הרשמה

צוות ויגיימס מסכם את E3 2015

מה היתה ההכרזה הכי גדולה בכנס? והכי מאכזבת? ואיזה משחקים שכחו להגיע? צוות התוכן של ויגיימס מסכם לכם את E3

אחרי שנרגענו קצת מכנס הגיימינג הגדול של השנה, הגיע הזמן להסתכל אחורה ולבחון את ההכרזות הכי גדולות, הכי מאכזבות ואלה שפשוט לא הגיעו. צוות ויגיימס מסכם את E3 2015

שנת 2015 הביאה איתה את אחד מאירועי ה-E3 הכי גדולים אי פעם, וסוף סוף אפשר להכריז רשמית כי "הדור הבא" שהבטיחו לנו עוד משנת 2012 סוף סוף הגיע. התערוכה השנה עסקה בעיקר במשחקים ופחות בחומרה ובידור, וכדי לסכם את מה שהיה שם בצורה ההוגנת ביותר אספנו את צוות הכתבים של ויגיימס ואת החוויות שלהם מ-E3 2015. שאלנו אותם 3 שאלות: מה ההכרזה\משחק הכי גדולים עבורך? מה ההכרזה\משחק הכי מאכזבים עבורך? ולבסוף - מה ההכרזה\משחק שהכי ציפית להם ולא הופיעו בכנס? אם אתם עדיין לא בטוחים מה קרה ב-E3 2015, בקרו בחדר המצב שלנו עם הסיכומים המלאים לכל מסיבות העיתונאים, או קחו את קיצור הדרך ישר לעשרת המשחקים שאסור לכם לפספס.

אריאל רחמימוב

הכי גדול - Horizon Zero Dawn

לא אסתיר את העובדה שאני שחקן PC מושבע. למרות שאת הילדות שלי ביליתי עם ה-PS1 וה-PS2, בסופו של דבר כמעט תמיד חזרתי למחשב שלי - שהיה די ענתיקה באותה תקופה. בגלל שאני משחק רק על המחשב, אני נוטה לא להעניק יותר מידי תשומת לב למשחקים בלעדיים לקונסולות כי זה רק יראה לי כמה הדשא ירוק בצד הזה... אבל הפעם חרגתי מהקוד שלי כי סוני פשוט העיפו אותי כשהכריזו על Horizon Zero Dawn. הזכיון החדש של יוצרי Killzone מוכיח שוב כמה אפשר לגוון בעלילות של משחקים ולא להיות תקוע על פרק זמן או נושא מסויים. המשחק לוקח אותנו לעולם פוסט אפוקליפטי אשר שורץ ב... דינוזאורים רובוטיים! תוסיפו לזה עולם מרהיב ביופיו, משחקיות שנראת זורמת וחלקה וכמובן העובדה שמשחק יהיה בלעדי על ה-PS4 וקיבלתם סיבה ממש טובה להתחדש בקונסולה של סוני.

הכי מאכזב - Assassin's Creed Syndicate

אני חושב שזה ברור לכולנו איזה זכיון נחשב למלך משחקי ההתנקשות. מאז 2007, יוביסופט משיקה מדי שנה משחק Assassin's Creed חדש ומשתדלת לגוון באזור ובתקופות בהיסטוריה. עם הזמן, מעריצי הסדרה ואני ביניהם טענו שהמשחק מביא לנו עוד מאותו הדבר מדי שנה, ודרוש שינוי. לצערנו, אותו השינוי עדיין לא קרה ויוביסופט ממשיכה בשלה גם עם Assassin's Creed: Syndicate - משחק שלוקח אותנו לאנגליה הויקטוריאנית ובו נגלם 2 דמויות: אח ואחות עם סגנונות קצת שונים. אז נכון שכעת נוכל לרכב על מרכבות ולגלם 2 דמויות, ונכון שיוביסופט הציגה דמו בלייב ישירות מהמשחק, אבל לא לתינוק הזה פיללתי. סדרת Assassin's Creed צריכה לעבור שינוי בד.נ.א שלה, אבל בגלל שמדובר בסדרה שכבר רצה זמן רב - אולי יובי צריכה לעשות את מה ש-Guerilla עשתה עם Killzone ופשוט לעבור הלאה. זה הזמן של יוביסופט להדהים אותנו עם זכיון חדש לגמרי שיחליף את AC. משהו שאנשים עוד לא ראו, משהו מקורי, משהו שיצעיד את החברה בזחרה לגדולה.

