הרשמה

ביקורת - אוזניות Plantronics Backbeat Pro

הכירו את האוזניות שלא ידעתם שאתם צריכים

ניסינו את אוזניות ה-Back Beat המתקדמות של Plantronics וגילינו איכות גבוהה מכל הכיוונים עם פיצ'רים שבכלל לא ידענו שאנחנו צריכים

חברת Plantronics מציעה מגוון רחב של דגמי אוזניות ולפני הביקורת הזו יצא לי לבדוק שני דגמים: ה-Rig Flex החוטיות המיועד לגיימרים, וה-Gamecom 818 האלחוטיות שעובדות על בסיס דונגל שמתחבר למחשב או לפלייסטיישן. את שתיהן אהבתי למרות שהיו לי איתן כמה בעיות (אף אחד לא מושלם נכון?), ואז הגיע ה-Backbeat Pro שאיכשהו הצליח לקרוא את המחשבות שלי ולטפל בכל הטענות שהיו לי על ה-Gamecom 818. אלו אוזניות אלחוטיות וחכמות עם תמיכה ב-Bluetooth בנוסף לכבל סטנדרטי, וממוקדות פחות לקהל הגיימרים ויותר למי שרוצה ליהנות מסאונד איכותי בכל מקום ועם מינימום כבלים. אז בואו נתחיל! Backbeat Pro: סיפור אהבה.

מה בקופסא?

"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני" הם אומרים (לא Plantronics, סתם אנשים) וה-Backbeat Pro משאיר רושם מצוין כבר ממבט על הקופסא המעוצבת. כשפותחים אותה מגלים את האוזניות האלחוטיות בנוסף לכבל 3.5 מ"מ (הכבל הסטנדרטי שעובד עם הסמארטפון והמחשב שלכם). יש גם כבל הטענה מסוג Micro-USB (כמו זה שמשתמש להטענה של סמארטפונים) - מאוד אהבתי את הבחירה בפורמט המיקרו-USB להבדיל מכבל ה-Mini-USB (שנפוץ בעיקר במצלמות והתקנים חיצוניים) שהגיע עם ה-Gamecom 818, פשוט כי הוא יותר נפוץ ומשמש אותי לכל המכשירים הנטענים שיש לי. כדי להפוך את הערכה למושלמת, תמצאו בקופסה נרתיק נשיאה שישמור על תקינות האוזניות ויוודא שהכבלים שלכם לא הולכים לאיבוד. אלו אוזניות שנמצאות בצד היקר יותר של הספקטרום ובהחלט רואים את זה באריזה, שמשאירה רושם יוקרתי. האוזניות עצמן נראות ומרגישות יוקרתיות יותר מהדגמים האחרים שבדקתי, אין את ההרגשה של פלסטיק זול שיש בהרבה מאוזניות הגיימרים (ובכלל). הכריות עצמן נוחות מאוד על האוזן, וגם הקשת מצופה באותו בד וספוג נעימים למגע.

לשמוע בכל מקום, מכל מכשיר

בזכות הקישוריות ל-Bluetooth וה"תוכנית ב'" של כבל ה-3.5 מ"מ, האוזניות נתמכות פחות או יותר על ידי כל דבר שמנגן סאונד. תוכלו להשתמש בהן אלחוטית עם כל סמארטפון או טאבלט, ומחשבים עם כרטיס BT. בהתאם למכשיר אליו אתם מחוברים, תוכלו לקבל טווח מרשים של עד 100 מטר מסמארטפון או טאבלט עם מקלט איכותי (Class1). בניגוד ל-Gamecom 818 שמספקות כ-10 שעות של פעולה על 4 שעות של טעינה (שזה לא רע בכלל), ה-Backbeat Pro מציעות זמן סוללה מרשים של 24 שעות על טעינה של כ-3 שעות. במקרה שלי, טעינה אחת הספיקה לזמן עבודה של שני אוטובוסים הלוך-חזור לאילת (5:00 שעות כל צד) ועוד כמה שעות טובות במצטבר בנסיעות שלי למשרד ובחזרה על פני 5 ימים. כל זה, ובפעם האחרונה שבדקתי האוזניות אמרו שהבטריה נמצאת על "בינוני". אה כן, האוזניות מדברות אלינו! כך תוכלו לדעת אם מתקבלת שיחה, אם הן מזהות התקן אלחוטי נתמך, מה מצב הווליום וכמובן מה מצב הבטריה. אפשר לשנות את שפת הדיבור דרך התוכנה הרשמית אם אתם מעדיפים שפה אחרת מאנגלית. אין כפתור ספציפי שמכבה את קישוריות ה-BT מצד האוזניות, אך הן מספיק חכמות לכבות אוטומטית את המשדר כאשר הכבל מחובר. הכבל המצורף מגיע עם בקר ששולט על הווליום עם דיבורית, ולא תמצאו מיקרופון מובנה כמו שיש באוזניות גיימינג. אם תרצו להשתמש באוזניות למשחקי רשת, אפשר להשתמש בדיבורית שמספקת סאונד לא רע, או להסתדר עם מיקרופון חיצוני. כבר הזכרתי שאף אחד לא מושלם, ופה יושב החיסרון הגדול של ה-Backbeat Pro לגיימרים שרוב השימוש שלהם באוזניות הוא בתור הדסט (אוזניות + מיקרופון).

