הרשמה

ביקורת: משחקי הכס – "בית"

ספוילרים לפרק השני של העונה השישית

"מה שמת לעולם לא ימות"

"אוי נו, ברור שהוא לא מת!" זה המשפט שאני אומר לכולם כבר כמה שנים טובות. שנים? כן, ככה נגמר הספר החמישי של משחקי הכס כשג'ון סנאו נדקר על ידי אחיו למשמרת. לקח לסדרה 6 שנים להדביק את הפער ובזמן שלרובכם היה שנה לדון בעניין, אני חי עם המחשבה הזאת יותר מדי זמן. אבל כמובן ככל שהזמן עובר ככה המשפט שרציתי להגיד במשך שנים הופך למתוק יותר. אז הנה זה בא! "אוי נו, זה היה ברור שהוא לא מת!".

מעבר לזה שהחזירו את גו'ן לחיים כל מה שקרה בחומה היה פשוט מצוין. כשתורמונד והפראיים פרצו לטירה, כשאליסר נתן את הפקודה לתקוף וכולם כזה "Fuck this shit" ופשוט זרקו את הנשקים שלהם, הענק שתפס את חייל משמר הלילה ברגל וזרק אותו על הקיר וכמובן השחה בין אליסר, אדיסון ותורמונד. כל הדברים הללו הכינו את השטח בשביל שג'ון יחזור לחיים ויקח את הפיקוד מחדש. השאלה היחידה כרגע זה מה בדיוק קורה עם גו'ן? האם הוא חזר לתפקוד מלא? או שאולי עבר עליו משהו אחרי שהחזירו אותו לחיים?

גם השיחה בין דאבוס למילסנדרה לפני שהיא התחילה את כל ההוקוס פוקוס שלה הייתה ממש מוצלחת. דאבוס שעד עכשיו לא האמין בכלום ושום דבר ראה משהו במילסדנרה; משהו שהוא כמובן לא אוהב, אך צריך ובסופו של דבר היא כן הצליחה לגרום לו להאמין בניסים כמו שהוא אומר. מה שמעניין אותי זה האם דאבוס רואה בה עדיין בתור אויבת והוא כרגע רק מנצל אותה או שאולי הוא באמת מנסה להתקרב אליה? למי ששכח בעונה השלישית דאבוס ניסה אפילו לרצוח אותה!

כשמלכים ולורדים מתים

אבל חזרתו של גו'ן לחיים היא לא הדרמה היחידה שהייתה לנו בפרק הזה. רוס בולטון נרצח על ידי הבן שלו, רמזי בולטון, וזה נראה שהתוכניות של רמזי הן לתקוף את החומה. הרצח של רוס בולטון הרגיש לי מאוד סתמי. איפה השומרים? האם הרצח היה מתוכנן מראש או שמדובר בלהט הרגע? הכל הרגיש יותר מדי נוח בשביל רמזי כשהוא החליט לרצוח את אבא שלו, אימו ואת אחיו שהרגע נולד. חשוב לי להדגיש שלפי דעתי רוס בולטון בכלל לא היה בן אדם רע. הוא פעל לפי האינטרסים שלו ושל הבית שלו. לא קיימת פעולה שהוא ביצע שהפכה אותו למפלצת. רמזי לעומת זאת, הוא פשוט התגלמות הרוע והוא גם עושה המון דברים לטובתו האישית בלי שום חשיבה לטווח הארוך.

עוד דמות שנרצחה היא ביילון גרייג'וי, המלך של איי הברזל, למרות שיש לו חשיבות גדולה והמשמעות שעכשיו הוא מת אפילו יותר גדולה; לא נראה לי שלמישהו באמת אכפת והסיבה לכך היא כנראה בגלל שכבר 3 עונות לא ראינו ולא שמענו ממנו כלום. הסצנה מתחילה איתו ועם ביתו, ירה,  כשהם דנים על הפלישה הכושלת שלהם לצפון. ביילון מצדו טוען שצריך לצאת לפלישה נוספת בזמן שירה יודעת שמדובר בטעות רצינית, אבל כנראה שלא צריך לדאוג יותר מדי כי פלישה נוספת כנראה לא תהיה. אחר כך ביילון נעמד מול אחיו על גשר שלא היה עובר שום בדיקה בטיחותית באף מדינה מערבית נורמלית. מסתבר שאחיו, יורון, לא היה בסביבה כבר כמה שנים והוא עבר כמה חוויות שכרגע גורמות לו לחשוב שהוא איזה אל. עכשיו יורון מעוניין לשלוט באיי הברזל וביילון עומד בדרכו. קצת קשה לי לדמיין שלאנשים שראו את הסדרה יהיה אכפת ממה שקורה באיי הברזל, אבל אם מה שקורה בספר גם יקרה בסדרה אז אני מבטיח לכם שיש למה לצפות.