ההכרזה שלא הגיעה - The Elder Scrolls RPG

אני אוהב את Bethesds. אני אוהב את Fallout, אני אוהב את Doom, אבל יותר מכל אני אוהב את סדרת The Elder Scrolls. המשחק האחרון בסדרה, Skyrim, ששוחרר אי שם ב-2011 היה בשבילי המשחק הטוב ששיחקתי. שיחקתי בו במשך מאות שעות ואני מרגיש שעדיין לא גיליתי את כל הסודות ש-Bethesda החביאו במשחק. כאשר סיימתי את הסיפור הראשי במשחק, הייתי צמא לעוד, ולצערי גם קהילת המודים הענפה של המשחק לא הצליחה להעניק לי את תחושת השובע שחיפשתי. אני יודע טוב מאוד מה אני צריך, משהו חדש. אז נכון, הכותר הבולט עכשיו הוא Fallout 4 אבל באיזשהו מקום חלמתי לראות את טוד הווארד, יוצר הסדרה עולה אל הבמה ומציג לצופים הנדהמים את הכותר החדש בסדרה. הייתי אפילו מוותר על Elder Scrolls Legends - משחק הקלפים החינמי בשביל הכותר החדש. זו אכזבה שידעתי שתגיע, אך היא כואבת לא פחות.

גיא דהן

הכי גדול - Fallout 4

7 שנים. 7 שנים האינטרנט מתחנן מ-Bethesda ל- Fallout 4, מיד לאחר ההשקה של המשחק השלישי בסדרת משחקי התפקידים המוצלחת. אתם בטח יכולים לדמיין את רמת ההתלהבות שלי כאשר טוד האוארד, במאי הסדרה ומתחרה ראוי לאליל החדש שלי, עלה לבמה והציג את יצירת המופת הבאה שלו. עם גרפיקה מרשימה מאוד, מערכות בנייה ויצירה ותאריך יציאה לקראת סוף השנה, רכבת ההייפ של Fallout 4 נוסעת במהירות רבה והיא לא מתכננת לעצור.

הכי מאכזב - Hitman

כנראה המשחק שהכי ציפיתי ללמוד עליו יותר במסיבת העיתונאים של Square Enix. משחק ההתגנבות Hitman היה אמור להיות גולת הכותרת של מסיבת העיתונאים אך בפועל, כל מה שזכינו לראות היה טריילר משחקיות קצר והבטחות לשלבים פתוחים ושלל דרכים להתנקש במטרות שלנו, בערך כמו כל משחק Hitman שיצא עד היום... והסוכן 47 נראה מוזר, תתקנו אותו Square!

ההכרזה שלא הגיעה - Beyond Good & Evil 2

לעזאזל Ubisoft! היה לכם את הלב שלי השנה, ומחצתם אותו לנגד עייני. קיוויתי כל כך לראות את אחד ממשחקי הילדות שלי מופיע על המסך הגדול עם הספרה 2 בעוד המציגה איישה טיילר זורקת הערות מתחכמות ברקע. אבל ברצינות, מדובר במשחק המשך שאני מצפה לו זה שנים, ואחרי שתיקה ארוכה כל כך החשש שזה לא הולך לקרות אוכלת אותי מהפנים. יובי היקרה, תשיגו מתורגמן שיקריא לכם את זה. תעשו את המשחק הזה!

יעקב ורך

הכי גדול - משחקים שלא היו אמורים לקרות (למה אף אחד לא אמר ליעקב שזה רמאות לבחור יותר מאחד?)

