הרשמה

ביקורת: ?...What If - פרק 2

שיר באה לספר לנו מה היא חושבת על הפרק השני של ?...What If

מה אם טצ'אלה היה נחטף ע"י יונדו במקום פיטר קוויל?

עוד שבוע, עוד פרק חדש של ?...What If, הסדרה החדשה של דיסני+ ומארבל שחוקרת את עולמות המולטיוורס השונים והסיפורים המטורפים שהם מכילים בתוכם. בשונה מבדרך כלל, הפעם אני אתחיל בשורה התחתונה - כן, שווה לכם לראות את הפרק הזה.

הביקורת תכיל ספויילרים ליקום הקולנועי של מארבל, ולשאר סדרות דיסני+.

לאחר שבפרק הקודם קיבלנו פרק שהרגיש שמחובר מטלאים של הסרט הראשון של קפטן אמריקה עם טוויסט פמיניסטי בדמותה של פגי קרטר כקפטן קרטר, הפרק היום לא נשען בכבדות כמעט חונקת על אירועי "שומרי הגלקסיה" אלא מחייה גרסאת מולטיוורס שיכולה לעמוד בפני עצמה. הטעות בזיהוי בין פיטר קוויל (Peter Quill) לטאצ'לה (T'challa) מובילה לעלילה חדשנית, נוצצת ובעיקר זורמת. למעט הסצנה הראשונה שמעניקה הומאז' לתחילתו של הסרט הראשון של שומרי הגלקסיה, מהר מאוד אנחנו מגלים על השינוי המרענן בנעליו של סטאר לורד.

Chadwick Boseman loved What If...? and reimagining Black Panther's T'Challa  - Polygon

ההשפעה של טצ'אלה נראית לעין מהרגע הראשון מהתגובות של אנשים אליו, לשינויים ביקום שאנחנו מכירים, עם טוויסטים עלילתיים מצחיקים ומפתיעים כאחד. כאן המקום להוריד את הכובע לכותבים של הקומיקס ולכותבי הסדרה שהצליחו להביא עלילה שגורמת לך לשאול Peter Quill, who? ולהצטער על כל רגע שבו לא קיבלנו את טצ'אלה כסטאר לורד.

צוות המדבבים הרחב של הפרק, שאותו הוביל האחד והיחיד צ'דוויק בוסמן (Chadwick Boseman) המנוח, חוזרים לנעליים של הדמויות המקוריות שלהן, אבל ביחד עם היקום המקביל הם מצליחים להפיח חיים חדשים בדמויות ישנות. השינוי בתפקיד של טצ'אלה גם מאפשר לבוסמן להציג צד נוסף, קליל וכריזמטי שלא עבר במלואו כשנכנס לנעלי הפנתר השחור והמלוכה על ווקאנדה שהכבידה על כתפי הדמות ולא אפשרו לה להציג את הרבדים הללו בעבר. דמות נוספת שמקבלת רבדים חדשים היא של הקולקטור, שאותו חזר לדבב בניסיו דל טורו(Benicio Del Toro). מהופעה כמעט נשכחת בסרטי מארבל, הקולקטור נהנה מהשינויים של היקום המקביל ומייצר דמות מעניינת ומורכבת בהרבה מאשר ההצצות החפוזות שקיבלנו ממנו בסרטי מארבל השונים.

What If Episode 2 Easter Eggs: The Collector, Necrosword and More

גם האנימציה שבעיניי הרגישה כנקודת חולשה בפרק הראשון מוחמאת מהשינוי בלוקיישן. הלוקיישנים השונים והצבעוניים בגלקסיה צובעים את הדמויות בצבעים מחמיאים יותר משנות ה-40 הקודרות של הפרק הראשון. הפרק לא חף מסצנות אקשן שעשויות מעולה וקטעי אנימציה מרהיבים ומלאים ברגעים מלאי אדרנלין. גם רגעים קומיים טהורים שבהחלט מרגישים ברוחם ככתיבת Marvel טיפוסית נמצאים כאן בשפע, בעיקר כשמכניסים למשוואה דמויות שמעולם לא חשבנו שנזכה לראות את הצדדים הקלילים יותר שלהן.

ava🕸️~ What if..? era على تويتر:

אולי נקודת החוזקה הגדולה ביותר בפרק שכבר הזכרתי היא העובדה שלו לרגע אחד לא התגעגעתי לפיטר קוויל, ולשומרי הגלקסיה המקוריים. העלילה התרחקה מהסרט המקורי, וזרמה מבלי להישען בצורה כבדה מידיי על חומר המקור, אלא נתנה מקום לחדשנות ולסקרנות על העולם החדש שנוצר בעקבות טעות אחת קטנה. החיסרון היחיד שהורגש בעיניי היה הפסקול האייקוני, אך מדובר בהקרבה שאני מוכנה לקבל בעולם שבו Awesome Mixtape #1 נשאר בכדור הארץ ביחד עם קוויל.

השורה התחתונה

בשביל להשאיר טעם של עוד, על אף המחווה המרגשת בסוף הפרק, אני שמחה לבשר שזוהי לא הפרידה שלנו מצ'דוויק בוסמן. הוא חוזר לנעליו של טצ'אלה בעוד מספר פרקים נוספים של הסדרה, אך גם אם זו הייתה הופעתו האחרונה, מדובר בהופעה שוות ערך למופע הפרידה שלו מאיתנו. האנימציה עושה צדק לסצינות האקשן הכל כך טובות שמארוול ידועה בזכותן, ההומור השנון כאן כדי להישאר, וההופעות המפתיעות והמרעננות של כמה דמויות מוכרות מפיחות חיים נוספים בפרק שבכל מקרה מלא בו. אם הסדרה תמשיך בדרך הזו, היא תמשיך את הרצף המעולה שיש למארוול עם הסדרות שלה בדיסני+, ומה בעצם אפשר לבקש מעבר לכך?

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י