הרשמה

ביקורת - Bloodborne

גיא דהן הצליח לשרוד את אחד המשחקים הקשוחים של השנה וחזר עם החוויות

סדרת משחקי Souls שפותחו ע"י הסטודיו From Software נהגו להטיח בפני שחקנים הבטחות מוות עם המשפט Prepare To Die, והיה מדובר בשיווק כנה ביותר. לא משנה כמה טובים תהיו במשחקים האלה, אתם עדיין תמצאו את סופכם שוב ושוב בידי מפלצת ענקית עם שמונה עיניים או שחקן שפלש לעולם שלכם. למרות שהקושי במשחק הוא חלק גדול ממנו, הסדרה ידועה גם בזכות מערכת הקרב המהירה שלה, אלמנטים שכל מעריץ משחקי תפקידים ידע להעריך ואווירה קודרת אך מושכת עם הרבה אישיות. Bloodborne, הכותר החדש מהמפתחת הבלעדי לפלייסטיישן 4, מביא איתו טוויסטים חדשים לחוויה ומצליח להרגיש מרענן גם לשחקנים ותיקים.

אתם עוד תתגעגעו לשמש

Bloodborne מנופף לשלום לאזור ימי - הביניים אליו התרגלנו בסדרת Souls וכבר בדקה הראשונה של המשחק תבינו שמדובר במקום שלא תרצו לנפוש בו בקיץ. העיר Yharnam, שם תתחילו את ההרפתקאה האלימה החדשה שלכם, היא מקום אפל וגותי עם כנסיות נטושות, רחובות הרוסים וביובים חשוכים. אבל כמו שציפינו, אזורי המשחק משתנים ומגוונים ואתם לא נשארים בעיר למשך זמן. במשחק תבקרו ביערות עם מפלצות מזוויעות וחופי ים עם מכשפות ועוד שלל מקומות שלא אספר עליהם עוד כדי שתוכלו להרגיש מופתעים כמו שאני הרגשתי.

שיחקתי ב-Bloodborne באיטיות וביסודיות (ומכאן האיחור האופנתי בשחרור הביקורת הזו). גיליתי כמה שיותר מקומות שיכולתי, נלחמתי בכמה שיותר בוסים וגיליתי כמה שיותר אוצרות. שיחקתי במצב Chalice Dungeons - צינוקים משתנים שאפשר לשחק עם עד ארבעה שחקנים, ונלחמתי בקרבות אחד על אחד נגד ציידים אחרים. ופה ניתן לראות כמה המשחק הזה דומה ל-Demon Souls ול-Dark Souls. גם כאן יש את ההרגשה הזאת כשאתה סוף סוף מצליח לחסל את האויב הזה, הספציפי הזה, שהרג אותך שוב ושוב ואחרי שקיללת את אמא שלו שוב ושוב. אחרי כל הסבל (והרבה בזכותו) מגיעה תחושת האדרנלין והישגיות שלא תמצאו אצל אף משחק מתחרה - בייחוד לא בעולם שבו רוב המשחקים "מחזיקים את היד" לשחקן לאורך כל הדרך.

כבשתם את מערכת הקרב? כבשתם את המשחק

איפה ש-Bloodborne משתנה מקודמיו הוא דווקא איפה שהוא מצליח. במשחקי Souls הייתם יכולים לאחוז במגנים ולהשתמש בהם למקרי הצורך. ברוב הפעמים מדובר בחפץ שהציל אותי עשרות פעמים, אך ב-Bloodborne אין חיה כזאת. במקומם אנחנו מוצגים לאקדח שבירייה יכול להמם את האויב ולתת לכם יתרון, ועם זאת, זה הרגיש לי קצת מוזר שכל מה שהאקדח עושה הוא להמם את האויב ולא גורם לנזק משמעותי כמו שאקדח אמור לעשות. מצד שני, אני מניח שזה היה הופך את המשחק לקל מדי ואסור לתת לזה לקרות, נכון?