משחקים שלא היו אמורים לקרות! Square Enix , Ubisoft ו-Sony הכריזו על שלושה משחקים שלאורך השנים שמענו מכל כיוון אפשרי שהם בחיים לא יקרו. בתור התחלה, Square Enix הכריזה על הרימייק של Final Fantasy VII. ההכרזה הגיע בתור הפתעה לכולם אחרי שנים של הסברים ותירוצים שהמשחק לא אפשרי לביצוע ולא ישים כלכלית. ההכרזה של Ubisoft על South Park: The Fractured But Whole אומנם לא מתקרבת למימדים של Final Fantasy VII אבל מפתיעה וגדולה לא פחות בעיניי. יוצרי סאות' פארק הודיעו שהם בחיים אבל בחיים! לא יעשו עוד משחק לאחר The Stick of Truth. לכן ההכרזה במסיבת העיתונאים של Ubisoft מאוד הפתיעה אותי. ולבסוף, ההכרזה על Shenmue 3 שפשוט הדהימה אותי. משחק שבוטל לפני 15 שנה על ידי Sega כי החלק השני בסדרה לא מכר מספיק עותקים, העלות המשוערת של החלק השלישי היה סביב ה-100 מיליון דולר- דבר ש-Sega של היום ובעצם גם של פעם לא יכולה להרשות לעצמה. אז לגלות שמשחק כזה חוזר לחיים ועוד עם הצוות המקורי של מפתחים, כותבים ומלחינים - פשוט לא יאמן. שלושת המשחקים האלו לא היו אמורים להיות מוכרזים, והבשורה הכי טובה של E3 2015 היא שגם הבלתי אפשרי יכול לקרות לפעמים.

הכי מאכזב – Metroid Prime Federation Force

האכזבה הגדולה שלי היא Metroid Prime Federation Force של נינטנדו. עברו 12 שנים מאז יציאת Metroid Prime לגיים קיוב. ריימיק של אותו משחק ל-Wii U שיצא בינואר האחרון רק העלה את רמת הציפייה שלי להכרזה למשחק Metroid Prime חדש לגמרי... אבל מה שקיבלנו זה משחק 3DS בסדרת Federation Force - לא בדיוק המטרויד שציפיתי לו.

ההכרזה שלא הגיעה – Final Fantasy XII HD

בזכות ההצלחה של Final Fantasy 10 HD ושחרור המשחק גם על ה-PS4 ציפיתי להכרזה הזו. בעיניי אין ספק ש Final Fantasy XII יהיה אחד המשחקים המורווחים ביותר משדרוג HD. ב-2006 המשחק דחף את ה-PS2 לקצה גבול היכולת והרגיש קצת גדול מידי לקונסולה המזדקנת של סוני. נוסף על כך, יצאה מהדורה שזמינה רק בשוק היפני ובה יש שינויים למערכת פיתוח יכולות הדמויות, הייתי מאוד רוצה לנסות אותה וכך גם הרבה מעריצים אחרים. אז נכון, קיבלנו רימייק ל-Final Fantasy VII אבל אתם יודעים איך זה - תמיד יהיה מישהו שימצא על מה להתלונן.

יונתן טפרברג

הכי גדול - Unravel

אתם יכולים לקחת את ה-Fallout שלכם, אתם יכולים להתחרפן מהרימייק של FF7 והתמיכה לדור הקודם של ה-Xbox, אבל יש רק הכרזה אחת שאני באמת אקח איתי מכל E3, וזו ההכרזה על Unravel. כשמרטין סהלין (Martin Sahlin) עלה לבמה והתחיל לדבר על המשחק שלו, היה ניתן לראות בבירור שזה משהו שחשוב לו. התמונות שלו מהטיול שנתן לו את הרעיון וההשראה למשחק, בובת הצמר האדומה שהוא בנה ושמר עד עצם היום הזה, הרעידה הבלתי נשלטת שלו על הבמה, בקול ובגוף, כולם הם סימנים של אדם שלא רק גאה ונרגש, אלא גם מאוהב ביצירה שלו.

וההרגשה הזאת הועברה בלי כל שמץ של ספק אל הטריילר. כי כששמים את מילותיו של מרטין על איך שהמשחק הוא "מטאפורה על אנשים, הנפרמים רגשית כאשר הם מתרחקים מאהבה", ברקע מחשבותינו בזמן הצפיה, הכל נהיה הרבה יותר מרגש. מתי בפעם האחרונה התרגשתם מהכרזה על משחק שלא שמעתם עליו מעולם?

