הרשמה

המשדרג: החומרה הכי מגניבה מכנסי IFA ו-PAX

רועי באלוה עם המוצרים הכי חמים שהוכרזו בחודש האחרון

החודש האחרון הביא איתו שני כנסים גדולים, והנה כל החומרה הכי חמה שהוכרזה בזמן הזה

בחודש האחרון היו לנו שני כנסים גדולים עם הרבה הכרזות על מוצרים ועל טכנולוגיות חדשות, אבל אם תנסו לטעום ולבדוק על כל אחד מהמוצרים החדשניים, כנראה תמצאו את עצמכם אבודים ומבולבלים. בדיוק בשביל זה הבאתי לכם כל ההכרזות הגדולות והמשמעותיות בכנס במקום אחד.

בכל שנה מתאספים חובבי משחקים וטכנולוגיה לשני כנסים גדולים שסמוכים אחד לשני: בסוף אוגוסט התקיים כנס Pax בארה''ב, המתמקד בעיקר בתחום הגיימינג והאינדי, ובתחילת חודש ספטמבר התקיים כנס IFA באירופה המתמקד בחומרה וגאד'טים.

שני הכנסים ידועים בתור אירועים משמעותיים בקרב חברות החומרה, שמנצלות את ההזדמנות כדי להכריז על מוצרים חדשים. אז מה היה לנו שם השנה?

MSI

חברת החומרה הטאיוונית הכריזה במהלך כנס PAX על שני מוצרי דגל חדשים:

GTX980TI Lightning

MSI הכריזה על הכרטיס ה-GTX980Ti החזק ביותר עד היום, כאשר הוא משתייך לסדרת ה-Lightning (''ברק'') של MSI.

לא כל כרטיס מסך שמיוצר על ידי אנוידיה או AMD זוכה לגרסאת ברק וכמעט כל הכרטיסים שיוצאים מקבלים גרסה רגילה, אך הכרטיסים אשר זוכים לקבל גירסאת ברק מיועדים להידחק לקצה ולהיות בראש טבלאות הביצועים לצד הכרטיסים החזקים בקטגוריה.

כרטיס ה-980TI בגרסאת הברק מציג את תדר העבודה הגבוה ביותר שכרטיס מקבל במפעל ולכן הוא יוצר חום רב שמקורר על ידי גוף קירור ענק המצוייד ב 3 מאוררים. מבחני ביצועים של הכרטיס עוד לא פורסמו ברשת אך אפשר לומר בבטחה שמיקומו יהיה בראש טבלת הביצועים.

MSI Z170A Gaming M5

לוח-האם החדש יאפשר תמיכה במעבדים החדשים מהדור השישי - סקיילייק, וכולל חיבורי Pcie העשויים מתכת ולא פלסטיק כמו כל החברות האחרות. ככל הנראה, המעבר מחיבור פלסטיק לחיבור העשוי מתכת נועד על מנת למנוע מצב שבו כרטיס מסך כבד יגרום לשבירה של החיבור. לוח-האם מיועד לגיימרים ומשתמשים שרוצים להוציא את מירב הביצועים מהחומרה שלהם בעזרת כרטיס רשת וכרטיס קול שמותקנים על הלוח.

Asus

בהמשך להכרזות של חטיבת הגיימינג ROG, אסוס הכריזה על מגוון חדש מוצרים:

Asus RT-AC5300U

אסוס הציגה את "הראוטר החזק בעולם" שיאפשר למספר רב של משתמשים להנות ממהירות חיבור של עד 5.3 גיגה-בייט לשניה. הראוטר מעוצב בצורה של עכביש בעל 8 רגליים שהן אנטנות שיאפשרו קליטה בכל כיוון מהראוטר.

ASUS VivoStick

לפני כארבע חודשים אינטל השיקה את ה-Intel Compute Stick שהוא בעצם מחשב בגודל של דיסק-און-קי עם חיבור HDMI במחיר של 140 דולרים. אסוס לא ישבה על התחת ופיתחה מתחרה למחשב של אינטל במחיר של 100 דולרים ובעל מפרט דומה אשר מגיע עם עותק של וינדוס 10 מותקן עליו. לא רע אסוס!

Asus ZEN

חטיבת המובייל של אסוס הגיעה לכנס IFA עם הכרזה על הדור השני של השעון החכם מתוצרתה - ה-ZenWatch2 שמיועד להוות תחרות לשעונים החכמים החדשים של המתחרות.

Intel

אינטל חשפה ב-IFA את דור המעבדים השישי שלה לאחר החשיפה הבלעדית שעשתה לכתבים הישראלים לקראת ההכרזה העולמית. כבר מחודש אוקטובר אנו נתחיל לראות בארץ מחשבים וחלקים עם תמיכה בתקן החדש והעוצמתי אז אם אתם מתכננים להתחמש במחשב חדש - כדאי לחכות עוד חודש-חודשיים.

Gigabyte

חברת החומרה הטאיוונית הגיעה לכנס ה-IFA עם הכרזה על לוח האם החדש שלה שעונה לשם GA-Z170X-Gaming 3. כפי שהשם מרמז, הלוח יציג תמיכה במעבדים מהדור השישי של אינטל, תמיכה בזכרונות DDR4 ואת ערכת השבבים Z170. מחירו של הלוח-אם יעמוד על כ-160 דולרים.