מערכת הקרב מרגישה מהירה ומלחיצה יותר, ותמיד תצטרכו להיות בתנועה כדי להישאר בחיים. המשחק מציג מערכת חדשה בשם Regain System. היא עובדת כך שאם אויב תקף אתכם, יש לכם בדיוק שנייה אחת לתקוף אותו בחזרה כדי לקבל כמות חיים בחזרה. כאשר אתם מצליחים להשתלט על המערכות הללו אתם באמת מרגישים כמו מאסטרים ששום דבר לא עומד בדרככם, עד ששחקן אחר פולש לעולם שלכם ועושה מכם צחוק.

מצב הרשת של המשחק מהנה למדי וגם הוא השתנה מעט. במקום חריטות על האדמה ששימשו לזימון שחקנים לעולם שלכם כדי לעזור או כדי להילחם נגדכם, המשחק משתמש במגדלי פעמון - וכאן יכול להיות שתהיו טיפה מאוכזבים. מצב המולטיפלייר של Bloodborne מרגיש מאוד... חסר חיים. במשחקי Souls הייתם מוצאים חריטות כמעט בכל אזור שהייתם מוצאים, אבל כאן לקחו לי כמה שעות טובות כדי למצוא מגדל אחד - וגם אז הייתי צריך לקוות שהחיבור בכלל יאפשר לי לשחק עם מישהו.

מבחר מצומצם אך אפקטיבי

כשזה מגיע לאפשרויות שריון ונשקים, הכמות דלה מאוד, מה שמונע משחקנים מלבנות סגנונות קרב שונים לדמות שלהם בניגוד למשחקים הקודמים. ב-Demon או ב-Dark Souls יכולתי לשחק בתור מכשף, טנק משוריין או נינג'ה זריז, וב-Bloodborne האפשרויות שלי פחותות הרבה יותר. סטים של שריונות נראים נהדר אבל השוני היחידי שתמצאו הוא חסינות לאש, קסם וכו'.

וזה לא מפסיק בשיריונות. אפשרויות הנשקים שלכם גם כן מרגישות מוגבלות מאוד, אבל כאן לא בהכרח מדובר במשהו רע. זה נותן לכם את האפשרות לשחק את רוב המשחק עם נשק אחד בלבד אותו תוכלו לשדרג. תוכלו לבצע מעין "שינוי" לנשק ולקבל מתקפות חדשות שמתאימות לדרך המשחק שלכם. אז לדוגמה הנשק ההתחלתי Saw Cleaver יכול להשתנות ל-Long Saw Cleaver ואיתו תוכלו לבצע מתקופת חזקות יותר לטווח רחוק יותר אך תקריבו הרבה מהמהירות, מקל ארוך יכול להפוך לשוט כבול וכן הלאה והלאה. אז למרות שיש מעט נשקים בהם תוכלו להשתמש, מדובר במערכת יצירתית שמוסיפה סגנון למערכת הקרב.

השריונות והנשקים המעטים לא אומרים שאין טעם לחזור ולשחק שוב מההתחלה. במשחק ישנו חפץ שתוכלו למצוא בשם Insights, אשר נותן למשחק כמה טוויסטים מזוויעים. ניתן למצוא אותו במגוון מקומות במשחק ותוכלו להשתמש בו כדי לרכוש חפצים או כדי לזמן שחקנים אחרים לעולם שלכם. אבל, כאשר תחזיקו יותר מ-14 Insights , המשחק יתחיל להשתנות. אתם תראו דברים שלא היו שם לפני כן. אויבים חדשים ומפחידים יותר מופיעים בעולם, והאויבים הרגילים הופכים למהירים יותר ויקבלו מתקפות חדשות. אני ממליץ לחכות עם האתגר הזה לפחות אחרי שעליתם כמה רמות והתחזקתם, כי אם תנסו את זה בהתחלה - לא תגיעו רחוק.