הכי מאכזב - The Last Guardian

סוף סוף זה קרה! ההמון האינטרנטי קיבל את מה שביקש כל כך הרבה זמן, והנה מגיע הטריילר החדש ל-The Last Guardian, שמאשר לנו שהמשחק אכן עדיין בפיתוח. לא זאת ועוד, אלא שהוא גם מגיע לקונסולת הדור הבא של פלייסטיישן!

ו... זהו. המשחקיות נראית די בנאלית אם לומר את האמת, הגרפיקה כבר ממזמן לא מרשימה כפי שהייתה לפני שש (!!!) שנים כשהמשחק הוכרז ואפילו תאריך ההשקה מעורפל כמעט כמו הליך הפיתוח של המשחק. אז מה אם ראינו קצת גיימפליי? אני לא יכול להגיד שאני נרגש לקראת המשחק הזה. כל ההתרגשות שהייתה לי להכרזה שלו לפני שש שנים התפוגגה עוד ממזמן, והטריילר שהוצג השנה לא הצליח לאחד חזרה אפילו שבריר ממנה.

ההכרזה שלא הגיעה - Valve Software

לפני כשבוע, Valve הוציאה עדכון מהפכני לאחד מהמשחקים הכי מצליחים שלהם: Dota 2. העדכון קיבל את השם Reborn, בגלל שהוא באמת מהווה התחלה מחדש של המשחק - כל המשחק כולו הועבר למנוע החדש שלהם, Source 2. משכלול מוחלט של התפריט דרך עדכוני יציבות ומהירות, המנוע החדש הוא לא פחות מנס טכנולוגי להרבה מעריצים של המשחק ושל וואלב. אז חשבתי, אולי בכל זאת, וואלב יציגו איזה משהו השנה. קטן, לא רציני, צנוע. אפילו לא משחק חדש, רק הדגמה קטנה של המנוע או איזו הכרזה לגביו (השמועה אומרת שיהיה ניתן לשימוש על ידי הקהל הרחב, בדומה ל-Unreal Engine ו-Unity). אבל לא, כלום. אולי זה בגלל שהם עסוקים בעבודה על אינספור הבאגים שמתגלים מידי יום ויומו במנוע החדש, אולי זה כי הם מתכננים משהו ל-Gamescom, ואולי זה בגלל שגייב ניוול לא יכול להגיע ל-E3 בגלל החיידקים.

רועי באלוה

הכי גדול - Ghost recon wildlands

יוביסופט החליטה לסגור את מסיבת העיתונאים שלה עם המשחק הכי טוב שיש לה ובשבילי אין משחק יותר טוב מבית יוביסופט מאשר גוסט ריקון. Ghost Recon Future Soldier נחשב בשבילי עד היום לאחד המשחקים הטובים ששיחקתי בשנים האחרונות, וכשראיתי את הגיימפליי הסינמטי של גוסט ריקון החדש מאוד קיוויתי שיוביסופט לא יפשלו גם עם הזיכיון הזה. עם תאריך יציאה לשנת 2016, יוביסופט הצליחו לעורר בי עניין והתרגשות גדולים לגבי משחק ההמשך בסדרת גוסט ריקון.

הכי מאכזב - Plants Vs Zombies Garden Warfare 2

אני לא בטוח למה EA בחרו להוציא משחק חדש בסדרת Plants VS Zombies GW. המשחק הראשון אמנם היה טוב ומהנה בזמן השקתו אבל ננטש די מהר וכרגע ניראה כאילו אף אחד כבר לא מתעניין במה שיש לו להציע. בנוסף, הגיימפליי שהוצג לנו לא גרם לי, וכנראה גם לאף אחד אחר, להגיד ''וואו''. אם כבר החליטו על פיתוח של PvZ, עדיף שזה יהיה משחק חדש לסדרה שבזכותה הזכיון הגיע לאן שהוא היום או משהו חדש לגמרי שיקרה בגזרת Plants Vs Zombies 2 (יאמר לזכות EA הם מקפידים להוסיף לו תוכן כל הזמן). אפילו גרסה למחשב של PvZ 2 היתה יכולה להיות הכרזה טובה יותר מ-Garden Warfare 2.

