הרשמה

המשדרג מציג: המחשב של 2015

רועי באלוה בוחר את חלקי החומרה האהובים עליו מ-2015

איך ייראה המחשב האולטימטיבי של השנה האחרונה? רועי באלוה בוחר את החומרה האהובה עליו

שנת 2015 הביאה איתה הרבה חידושים בגיזרת המחשב שמגיע לו פינה משלו בסיכום השנה, אז הנה זה בא: המחשב של 2015 על כל חלקיו. הבחירות שלי לחלקי המחשב אינן בהכרח מייצגות את החלקים הטובים ביותר ברמת Benchmark אלא את החברות והמוצרים שהביאו משהו קצת אחר לשוק. גם כאן הבחירות הן אישיות ומבוססות על דעתי האישית. אם עדיין לא יצא לכם, בקרו בסיכום השנה של 2015 בטכנולוגיה וחומרה למוצרים והחברות שהצליחו להתבלט על פני התחרות בשנה האחרונה.

אז יאללה, שנתחיל?

מעבד: Intel i7-6700K

אחרי שמעבדי סקיילייק הושקו באופן רישמי התברר מהר מאוד מי הולך לשלוט פה. בחרתי דווקא ב-6700k של אינטל משתי סיבות:

1. AMD לא השיקו מתחרה ראוי השנה.

2. קבוצת אוברקלוקרים הצליחה להשיג תדר עבודה של 6.8 ג׳יגה-הרץ, מרשים מאוד! ולכן ל-6700k מגיע מקום של כבוד.

קירור למעבד: Noctua NH D15

נוקטואה ידועה בתור חברה שכל מערכת קירור שלה מציבה רף חדש, אבל הפעם הם התעלו על עצמם. עם גוף קירור ענק ויכולת של עד שלושה מאוררים על גוף הקירור, נוקטואה השיגו יחס של קירור-ביצועים הכי גבוה שיש היום והצליחה לנצח את קירורי המים המתקדמים ביותר שיש היום בשוק עם מערכת פשוטה בהרבה של קירור אוויר.

לוח אם: ASUS MAXIMUS VIII EXTREME

לדעת הרבה אנשים, אסוס היא יצרנית לוחות האם הטובה ביותר שיש היום. עם כל דור מעבדים היא משיקה את הלוחות מסדרת ׳׳מקסימוס׳׳ שיש בהם הכל. דגם ה-VII Extreme אכן נותן לנו הכל מתמיכה באובר-קלוק, תמיכה ב-DDR4, התקן אינטרנט אלחוטי, כרטיס קול מתקדם ועד חיבור USB-C. זהו ללא ספק הלוח הטוב ביותר שאפשר לקנות היום.

ראם: ADATA XPG Z1 DDR4

השקת מעבדי הדור השישי - סקיילייק דחפו את זיכרונות ה-DDR4 למרכז הבמה ובזכות המחיר שיורד מיום ליום, זכרונות DDR4 משתלטים על השוק במהירות. אם אתם גיימרים, תמיד כדאי לרכוש זיכרון מחברה ידועה שאתם סומכים עליה, ו-Adata מעולם לא איכזבו אותי.

כרטיס מסך: R9 Nano

AMD הציגה השנה בכנס E3 במסיבת עיתונאים שהתרכזה ב-PC את סדרת כרטיסי המסך החדשה שלה. בין הכרטיסים החדשים שהוצגו הוצג כרטיס אחד קטן אבל מעניין מאוד, ה-R9 Nano. ב-AMD הצליחו לדחוס כרטיס מסך שיכול לספק ביצועי 4K בכרטיס מסך קטנטן באורך של 15 ס׳׳מ.

זאת על ידי טכנולוגיה שפותחה על יד AMD ומאפשרת להקטין את הכרטיסים משמעותית ולאפשר גם למחשבים קטנים שבדרך כלל לא היו יכולים להנות מ-4K בגלל הגודל של כרטיסי המסך, ליהנות ממשחקים ב-4K.

אחסון: Samsung 950 M.2 SSD

סמסונג הצליחו לפתח את אחד הכוננים המהירים שיש היום כשהוא מתחרה מול הכונן של אינטל (Intel 750 SSD) עם מהירות כתיבה של ג׳יגה וחצי בשניה ומהירות כתיבה של שניים וחצי ג׳יגה וחצי בשניה. הכונן הגיע להתחממות יתר בשל מאמץ גדול שנבע מהביצועים הגבוהים, אבל בתור משתמשים רגילים אין לכם מה לדאוג: עדיין תקבלו מהירויות קריאה\כתיבה מטורפות גם בלי לדחוף את הביצועים לקצה.

ספק כח: Evga 700B

Evga הצליחה לזעזע קצת את השוק הרדום של ספקי הכח עם הכרזה על ספק כח שמסוגל להפיק 700 וואט בנוסף לדירוג ארד/Bronze כשעליו מתנוסס בגאווה תג מחיר של 50 דולרים - כ-200 שקלים. עם תג מחיר נמוך נאלצים לעשות ויתורים כמו החוסר בחיבורים מודלרים, אך בשביל המחיר הנמוך עדיין מדובר בעסקה משתלמת במיוחד.

מארז:Lian Li PC-08

ליאן לי תמיד הייתה חברה שיוצרת מארזים יפים ושונים מהחברות האחרות. המארז האחרון של החברה הוא ללא ספק המארז הכי יפה שהושק השנה, בזכות גוף הזכוכית שכל מטרתו היא להציג את המחשב שלכם בתוספת של מנורות LED מחמיאות. בזמן שחברות אחרות מנסות לכסות כמה שיותר מהמחשב עם העיצוב שלהן, ליאן-לי עשו בשכל והתמקדו במה שבפנים. התוצאה היא המארז היפה ביותר של 2015.

אילו חלקי חומרה הכי הרשימו אתכם ב-2015? ספרו לי בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:48 13.01.2016 | דן דן (אורח)

    רואים שאין לך מושג בחומרה.. אין קשר בין הרכיבים... מארז ענק בשביל כרטיס פיצפון ולא משתלם
    תתמקד במה שאתה מבין בו, אם בכלל

  2. 2

    20:40 13.01.2016 | לדן לדן (אורח)

    לא יפה איך שדיברת, הוא כתב שזו דעתו האישית...

  3. 3

    20:45 13.01.2016 | iluzky iluzky (אורח)

    לגמרי מסכים עם דן

  4. 4

    21:11 13.01.2016 | בוב בוב (אורח)

    לדן וiluzky , כנראה שפספסתם את הפסקה הראשונה וחשבתם לרגע שמדובר במדריך לבניית מחשב - אז זהו שלא.
    "הבחירות שלי לחלקי המחשב אינן בהכרח מייצגות את החלקים הטובים ביותר ברמת Benchmark " אתרגם לכם כי נראה שקצת קשה לכם : הוא בחר חלקי מחשב שאינם מציגים את הביצועים והיכולות הכי גבוהים, "אלא את החברות והמוצרים שהביאו משהו קצת אחר לשוק" כלומר, הוא מציג מוצרים שלדעתו חידשו דברים, או הביאו משהו יוצא דופן מהאחרים .
    אולי עדיף שאתם תתמקדו במאמר, ואם לא - אל תגיבו . כמו שכבר אמרתם, תתמקדו במה שאתם מבינים בו.

  5. 5

    21:34 13.01.2016 | יותם יותם (אורח)

    כתבה מעולה ! חידשת לי הרבה דברים..
    מאוד נהנה לקרוא את הכתבות שלך כל פעם מחדש.. תודה רבה ! :)

  6. 6

       | פורסם ע"י