עיצוב המשחק משתווה למשחקי Souls. מפות רחבות עם מגוון דרכים ואזורים לחקור ודמויות שונות עם סיפורי חיים מרתקים איתם תוכלו לדבר, וכמובן גרפיקה מתקדמת בהרבה ממה שראינו עם משחקי Dark Souls שמנצלת ביעילות את משאבי ה-PS4. הדבר היחיד שמפריע הוא הצורך לחזור כל כמה זמן לאזור Hunter's Dream במטרה לקנות חפצים מרפאים. בניגוד למשחקי Souls, אין את משקה ה-Estus Flask שמתמלא כל פעם שאתם נחים ליד מדורה. במקום זה אתם צריכים לקחת הפסקה מהאקשן ולחזור למקום עם אויבים קלים יותר ולקוות שאחד מהם יהיה נחמד מספיק כדי לתת לכם חפץ מרפא. בשפת הגיימינג זה נקרא "Farming", דבר שלא תמיד כיף לעשות.

השורה התחתונה

Bloodborne הוא משחק אלים ומעניש - לא בשונה מקודמיו. הוא עמוס באקשן ומשחקיות מאתגרת לצד עיצוב השלבים הטוב ביותר שראתה הסדרה. קרבות הבוסים הם קשים, כמו שציפיתם, ויש מגוון גדול כשזה מגיע לאויבים ולזוועות שתפגשו. לגבי המערכות השונות - קרב, חפצים וכו' - יש דברים שהשתפרו ממשחקי Souls ויש גם כמה שלא. מה שבטוח - Bloodborne מצליח להיות זכיון בפני עצמו ומספק חוויה שונה מזאת שתקבלו עם המשחקים האחרים של From Software.מדובר במשחק הראשון שלדעתי מצדיק קניית קונסולת Playstation 4. לא כולם יהנו ממנו, זה ברור, אבל מי שמחפש אתגר רציני ימצא משחק מהנה, מלוטש ומספק.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:17 13.05.2015 | Tracing Archer Tracing Archer

    אני עדיין לא יודע אם לקנות PS4 בשביל זה.
    כוס עמאק.

  2. 2

    12:44 13.05.2015 | sagimi sagimi

    לדעתי המשחק מתחיל ברמת קושי גבוהה ולא בונה אותה באיטיות כמו ds1
    ולא הייתי ממליץ לשחקנים שלא מכירים את המפתח לקנות קונסולה רק בשביל זה כי הרבה שחקנים חדשים מתיאשים ומפסיקים לשחק

  3. 3

    11:22 19.05.2015 | DrizziTx DrizziTx

    @גיא: איך השליטה? ב-Souls הפסקתי לשחק כי הרגשתי שהמנוע הפיזיקלי עושה ממני צחוק ואני נלחם בג'ויסטיק כדי לשלוט בדמות וגם אז היו מקרי מוות מטומטמים כיוון שהאינטרקציה המסורבלת של המנוע גרמה לי למות, את כל שאר הדברים מאד אהבתי, האם bloodborne שונה/יותר טוב?

    @tracing archer: ממליץ על PS4 ולו רק בגלל הנוחות וגם שמשחקים מתוכננים קודם לקונסולות, לדוגמא GTA5 נחשב לשבור על המחשב לפי לא מעט אנשים, בשבור אני מתכוון שהסינגל שלו לא עובד טוב על המחשב, גם לכאלה שקנו אותו. ואילו ב-dragon age inquisition השליטה במחשב קשה יותר ועוד מגוון בעיות טכניות, זה מבאס אבל זו עובדה, וגם היום ב-ps4 יש לך מצב שאתה מכבה אותו כשאתה במשחק וכשאתה מדליק אתה באותו מקום שעצרת, עובד יפה מאד וחוסך הרבה זמן במשחקים כבדים. יש לי גם מחשב רציני אבל כמו שהבנת אני פחות נוגע בו עקב הסיבות שציינתי, מקווה שאיכשהו עזרתי לך.

  4. 4

    19:35 19.05.2015 | גיא דהן גיא דהן (אורח)

    ל3
    השליטה דומה מאוד ל-Souls מבחינת תנועה. גם אני מתתי בדרכים מרגיזות כמו ליפול מצוק בגלל צעד לא נכון.

  5. 5

       | פורסם ע"י