הרשמה

ביקורת - Assassin's Creed Chronicles India

האם הגישה הפתוחה של המשחקים הראשיים מתבטאת בגרסת הדו-מימד? גיא דהן יצא לבדוק

אחרי משחק ראשון צולע, גיא דהן יצא לבדוק האם הכותר השני בסדרת Assassin's Creed Chronicles עשה עבודה יותר טובה

למקרה שלא שמעתם, לסדרת משחקי ההתגנבות Assassin's Creed יש סדרת ספין - אוף, הנקראת Chronicles. הסדרה מורכבת מ-3 משחקים, כל אחד בתקופת זמן היסטורית אחרת. המשחק הראשון, China, התרחש בסין בתקופת המאה ה-16, וכעת הגיע המשחק השני בסדרה, שמתרחש בהודו הקולוניאלית. האם המעבר ממשחק עולם פתוח לדו מימדי עושה לסדרה צדק? בואו נגלה.

המשחק מתרחש בשנים המוקדמות של הודו המושבתית, ומספר את עלילותיו של צייד האוצרות והמתנקש ארבז מיר(Arbaaz Mir). השחקנים שאוהבים להתעמק בעלילה של משחקי הסדרה המקורית יגלו כי מדובר באביו של הנרי גרין(Henry Green) מ-Assassin's Creed: Syndicate אשר מלווה את התאומים פריי במסעם להשתלט על לונדון. העלילה של המשחק כלל אינה מעניינת, והסיפור שנמשך קרוב ל-8 שעות מתמקד בארבז כשהוא מנסה לגנוב יהלום ענק ויקר ערך. רוב הזמן, העלילה משמשת כתירוץ בשבילכם לרוץ בשלל שלבים, להתגנב ולחסל שומרים ולטפס על בניינים עתיקים, בעדיפות שתעשו את זה בשקט.

עולם סגור

משחקי דו-מימד רבים נותנים לכם לעיתים לחקור את השלבים ולרוב גם מתגמלים אתכם על כך, אך כאן זה לא המצב. המשחק אומר לכם בדיוק לאן אתם צריכים ללכת ואיך אתם צריכים לעשות את זה, מה שנותן את ההרגשה שהמשחק מחזיק לכם את היד באופן קיצוני ולא הכרחי. צריכים לעבור שני שומרים בלי להתגלות? זרקו את פצצת הרעש הזאת לאן שאתם חושבים שצריך(רמז, אין לכם כל כך הרבה אפשרויות) והמשיכו הלאה. ובעיקר שאלמנט הדו-מימד הביא איתו מערכת התגנבות מרעננת כמו האפשרות להיתלות מהתקרה ולהתחבא מאחורי עמודים, אבל המשחק לא נותן לכם את החופש להתנסות עם הדברים האלה ולתת לכם לחשוב מחוץ לקופסא.

אם השליטה במשחק הייתה נוחה וקלילה אולי עוד היה אפשר להתגבר על כך, אבל זה לא העניין. רוב הזמן תגלו שאם תרצו לחסל אויב מסוים בצורה לא אלימה זה יסתיים בכך שתדקרו אותו למוות, ולרוב המעבר ממחסה למחסה נעשה באיחור של כמה שניות מה שגרם לי רוב הזמן להתגלות. וכשאתם מתגלים, המשחק לא מהנה כמו שהוא כשאתם מתגנבים בהצלחה. כשאתם מצליחים לעבור קבוצה של שומרים מבלי להתגלות, או לחילופין, לחסל כל אחד מהם בהצלחה, ההרגשה מספקת מאוד. אותו הדבר הולך לקרבות, כשאתם חוסמים מכה בהצלחה או מתנקשים במטרה מסוימת, אתם מרגישים שאתם יכולים לעשות הכל. עד שאתם מנסים להחליף מחסה...

לפחות זה נראה טוב!

סגנון הגרפיקה והאומנות של המשחק בהחלט ישאיר אתכם פעורי פה, עם נופים צבעוניים ושקיעות חמות, לצד האנימציות של הדמויות והסביבה כמו פילים וסוחרים. אבל דבר מסוים שהפריע לי היה החזרה הבוטה של משפטים משומרים שתיתקלו בשלבים. בהתחלה, כל שומר ידבר על כמה שהנסיכה יפהפיה, בעוד שכמות נכבדת מאוד של חיילים יתלוננו על המשכורת שלהם. תוסיפו לזה את שלל הפעמים שתיכשלו במשימה ותצטרכו להתחיל מההתחלה מנקודה מסוימת, ולשמוע את אותו המשפט, עם אותם מילים בדיוק, ותקבלו חוויה מרגיזה למדי.

השורה התחתונה

אחר זמן משחק מסוים לא יכולתי שלא לחשוב איך המשחק היה נראה אם הוא היה כמו שאר המשחקים בטרילוגיה - עולם פתוח ופארקור חופשי יותר בהחלט היו מקפיצים את המשחק הזה כמה רמות קדימה. ואני בסדר גמור שהגרפיקה תישאר כמו שהיא. אבל כשמשחק שמגיע מסדרה שמעודדת חקירה וחשיבה פתוחה מוחק לחלוטין כל זכר לכך, India הוא בין המשחקים המאכזבים שראתה הסדרה. אם אתם מעריצים מושבעים של Assassin's Creed אולי תצליחו ליהנות ממנו, אבל אפילו האזור הייחודי והגרפיקה לא יצדיקו קנייה של המשחק הזה נכון לעכשיו. אני ממליץ לחכות להנחה.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י