ההכרזה שלא הגיעה - Red Dead Redemption Remake

במשך כל מסיבות העיתונאים של סוני ומיקרוסופט חיכיתי לרגע שיעלה נציג מרוקסטאר ויכריז על המשחק Red Dead Redemption שמגיע לקונסולת הדגל ולמחשב האישי, ולצערי זה לא קרה. Red Dead Redemption הוא בעיני רבים אחד המשחקים הטובים של העשור האחרון, הכתיבה הגאונית של כל טקסט במשחק פשוט יוצאת דופן אפילו בסטנדרטים של רוקסטאר. בנוסף, Red Dead הביא איתו משב רוח מרענן לעולם המשחקים באופי של עולם פתוח בזמן המערב הפרוע עם עלילה עמוקה שמציגה את החיים במערב הפרוע בצורה מצוינת.

אם היתה הכרזה על רימייק או אפילו על משחק חדש מסדרת Red Dead הייתי יכול להבטיח בלב שלם שזה היה הכוכב הגדול ביותר של E3 2015, אבל כנראה שנצטרך לחכות לשנה הבאה.

דניאל לברן

הכי גדול – Star Fox Zero

אני אולי היחיד שחושב ככה, אבל לפי דעתי ההכרזה הכי טובה שיצאה מ-E3 היא Star Fox Zero. לא אכפת לי שכל הדמויות שם נראות כאילו הם יצאו מהחבובות, זה עדיין אחד מהמשחקים הכי טובים שיצא לי לשחק בתור ילד ואני מאמין שאם נינטנדו יעשו עבודה טובה בלהוציא משחק שהם עומדים מאחוריו, אני אוכל לוותר על תוכניות לעתיד עם בת זוג מתאימה ורווחה כלכלית. במקום זה תמצאו אותי ברחוב מחובר לגנרטור, נוקם את מות אבי ומציל את כל תושבי קורנריה. Do a Barrel Roll!!!

הכי מאכזב – Assassin's Creed Syndicate

לא יודע אם הייתי קורא לזה ההכרזה הכי מאכזבת, אולי יותר ההכרזה הכי מאוסה - Assassin's Creed Syndicate. חבל לי לראות שיוביסופט פשוט רודפים אחרי הכסף וממשיכים להוציא את הסדרה הבינונית שלהם בלי באמת לדאוג לבעיות שהופכות את המשחק לרפטטיבי ובסופו של דבר, משעמם. לסדרה עצמה היה פוטנציאל עצום, אבל במקום לדאוג לקדם את המשחק קדימה - הוא נפל לקלישאות. הטריילר של המשחק החדש נראה כמו כל משחק אחר בסדרה, רק עם סביבה ונוף שונים.

ההכרזה שלא הגיעה – Zone of Enders

לפני כמה שנים, התרוצצה לה שמועה שהולך לצאת חידוש של Zone of Enders ל-PS3. ההכרזה על הרימייק (שנראה מדהים) של Final Fantasy, גרמה ללב שלי להחסיר פעימה בתקווה שאולי מדובר בחידוש של Zone, אבל הכל התפוגג כשראיתי שמדובר בחידוש ל-Final Fantasy VII. ד"א החידוש של FF VII זה עדיין אחד הדברים הכי טובים שקרו לי ב-E3.

דקל טופל

הכי גדול - Fallout 4

הרבה מאוד משחקים גדולים הוצגו ב-E3 האחרון, אבל Fallout 4 התעלה מעל כולם. זה המשחק שהקהל ציפה לו, ולמרות הציפיות העצומות, הוא סיפק בכנס את הסחורה ובענק. Bethesda עשו עם Fallout 4 את כל הצעדים הנכונים למשחק ולסדרה. אהבתי את נקודת המבט האישית יותר של הסיפור ב-Fallout 4, הנותנת יותר עומק לדמות ולסיפור והתחלת המשחק לפני המלחמה, מאפשרת לנו להבין את האובדן שחווה הדמות ואת המעבר הקשה מהעולם הישן לחדש. גם השיפור הנדרש במערכת הקרב הגיע והוא נראה פשוט מדהים. ניתן לשחק בו לראשונה בסדרה כ-FPS וגם ליהנות מזה, וזאת בעוד שהוא מגדיל את מגוון הנשק ודרכי הלחימה שהיו במשחקים קודמים בסדרה. מעל לכל מנצחת מערכת הבנייה החדשה והמדהימה המאפשרת לשחקן לבנות נשקים, לעצב את השריון האישי ואפילו לבנות בתים ואזורי מגורים, שנותנים פן נוסף וחדש לגמרי למשחק המאפשר ליהנות ממנו בדרכים חדשות ומייצר חוויה אישית יותר. כל אלו מצטרפים לעולם גדול, מעניין וחופשי יותר מתמיד, סיפור מרתק עם דיאלוגים ודמויות מלאי חן והומור, אמורים להרכיב עבורנו את אחד המשחקים הכי גדולים של השנים הקרובות.

