוש אותו ובשלב התשלום להזין את הקוד, שהוריד את סכום החיוב לאפס. 

הבעיה הייתה שב-EA לא דאגו לכך שכל קוד כזה יהיה ניתן לניצול פעם אחת בלבד - ולמעשה נתנו לכל אלה שקיבלו אותו כרטיס חופשי להורדת משחקים בשווי 20 דולר בחינם. זאת ועוד - עד מהרה גילו המשתמשים שהקוד גם לא חסום למשתמש אחד בלבד - ושניתן לשתף את הקודים עם חברים כדי שגם אלה יהנו מהבופה החופשי של EA. אופס.

הקודים הנ"ל שותפו בקהילות גיימינג רבות באינטרנט - עד שב-EA חסמו אותם לשימוש. נכון לשלב זה, בחברה עדיין לא הגיבו רשמית על הסיפור - אך נראה שלפחות כרגע הגיימרים שהצליחו לנצל את התקלה יזכו לשמור על המשחקים החינמיים שלהם, זאת למרות של-EA יש יכולת טכנית "למשוך" אותם בחזרה, מכיוון שמדובר בעותקים דיגיטליים.

 

הסיפור המוזר הזה גרם לדיונים מעניינים מאוד בכל הקשור למוסר עסקי ולגיימינג. גיימרים רבים מאמינים שניצול הקוד הזה הוא לא יותר טוב מפיראטיות, וששחקנים לא צריכים להתגאות על כך ש"עקצו" את EA. מאידך, גיימרים אחרים טוענים שזה לגיטימי לנצל טעות כזאת מצד החברה, שכלל לא עוברת על הסכמי השימוש של Origin או על החוק.

גיימרים אחרים מציינים שמבחינתם זו דרך "לנקום" ב-EA, שנחשבת לאחת מחברות המשחקים השנואות ביותר בתעשיית המשחקים. "תחשבו על זה - עד היום EA לקחה לכם את כל הכסף, זו ההזדמנות שלכם לקבל אותו בחזרה", אמר אחד מהם. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:01 20.10.2012 | BrB BrB

    LOL
    אני חייב להודות שאני מסכים עם הפיסקה האחרונה לחלוטין...
    "גיימרים אחרים מציינים שמבחינתם זו דרך "לנקום" ב-EA, שנחשבת לאחת מחברות המשחקים השנואות ביותר בתעשיית המשחקים. "תחשבו על זה - עד היום EA לקחה לכם את כל הכסף, זו ההזדמנות שלכם לקבל אותו בחזרה", אמר אחד מהם. "

    מגיע לEA... חוץ מזה.. זה לא שהם יפשטו בגלל זה את הרגל או משו...

  2. 2

       | פורסם ע"י