פיצ'רים ואיכות סאונד

לאוזניות יש כמה כפתורים סטנדרטיים: גלגל על אחת האוזניות ששולט על הווליום, כפתור הדלקה (האוזניות נכנסות למצב חיסכון אחרי כמה דקות של חוסר שימוש), כפתורים לעצירה וניגון של מוזיקה (כאשר משתמשים בסמארטפון\טאבלט או בתוכנות כמו Media Player או iTunes על המחשב) וכפתור למענה לשיחה. חוץ מאלה, יש כמה פיצ'רים מעניינים שלא תמצאו ברוב הדגמים: כפתור בידוד רעשים (Active Noise Cancelling) שיעזור לכם לחסום רעשים חיצוניים כדי שתוכלו להתמקד במה שאתם שומעים, כפתור "מיקרופון פתוח" למצבים שבהם אתם דווקא כן צריכים לשמוע את העולם החיצון, וחיישן שיודע לעצור את המוזיקה כאשר אתם מורידים את האוזניות מהראש. הכרחי? ממש לא. מגניב? לגמרי!

מבחינת איכות הסאונד, לא הצלחתי למצוא את המפרט המדויק של הדרייברים וטווחי התדרים אבל אתם יכולים לצפות לאיכות הגבוהה שנשמרת על פני כל הדגמים של Plantronics. ה-Backbeat Pro מספקות סאונד ב-2.1 ערוצים שנשמע צלול וחד, עם באסים וטרבלים שנשמעים טוב ומשאירים אימפקט בלי להיות מוגזמים מדי. בעת שמיעה במצב אלחוטי לא הצלחתי להבחין בשום סוג של לאגים, גם ממרחק של כמה מטרים טובים. גם כאן יש איזשהו חיסרון עבור גיימרים ב-PC בגלל שאין סראונד מלא, אבל לא למי שמשתמש בהן בקונסולות (שתומכות גם ככה ב-2.1 ערוצים בלבד לאוזניות צד-שלישי). האוזניות שוקלות 340 גרם ואינן נחשבות לכבדות, אך הן אינן קלילות כמו ה-Rig Flex. לי אישית לא היתה בעיה לשמוע איתן במשך שעות רצופות אך חלק מהאנשים שנתתי להם להתנסות הרגישו שהן מכבידות אחרי זמן מה.

השורה התחתונה

מכל הדגמים של Plantronics שיצא לי לבדוק, אוזניות ה-Beackbeat Pro הן אמנם היקרות ביותר אך גם אלה שנותנות את התמורה הטובה ביותר עבור המחיר. הן נועדו להיות רב-שימושיות ועובדות מצוין בשביל לשמוע משחקים או תכנים על המחשב\קונסולה\סמארטפון\טאבלט, ובזכות השילוב של קישוריות Bluetooth יחד עם כבל 3.5 מ"מ סטנדרטי תוכלו להשתמש בהן חוטית על כל המכשירים ואלחוטית על רוב המכשירים (עם תמיכה ב-BT). הפיצ'ר האלחוטי יעיל בייחוד בדרכים - שזה הזמן שבו רוב האנשים היו מעדיפים לחסוך את ההתעסקות עם כבלים. חוץ מאיכות סאונד מצויינת, ה-Backbeat Pro מציעות מגוון פיצ'רים נחמדים כמו סינון רעשים חיצוניים ואפילו "מיקרופון פתוח" לרגעים שבהם אתם צריכים להיות עירניים ולשמוע את הסביבה בבירור (בלי להוריד את האוזניות מהראש), אך אין להן שני פיצ'רים שחלק מהגיימרים מחפשים באוזניות שלהם: מיקרופון מובנה (יש רק דיבורית כחלק מהכבל) וסראונד של 5.1 ערוצים ומעלה. אם הפיצ'רים האלה לא קריטיים עבורכם, ה-Backbeat Pro הן אוזניות שמאוד קל להמליץ עליהן למרות המחיר של כ-800 ש"ח.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:13 24.02.2016 | barel140 barel140

    היי אור אחלה ביקורת כרגיל. רציתי לשאול אם אתה מכיר את האוזניות הבאות ואם כן איזה דגם עדיף או לחלופין להציע דגם אחר שאתה מכיר.
    האוזניות הראשונות אלחוטיות logitech G930
    שיש להן ביקורות טובות והמחיר שלהן 80 דולר באמזון (בארץ מתחילות מ 600 שח).
    האוזניות השניות גם אלחוטיות והן corsair H2100 עם ביקורות מעורבות על הנוחות שלהן ועולות 70 דולר באמזון.

    בגדול אני מחפש אוזניות שיש בהן הכל: סאונד היקפי, מיקרופון, over ear, שמתאימות לגיימינג וגם למוזיקה והכי חשוב שיהיו אלחוטיות ובלי ניתוקים מיותרים.

  2. 2

    19:18 24.02.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    יש לי sms sync by 50 אלחוטיות מעל שנתיים כבר. מרוצה עד הגג.

  3. 3

       | פורסם ע"י