הכי מאכזב - Tom Clancy's The Division

העובדה שזה ה-E3 השלישי שלו ובכל זאת הוא יוצא רק במרץ 2016 היא אכזבה בפני עצמה, ובהתאם לכך בכל שנה בה הוא מוצג האור בו רואים אותו קהל הגיימרים נהיה ופחות פחות ורוד ממה שהוא היה ב-E3 לפני שנתיים. עצם העובדה שאנחנו (ואני לא אהיה מופתע אם גם המפתחים) עדיין לא בטוחים בכלל לאן המשחק הזה הולך היא סימן נוראי והכיוון הנוכחי נראה רע למדי. בעוד שממבט ראשון במסיבת העיתונאים הדמו נראה לא רע בכלל, ככל שיותר אנשים הניחו את ידיהם עליו החלו להישמע יותר ויותר קולות המעלים בעיות שונות העולות ממנו. ישנה בעיה גדולה מאוד כשה-Blackzone, הידוע כאזור "שבו הכל יכול לקרות" נעשה עבור רבים שגרתי, צפוי ומשעמם עבור תוך זמן קצר, ובעיה גדולה אף יותר כשאפילו מערכת הקרבות עדיין לא שלמה ולא מאפשרת לבצע התקפות מטווח קרוב (Melee attacks) שחסרונן מורגש. בין אם הוא רוצה להיות משחק יריות חברתי, משחק תפקידים או משחק הרפתקאות העוסק בשאלות על אנשים ומוסר, The Division חייב קודם להחליט מה הוא רוצה לעשות ואיך, ולבצע שינוי כיוון משמעותי כדי להגיע לשם.

ההכרזה שלא הגיעה - Valve ו-Half Life 3

עברו כמעט שנתיים מאז המשחק האחרון של Valve ועדיין לא שמענו מהם כלום ב-E3 האחרון. השנה כבר הכל היה מוכן להכרזה על המשחק שכולם מחכים לו כל כך הרבה זמן, שאני מחכה לו כבר כל כך הרבה זמן - Half Life 3 - ההמשך המצופה לאחת הסדרות היחידות שהתחילו והמשיכו עם יצירות מופת. אם בשנים קודמות לא היו שום רמזים לכך שהוא מתקרב ו-Valve היו עסוקים במשחקים אחרים, בשנתיים האחרונות לא קיבלנו מהם שום דבר מלבד רמזים לבואו הקרב של Half Life 3 ביניהן שמועות, הודעות שלא היו במקום הנכון, חולצות ואפילו עבודות אומנות של המשחק- כל זה בזמן שלא נראים משחקים אחרים באופק. Half Life היא סדרה מדהימה שהצליחה לרתק אותי ומיליוני אחרים לשעות מרובות ויצרה עבורי כמה מחוויות המשחק הטובות ביותר בחיי. אין דבר שאני, יחד עם קהל המעריצים של הסדרה ושל Valve, היה רוצה לראות יותר מהכרזה של Half life 3. עם זאת, לאורך השנים נעשינו פחות ופחות בררנים - הייתי מסתפק בהצצה, בהכרזה על כך שהוא בעבודה, לסימן חיים כלשהו שקשור לסדרת Half life. לא הייתי מתנגד ל-Portal חדש, או כותר חדש בסדרת Left 4 Dead או Team Fortress ואולי אפילו משחק חדש לגמרי, הרי כמעט כל אחת מהשקות של Valve נחשבת ליצירות מופת בתעשיית המשחקים. לכן Valve, שאף פעם לא אכזבה אותי עם המשחקים שלה, אכזבה אותי השנה בהיעדר המשחקים שלה.

