הרשמה

ביקורת: Loki - פרק 6

הפרק האחרון של לוקי הגיע, הנה מה שגיא שלנו חשב עליו

קאנג הכובש נכנס לזירה בפרק האחרון של אחת הסדרות הכי מסקרנות של מארוול

חברים, הגענו לסוף. הפרק השישי והאחרון של Loki הגיע, והוא משנה את כל העתיד של ה-MCU כפי שהכרנו אותו. זוכרים שאמרתי בפרק הסיום של WandaVision שלא חייבים סצינת אקשן מפוצצת כדי לתת פרק סיום עונה מוצלח? אז כנראה שדיסני קוראים את הביקורות שלי והדעה שלי מאוד חשובה להם, מכיוון והפרק הזה מכיל מעט מאוד אקשן והתמקדות גדולה מאוד באקספוזיציה, בדיוק בדרך שבה הסדרה התחילה. מה חשבתי על פרק סיום העונה של Loki?

אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

אנחנו מתחילים את הפרק עם פתיח קצר שמציג את תחילת הזמן, כשברקע מושמעים קטעי קול מכל סרט Marvel אפשרי וכמה משפטים היסטוריים מדמויות כמו ניל ארמסטרונג ונלסון מנדלה. ואז, אנחנו מוצגים לטירה של הנבל הראשי שלנו, האיש המסתורי מאחורי הקלעים שמשך בחוטים כל הזמן הזה. לוקי וסילבי נכנסים לטירה ופוגשים את גברת דקות (Ms. Minutes), ההולוגרמה המתוקה והמפחידה באותו זמן.

Loki Episode 6

היא אומרת להם שהם יכולים לארגן עסקה כלשהי, ולהחזיר את שניהם לציר הזמן מבלי שהדבר יגרום לבעיות. היא אומרת ללוקי שהוא יכול לחזור לכדור ארץ ולנצח את הנוקמים, להשיג את אבני האינסוף ולשבת על כס המלכות של אסגרד. הפנים של לוקי משתנות לאלו של אושר עילאי, מה שהשאיר אותי קצת מבולבל. הרי הפרק הקודם הראה לנו שלוקי שאנחנו מכירים התבגר מעבר לרצון העז לשליטה מוחלטת וכוח, וכעת הוא מתרגש בשנייה שמציעים לו את מה שהוא הבין כבר שלא יביא לו את ההכרה שהוא מחפש?

גברת דקות מציעה לסילבי חיים של שלווה, בלי שתצטרך להמשיך לברוח מה-TVA, והבטיחה זיכרונות מאושרים שימלאו את החלל של החיים שאיבדה. כמובן שהשניים מסרבים, אחרת לא היינו מקבלים את החשיפה של הנבל הראשי של Phase 4.

Episode 6 BSU Loki, Multiverse, and Marvel's Next Big Villain? | bbnr

השניים פוגשים את ההוא שנשאר (He Who Remains), ובצעד מאוד מעצבן ולא מובן, הסדרה מסרבת לתת לנו את השם שלו. בסדר, אנחנו יכולים להניח שזה קאנג הכובש, דמות שאתם יודעים שמאוד התרגשתי אליה, אבל החשיפה מרגישה מאוד זולה ולא ברורה כי בשום שלב בפרק השם קאנג לא נאמר.בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, הגישה הזו של מארוול שבאה ואומרת "או שתעשו שיעורי בית ותקראו את הקומיקסים שלנו, או שלא תבינו בדיוק לאן אנחנו חותרים ותאלצו לזרום" היא משהו שהחברה עושה כבר שנים.

את קאנג מגלם השחקן ג'ונת'ן מייג'ורס (Jonathan Majors), אשר הוכרז כי ישחק את הדמות בסרט Ant-Man: Quantumania, אבל אני חושב שאף אחד מאיתנו לא ציפה לקבל את החשיפה של הנבל האייקוני הזה בסדרה בדיסני+. זה בא בניגוד ישיר לחשיפה של ת'אנוס, אשר הגיעה בסצינת פוסט-קרדיט אחרי הסרט הראשון של הנוקמים, ולמרות שכאן קיבלנו הרבה יותר זמן מסך איתו, אנחנו מגלים כי לא מדובר בקאנג האמיתי, אלא בווריאנט הכי פחות רשע שלו.

Loki Episode 6

בפעם הראשונה שצפיתי בפרק לא כל כך התחברתי לאופן שבו מייג'ורס גילם את הדמות, אבל בהסתכלות שנייה ואפילו שלישית, יש בו משהו מאוד מרענן. הוא מביא איתו אווירה שאיכשהו מצליחה לשלב קלילות ואופי חסר דאגות שמאוד שונה ממשפטי ה"אני חייב להשמיד את כל האנושות" שקיבלנו מלוקי, אולטרון ות'אנוס. הוא מצליח להפוך שיחות מאוד ארוכות למהנות ומרתקות, וכל משפט שיוצא לו מהפה מבוצע כך שלקהל אין מושג אם מה שהוא אומר זה שקר או אמת שחייבים להאמין לה. אפשר להגיד שזה בעצם הפרק שלו, והוא סוחב אותו על הכתפיים באופן מושלם.