Philips

חברת האלקטרוניקה ההולנדית הציגה בשיתוף עם סמסונג את המסכים החדשים מתוצרתה שיהיו בעלי רזולוציה של 5K בגודל של 27 אינץ' עם אפשרות לחלוקת המסך בשביל לאפשר צפייה במסכים של מספר מכשירים המחוברים בו זמנית.

LG

LG הגיעה לכנס-IFA עם הרבה הכרזות על מוצרים חדשים ומשודרגים בתוצרתה אבל בחרתי להתעכב רק על אחד מהם:

LG Watch Urbane Luxe

השעון החכם החדש של LG מיועד להוות תחרות ולדחוק את אפל לפינה על ידי שעון יוקרתי ששומר על מראה האלגנטי של ה-LG G Watch. השעון יהיה מצופה בזהב 23 קראט ומחירו יהיה 1200 דולר.

Razer

NabuX Pax Edition

חברת אביזרי הגיימינג הציגה בכנס Pax גרסה מיוחדת של הצמיד החכם שלה שיגיע בצבע תכלת.

 

Razer Wildcat

בנוסף, רייזר הציגה שלט לאקס-בוקס 1 מתוצרתה שהוא בעצם דור שני לשלט אקס-בוקס 360 שלה - Sabertooth. כמו קודמו, השלט יציג עיצוב דומה לשלט המקורי אך עם תוספת של כפתורים הניתנים לתכנות. מחירו של השלט יעמוד על 150 דולר בדומה ל-Xbox One Elite Controller.

Samsung

חברת האלקטרוניקה והמובייל הקוראנית הציגה שלל מוצרים חדשים אך רק שניים פונים לקהל הרחב של סמסונג:

Galaxy Note 5

כל שנה סמסונג דואגת לחדש את קו המוצרים מסדרת ה-Note. השנה בחרה סמסונג להציג את מכשיר הדגל החדש ה-Note 5 בכנס ה-IFA. המכשיר ימשיך את קודמיו בצורה של מכשיר עם מסך גדול ומפרט חזק יותר מכל מכשיר סלולר שיש כיום.

Samsung Gear S2

הדור השני של השעון החכם של סמסונג יגיע בשתי וריאציות: Gear S2 ו-Gear S2 Classic כאשר ה-Gear S2 יהיה בעל עיצוב מינימלסטי יותר מה-Gear S2 Classic. השיפור מהדור הקודם של ה-Gear S1 יגיע מתחת לפני השטח, בחומרה. השעון החדש יביא איתו חומרה חזקה יותר שתאפשר פיתוח של אפליקציות יותר מתקדמות לשעון וסוללה טובה יותר שתאפשר עד 3 ימי עבודה עם השעון על פי הנתונים שפירסמה סמסונג. מחירו של השעון עדיין לא פורסם.

Acer

אייסר החליטה להשתגע השנה עם ההכרזות שלה כאשר הגיעה ל-IFA עם הכרזות על 27 מוצרים חדשים, כל ההכרזות מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות: גיימינג ולפטופים מצד אחד, ווכרומבוקים משעממים מצד שני.

Acer Predator

כל גיימר יודע שאם הוא רוצה לקנות מחשב גיימינג, לאייסר אין כלום להציע לו לכן היא באה לשנות את המצב. בכנס IFA אייסר הכריזה על ליין-אפ חדש של מוצרי גיימנג מתוצרתה בשם Predator שתביא איתה מסכי גיימינג ולפטופים בעלי יכולות גיימינג גבוהות.

Acer Revo Build M1-601

אייסר הציגה קונספט מיוחד למארז מחשב ה-Acre Revo - הוא למעשה מחשב "לגו" כאשר בבסיס יש לוח אם עם מעבד פנטיום ולמשתמש יש אפשרות להוסיף על הבסיס עוד קוביות המאפשרות לו להוסיף עוד אחסון ושאר אפשרויות הרחבה. הפרויקט כרגע נמצא בשלבי פיתוח ותאריך השקתו לא ידוע.

לסיכום

השנה הוצגו בתערוכה הרבה מוצרים שמיועדים להוות תחרות בגזרת המחיר מול מפרט, מאשר מוצרים שנמצאים שם בשביל החדשנות.

המנצח: הדור השישי של מעבדי אינטל

כמעט בכל הכרזה על לפטופ או לוח אם חדש שמענו את הביטויים ''סקיילייק, דור המעבדים השישי, מעבדי אינטל החדשים''. ברור לחלוטין שכל חברות האלקטרוניקה מזהות את הפוטנציאל במעבדים החדשים של אינטל ושלכיוון זה עולם הטכנולוגיה מתקדם.

המאכזבת: Razer

רייזר תמיד מגיעה לכנסים כאלה עם הכרזה אחת לפחות על מוצר שיגרום לכולם להתלהב אבל השנה כל מה שהיה להם להציע זה רק גירסה של ה-NabuX בצבע תכלת ושלט יקר בהגזמה לאקס-בוקס. ניראה כאילו למישהו במטה של רייזר מתחילים להיגמר הרעיונות למוצרים חדשים והם פשוט משחזרים את מוצריהם הקודמים.

אילו מוצרים הכי הלהיבו אתכם? מה הייתם מוכנים לקנות כאן ועכשיו? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:38 22.09.2015 | WarFox89 WarFox89

    כתבה מאוד מעניינת, תודה!

  2. 2

       | פורסם ע"י