אור מנטש

הכי גדול - Final Fantasy VII Remake

ואם תהיתם - לא. אין לי את זה ביותר בנאלי, אבל מה אני אעשה? זה לא בשליטתי! את Final Fantasy VII המקורי שיחקתי באיחור של כמה שנים, בכיתה ט', והוא שינה לגמרי את היחס שלי לז'אנר כולו. עד היום אני לא מבין איך חברים שלי ששיחקו בו בכיתה ז' או ו' הצליחו להתמודד עם מערכת ה-Materia המורכבת, להבין את העלילה המסועפת ולגלות את הסודות הרבים שהמשחק טמן בחובו, כולל שתי דמויות שלמות שאפשר פשוט לפספס וקסמים ששוברים את המשחק בידיים הנכונות. גם אחרי כמעט שני עשורים של משחקי המשך וספינאופים, הצורה הכי נכונה להסביר למה משחק X בסדרת FF הוא לא מספיק טוב, היא "כי הוא לא טוב כמו Final Fantasy VII" (אלא אם כן זה Final Fantasy XIII, ואז התשובה תהיה "כי הוא לא טוב נקןדה"). וגם כששמים בצד את העלילה המצויינת והמשחקיות החדשנית והעובדה שזה היה אחד המשחקים הראשונים בז'אנר עם גרפיקה תלת מימדית מרשימה, אנחנו עדיין מדברים על בערך 13 שנים של הייפ לרימייק הזה. בתקופת ה-PS2 היתה שמועה שעושים רימייק פשוט יחסית כדי לשחזר את ההצלחה שהיתה למשחק על ה-PSX. בתקופת ה-PS3, ב-2006, עשו את הטעות הכי גרועה והוציאו "טריילר קונספט" לאיך Final Fantasy VII "היה יכול להיראות" על הקונסולה החדשה של סוני. לאורך כל הדרך היו שמועות, ראיונות, רמזים לכאן ולכאן, עד שלקראת E3 2015 אף אחד לא ציפה לראות טריילר לרימייק הכי מבוקש בהיסטוריה של הגיימינג. אז כן, במקרה הזה אני פשוט שם את כל החוש הביקורתי שלי בצד ומצטרף למליוני הפאנבויז בכל העולם שכבר הציבו את הרימייק הזה בראש רשימת המשחקים המצופים שלהם.

הכי מאכזב - Gears 4

בואו נסגור לרגע פינה אחת - Gears 4 היה צריך לצאת בנובמבר 2013. זה אולי הזכיון הכי חזק של מיקרוסופט - זה שפחות או יותר הרים בכוחות עצמו את מכירות ה-Xbox 360 כאשר הושק ב-2006. הנה אנחנו ב-2015, רואים הדגמת משחקיות סינמטית מדי עם גרפיקה לא מרשימה מספיק, ומגלים שהמשחק הבלעדי הכי מצופה וחשוב ל-Xbox One יגיע אלינו לא בחגים של 2015, אלא בחגים של 2016! עם כל המשחקים המרגשים שהוכרזו השנה, אני לא מוצא שום סיבה להתלהב מ-Gears 4, ובטח שלא לחכות לו בקוצר רוח. על זה אומרים "מעט מדי, מאוחר מדי".

ההכרזה שלא הגיעה - Vanquish 2

הביטוי הכי מתאים ל-Vanquish עובד יותר טוב באנגלית: "This is why we can't have nice things". משחק היריות המופתי של Platinum הצליח לקחת את ז'אנר ה-Beat'em'Up עם משחקים כמו Devil May Cry ו-Bayonetta, ולעשות לו המרה מוחלטת למשחק יריות מגוף שלישי. למרות שהוא זכה לביקורות מצוינות, הוא לא הכניס מספיק כסף במכירות ו-Sega בטפשותה החליטה להפסיק את התמיכה במשחק ולא שריינה את הכוכב העולה Platinum למשחקים נוספים (כולל Bayonetta 2 שנחטף על ידי נינטנדו ונחשב לאחד המשחקים הטובים ביותר של 2014). אם לומר את האמת, הייתי מסתפק עם כל כותר המשך למשחקים הראשיים של Platinum אבל במקום זה, קיבלנו משחק המשך בסדרת Nier של Square Enix אחרי שהמשחק המקורי היה בינוני במקרה הטוב (ולא פותח במקור על ידי Platinum). אז למה אנחנו לא יכולים לקבל דברים נחמדים? כי יותר מדי גיימרים מעדיפים לשחק ב-Call of Duty השנתי מאשר לנסות משהו חדש כמו Vanquish, אבל היי לפחות יש לנו Nier 2.