סיפורים ישנים סיפורים חדשים

כנראה שגם תיאון מעוניין לחזור לאיי הברזל. בדרכם לחומה תיאון, סנסה, בריאן ורודריק הקימו מחנה והשלימו פערים. בריאן סיפרה לסנסה על המפגש שלה עם אריה ובריאן הבינה מה עבר על סנסה בווינטרפל. אחר כך סאנסה תפסה את תיאון לשיחה קצרה כשהוא אמר לה שאין לו מה לחפש בחומה ושהוא מעוניין לחזור הביתה. נשמע לי כמו רעיון ממש מטומטם להסתובב לבד בצפון ולחפש סירה שתיקח אותך לאיי הברזל; במיוחד במצב הנפשי והבריאותי שתיאון נמצא בו.

אחרי עונה שלמה שלא שמענו ממנו, בראן חוזר עם פלאש בק מווינטרפל כשנד, בנג'מין ואחותם ליאנה הם בסך הכל ילדים קטנים. הפלאש בק עצמו לא מגלה לנו הרבה חוץ מהעבודה שאודור פעם דיבר! מה שכן, אתם יכולים לצפות לעוד הרבה פלאש בקים מבראן במהלך העונה הזאת כאשר חלקם לפי דעתי הולכים לגלות לנו דברים מאוד חשובים

בדרום העניינים מתחילים להתחמם בין הלניסטרים לכהן הראשי שכרגע מרגיש כמו מלך עם הצבא הקטן שהצליח להקים (בעזרתה של סרסי בעונה הקודמת). כנראה שללניסטרים אין הרבה בררות ובמוקדם או במאוחר הרחובות במעלה המלך יתחילו להתמלא בדם. עד אז, סרסרי שולחת את שומר הראש האישי שלה למשימות נקמה בכל מי שבכלל מזכיר את מצעד הבושה שלה. אבל היי, קיבלנו בפרק הזה 2 אנשים שמתו על ידי דפיקת הראש שלהם בקיר, אז אני לא בא בתלונות. גם עם טיריון קיבלנו סצנה מצוינת כשהוא שיחרר את הדרקונים לחופשי, רק שאני לא בדיוק מבין מה קרה שם בסוף. הם החליטו פשוט להשאר שם או שאולי יש להם איזו יציאה אחרת שאנחנו לא יודעים עליה? זה נראה בכאילו הדרקונים איבדו כל תקווה בגלל שדיינריס לא נמצאת אתם. גם בפרק הזה אריה ממשיכה לקבל זמן מסך מצומצם יחסית, אך נראה כי האימונים שלה יעלו רמה לאחר הופעתו מחדש של ג'קהאר הגר.

לסיכום

אפשר להגיד שהפרק השני הוא נקודת הפתיחה לעונה השישית. דברים מעניינים מתחילים לקרות וזה נראה שאנחנו בדרכנו לעונה מותחת במיוחד. יש לנו הרבה חזיתות שמתחילות להתחמם והם כנראה ימשיכו ככה לאורך כל העונה עד לפיצוץ שבטוח יהיה בפרקים האחרונים. חזרתו של גו'ן סנאו באמת הייתה צפויה אבל מעכשיו, הכל יכול לקרות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:09 03.05.2016 | ג'ון סנואו ג'ון סנואו (אורח)

    הסיכום-ביקורת הטוב ביותר! לעניין בצורה מדוייקת בלי קשקושים ובדיחות מיותרות. עם הבנה וידע מקיף. תודה, נהנתי מאוד.

  2. 2

    14:59 03.05.2016 | אנונימי אנונימי (אורח)

    תמשיך עם הביקורות האלה עד שהסדרה תיגמר!
    אתה עושה עבודה נפלאה!

  3. 3

    15:59 03.05.2016 | נימי אנונימי נימי אנונימי (אורח)

    תעשה לי ילד!

  4. 4

    13:33 08.05.2016 | Thunder Cats Thunder Cats

    רק הערה קטנה.. לפעם הבאה אפשר לבחור תמונה שפחות עושה ספויילר על האירוע הכי משמעותי של הפרק

  5. 5

    17:44 09.05.2016 | stannis baratheon is alive stannis baratheon is alive (אורח)

    מתי אתה עושה ביקורת לפרק 3?

  6. 6

       | פורסם ע"י