הרשמה

איך קהילת המחקר הגיבה למאמר הקושר משחקים עם אגרסיביות בעולם האמיתי?

מעל 200 חוקרים מתחום הפסיכולוגיה פרסמו מכתב פתוח המבטל את המאמר

אחרי שפורסם החודש מחקר שמצא קשר בין מדיה אלימה להתנהגות אגרסיבית, קהילת המחקר מיהרה לבטל את המסקנות

היינו בטוחים שכבר עברנו את השלב הזה שבו קהילת המחקר "נטפלת" למדיה אלימה ומצליחה כנגד כל הסיכויים למצוא קשר בין סרטים, טלויזיה ומשחקים עם תכנים אלימים לאלימות בחיים האמיתיים. רק בתחילת השנה יצא מחקר שבחן את המדיה האלימה מתחילת המאה ועד 2005, עם מסקנה חד משמעית כי מדיה אלימה אינה גורמת לעליה במקרי האלימות בעולם האמיתי. ובכן, במאמר שפורסם החודש על ידי ה-APA (ארגון הפסיכולוגיה האמריקאי), הוצגו מסקנות מטרידות למדי בהקשר של משחקים ומדיה אלימה: גם אם הם לא מביאים לאקטים מובהקים של אלימות, המחקר קובע כי יש קשר בין מדיה אלימה ל"התנהגות אגרסיבית". המחקר בוצע על ידי צוות ייעודי של ה-APA שאיגד מחקרים מהעשור האחרון והגיע למסקנות שלו. אולם, קהילת המחקר העולמית לא ממש הסכימה עם המאמר ופירסמה מכתב פתוח שחושף הרבה מהבעיות של המחקר.

כמו שנעשה בהרבה תחומי מחקר, המכתב הפתוח מציג חששות לגבי הגישה והמתודולוגיה. במילים פשוטות, מעל 200 חוקרים בתחום הפסיכולוגיה מאמינים שהמחקר של ה-APA נעשה במטרה המובהקת למצוא את הקשר בין מדיה אלימות והתנהגות אלימה\אגרסיבית בעולם האמיתי, מה שמבטל לחלוטין את הערך המחקרי שלו (וכפועל יוצא - ייתכן מאוד שהמידע "תומרן" כדי להתאים למטרה גם אם הנתונים לא לגמרי מסתדרים). מעבר לזה, החוקרים במכתב הפתוח טענו ששיטות המחקר שהשתמשו בהן היו פגומות מיסודן ולכן המסקנות לא תקפות לעולם האמיתי.

מעל לכל, המכתב מזלזל בסמכות של ארגון ה-APA וקורא לו לעשות מחקר חדש והפעם שיהיה "כמו שצריך".

אם יש לכם אנגלית ברמה אקדמית אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המקורי ואת המכתב הפתוח במלואם, קצת יבש אבל מעניין מאוד.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:20 18.08.2015 | אני אני (אורח)

    נו באמת.
    לא צריך לעבוד קשה, רק תחפשו את קבוצת הגיימרים הכבדים בכל בית ספר תיכון ותראו שהם הקבוצה עם הכי פחות מקרי אלימות שרשומים ל"זכותה"
    אנשים טיפשים אבל יאמינו לכל מה שמופיע אחרי המילים "מחקר חדש קובע". זה מדהים אותי כל פעם מחדש.

  2. 2

       | פורסם ע"י