מה חשבתם על הבחירות שלנו? מה ההכרזות הגדולות, המאכזבות שלכם? ואילו משחקים הייתם רוצים לראות? שתפו אותנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:23 22.06.2015 | RoDeX RoDeX

    צוות של תותחים! סיכום אדיר :)

  2. 2

    22:16 22.06.2015 | Mcboomy Mcboomy (אורח)

    תודה רבה, מאד נהניתי לקרוא את הסיקורים ולעקוב דרככם (כבדרך קבע) אחרי E3.

  3. 3

    22:33 22.06.2015 | רום רום (אורח)

    ההכרזות הגדולות
    fallout 4
    starwars battlefront
    uncharted 4
    המאכזבות
    assassin's creed syndicate

    רוצה לראות
    RDR 2
    elder scrolls VI

  4. 4

    22:59 22.06.2015 | yoniy78 yoniy78

    באמת חבל מאוד שאין ( בנתיים ) הכרזה למשחק Half Life 3

  5. 5

    23:34 22.06.2015 | יחיאל יחיאל (אורח)

    שמחתי לעקוב אחרי E3 בויגיימס.
    אני אוהב את התוכן שלכם, אשמח אם תתמקדו ביותר כתבות איכות מאשר ב"ספורט האלקטרוני" כי אתם טובים בזה.

  6. 6

    10:37 23.06.2015 | sagimi sagimi

    Garden Warfare - משחק מעולה וכיפי ואני עדיין משחק בו, ונטשתי לחלוטין את cod aw.
    לגבי משחק חדש ב elder scrolls, אני שיחקתי לפני skyrim ב oblivion ואני חייב לומר שהעלילות והסיפורים חוזרים על עצמם יותר מידי. בדרך כלל המשחק הראשון שאתה משחק בסדרה הוא זה שהכי תאהב.

  7. 7

    11:59 23.06.2015 | ניר ניר (אורח)

    אני לא מאמין שאף אחד לא ספר את dishonored2...
    הראשון היה פשוט נהדר בעיני וממש חיכיתי להכרזה על החדש. לדעתי הטריילר שהוצג עמד בצפיות.

  8. 8

    12:49 23.06.2015 | אני אני (אורח)

    ורק אני עדיין מחכה לאנריל טורנמנט חדש..

  9. 9

    13:40 23.06.2015 | ArchPsion ArchPsion

    איפה המקור להכרזה של אנשי סאות' פארק שהם "בחיים בחיים לא יוציאו עוד משחק"? לא מצאתי.

  10. 10

    00:17 24.06.2015 | ל"אני" ל"אני" (אורח)

    פשוט תוריד את הבטא של אנריל החדש אם זה בוער בך

  11. 11

    13:00 24.06.2015 | ליאור ליאור (אורח)

    אהבתי את הסיכום.
    ואני ממש מסכים עם יעקב ורך.
    אמנם אני שמח מאוד על הFFVII Remake אבל מרגיש יותר טבעי שהיה מוכרז קודם FFXII HD.
    אני מאותם אילו ששיחקו בFFVII בכיתה ז' (כמו שתיארת) ואז שוב בכיתה יב' וזה מדהים כמה המשחק יכול להפתיע כל פעם מחדש.

  12. 12

    21:00 24.06.2015 | גיא גיא (אורח)

    XCOM2!!!!

  13. 13

    21:03 24.06.2015 | ron77 ron77 (אורח)

    אני צפתי ממיקרוסופט לאחר הכרזה על חלונות 10 כי משחקי X BOXS יהיו גם למחשב האישי וכמו כן מVALVE להחריז על Half Life 3

  14. 14

       | פורסם ע"י