באותו זמן, מוביוס מגיע ל-TVA ומתעמת עם רבונה על הבגידה שלה. היא מפנה את האשמה אליו, וטוענת שהחברות שלהם הייתה חשובה לה, אפילו אם היא הייתה צריכה לשקר לו כל הזמן כדי להגן עליו, ורואים עליה שהיא באמת מרגישה נבגדת. הכימיה בין שתי הדמויות הייתה מעולה במשך כל העונה, והסיכום הזה שהסתיים בשבירת החברות היה עצוב מאוד. רבונה נכנסת לפורטל למקום לא ידוע בחיפוש אחר "בחירה חופשית", ומשאירה את מוביוס על הרצפה ועם לב שבור.

Loki Episode 6

קאנג מסביר ללוקי וסילבי שהוא מדען שחי בכדור הארץ במאה ה-31 אשר גילה את קיומו של המולטיוורס. באותו זמן, ווריאנטים אחרים שלו עשו את אותו גילוי, והתחילו לעזור אחד לשני כדי לקדם את היקומים שלהם מבחינת טכנולוגיה. אבל, קיימים ווריאנטים רשעים יותר של קאנג שרצו שליטה מוחלטת על שאר היקומים, ולכן התחילו מלחמה רב יקומית שבסופה כל צירי הזמן השונים התאחדו לציר אחד שהסדרה הציגה כ"ציר הזמן הקדוש" בזכותו של הקאנג שאנחנו פוגשים. הוא זה שמונע ממלחמה נוספת להתחיל, ונותן לשניים בחירה: או שיהרגו אותו, ולא יהיה מי שיעצור את הווריאנטים הרשעים שלו, או שיקחו את השליטה אליהם.

Loki Episode 6 Recap: Multiverse, and Marvel's Next Big Villain? | NDTV  Gadgets 360

סילבי אכולת השנאה והנקמה רוצה להרוג את קאנג בכל מחיר, והשניים נכנסים לקרב לאחר שלוקי טוען שרצוי לקחת את המילים של קאנג ברצינות.  הקרב מסתיים בנשיקה שגרמה לי לנהום בבוז גועלי על המסך, וכל כך קיוויתי שמערכת היחסים הזו לא תלך לכיוון הרומנטי, אבל מארוול חייבים מושא האהבה בכל מדיה שהם מוציאים אז זה מה שאנחנו נקבל. אבל, הנשיקה מובילה לכך שסילבי משגרת את לוקי חזרה ל-TVA ובוגדת בו כדי להשלים את מסע הצלב שלה נגד קאנג., היא דוקרת אותו ישר בחזה, והמוות שלו גורם להתפצלות של צירי הזמן, בדיוק כפי שהזהיר, וסילבי שהבינה מה עשתה נופלת לרצפה בבכי.

Loki Episode 6

לוקי רץ להזהיר את מוביוס על מה שקרה, ופוגש אותו ואת ב'-15 בבלבול מוחלט, בניגוד לסצינה הקודמת שראינו אותם בה הם צפו בצירי הזמן מתפצלים ומוכנים אליהם. לוקי מתחיל לדבר איתם ומסביר מה קרה עם קאנג והם מנסים להבין מי הוא ומה הוא רוצה מהם. מוביוס, שהתחיל את הסדרה עם ידע על כל רגע בחייו של לוקי, מסיים את הסדרה בשאלה "מי אתה?", ולוקי מגלה פסל של קאנג בתור השליט החדש של ה-TVA.

Loki Episode 6

השורה התחתונה

לוקי חזר למקום שהוא הכי פוחד להיות בו - לבד. סילבי בגדה בו בגלל שלא יכלה לסמוך עליו, והחזירה אותו ל-TVA לזרועותיו של מוביוס שאפילו לא יודע מי הוא. הקרדיטים נגמרים עם החשיפה שהסדרה חודשה לעונה שנייה, כך שיהיה מעניין לראות מה צפוי ללוקי שם. האם הוא ילמד מכל החוויה ויחזור לדרכיו הזדוניות והאנוכיות? או שיחבור לגיבורים כדי להילחם בקאנג? איך האיום החדש של אינסוף קאנגים ישפיע על הסרט הבא של דוקטור סטריינג'? התשובות האלו עוד רחוקות, אבל נראה שמארוול רוצה ליהנות קצת עם הרעיון של המולטיוורס, והסדרה הבאה ?What if תציג לנו מגוון אפשרויות שיהיה מעניין מאוד לראות. מה חשבתם על Loki? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י